Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 06, 2010

Vlindertuin, Labor Day en zeven jaar bloggen

Zondag

Dit is het weekend van de luiheid, want alweer slapen we flink uit. De nachten zijn op het moment al wat koeler, waardoor het (te?) heerlijk slapen is. Maar tegen tienen hoor ik Rick opstaan, dus rol zelf ook het bed uit. De meisjes (Saskia heeft Laura, Alexandra en Aoife te logeren) liggen nog op een oor. Op de een of andere manier hebben ze alle vier in Saskia's kamer geslapen. Dat moet krap geweest zijn!

Rick en ik gaan ons gebruikelijke ontbijtje bij Starbucks halen en eten dat buiten op het deck in het zonnetje op. Het belooft weer een schitterende dag te worden, volop zon, zo'n 26 graden en geen vochtigheid. Eigenlijk al een voorproefje van de herfst, wat ik dan wel weer minder vind. De tuin vertoont ook al de eerste tekenen: de dogwoods krijgen hun rode besjes en heel wat blaadjes van de tulpenbomen zijn al geel. De droogte zal er vast ook aan meewerken.

Met Mary Ellen (en Cosmo natuurlijk) maak ik een lange wandeling door de buurt. We nemen eens een andere weg en komen langs het footballveld, waar kleine jongetjes in stoere uniformen een wedstrijd spelen. Het is een koddig gezicht, want ze zijn niet ouder dan acht en de footballuniformen zijn zo groot.

Na de lunch heb ik zin om iets te gaan doen. Sharon vertelde me onlangs over de vlindertuin van Brookside Gardens in Wheaton, Maryland, en daar wil ik graag heen. Voorzichtig stel ik het aan Rick voor en tot mijn verbazing heeft hij er ook wel oren naar.

Na een half uurtje en even zoeken, want de GPS heeft de Gardens in Silver Spring in plaats van Wheaton liggen, komen we bij de tuinen aan. We kopen kaartjes voor de vlindertuin voor $6 per persoon en de verkoopster vertelt ons, dat we voor vieren binnen moeten zijn en dan tot vijf uur mogen blijven. Het is kwart voor vier, dus we denken ruim de tijd te hebben erheen te lopen.

Alleen kunnen we geen van beiden kaartlezen, blijkt, als we helemaal aan de andere kant van het park terechtkomen! Het is nogal heuvelachtig en eindelijk komen we om een paar minuten voor vier hijgend bij het vlindergebouwtje aan. Gelukkig mogen we nog naar binnen.

Daar is het behoorlijk druk, maar de ruimte is zo ingericht, dat dat niet erg is. Het valt me op, hoeveel verschillende soorten vlinders en planten hier zijn. Meer dan bij het Natural History Museum of in de vlindertuin in Aruba. Ik fotografeer dan ook naar hartelust, ook Rick, die op een gegeven moment een vlinder op zijn hoofd heeft zitten. We lezen de informatie, die interessant is en zijn toch bij elkaar bijna veertig minuten binnen. Sharon heeft niets teveel gezegd, toen ze deze vlindertuin aanraadde!


Voor (veel) meer foto's klik hier

Op de terugweg stoppen we bij Walgreens, waar ik neonkleurig karton en allerlei kleine dingetjes koop om Saskia's eerste dag van school "hoorn" mee te maken en vullen.

Saskia eet vanavond met een groepje vriendinnen pizza bij het zwembad en Rick en ik maken ons klaar voor de jaarlijkse "Mojito's" party, die onze buren bij Coastal Flats organiseren.

Van tevoren eten we in de bar, want de wachttijd voor een tafeltje bedraagt meer dan een uur. Ik probeer voor het eerst eens hun zeebaars met spinazie en een lekkere bouillon met gember en andere kruiden. Die is werkelijk voortreffelijk bereid!

Michael en Denise wachten ons al op in de bar buiten. We zijn de eerste "gasten", maar al gauw komen er meer. Ik vind dit altijd een heel goed idee. Al het leuke en gezelligheid van een feestje, maar niet de troep na afloop. Tot onze verbazing wordt het zo leuk, dat we pas tegen tienen naar huis gaan. Heel laat voor ons doen (en de tweede late avond achtereen, dus ik duik meteen mijn bed in!).

Maandag

Vandaag is het Labor Day, de eerste maandag in september en de laatste "on"officiele dag van de zomer. Ooit, maar liefst zeven jaar en zes dagen geleden, begon ik op deze feestdag dit blog. Om met een oude Virginia Slims reclame te spreken: "You've come a long way, baby!". Onvoorstelbaar hoeveel er in de tussentijd is gebeurd. Katja was toen jonger, dan Saskia nu.

