zondag, mei 26, 2019

Outer Banks Dag 3: Een heerlijke stranddag

Na heel rare dromen ben ik om half acht wakker. Rick ligt nog in diepe rust dus ik ga op het deck genieten van het uitzicht over Currituck Sound. Als Rick een half uurtje later ook weer in het land der wakkeren is drinken we een mok met oploskoffie voor mij en thee voor Rick.

Dan lopen we naar onze ontbijtplek voor vandaag, Duck Donuts. Daar staat een flinke rij maar het gaat snel want je moet van tevoren je bestelling op een lijstje aangeven.

Voor mij wordt het zoals altijd de maple icing met bacon donut en dit keer probeer ik eens pindakaas icing, pinda en salted caramel saus. Rick heeft alleen icing en saus en is nota bene vergeten wat hij precies besteld had. Lekker smaakt het in ieder geval zeker!

Om de calorieen er wat af te lopen besluiten we het houten pad langs de Sound terug te nemen. Onderweg kijken we in Kitty Hawk Kites en daar zien we een heel leuke zeeschildpad voor op ons deck. Ook vind ik er een paar nieuwe zomervlaggetjes voor voor het huis.

Bij een laaghangende tak, leuk omdat we in Duck zijn (Duck = eend of duik/buk)

Eenmaal weer terug in het appartement gaat de badkleding aan en dan rijden we naar het strand. Daar vinden we een mooie plek en zetten onze parasol en stoeltjes op. Het water is maar zeventien graden dus meer dan pootje baden doen we niet.

We hebben allebei leesvoer en voor we het weten is het half een. We besluiten de parasol, stoelen en baddoeken op het strand te laten zodat we ze na de lunch niet nog eens hoeven op te zetten.

Lunchen gaan we bij de Roadside Grill. Daar hebben ze een gezellige bar en na het zoete ontbijt wil ik graag een lekkere salade. Die vind ik, gemengde bladgroentes met Parmezaanse kaas en pistaches en daarop een blackened stuk vis. Citroen, zout en peper maken dat het super smaakt.

Ook Rick heeft een salade met St. Jacobsschelpen. Na afloop zijn onze borden zo schoon dat de serveerster grapt dat we het vast niet lekker vonden.

Na een korte stop om meer ijs en water in onze Yeti's te doen rijden we na de lunch weer naar het strand. Daar lees ik mijn boek uit en dan gaan we een wandeling naar de pier hier maken.

Op een gegeven moment zie ik een vin van een dolfijn boven water komen en even later nog een. Het blijkt een hele school te zijn. Altijd weer zo leuk om te zien hier!

Na de pier gefotografeerd te hebben lopen we terug naar ons stekje. Het is inmiddels al na vieren en we ruimen onze spullen op. Nadat Rick nog een foto van een schattig groen hagedisje heeft gemaakt rijden we terug.

Daar frissen we ons op en computeren wat. Dan is het tijd voor "happy hour" aan het water. Dit keer lopen we naar de overkant van ons complex. De Sunset Bar and Grill ligt aan het water en heeft een leuke tiki bar. Gewoonlijk is het daar gezellig maar dit keer zijn er maar een paar anderen.

Rick bestelt een tropische cocktail en ik, hoe kan het ook anders, een bloody Mary. Ook hier gebruiken ze de Zing Zang mix dus hij is heel lekker. Omdat het er verder doodsaai is rekenen we snel af.
Dan rijden we naar het noorden naar Corolla. Hier wil Rick bij de Kitty Hawk Surf Co. kijken of hij een korte broek kan vinden. De kleding hier is voor een veel jonger publiek dus Rick slaagt niet. Morgen gaan we bij een paar andere zaken kijken.

Voor ons avondeten gaan we naar de Oceanfront Grille in Corolla. Die ligt in een luxe huizen buurt. We hebben geluk dat we nog een parkeerplaats vinden. In het restaurant krijgen we een perfecte tafel met vol zicht op zee. Het is er zeer aangenaam met een koel briesje als de airconditioning van de natuur.

