Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 28, 2021

Over het weekend

Zaterdag

We hebben heerlijk geslapen en staan opgefrist om kwart voor acht op. Terwijl ik me aankleed laat Rick Orion uit. Het heeft vannacht geregend, maar is gelukkig weer droog. Rick heeft er begrijpelijk een hekel aan in de regen met Orion te lopen. 

De Starbucks in Vienna heeft nog steeds geen nitro brew, we halen onze koffies en ontbijt dus van het Pan Am Center filiaal. Dat is vandaag minder handig, want we moeten toch in Vienna zijn. Nadat we onze bestelling op hebben gehaald rijden we vervolgens naar het centrum van ons stadje. 

Daar gooit Rick ons glas in de glasbak en dan spelen we zoals gewoonlijk wat Pokemon Go. We gaan langs de bank om mijn cheque van $17 van Rakuten op onze rekening te zetten. Via Rakuten kun je vaak geld terugkrijgen van aankopen, die je online doet. Ik ben wel benieuwd of dat in Europa ook zo is, want volgens mij is het een internationaal bedrijf. 

Thuis doe ik oefeningen van het FitDeck, dertien ervan twee keer en dan vijf minuten rekken en strekken. Dat is 25 minuten intensief bezig zijn en heel veel spiergroepen gebruiken. Mijn FitBit registreert het nauwelijks, maar mijn spieren weten dat ze aan het werk zijn geweest. Het is even flink afkicken van de 10000 stappen deze weken.

Rick is intussen buiten bezig meer kerstlichtjes naar binnen te halen. Hij ruimt de lichtjes op het deck en boven de voordeuren op. Nu hangen alleen de "ijspegels" boven de garage nog en we moeten op de een of andere manier die leuke sneeuwpop van de garagedeur halen. We vrezen dat het plakband nogal hardnekkig zal zijn. We hebben nog nooit zo laat nog kerstspullen opgeruimd!

Terwijl Rick alles op zolder zet, doe ik de vele sneeuwpoppen en andere winterversieringen binnen in een vuilniszak. Die brengt Rick naar zolder tot volgend jaar en haalt de lentespulletjes naar beneden. Overmorgen is het 1 maart en de meteorologische lente begint. Wij zijn helemaal klaar met de winter, hoewel die nog stuipen kan hebben de komende maanden. 

Vrolijke lentespullen, we versierden ook vroeg voor Kerst, dus dit ook

Vandaag mag ik eindelijk de tape van mijn voet halen en is het zoveel makkelijker een gewone douche te nemen. Ik voel me naderhand een stuk frisser dan na de wasbeurten, die ik deed. Al vond ik het wel leuk om er onze eeuwenoude Jip en Janneke washandjes voor te gebruiken. 

Voor Katja's kraammand heb ik ook washandjes, want die kennen ze hier niet en met een baby zijn die super handig. Ik ben bezig een kraammand met veertien kleine cadeautjes voor de eerste twee weken na de geboorte bijeen te zamelen. Dat is een traditie in mijn familie. 

Voor de lunch rijden we naar The Boro, waar Rick bij Tasty Kabob zijn volgens mij favoriete lunch haalt. De poke bowl van Poki DC is ook altijd weer super lekker en zo kleurrijk! Een bowl vol vitamines is het.

Intussen maken de wolken plaats voor zonneschijn, onverwacht vandaag. Rick had al voorgesteld dit weekend naar een wijngaard te gaan en hij reserveert snel een tafel bij de dichtstbijzijnde. Onderweg stoppen we bij Total Wine, Beer and More voor wat wijn en bier aanvullingen. 

We hebben een reservering bij de Bull Run Winery en kunnen gelukkig heel dicht bij het gebouw parkeren. Dan moeten we even in de rij wachten en ik doe dat zittend op een steen.  Als Rick aan de beurt is worden we naar beneden verwezen, waar een tweede wijnbar is. 

Ons tafeltje ligt onder de verwarmers, maar die hebben we eigenlijk niet nodig. We hebben onze "lava buns" verwarmde zitkussens mee, maar ook die zijn overbodig. In de zon kan ik zelfs mijn jas uitdoen. 

Rick gaat de wijn halen en wat prosciutto om erbij te snacken. Voor mij wordt het de viognier en voor Rick de petit verdot. We hebben onze eigen glazen mee, want de wijn wordt hier in een plastic beker geserveerd, tenzij je een fles koopt. 

Mijn glas is maar klein, want een "proef" glas van een andere wijngaard, en daardoor lijkt het of het een enorme hoeveelheid wijn is. Ik vind de viognier best lekker, maar eigenlijk te zoet. Ricks petit verdot is daarentegen echt heerlijk. Daar nemen we een fles van mee. 

