Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 27, 2020

Over nog een warme dag

Rick blijft vanochtend ook wat langer liggen en we staat tegelijkertijd om acht uur op. Het is opnieuw prachtig weer en onze kersenboom bloeit nog zo mooi. Je zou bijna niet denken dat we in zulke stressvolle tijden leven. 

Na ons ontbijt gaat Rick weer aan de conference calls en ik aan mijn uur cardio. Inmiddels is het 17 graden en ik neem Orion mee de tuin in. Daar snuffelt hij weer met veel plezier zijn snoepjes op. 

De slimmerik heeft nu door dat ik dit spelletje regelmatig speel en "vertelt" me dat hij naar buiten moet om vervolgens heel opvallend in het gras te gaan snuffelen en mij daarna vragend aan te kijken. Ik moet er zo om lachen!


Voor de lunch maken we onze salades met de verschillende ingredienten, die over zijn. We nemen ze mee naar buiten en eten het voor in de zon op. Als Rick terug aan de slag gaat ga ik me aan de supermarkt wagen. Eerst haal ik mijn medicijnen van de Walgreens drive thru. Nu kan ik er meer dan een maand tegenaan voor ik er weer heen moet.

Dan is de Safeway aan de beurt. Wij winkelen liever bij de Giant, maar die hebben helemaal geen bevroren bloemkool producten of andere groentes meer. Tot mijn verbazing heeft Safeway behalve ontsmettende doekjes bij de ingang helemaal niets gedaan om social distancing aan te moedigen. Dan zijn Giant en vooral Whole Foods vele malen beter.

Gelukkig houdt vrijwel iedereen afstand en ik ben redelijk succesvol met wat ik wilde kopen. Het zijn weliswaar de laatste pakjes, maar ik vind nog wat in de bevroren groentes schappen. Ook de inmiddels hard nodige afwasmachinetabletten zijn in voorraad en zo nog een paar andere schoonmaakmiddelen.

Zo snel ik kan loop ik door de winkel. Ik heb handschoenen aan en alleen mijn pinpas mee zodat de rest van mijn tas en mijn telefoon schoon kunnen blijven. Op weg naar buiten steel ik een paar van hun desinfecterende doekjes voor mijn debit kaart en de deur van de van. Thuis pak ik alles in de garage uit, desinfecteer de verpakkingen en zet ze dan pas weg. Poeh!

Tijd voor mijn dagelijkse rondje genieten van de bloeiende buurt. Het is grappig hoe zo'n paar warme dagen de bollen bijna allemaal aan de bloei krijgen. Ook de wilde bloemen doen het goed. Ik ben misschien de enige, maar ik vind een paardenbloem prachtig, zowel in bloei als uitgebloeid.















Terug thuis zie ik een aantal van mijn buurvrouwen in hun eigen tuinen buiten zitten. Op gepaste afstand van elkaar praten we bij. Mel van de overkant heeft opeens het idee om zondag een buurt happy hour te houden. Ieder vanuit hun eigen tuin met eigen drank en eten en zo kunnen we dan weer een beetje met elkaar kletsen. Echt leuk, ik zie ernaar uit.

De rest van de middag ga ik met Orion op het deck zitten. Het is er net warm genoeg voor, maar na vieren wordt het al gauw te koel. Heel langzaamaan gaan de warmere dagen de overhand nemen, maar zover zijn we nog niet.

Morgen moet Katja weer werken en de relatieve rust, die ze de afgelopen dagen leek te hebben, is verdwenen. New Jersey is een van de zwaarst getroffen staten tot nu toe en Katja zou het liefst ontslag nemen. Wat is wijsheid? Ik kan haar daar niet in adviseren. Ik snap de angst goed en heb die zelf ook voor haar, maar ze zal het met Kevin samen moeten bepalen. Zo moeilijk allemaal!

Rick en ik bestellen dit keer avondeten van Bonaroti. Daar zitten allerlei mensen aan de bar terwijl de restaurants officieel gesloten zijn. Rick voelt zich er niet fijn bij en al is het eten erg lekker, we zullen er niet snel meer afhalen. Duidelijk hebben ze ook genoeg vaste klanten om ze te aan het werk te houden.  Het zijn nu juist de nieuwere en kleinere restaurants, die steun nodig hebben.

En zo eindigt er weer een werkweek. De tweede waarin Rick van huis uit werkte. Ik moet zeggen dat dat allemaal prima gaat. Hij was bang dat hij teveel afgeleid zou worden, maar dat valt hem alles mee. Allemaal een heel prettig weekend gewenst!


15 reacties:

Eveline zei

Ik vind paardenbloemen ook heel mooi.