Veel labor zit er niet aan deze dag, die de meeste mensen of aan het strand of aan het zwembad doorbrengen. Ook wij hebben een rustige dag voor de boeg. Voor het laatst deze zomer blijven we lekker lang liggen. Morgen zal het voor dag en dauw opstaan worden voor Saskia!

Na het ontbijt rijd ik naar de sportschool om een interval op de stairmaster te doen. Intussen gaat Rick even hardlopen. Het is nu weer koel genoeg om dat te doen, maar mijn knie werkt er nog niet voor mee. Na ons beider sporten nemen we Cosmo mee voor een lange wandeling door het park en dan hebben we onze beweging weer gehad voor vandaag.

Rick heeft zin in Griekse sandwiches voor de lunch, dus haalt eten bij Plaka Grill. De souvlaki sandwich gaat er goed in.

Helaas gaat het zwembad na vanmiddag ook dicht, dus we maken ons klaar er de hele middag door te brengen. We hebben inmiddels ook vier vriendinnen van Saskia hier, stil zal het niet gauw worden! Vreemd genoeg hebben Saskia, Laura en Alexandra geen zin, terwijl Aoife en Shannon besluiten wel te gaan en lopen met ons mee naar de overkant.

Al is het wat koel, ik spring toch in het water, want ik ging er 31 mei, toen het zwembad openging in, dus moet ook op de laatste dag een duik nemen. Het voelt verfrissend en ik zal het zeker de komende week missen, want het zal weer tegen de dertig graden worden.

Een heel aantal buren is ook aanwezig en we kletsen met deze en gene. Rick vooral krijgt daar niet vaak de kans toe, dus vindt het leuk Niall en Phil te zien. De tijd vliegt en al snel gaat Rick terug naar huis om inkopen voor het avondeten te gaan doen.

In de schaduw, waar we zaten, is het intussen te koud voor mij geworden, dus ik verplaats me naar een zonnige ligstoel. Ik lees nog even, maar al gauw begint iedereen stoelen op te ruimen. Daar help ik dan ook maar even bij mee, want we krijgen er vijf gastpasjes voor volgend jaar voor. Dan is het toch echt tijd om naar huis te gaan, want tot het laatste signaal blijven wil ik niet.

Voor het avondeten grilt Rick enorme biefstukken voor Saskia en hem. Aan mij zijn die niet besteed, dus ik krijg een spiesje met zalm en groentes, erg lekker. Daarbij hebben we Ricks speciale sla met olijven, tomaat, mini augurkjes en blokjes Goudse kaas en vers brood van Whole Foods. Het is een passend laatste maal van de zomervakantie.

Met het begin van het herfstseizoen is ook het college footballseizoen weer begonnen. Virginia Tech speelt vanavond hier in Washington tegen Boise State en natuurlijk moeten we daar van Katja naar kijken. Eerst zou zij erheen gaan, maar ze hadden zowel vandaag als morgen school, dus zag Katja er maar vanaf. Daar ben ik blij om, want het is een flinke rit voor een sportwedstrijd!

Laat zullen we het vanavond niet maken, want Saskia's wekker zal morgen om kwart voor zes afgaan. Haar schoolbus zal rond kwart voor zeven komen. Idioot vroeg, natuurlijk, voor de tieners, wiens biologische klok meer "uil", dan "haan" is.

15 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Prachtige vlinderfotos en heel grappig dat die vlinder zich rustig neerzet op Rick zijn hoofd;-)
Veel sterkte met het vroege opstaan voor jou en voor Saskia...hier is dat ondertussen al dagelijks de gewoonte;-)

Anja zei

Wat een prachtige vlinderfoto's heb je gemaakt. Jammer dat het zwembad zijn poort weer gesloten heeft. Succes voor Saskia tijdens haar 1e schooldag.

Anja zei

Wat een prachtige vlinderfoto's heb je gemaakt. Jammer dat het zwembad zijn poort weer gesloten heeft. Succes voor Saskia tijdens haar 1e schooldag.

Jacqueline zei

Jeetje al 7 jaar een blog. Wat een lange tijd. Op naar de volgende 7 jaar!.

Mooie foto's. Succes voor Saskia op haar eerste schooldag en vroeg opstaan doen we hier inmiddels ook weer.

Jasmino zei

Leuk, zo'n vlindertuin. Prachtige foto's ook! Die foto van Rick met die vlinder op z'n hoofd is ook erg grappig.

Van mij mag de zomer nog wel even blijven, althans terugkomen is hier een beter woord. Wij hebben vandaag al echt herfstachtig weer als ik de voorspellingen moet geloven. Jakkes.....

