donderdag, maart 12, 2020

Dag 5 Disney: Disney Springs en een deel van de terugrit

We hebben vanochtend gereserveerd bij Boma, het Afrikaanse restaurant in de Jambo House. De reservering is voor 9 uur dus we doen het rustig aan. Een beetje te rustig want uiteindelijk moeten we ons nog haasten om op tijd te komen.

Het ontbijtbuffet is hier super lekker met een aantal Zuid-Afrikaanse gerechten, maar ook gewone ontbijt keuzes. Saskia kiest een paar dingen van het speciale veganistische menu en Justin vindt meer dan genoeg vegetarische selecties in het buffet zelf. We smullen ervan!
Eieers moet eiers zijn, maar een kniesoor, die daarnaar kijkt

Na het eten gaan we naar Disney Springs. We hebben het perfect getimed want het winkelcentrum is net open. We beginnen met de grote Disney winkel. Ik weet precies waar ik naar zoek: de oorbellen van Mrs. Pots en Chip, waarvan ik er vorig jaar een verloor. Ook zoek ik een baggage label en vind een leuke van met de zeemeeuwen van Waar is Nemo en "Mine, mine, mine " erop.

Saskia wil een haarband met Slinky, het veerhondje uit Toy Story. Ik kijk ook nog even bij de Pandora bedeltjes, maar vind Olaf eigenlijk wel genoeg als aandenken aan deze reis. Ik heb nog veel plaats aan mijn armband en hoef hem niet meteen vol te hebben. Er komen telkens weer nieuwe bedeltjes uit.

We kijken nog rond in de Lego winkel en Saskia vindt twee paar jeans bij Levi's. Intussen geniet ik buiten van het warme zonnetje nu het nog kan. Al gauw zijn we uitgekeken of eigenlijk gewoon klaar om op pad te gaan.
Tegen half twaalf vertrekken we dus. We zouden eerst tot lunchtijd blijven, maar we hebben allemaal nogal wat als ontbijt gegeten en nog lang geen trek. De rit door Florida gaat vlot en ook Georgia gaat weer gesmeerd. We stoppen even voor de lunch, salades van Subway voor Rick en mij en Impossible burgers van Burger King voor de andere twee.

Als we de grens met South Carolina naderen bedenken we waar we willen overnachten. Rick wil graag in een grotere plaats met leuke restaurants en bars. Nou, dat wordt Charleston. We eten in het centrum van deze mooie en gezellige stad bij de Mellow Mushroom, die ook veganistische pizza's heeft.

Rick en ik delen het voorafje van gehaktballen met mozzarella en tomatensaus, erg lekker! De anderen bestellen allemaal pizza's, maar ik stel mijn eigen salades samen met o.a. ansjovis en artisjokharten. Het smaakt allemaal prima!

Intussen heeft Rick de Hampton Inn om de hoek geboekt en nog geen kwartier later zijn we al in onze kamers. De kinderen zeggen goede nacht en ik ga aan dit blog en daarna een show kijken. Rick heeft naast het hotel een bar ontdekt en gaat daar een paar biertjes drinken. Morgen hebben we nog zo'n 800 kilometer naar huis te rijden.