We genieten van de live gitarist en zijn bekende liedjes. Als hij "Sweet Caroline" van Neil Diamond zingt, brult iedereen mee met het refrein. Al zitten we ver van iedereen af, het geeft toch een gevoel van saamhorigheid. Iets meer dan een half uur rijden en we zijn in een compleet andere wereld. 
We hebben de smaak van het buiten eten en drinken te pakken. We bedenken waar we buiten zouden kunnen eten op weg naar huis en Rick weet het: Dogfishhead Ale House. Daar krijgen we een tafel voor twee dichtbij de verwarmer.

De reden dat Rick hier zo graag wilde eten is hun bier, nummer 120. Het is een van de weinige Amerikaanse bieren, waar hij echt heel enthousiast van kan worden. Jammer genoeg verkopen ze er geen vaten meer van, dus Rick moet het met dit ene biertje doen. 

Rick bestelt twee braadworsten met zuurkool en nog meer lekkers. Ik neem de salade met gegrilde tonijn, geen goede keuze en dat had ik kunnen weten. Deze tonijn is bevroren geweest en heeft geen smaak, ik had iets anders als proteine moeten kiezen. Verder is het gewoon weer super om buiten te kunnen eten. 

Er is een Bath and Body Works in hetzelfde winkelcentrum en Rick, nieuwe fan, stelt voor erheen te gaan. De kaarsen met drie lontjes blijken $10 afgeprijsd te zijn en daar maken we meteen gebruik van. Die ruiken zo ontzettend lekker! Iedere avond genieten we ervan. 

Op de terugweg zien we de volle maan opkomen. Zo groot hebben we hem nog nooit gezien. Jammer genoeg rijden we op de snelweg en lukt het me enkel onderstaande foto te maken. Tegen de tijd dat misschien een beter zicht kunnen krijgen is de maan achter de wolken verdwenen. 

Tijdens het happy hour van donderdag bespraken we met Chuck en Christine dat we beter onze Disney plannen voor oktober vast kunnen leggen. Zo gezegd, zo gedaan, we zijn alle vier geboekt in het Disney Art of Animation resort van 19 tot 23 oktober.

Van daaruit kunnen we de Skyliner (een soort skilift) naar Epcot en Hollywood Studios nemen. We willen daarvoor ook een aantal dagen naar het strand, maar dat is voor een later happy hour. Dit is nu in ieder geval geboekt en we zien ernaar uit (niet te hard, want ik wil eerst genieten van de lente en zomer). 

De nieuwe kaarsen branden en ik geniet na van deze dag. Ik vertelde Rick dat de meeste dagen met een wijngaard bezoek dagen met een sterretje zijn. Dat geldt ook weer voor vandaag.

Zondag

De regen klatert op het dak als ik om zeven uur wakker word. Rick ligt nog in diepe rust en ik doezel verder. Pas om half negen besluiten we maar eens op te staan.

Vandaag wordt Rick een wandeling in de regen met Orion helaas niet bespaard. Als dat gebeurd is gaan we op pad. We halen ons ontbijt van de Starbucks in Pan Am Center. De egg bites met boerenkool en paddestoelen blijven lekker.

We hebben nog even tijd voor de markt in het Mosaic District opent en besluiten voor de verandering in Fairfax Pokemon Go te gaan spelen. Zo komen we op de campus van George Mason University terecht en zien daar een paar robotjes rondrijden. Die bezorgen eten en boodschappen aan studenten, handig, vooral in coronatijden.  

Het gaat steeds harder regenen en tegen de tijd dat we bij de markt zijn plenst het te hard voor mij om met mijn niet waterdichte laars naar buiten te gaan. Jammer, want ik vind het iedere week zo leuk even op het marktje rond te neuzen. Rick haalt de gewoonlijke bestellingen en een dozijn eieren.
Al probeer ik het iedere dag, sporten met die laars is op zijn minst gezegd onhandig. Ik besluit mezelf ondanks het slechte weer een dag vrij te geven. In plaats daarvan bel ik Saskia eens op en praat bij met haar. Soms is dat veel fijner dan altijd via sms of Facebook. 

En zo is het al snel lunchtijd. Met dit weer is het voor mij een pho dag en we halen het van Roll Play. Rick bestelt een chili van Potbelly, ook passend bij dit snertweer. Over snert gesproken, dat maakte mijn oma vaak als het koud en regenachtig was. Ik ben waarschijnlijk de enige Nederlander, die er helemaal niet van houdt!

Om twee uur hebben we met Saskia afgesproken Jackbox spelletjes te gaan doen. Katja is helaas aan het werk en van Kai hebben we geen reactie gekregen. Het is veel leuker spelen met zijn drieen en we zijn aan elkaar gewaagd. We spelen drie verschillende spelletjes en dan wil Saskia verder met naar appartementen zoeken. 