En die schooltijden zijn echt bizar, wat een tijden zeg. En inderdaad, dat voor een tiener... Ik moet er niet aan denken zo vroeg op pad te moeten, laat staan op die leeftijd. Sterkte voor haar en voor jullie! Weet je trouwens waar dat vandaan komt, die vroege schooltijden?

Petr@ zei

Mooie vlinderfoto's. Vooral die in het schaaltje met fruit is erg fleurig. Die van Rick is natuurlijk erg grappig!

Het zal weer even wennen zijn, het nieuwe ritme nu de vakantie voorbij is. Mijn kinderen zijn gisteren weer begonnen, dus het was een stuk drukker gisterochtend.

Anoniem zei

Mooie foto's van de vlinders en Rick natuurlijk.
Heerlijk lang weekend hebben jullie gehad.
De nieuwe uit bed is inderdaad vroeg. Sterkte daarmee.
Ik heb eerder niet gekeken naar de balk aan de rechterkant, zag nu pas dat daar het verkeer op staat.
Geinig.
Groet, Bea

Anoniem zei

Gefeliciteerd al 7 jaar een blog,knap dat je ook altijd zin hebt om wat te schrijven.


Ik ben je blogs vanaf het begin aan het doorlezen,toen was je schrijfstijl iets anders (of zie ik dat verkeerd?)

Wat ik niet begrijp is dat er staat dat je onder een psuedoniem schrijft,is Petra niet je eigen naam ,of begrijp ik dit verkeerd.

Groetjes gitta

marianne zei

Brrr, wat vroeg, die schoolbus. Veel sterkte met opstaan :-)! En erg mooie vlinderfoto's, vooral die witte is echt prachtig!

Bas N. zei

Gefeliciteerd met het 7-jarig bestaan van je blog Petra. Ik lees al vanaf het begin mee en dat is alweer een hele tijd. Nog altijd interessant en leuk om je verhalen te lezen. Je zou een boek moeten uitbrengen. ;)

Bibi zei

Ik vind je vlinder foto's echt super, wat een mooie soorten hebben ze daar!

Ineke zei

Zeven jaar bloggen, wat goed (ik vind mijn bijna 3 jaar bloggen al zo lang). Ik wens je nog vele jaren inspiratie en blogplezier toe.

Annemiek zei

Prachtige vlinderfoto's.
Ja, het leventje van de routine begint weer.
Proficiat met 7 jaar bloggen, wat een tijd.

Bianca zei

Wat mooi die vlinders !! en prachtige foto's weer.

Wat sluit het zwembad dan eigenlijk vroeg als het nog zulk lekker weer is.

Petra zei

@Kristel - Die foto van Rick vind ik super, hij lacht er zo echt op. Dat vroege opstaan is zeker weer wennen!

@Anja - Ik miste het zwembad meteen al, want het werd vandaag 30 graden.

@Jacqueline - Ik zal je binnenkort een berichtje sturen (ik weet niet zeker of ik je email adres heb, anders schrijf ik je wel een pb op het Alles Amerika forum). Saskia is weg van de slakkencreme en haar vriendin Laura wil het nu ook!

@Jasmino - Er zijn een paar redenen voor de vroege tijden. Een is, dat die bussen weer voor de middle en elementary scholen gebruikt moeten worden. Verder hebben veel tieners allerlei naschoolse activiteiten en/of moeten ze op jongere kinderen thuis passen (argumenten aangedragen om de schooltijd niet te verwisselen met de basisschooltijden).

@Petra - Jij ook sterkte met weer in het gareel komen.

@Bea - Bedankt en dat verkeer is inderdaad leuk om te zien waar men vandaan komt.

@Gitta - Dat zal best, dat mijn schrijfstijl wat veranderd is met de jaren. Wat het pseudoniem betreft, toen ik dit blog begon schreef ik onder "Kasaka Dorenbos", maar dat heb ik vrij recentelijk gewoon naar mijn eigen naam veranderd.

@Marianne - Dank je!

@Bas - Een aantal van mijn Amerikaanse medeblogsters heeft een boek uitgebracht. Wie weet ooit, het zal nogal wat werk vergen om het een beetje in boekvorm te krijgen. Ik hoop wel nog steeds op een column ergens :).

@Bibi - Ja, echt veel soorten!

@Ineke - Dank je!

@Annemiek - Is Niels ook weer begonnen? Inderdaad weer even flink wennen aan de vroege wekker!

@Bianca - De lifeguards zijn allemaal scholieren en zonder kan het zwembad niet open :(.