Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 01, 2019

Over Meidag

Gelukkig heeft Rick vannacht wel goed geslapen en staat hij op zijn gewoonlijke tijd van tien over zeven op. Ik volg niet veel later. Jammer genoeg is het vandaag een stuk koeler en wordt er motregen voorspeld (geen drup gezien de hele dag).


Na mijn ontbijt van gerookte zalm en mini komkommers ga ik naar boven voor mijn uur op de elliptische machine. Ik kan het me verbeelden, maar ik vind dat ik minder gewrichtspijn heb sinds ik het collagen proteine poeder in mijn koffie doe. Mijn heupen zijn bijvoorbeeld veel minder pijnlijk. Zou ik eindelijk iets wat helpt gevonden hebben?

Het uur op de elliptische trainer gaat snel. Buiten kam ik Orion even die daar niets van moet hebben. Hij ziet er zo netjes uit op het moment, maar laat mij niet toe zijn buik te kammen. Dan hapt hij naar mijn hand. Daar moeten we dus nog even goed aan werken want ik wil niet dat Orion iedere keer verdoofd moet worden om zijn vacht uit te kammen.

Aangezien mijn kappersafspraak gisteren een uur vervroegd werd ga ik naar Noodles & Company voor een voor mijn doen vroege lunch. Ik moet toch nog haasten en eet de Med salade met kip zo snel mogelijk op.

Keurig op tijd loop ik Lofty Salon binnen. Daar biedt Carmen me een glas witte wijn aan en daar zeg ik vandaag geen nee tegen. Mijn haar en wenkbrauwen worden weer bijgekleurd en dan knipt Mona mijn haar bij. Vroeger dan gewoonlijk sta ik weer buiten.

Dat geeft me de tijd om Ricks boodschappenlijstje af te werken bij de Giant. Daarna haal ik wat medicijnen op bij Walgreens en als laatste haal ik een aantal dingen van Whole Foods.
"Do you like the Chomperz snacks?", vraagt de kassa juffrouw. Zo erg dat ik alle schappen leeg heb gekocht (er zijn er altijd maar weinig)

Intussen is de temperatuur aangenaam al laat de zon zich nog niet zien. Ik ga met Orion het deck op en lees verder in mijn boek. Ook water ik de planten. De geraniums zien er prima uit, maar de hibiscus heeft veel gele bladeren. Misschien geef ik het teveel water?

Als Rick thuiskomt maken we samen het avondeten klaar. Ik heb zalm voor de air fryer en die komt er weer heerlijk uit, $15 goedkoper dan de al bereide zalm bij Whole Foods. Zo heb ik de kosten voor het ding er snel uit zelfs als ik alleen zalm erin maak.

We hebben er bloemkool "tots" en spinazie bij. De zalm heb ik ingesmeerd met zout, koriander, uienpoeder en rozemarijn. Die ga ik vaker maken.

Vanavond kijken Rick en ik een marathon van Big Bang Theory afleveringen. Zo jammer dat die sitcom nu voorbij is. Net als Friends zullen er vast veel herhalingen van komen.

4 reacties:

Petr@ zei

Het zou fijn zijn als die poeder in je koffie inderdaad helpt bij gewrichtspijn! Gewoon lekker blijven gebruiken als je het gevoel hebt dat het helpt.

Anja L. zei

Fijn dat dat poeder helpt, dan ga ik dat toch eens proberen, ik ben benieuwd of het bij mij ook helpt. En je proeft er niks van?
Wij lopen een beetje achter met the Big Bang dus wij hebben nog een paar afleveringen te gaan. Ik hoop dat er iets leuks voor terugkomt.
Fijne donderdag, ik ga zo meteen met mijn moeder naar het tuincentrum. Nog niet al te veel kopen want het wordt weer koud hier.

Anoniem zei

Weet niet in welke pot jullie hibiscus staat,
maar als die pot van onderen geen gat of gaten heeft in die pot,
dan is het beter die in een andere pot te zetten,die wel gaten heeft.
Anders kan het zijn dat het teveel aan water onderin blijft staan,
en de wortels kunnen gaan rotten onderin,er moet ook lucht bij kunnen.
Dat geld voor iedere plant of bloem,
Best is dan een schoteltje eronder zetten eventueel bij een gaten pot
Als jullie hibiscus gele bladeren vertoont,dan is het meestal wel zo.
Ook in een te kleine pot,heeft n plant niet graag,
Door hogere temperaturen in hete zon ,zitten de wortels gauw tegen de zijwand aan
dat heeft een plant niet graag.In een ruime overpot zetten is dan ook heel goed.
Geen overpot die precies past,dat is ook funest.
Succes ermee!

groetjes Joke


Petra zei

@Petra - En ik proef er niks van dus dat is fijn.

@Anja - Nee, je proeft er niets van. Wij lopen ook nog wat afleveringen BBT achter.

@Joke - Dank je voor de tips. We hebben hem al verpot maar misschien is die pot ook niet groot genoeg. Er zit wel een gat in de pot dus dat kan het niet zijn.