Petr@ zei

Wat een lastige keuze voor Katja. Ze is zelf de enige doe die keuze kan maken. Is haar angst om zelf ziek te worden of vindt ze het te moeilijk om aan te zien?
Mijn moeder is verpleegkundige geweest en zei gisteren dat ze het liefst zou bijspringen in het ziekenhuis. Haar gezondheid laat dit echter niet toe (en misschien haar leeftijd ook niet).

Wat een schatje is Orion toch. Grappig dat hij zo goed aangeeft wat voor spelletje hij wil doen.

Geniet van je weekend!

Anoniem zei


Prachtig die voorjaars bloemetjes overal in de tuinen.
Bij mij bloeit ook heel veel,wel typisch,dat hier de bloei,
gelijktijdig op gaat,dat alles bloeit zoals bij jullie...
Een paardenbloem is mooi om het dichtbij te zien,
maar eigenlijk is het een plaag als ie uitgebloeid is
met al die zaadjes,die dan rondvliegen.
Die verspreiden zich dan overal en komen neer ,
waar je ze niet hebben wilt,keer op keer.
Alleen de dieren in de wei ,die zijn er dol op.
Ja een hond kan je zonder woorden zeggen wat ie wil he.
Herken dat wel,maar je kent hem zo goed dat je die signalen wel herkent.
Is met kleine kinderen net zo als ze het nog niet zeggen kunnen,
dan wijzen ze dat met een vingertje of pakken je hand
en nemen je dan mee naar wat ze bedoelen.
Wens jullie nog een zonnig weekend toe!

groetjes Joke

Anja L. zei

Ik snap dat Katja het moeilijk heeft.
Wat een slimme hond is Orion toch!
Over het desinfecteren van verpakkingen heb ik hier nog niemand over gehoord en eerlijk gezegd doe ik dat ook niet.
Hier in de AH en de Jumbo waar ik meestal mijn boodschappen doe desinfecteren ze de scanners en winkelwagentjes voor je ze kan gebruiken.
Fijn weekend!

Marion2 zei

Ik had nooit gedacht dat naar de supermarkt gaan zo stressvol zou worden.
Vanochtend moest ik wat boodschapjes voor mijn hoogbejaarde ouders halen en
het leek wel of ik aan een of andere game meedeed: eerst kijken welk pad je
in kunt en als je dan gaat, duiken er links, rechts, voor, achter toch weer
mensen op. Omkeren maar weer en dan komt er toch weer iemand onverwacht aan.
De paden zijn niet al te breed, dus pffft.

Ik kan Katja zo goed begrijpen. Maar wat doet het voor je CV als je nu ontslag
neemt? Een onmogelijk dilemma. Wij maken ons nu ook enorme zorgen om onze oudste.
De mensen die zich niet aan de regels houden, kan ik inmiddels wel vermoorden.

Petra zei

@Eveline - Ja, he?

@Petra - Ik denk beiden, maar de angst om zelf ziek te worden is groter.

@Joke - Maar paardenbloemen zijn ook goed voor bijen e.d. Inderdaad is Orion net een peuter!

@Anja - Ik denk ook niet dat ik het ga doen met producten van Whole Foods want die winkel is helemaal ingesteld op desinfecteren en afstand houden. Ik vond dat Safeway behalve wat doekjes helemaal niets had wat dat betreft.

@Marion - Inderdaad, dat klinkt als mijn gang naar Safeway gisteren. Katja weet niet wat het voor haar CV zal doen, maar er zijn al verpleegsters, die ontslag hebben genomen, en als er geen goede protectie is zal dat nog veel meer gebeuren.

Anoniem zei

Waar is Katja bang voor? Om zelf ziek te worden? De ziekte verloopt over het algemeen relatief mild in jonge personen, maar ik neem aan dat zij dat zelf ook weet. Eerlijk gezegd denk ik dat ze nu juist een waardevolle bijdrage kan leveren. maar uiteraard is het aan haar te beslissen. Wel vraag ik me inderdaad af hoe het op haar CV zal staan als ze in deze tijd zelf ontslag neemt. Maar uiteraard is het geen fijne situatie. Heel lastig.

Petra zei

@Anoniem - De privacy van mijn kinderen vind ik erg belangrijk. Er zijn dus dingen waar ik in dit blog nooit over zal schrijven tenzij zij die zelf naar buiten brengen. Er spelen dus meer dingen in Katja's leven en gewoon oordelen dat het relatief mild is voor mensen van haar leeftijd is onterecht. Er zijn genoeg jongeren, die er ook ernstig ziek van worden. Maar dat is alles wat ik erover kwijt wil omwille van Katja's privacy :).

Petra zei

@Anoniem - Niet dat ik je ueberhaupt uitleg hoef te geven :).

