zaterdag, mei 25, 2019

Outer Banks Dag 2: Over een vuurtoren beklimmen

Om zes uur word ik wakker van de opkomende zon. Ik ga wat foto's maken en merk dan dat ik te wakker ben om terug in bed te gaan. Rick ligt nog heerlijk te pitten dus ik haal beneden een (heel slappe) koffie en ga op het balkon lezen.

Langzaamaan komt er leven in de brouwerij. Steeds meer mensen op het strand, honden, die op de tweede verdieping blaffen en kinderen, die ontbijt eten op het terras onder ons. Rick is om kwart over zeven ook weer in het land der levenden.

We gaan eerst op weg naar de Starbucks in de Harris Teeter. Daar hebben ze geen nitro brew maar een wel veel sterkere en lekkere ijskoffie dan van het hotel.

Voor ons ontbijt hebben we gisteren al besloten om naar het Old Nags Head Café te gaan. Daar bestel ik de avocado toast op 21 zaden brood met twee spiegeleieren en groene salsa. Rick neemt de corned beef hash. Allemaal natuurlijk zonder grits of aardappelen. Het smaakt ons opperbest!

In het hotel neemt Rick zijn douche (ik heb de mijne al genomen toen hij nog sliep). Dan lopen we het strand op voor een wandeling naar de pier. Zo krijgen we onze stappen bijeen in een mooie omgeving.

Terug op de kamer pakken we in en doen alles weer in de van. Rick gaat uitchecken want vanmiddag gaan we naar onze timeshare. Bij de dichtstbijzijnde Shell gooien we de van vol en kopen een koud drankje. Dan gaan we op weg naar Hatteras Island.

Grote delen van dit lange eiland zijn national seashores, natuurgebieden dus. Het is dan ook een prachtige rit. We komen eerst door Rodanthe en dan Avon voor we onze eindbestemming, de vuurtoren van Cape Hatteras, bereiken.

Dit is de hoogste vuurtoren van de VS en de op een na hoogste van de wereld met 68 meter. De hoogste staat ergens in Polen. Wij kopen kaartjes om de toren te beklimmen. Na een kort veiligheidspraatje mogen we de 250 treden gaan lopen.

Dat gaat vrij makkelijk en Rick en ik zijn zeer verbaasd dat we niet eens buiten adem zijn als we ze allemaal zonder stoppen beklommen hebben. Er is dan ook een stuk minder van ons dan vorig jaar en dat is goed te merken.

Het uitzicht bovenaan is prachtig wijds en we nemen de nodige foto's. Na een minuut of twintig beginnen we aan de afdaling. Die vind ik moeilijker dan naar boven gaan. Zo'n wenteltrap maakt me een beetje duizelig. Ik neem dan ook mijn tijd.

Eenmaal weer beneden bekijken we nog een monument met de namen van alle vuurtorenwachters erop. Dan stellen we de GPS in op het Graveyard of the Atlantic museum. Zo wordt Cape Hatteras genoemd vanwege de vele schepen die op de zandbanken vergingen.

Het museum is gratis en best interessant al hadden we er meer van verwacht. Leuk om eens gezien te hebben maar we hoeven die hele rit hierheen niet weer te maken.

Intussen rommelen onze magen want het is al bij half twee. Op de heenweg hebben we een Dirty Dick's Crab House gezien en daar zijgen we neer aan de bar. Tot mijn grote vreugde hebben ze soft shell krab en die bestel ik zonder aarzelen. Rick heeft een ook lekker uitziend broodje vis,

Gesterkt gaan we op weg naar Duck wat bijna helemaal aan de andere kant van de uitgestrekte Outer Banks ligt. We komen om tien over half vier bij onze timeshare aan, maar het appartement wordt nog schoongemaakt.

Dan gaan we maar even naar het supermarktje om melk voor in de koffie en thee te kopen. Als we weer bij Barrier Island zijn krijgt Rick wel het welkomstpakket en de sleutels maar de schoonmakers zijn er nog steeds.

We laden de van uit en brengen alles naar boven. Tegen de tijd dat we dat gedaan hebben zijn ze klaar en brengen we onze spullen naar binnen. Daarna gaan we een tijdje rustig zitten computeren.

