Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 17, 2010

Een weekend rust

Zaterdag


Na de pijndagen van de afgelopen week heb ik mezelf voorgenomen het dit weekend heel rustig aan te doen. Dat betekent ook niet sporten, wat ik altijd best moeilijk vind om te doen, want ik weet, dat beweging meestal helpt om mijn spieren los te krijgen. Maar de afgelopen dagen deed het dat niet, dus tijd om rust te nemen.

Na lekker uitgeslapen te hebben, rijd ik naar Starbucks. Daar heb ik met E., die een paar dagen geleden mijn van herkende, afgesproken. We hebben al verschillende emails uitgewisseld de afgelopen maanden, maar dit is onze eerste ontmoeting in persoon.

De Starbucks medewerksters herinneren zich ons en ik ben onder de indruk, als een van hen zelfs de spelling van mijn naam goed heeft. Ik heb al de nodige koffie op met het ontbijt, dus bestel een grande passion ijsthee. E. heeft intussen een tafeltje bemachtigd, nog niet makkelijk op deze drukke zaterdagochtend.

Meteen is die "klik" er weer, we kletsen honderduit en er is geen moment van ongemakkelijkheid. Pas tegen lunchtijd nemen we weer afscheid met de belofte zoiets vaker te doen.

Voor ik vertrek ga ik weer in de rij om een panini voor mijn lunch en een "refill" van mijn ijsthee te bestellen. Ik wist niet, dat je voor slechts 50 cent je beker bij kunt laten vullen, dus ik had mijn beker al weggegooid. De barrista herinnert zich mij en geeft me toch de korting, heel aardig.

Buiten is het guur, het waait keihard. Als ik bij de Safeway benzine tank word ik bijna weggewaaid! Saskia belt, of ik haar, Parker en Mary Kate naar Giant kan nemen. Ze willen vanmiddag een Halloween feestje houden voor de buurtkinderen bij Mary Kate thuis. Natuurlijk kan dat.

Op de weg naar huis zie ik Mary Ellen lopen met een puppy! Ik stop de van en ze vraagt, of ik naar haar huis wil komen om hun nieuwe aanwinst te ontmoeten. Terwijl ik bij Starbucks was, had ze al gebeld en aan Rick gevraagd, of ik langs kon komen.

Trots introduceert zij "Marty", een vier maanden oude Sheltie pup. Natuurlijk is het een schatje, rode vacht met een wit puntje aan zijn staart, waardoor hij op een vosje lijkt. Eindelijk heeft Mary Ellen Phil overgehaald en nu is de hele familie verliefd. Zo leuk om te zien!

Saskia, Parker en Mary Kate staan me op onze oprit al op te wachten. Saskia heeft een boodschappenlijstje gemaakt. Zodra we de Giant binnenlopen gaan de tieners op pad. Er wordt ingekocht voor een mud pie met gummy wormpjes en mummy worstjes. Dit alles wordt van hun zakgeld betaald.

Zij zijn nu de oudere tieners in de straat en organiseren deze party voor de kleinere kinderen. Daarom word ik echt boos (maar reageer verder niet), als Saskia komt vertellen, dat die kleinere (slechts een jaar of twee jonger) kinderen gingen klikken, nadat ze wat "silly string" tegen zich aan hadden gekregen en een van de buurvrouwen (die niet bijdroeg aan het feestje) daar erg gemeen over was tegen Saskia en de anderen. Rick wil daarop reageren, maar ik weet, dat het beter is om ons erbuiten te houden, tenzij er lichamelijk letsel is.

Intussen besluiten Rick en ik naar de bioscoop te gaan. Er zijn een aantal films, die we graag willen zien. We gaan vanavond naar "Life as we know it". Het is een leuke film met heel wat humor. Alleen het einde vind ik zwak, maar aan de andere kant zou ik ook niet weten, hoe het anders zou moeten eindigen.

Het is inmiddels etenstijd en Rick stelt de Lebanese Taverna voor. Daar zijn we al een tijdje niet geweest en meestal hoef je niet te wachten. Vanavond is het druk, dus we geven onze namen en nemen een drankje aan de bar.

Intussen sms-en we met Katja, want die heeft ons laten weten, dat ze vannacht voor het eerst gaat werken. Dat is leuk, maar de uren vinden we veel minder! Ze moet van middernacht tot drie uur vanochtend eten bezorgen.

Je kunt je in een college stadje voorstellen, hoeveel dronken mensen ze dan zal zien. Voorlopig heeft ze iedere zaterdagavond dit rooster. Katja zelf ziet er absoluut geen probleem mee. Ik herinner me die tijd nog goed, niets zou mij overkomen (en gelukkig deed het ook niet, al begaf ik mezelf op een aantal zeer onveilige plekken, achteraf gezien).

Zondag


Tot mijn verbazing heb ik goed geslapen, want ik verwachtte de halve nacht met zorgen om Katja wakker te liggen. Het is schitterend weer buiten, dus makkelijk opstaan.

Ook vandaag neem ik me voor geen zware dingen te doen. Rick haalt bij Starbucks ontbijt, wat we gezellig met zijn drietjes opeten. Dan gaat Saskia meteen naar buiten om weer met Mary Kate en Parker te zijn. Hun vriendschap is bijzonder, vind ik. Met zijn drieen kunnen ze het zo goed vinden en dat is ongewoon.

Mary Ellen komt mij ophalen voor een lange wandeling. Kleine Marty is niet mee, want dat is nog te ver voor hem. Cosmo vindt zo'n wandeling echter super. Hij doet het ook steeds beter met andere honden in de buurt. Over een maand wordt hij vier en ik heb gelezen, dat deze honden rond die leeftijd "volwassen" worden. Dat merk ik aan Cosmo ook wel, hij luistert een stuk beter opeens.