Tineke zei

Heel lastig voor Katja , zulke moeilijke beslissingen. En dan ook nog in een gebied wonen waar het virus veel voorkomt.
Bij ons is winkelen ook een uitdaging geworden, wilde gisteren iets online bestellen , maar dat lukt niet, dus toch maar naar de winkel; er worden hier overal wel goede voorzorgen genomen; winkelkarretjes worden niet meer aan elkaar geklikt, om contact te beperken, liefst alleen komen winkelen, kassierres achter plexiglas. Of op afspraak komen winkelen.
We skype of zwaaien naar de kleinkinderen en zijn blij met onze relatief open tuin, die het mogelijk maakt een praatje op gepaste afstand met wandelaars te maken. Ook van de prachtige lente bloemen in de tuin genieten we. Ik heb al zaadjes gezaaid voor de zomerplanten, zo proberen we toch maar wat bezig te blijven; ook schutting in de naturel beits gezet.

Hester zei

Prachtig al die bloemen! Wat een goed idee om een happy hour met de buren te doen! Zo spreek je mensen toch "in persoon". Ik doe nu alles virtueel via Skype, Zoom, WhatsApp, FaceTime, etc. wat ook heel erg gezellig is, maar ik mis het om mensen echt fysiek te spreken.

Ik heb veel respect voor Katja. Ik ben zelf een jaar jonger dan zij en hier in Europa duiken steeds meer verhalen op van patiënten van onze leeftijdscategorie die op de intensive care eindigen en echt doodziek zijn. Ik ben er zelf dus ook angstig over, maar ik prijs mezelf tegelijkertijd gelukkig dat ik de keuze heb om alleen bij noodzaak de deur uit te gaan en daardoor besmettingskansen zo min mogelijk kan houden. De mensen in de zorg hebben die mogelijkheid niet en lopen veel risico, wat weliswaar gelinkt is aan de aard van hun beroep, maar wat toch iets is waar ze niet voor gekozen hebben. Daarbij opgeteld het tekort aan handgel, mondkapjes, etc. om deze mensen te beschermen en het "gefreestyle" van de staten wat betreft de maatregelen door gebrek aan actie op federaal niveau kan ik me heel goed voorstellen dat ze overweegt om ontslag te nemen! Het lijkt me zeer stressvol. Ik weet dat ze er niks aan heeft, maar ik wens haar veel sterkte toe. Gelukkig heeft ze een lieve familie en een lieve man die voor haar klaar staan!

Ik hoop dat jullie een fijn weekend gehad hebben!

Nel zei

wat @ anoniem zegt ???
zulk een beslissing kan alleen Katja nemen, wat je zegt er spelen meer dingen, dus wie daarover wat gaat zeggen...doe het niet.

Geniet nog steeds elke dag van je mooie foto's, je biedt ons een soort van Keukenhof. Fijn om even wat anders te zien in deze donkere tijden.

Zelf houden wij ons strikt aan alle voorschriften, ik zelf zit in een adjuvant traject vanwege maligne melanoom die vorig jaar was geconstateerd. Wij zijn dus extra voorzichtig. Zelfs mn behandeling is verzet van elke 2 weken naar om de 6 weken.

Maar het gaat er ook om anderen niet te besmetten, mocht één van ons geïnfecteerd zijn of worden.

maar wat me wel opviel in verslaggeving vanuit Amerika dat er totaal geen afstand wordt gehouden door Mr.Trump en andere VIP's .... vond dit nogal schokkend....

Maar hoe jullie het nu doen zo samen , geweldig. Ik wens iedereen heel veel sterkte met alles, en voor Katja en Kevin veel wijsheid.

Petra zei

@Tineke - Die tuin is inderdaad een uitkomst! Dat maakt toch dat je minder opgesloten zit.

@Hester - Ja, dat "jongeren worden niet getroffen" verhaal is zo gevaarlijk! Jongeren worden misschien percentueel in mindere mate getroffen, maar ze zijn zeker niet immuun en heel wat worden er ook ziek genoeg voor het ziekenhuis van.

@Nel - Ik zal proberen die bloemenfoto's vol te houden, het doet mij ook veel goed. En inderdaad, Trump en zijn consorten zijn veel te dicht bij elkaar. Onverantwoord, gewoon!

Anoniem zei

Volgens mij voelde je je door mij aangevallen, maar dat was echt niet nodig. Mijn vraag was slechts uit interesse... Uiteraard vraag ik je niet om details uit Katja´s privéleven uit de doeken te doen.
Ik heb ontzettend veel respect voor medisch personeel. Altijd al, maar op dit moment nog meer. Maar zoals ik al zei begrijp ik ook
dat het een lastige situatie is en dat ze daar alleen zelf over kan beslissen.
Ik hoop dat ze zich goed voelt over die beslissing, wat het ook moge zijn.

Petra zei

@Anoniem - Dank je voor je antwoord. Dit maakt je reactie inderdaad duidelijker :).