Tegen vijven gaan we weer op pad. Dit keer naar happy hour bij de Fish Heads pier bar. We rijden hier altijd wat af want dat is weer 36 kilometer naar het zuiden. We hebben enorm geluk want een stel vertrekt net en zo krijgen we twee barstoelen, alles zit verder vol.

Rick bestelt een biertje en ik natuurlijk de sake bloody Mary. We zondigen alweer want we bestellen de conch fritters om te delen. Die zijn dan ook zo ontzettend lekker!

Voor ons avondeten gaan we naar Mulligan's een aantal mijlen op de terugweg naar Duck. Hier is het heel druk maar voornamelijk met mensen, die op het open deck willen eten. Rick en ik hebben geen zin om te wachten dus we kiezen een tafel binnen waar geen wachttijd is.

Ook hier hebben ze soft shell krab op het menu staan en ik kan het niet laten die te bestellen. In plaats van de friet, hush puppies (gefrituurde maisballen) en koolsla vraag ik er een salade, boontjes en komkommersla bij.

Op de gezonde toer vindt onze ober Tommy. Nou, inderdaad want al dat gefrituurde moet ik niet, erg genoeg dat de krabben gefrituurd zijn, maar dat is een zonde, die ik me veroorloof. Ik heb geen spijt van mijn bestelling, heerlijk! Rick vindt zijn meat loaf ook zeer smakelijk.

Moe van een lange dag rijden we terug naar ons appartement. Jammer genoeg hebben we de zonsondergang net gemist. We hebben een fles rose champagne meegenomen en toasten op weer een leuke vakantie hier op de Outer Banks van North Carolina.
De eerste verdieping is van ons deze week

PS: Reacties nog altijd welkom :)

Jurgen de Bruin zei

Ik heb niet veel te melden. Ik zal op Washington letten zolang jij weg bent. Je mist nu wel de laatste Rolling Thunder, een evenement wat ik heb leren kennen door jouw blog. Blijf dus gewoon lekker door posten, er is altijd wel iemand die er iets van opsteekt. Fijne vakantie!

Jullie hebben het toch heerlijk samen, lekker genieten!

Unknown zei

een stukje Amerika waar wij nog niet geweest zijn , ik lees dus vrolijk mee om te kijken of we daar ook een bezoekje aan gaan wagen . Have fun !!

Wat een leuke dag zo! Lekker om te merken dat je nu minder snel buiten adem raakt, dat geeft wat extra motivatie om het vol te houden.
Fijne zondag!

Sylvia zei

Hoi Petra,
Wat een heerlijke dag weer. Wat jij met soft shell crab hebt heb ik in Frankrijk met vois gras, als het ergens op de kaart staat kijk ik niet eens verder en als ik dan echt geluk heb hebben ze dan ook nog steak tartaar als hoofdgerecht��.
Fijn weekend verder

Sally zei

Klinkt heerlijk ff er tussenuit. Dit is niet jullie ‘eigen’ timeshare flat toch?

Twee keer krab op een dag, heerlijk. Gelijk heb je nu je aan zee bent.

Je hebt wel een zitje om buiten te kunnen zitten toch? Ik vind het op vakantie altijd zo fijn om wakker te worden met een kop koffie op het terras/balkon.

@Jurgen - Rolling Thunder was weer indrukwekkend als ik het zo op FB zag. Jammer dat het de laatste was, hopelijk vinden ze een manier om het op een minder grootschalige manier voort te zetten.

@Anoniem - Dat doen we zeker.

@Unknown - Het is zeer de moeite waard, een van de leukste strandgebieden in Amerika.

@Anja - Zeker, dat deed ons toch wat.

@Sylvia - Foie gras vind ik ook heerlijk en net als jij steak tartaar, mmmm!

@Sally - Jawel, gelukkig de enige die we hebben.

@Petra - Ja, we hebben een deck voor het appartement.

Hier geniet ik nog steeds heerlijk mee van al je avonturen (ook als je gewoon thuis bent) Ben in het verleden heel vaak in Amerika geweest, en veel dingen die jij beschrijft herken ik van toen. Zo leuk!
Ik reageer niet vaak, heb het ook druk met werk/dieren etc. maar jouw blog is het eerste wat ik open 's morgens. Mis je altijd op de zondagen :0