Rick gaat even naar de Safeway om wat benodigdheden te halen en dan gaan we terug naar de basement. We kijken naar de nieuwe Disney film Flora en Ulysses. Zoals altijd weer een echt leuke, feel good film, precies wat we nodig hebben in deze tijd. 

We houden een kort happy hour, ik met een van mijn favoriete mocktails. We bespreken waar we eten van willen halen en de keuze valt op Plaka Grill. Voor mij is dat altijd het gyro vlees met komkommer en taramosalata dip. Al ziet een van de salades er ook wel erg lekker uit. 
Rick gaat naar de Golden Globes. Ik haal mijn koptelefoon tevoorschijn en kijk naar Nieuwe Boeren, maar kijk uit mijn ooghoek ook naar de uitreiking van de prijzen. Morgen ga ik denk ik verder met The Queen's Gambit. Allemaal een heel fijne week gewenst!

8 reacties:

Sonja zei

Weer een relaxed weekend, jullie maken er altijd iets gezelligs van. Nee hoor, je bent niet alleen in je afkeer van snert, ik vind die dikke drab vreselijk, brr.

Tineke zei

Leuk om een kraammand voor je dochter te maken, wij doen het ook altijd.
Zo gezellig om allerlei cadeautjes, ook voor de moeder/vader en broertje of zus te verzamelen.
In Nederland is 10 dagen de gewoonte, stamt nog uit de tijd dat je 10 dagen kraamhulp kreeg.
Hier blijft het zonnige weer nog een aantal dagen, wij hebben zaterdag ook de buiten kerstverlichting weer op zolder opgeborgen.
Over 3 weken starten wij het vakantie seizoen met een korte vakantie op een waddeneiland, we verheugen ons erop.

Unknown zei

Dat geld terug krijgen als je online koopt ken ik in ieder geval niet maar ik koop niet heel veel online.
Wat heerlijk dat in ieder geval het tape van je voet is, nu de laars nog!
Wij hebben nog helemaal geen vakantieplannen. Ik hoop dat we in September zijn ingeënt en dat we dan eventueel op pad kunnen.
Ik hoop voor Saskia dat ze een leuk appartement kan vinden.
Ik ben ook niet gek op erwtensoep, als ik het voorgezet krijg zal ik het opeten maar ik heb het pas één keer zelf gemaakt.
Fijne maandag!

Unknown zei

Dit was mijn reactie trouwens, kennelijk ben ik uitgelogd.
Anja L.

Marion2 zei

Rakuten is mij niet bekend. Mogelijk omdat we niet met cheques betalen. Wij betalen online met iDeal (dat doe je met een apparaatje dat bij je bankrekening hoort en waarop je een paar codes intypt) en als je geld terugkrijgt, wordt het digitaal weer rechtstreeks op je rekening gestort. Je hoeft dus zelf niets te doen.

Ik hou ook niet van erwtensoep, brr. Het is een van de weinige dingen qua groentes dat ik echt niet lust.

Ik vraag me af of washandjes misschien typisch Nederlands zijn. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ze ooit in het buitenland gezien heb. En ze zijn nog wel zo handig.

Petr@ zei

Wat leuk, een krasmmand. Ik kreeg die ook bij de geboorte van de kinderen.

Heerlijk vooruitzicht, naar Florida met vrienden. Maar inderdaad eerst maar de lente en zomer.

Je bent niet de enige die niet van snert houdt hoor. Ik ben ook geen fan.

Anja zei

Wat een fijn vooruitzicht om naar Florida te gaan.
Wij gaan over 4 weken weer onze caravan naar de camping brengen.
Ik heb er zin in, hoop op een mooi seizoen.

Petra zei

@Sonja - Grappig dat zoveel van mijn bloglezers ook geen snert lovers zijn.

@Tineke - Misschien doe ik het ook maar voor tien dagen, ik ben nog aan het bedenken hoe of wat.

@Anja - Ik mag toch hopen dat we voor september allemaal ingeent kunnen zijn.

@Marion - Wij gebruiken ook vrijwel nooit meer cheques, hoor. Ik betaal ons schoonmaakbedrijf er nog mee, maar verder is het altijd Venmo, Paypal of contant. Rakuten zou het met gemaak ook elektronisch kunnen overmaken. Volgens mij zijn washandjes inderdaad echt Nederlands. Ik heb ze ook nooit in andere landen gezien.

@Petra - Blij dat ik toch niet heel on-Nederlands ben met mijn aversie tegen snert.

@Anja - Het lekkere weer nadert snel!