vrijdag, februari 05, 2021

Dag 7 Florida: Over de laatste dag, lekker luieren met zicht op zee

Alweer ben ik eerder wakker dan Rick. Dit keer blijf ik liggen en op mijn telefoon lezen. We staan tegelijkertijd om kwart over acht op en drinken eerst onze thee. Het is weer mooi zonnig weer en belooft vandaag maar liefst twintig graden te worden.

Rick heeft niet zo'n trek en bestelt behalve koffie ook egg bites van Starbucks. Ik vond mijn ontbijt van gisteren zo lekker en we halen dat weer op van The Reef. De eggs Benedict met grouper, tomaat en spinazie smaken net zo goed als gisteren. Het is ook genoeg zonder dat ik de muffin erbij eet.
Na ons ontbijt op het balkon genuttigd te hebben, gaan we een lange strandwandeling maken. We komen langs de zandsculpturen en de beeldhouwer is nu een olifant aan het maken. Rick geeft hem een vijf dollar tip in de speciaal daarvoor van zand gemaakte bak.

Na het stormachtige weer van een paar dagen geleden is er heel wat op het strand aangespoeld. Er liggen heel veel hoefijzerkrab skeletten en steenkrabklauwen, die hier in Florida als lekkernij te krijgen zijn. Het moet hier nu geen seizoen voor zijn, want wij hebben ze niet op de menu's zien staan.

We lopen naar de ophaalbrug en er onderdoor. We zien dat men bezig is het terras van Bubba Gump op te zetten. Daar willen we dan wel graag nog een keer lunchen.

Op de terugweg loop ik op blote voeten en veel door het water. Dat is verfrissend en niet echt koud. Vandaag is ook de eerste keer dat we mensen hebben zien zwemmen. Er staat nog steeds een koele wind dus wij moeten daar niet aan denken!

We hebben beiden meer dan 9000 stappen bijeen als we terug in het appartement zijn. Dat na een wandeling van iets meer dan een uur en twintig minuten. Het is nog vroeg en ik ga op de ligstoel op het balkon mijn breinspelletjes doen.

Tegen twaalven maken we ons klaar om naar de John's Landing Pass te gaan, het leuke winkelcentrum langs het water. Bij Bubba Gump krijgen we hetzelfde tafeltje als zondag. Hier hebben we goed uitzicht over de baai. Jammer genoeg zijn er dit keer geen dolfijnen.

We bestellen allebei de Caesar salade met cajun garnalen. Die maken ze hier wel heel erg lekker! Ik moet toegeven niet altijd lekker te hebben gegeten bij deze keten in andere plaatsen, maar hun garnalen zijn werkelijk heerlijk.
Na het eten lopen we even de ophaalbrug op. Daar hebben we mooi uitzicht over de baai en zien de pelikanen zonnen op een houten pad. Ik vind het zulke leuke vogels!

Terug in het appartement gaat Rick op het strand zitten, maar er staat mij teveel wind. Ik vind de ligstoel op het balkon zeer comfortabel en ik heb zicht op zee en strand. Daar zet ik mezelf voor de middag neer.

Deze maand hebben we iedere week een nieuw thema voor dagelijkse foto's. Deze week is het Selfies. Nu ben ik geen enorme selfies fan en zeven dagen lang mijn tronie op Facebook plaatsen is saai. Ik heb dus besloten apps uit te gaan proberen. Onderstaande is Cartoon Face en die met de bal Photomania, ik ben wel blij dat het maar zeven dagen is.

Rick zit op het strand met zijn jas aan, terwijl andere mensen gewoon in hun badkleding zitten. Alleen als ik Rick zijn jas uit zie doen zal ik ook gaan. Maar terwijl ik het warm heb op het balkon komt Rick zo'n drie kwartier later verkleumd weer boven en maakt snel thee om op te warmen. Die wind is zo vervelend!

Op het balkon is het vrijwel windstil en krijg ik het bijna te warm af en toe. Ik lees verder in mijn boek en heb het tegen zonsondergang uit. Het wordt vanavond een nogal bewolkte, maar nog steeds mooi. Ik ben dol op zonsop- en ondergangen, geen enkele is hetzelfde.

Vanavond bestellen we van The Angry Pepper. Dat betekent dat veel van hun gerechten flink pittig zijn. Gelukkig kan ik er ook een aantal niet zo hete vinden. Vroeger kon het mij niet heet genoeg zijn, ik mis die dagen!

We beginnen met de gerookte visdip met selderij. Dat is een plaatselijk gerecht en staat bij elk restaurant op het menu. Dit restaurant rookt zijn eigen vis en het is erg lekker. Als hoofdgerecht heb ik de biefstuk fajita's. Heel ongewoon voor mij, maar ik had opeens zin in iets dat geen vis is.