Het eten wordt ook weer zeer goed. We nemen beiden de krabcocktail, die lekker smaakt. Ook hier hebben ze weer soft shell krabben en raad eens wie die bestelt. Rick neemt de mahi mahi met krab cake en we hebben er beiden asperges bij. Ik moet zeggen dat deze bereidingen van de krabben tot nu toe mijn favoriet is van de drie gerechten deze week.
We zien nog net de zonsondergang

Op de terugweg stoppen we bij de Harris Teeter waar Rick een aantal dingen nodig heeft. Dan gaan we terug naar het appartement. Het was weer een volle dag en we hebben genoten. Dit weer is het beste dat we hier in jaren hebben gehad. Meestal zijn er onweersbuien of regen of koelere temperaturen. Echt genieten dat het zo lekker is dit jaar!

Wat ziet het er allemaal mooi uit en wat een heerlijke dagen hebben jullie! Krijg gewoon zin om daar eens heen te gaan.

Ik wist niet dat duck ook bukken of buigen betekent. Grappig en weer wat geleerd.
Zo'n boardwalk vind ik er altijd zo sfeervol uitzien, mag er graag op lopen.
De foto die je onder de steiger hebt genomen, is prachtig. Heb je hem bijgekleurd of zijn de kleuren echt zo mooi?

Altijd leuk aan het strand! Fijne dagen, geniet ervan.

Kunnen jullie een periode kiezen of is dit jullie vaste week voor het appartment?
Die foto aan de onderkant van de pier is prachtig!
Fijne maandag.

Heerlijk dagen hebben jullie achter de rug en de week is nog niet voorbij.Ik was ook een echt strandmens en we gingen er vroeger regelmatig naar toe.
Mijn weekend had een leuke en een trieste kant. Cathy en Cees moesten plotseling overkomen want zijn vader was er heel slecht aan toe. In alle haast tickets boeken en ze hebben nog net op tijd zijn vader kunnen bezoeken. Daags daarna is hij overleden. 92 jaar wat een leeftijd.
Van alles regelen en ook nog eens je ticket wijzigen want ze konden vanwege de crematie pas op zaterdag terug. Dat had wat voeten in de aarde.
We zijn uiteraard vrijdag naar de crematie geweest en op zaterdag hebben we weer afscheid van hen moeten nemen. Nog even onder elkaar was natuurlijk gezellig en voor hen ook een afwisseling na die moeilijke periode.
Maar wat kunnen ze moeilijk doen als je een ticket moet wijzigen. Ze moesten hun retourvlucht cancelen en een nieuwe vlucht boeken. Voor een vergoeding moet Cees een overlijdensakte kunnen overleggen ( begrijp ik ) en omdat Cathy met haar eigen naam in haar paspoort staat ook een trouwakte overleggen. En die ligt in Las Vegas.!!!
En dan die uitgeklede tickets. Op de heenvlucht geen koffer alleen handbagage en bij de retourvlucht slechts 1 koffer van 20 kg. Dat krijg je met last minute boeking werd hen verzekerd. Ze zijn in ieder geval thuis , al was het dan heel erg laat.
Fijne dagen nog, Groetjes Wil

Tineke zei

Wij zijn weer op Texel op vakantie, dus we zijn beiden in strandsfeeren. Ik ben altijd dol op de stranttenten om te eten; kennen jullie dat in amerika ook?
Hier worden ook asperges gekweekt, dus die kopen we bij de boer; heerlijk.
Fietsen jullie ook wel eens op vakantie?

Oei donuts. Erg ongezond maar zó lekker! Ik krijg er spontaan trek van.

Heerlijk om met een boek te relaxen aan het strand. Fijn dat jullie zulk mooi weer hebben.

@Marion - ik heb de kleuren iets dieper gemaakt maar met het late middaglicht waren ze zo prachtig.

@Anja- doen we!

@Anja - dit is de vaste week, 21

@Wil - Wat een reis voor Cathy en Cees!

@Tineke - zulke strandtenten kennen ze hier niet, waarschijnlijk vanwege kans op orkanen. Wij hebben in het verleden de fietsen hierheen genomen maar dit jaar niet.

@Petra - ik vind donuts alleen lekker als ze warm zijn zoals dez.

Monique zei

Wat lekker relaxed allemaal, en het mooie weer maakt het compleet!