Het moet gezegd dat dit een van de lekkerste maaltijden van de week is. Rick was niet blij dat er helemaal niemand een mondkapje droeg, ook het personeel niet, maar hun keuken is goed.

We pakken alvast wat dingen in en brengen ze naar de auto. We willen morgen rond zeven uur op pad, want we gaan de 1490 kilometer in een keer terug rijden. Dat wordt een lange zit, maar we hebben het er helemaal voor over. Wat een heerlijke week was dit!

Wat een heerlijke week hebben jullie gehad. Veilige terugreis gewenst.
Groeten van Hilde uit B.

Reny zei

Ik ben weer helemaal bij gelezen.
Wat hebben jullie een heerlijke week gehad ondanks dat het af en toe fris was.
Jammer dat het weer voorbij is.

Wij maken ons op voor een koude, sneeuwachtige week, ik ben blij dat ik thuis kan/moet werken en de deur niet uit hoef, ik vind sneeuw mooi om naar te kijken.....vanuit een warme ruimte, ha ha.

Goede reis terug naar huis.

Wat een heerlijke week hebben jullie gehad. Ik heb weer genoten van je foto’s!
Ik ben ook blij dat we maar zeven dagen selfie’s moeten maken maar het ging makkelijker dan ik vooraf had gedacht.
Vannacht schijnt het te gaan sneeuwen en ijzelen en daar zie ik zo tegenop want ik moet maandag gewoon naar mijn werk. Bah!
Goede reis terug.

Lekker zo'n relaxdag aan het eind van de vakantie. Nog even genieten van het mooie weer voordat je de winter weer in gaat.
Blijft toch bijzonder, al die verschillende klimaten in één land.

Goede reis terug!

Jullie hebben een fantastische week achter de rug. Leuk om mee te genieten van je mooie foto's.Vooral die met die glazen bol vind ik zo leuk. En natuurlijk die van de geweldige opkomende en ondergaande zon. Epcot lijkt me heel erg interessant maar ja daar kan ik alleen via foto's van genieten.
De afgelopen weken is het hier enige dagen regen, en dan echt de hele dag, en dan weer droog met wat nachtvorst. Maar dat gaat nu veranderen want de komende dagen gaan we de diepvries in.
Zowel 'snachts als overdag zal de temperatuur onder het vriespunt blijven. En er wordt een dik pak sneeuw verwacht. Dat is meer dan 20 jaar geleden. Morgen worden we wakker in een witte wereld.
Volgens je weerkaart Vienna ziet het er daar ook zo winters uit.. Je kan voorlopig terug blikken op een fijne week, Lange rit voor de boeg dus ik wens jullie goeie reis terug.
Groetjes Wil

Angela zei

Heerlijk dat we even mee mochten genieten van een weekje Gulf Coast. Goede reis terug dan gaan wij hier ondertussen opmaken voor veel ❄️ en kou!

Krystel zei

Madeira Beach! Ça me rappelle des souvenirs... Ooit ben ik daar een kleine 2 weken geweest, toen ik als pas afgestudeerde ergotherapeute in de US ging werken. Het hoofdkantoor van mijn toenmalige werkgever zat in St Pete's Beach, en terwijl mijn papieren in orde gemaakt werden, zat ik als groen achter de oren kneusje in een motel in Madeira Beach. Heb dan ook niet veel van de omgeving gezien, het was ook voor het internet en mobiele telefoons, misschien dat het toen ook veel avontuurlijker was dan nu. Nu kan je je hele trip al vooraf plannen en to do lijstjes maken en weetikveel. Groetjes uit Frankrijk!

Wat hebben jullie genoten van een heerlijke week in Florida!!
Net als wij gaan jullie in Virginia ook de winter in.
Sterkte met de winterstorm en hopelijk zijn jullie voor het slechte weer thuis.

@Hilde - Dank je wel!

@Reny - Het wordt hier ook heel koud, vooral aan het einde van de week, bah!

@Anja - Hopelijk valt het maandag mee, ik heb toen ik 20 was mijn enkel meervoudig gebroken toen ik tijdens glad weer naar mijn werk fietste in Utrecht. Doe alsjeblieft voorzichtig!

@Petra - Inderdaad, ik vind het ook interessant dat wij, terwijl we toch vrij dicht bij zee zijn, een landklimaat hebben.

@Wil - Doe voorzichtig! Ik vind sneeuw mooi, maar als het ijzig wordt ben ik als de dood.

@Angela - Schaatspret? Ik herinner me het schaatsen op natuurijs, dat komt hier niet voor.

@Krystel - Wat grappig! Ik was vanaf 1983 reisagente dus kon al heel wat "online" plannen op de luchtvaartmaatschappij computers. Wij hebben deze reis trouwens wel een ouderwetse atlas gebruikt, dan heb je toch beter overzicht.

@Anja - Gelukkig hebben we alleen een beetje regen in Florida en Georgia gehad. Het ergste komt vannacht.