Het wordt een mooie wandeling en we kletsen met iedereen, die we onderweg tegenkomen, en dat zijn nogal wat mensen. Een van de dingen, die ik zo leuk vind aan deze buurt, maar niet, als we een "powerwalk" willen doen.

Na afloop neem ik Cosmo mee naar Mary Ellens huis om hem kennis te laten maken met Marty. Die laatste weet niet goed, wat hij met zo'n drukke grote soortgenoot aanmoet en piept meteen heel hard. Zoals het goede hondenbaasjes eigen is, wordt Marty meteen weggedragen en getroost. Deze kennismaking ging dus niet zo goed. Ik heb altijd geleerd om de angsten van honden te negeren, maar las laatst ook weer, dat je een hond best gerust mag stellen. Zoals we hier zeggen "the judge is still out".

Het is ongewoon warm voor de tijd van het jaar met 24 graden, dus ik installeer me op het deck met mijn Kindle. Ik ben echter vergeten de batterij op te laden en midden in een grappig hoofdstuk moet ik hem opladen. Niet getreurd, ik heb nog een heel stel ongelezen tijdschriften.

In de Washington Post las ik over het Brewfest bij Bull Run. Natuurlijk is Rick daar, als bierliefhebber, ook in geinteresseerd. We rijden dus aan het eind van de middag naar Bull Run Park.

Daar zien we geen enkel bord over het festival, dus we beginnen ons al wat af te vragen. Als we naar het Event Center rijden komt er een officiele auto op ons af. Wat we willen gaan doen, vraagt de man. De Brewfest zegt (arme) Rick. Dat is volgende week, meneer, krijgen we te horen. Nu moeten we zo snel mogelijk weg, want er zijn schutters bezig. Oeps!

Gelukkig neemt Rick het goed op. Zo hebben we een gezellig herfstachtig ritje samen. We beginnen al trek te krijgen en proberen Saskia mee te nemen, maar die heeft geen honger.

Het is zulk lekker weer, dus we willen buiten eten. Waar beter, dan bij Uno's. We krijgen een tafeltje op hun terras en genieten van hun dunne korst pizza's. Die van mij heeft natuurlijk de kreeft en salade erop, heerlijk!

Op weg naar huis zien we alweer veel meer huizen versierd voor Halloween. Rick is er dit jaar ook meer mee bezig en heeft een aantal lichten aangebracht en een paar dingen besteld. Als het allemaal hier is, zal ik foto's maken en plaatsen.

14 reacties:

Martin zei

Wat gaat de tijd toch snel he? Ik realiseerde me deze week ineens dat Halloween echt zowat letterlijk weer voor de deur staat. Dan ineens is het weer Kerst en zitten we in 2011...

Ik leef nog ergens in de 'zomer' van 2010! LOL!

Petra zei

Pff, Martin, ik wil *altijd* in de zomer leven! Hoe kunnen we dat voor elkaar krijgen?

Anja zei

Ook hier komen de Halloween versieringen overal bij de huizen te voorschijn. Hopelijk gaat het nu wat beter met je.

Kristel Holsbeek zei

wat een gezellig weekend, rust, kalmte en toch nog vanalles doen...zalig moet dat zijn;-)

Jasmino zei

Heerlijk weekend! En een sheltie pup, ik mis de foto!? HOpelijk krijg je het nog voor elkaar een foto te nemen. Die zijn zo schattig! Onze hondjes zijn ook shelties, en we zijn nog steeds dol op ze. Je schrijft "rode vacht", ik neem aan dat het een sable zal zijn? Wij hebben thuis een tri-color en een blue merle.

Rita Meyer zei

Jeetje, dat Cosmo alweer 4 is! Wat gaat de tijd snel.
Ik heb ook gelezen dat je honden niet moet bevestigen in hun angst, maar hij moet wel weten dat je hem zult beschermen. Ik vind het lastig hoor, onze pup piept ook snel, maar loopt ook vaak blaffend op grotere honden af. Hij weet nog niet wat onderdanigheid is ;-).

Petra zei

Soms is rust toch de sleutel tot minder pijn/klachten. Ik hoop dat je je beter voelt.
Starbucks...ik kan niet wachten totdat ik in Fl kan bestellen. Wat is je tip voor een lekkere cappuchinoo/latte met minder calorieën.
Vannacht heeft het niet gevroren! Brrr. Handschoenen en sjaal èn winterjas.
Goed begin van de week!

Petr@ zei

Heerlijk zo'n rustig weekend. Is ook wel eens lekker om het weekend niet zo vol gepland te hebben.

Jammer dat jullie een week te vroeg waren voor het Brewerfest. Gaan jullie volgende week wel?

Hoe is het Katja vergaan, de eerste 'nachtdienst'?

Vita zei

Fijn dat Katja's eerste keer 's nachts werken niet ook bij jou voor nachtdienst heeft gezorgd!

En buiten eten en zitten lezen... daar moeten wij minstens zeven maanden op wachten :(

Anoniem zei

Fijn dat je het weekend minder pijn hebt gehad.
En je weet, de mensen die het minste doen hebben altijd het meeste commentaar. Helaas.
Respect voor Saskia en haar vriendinnen.
Ik ga de komende 2 weken de zon van Florida opzoeken dus ik zal minder terugschrijven.

Groet, Bea

suus zei

Oooh.. jaloers... ik wil ook zo'n weer.. hihi, hier is het nu ineens erg koud. Van zaterdag op zondagnacht, toen ik de laatste gasten uit liet van mijn feestje was het -3.... BRRRR

nog bedankt voor je felicitatie!!

Voor wat betreft de hond.. ik heb ook geleerd dat je nooit je hond moet oppakken als ze het niet al te goed kunnen vinden, je kan ze beter laten wennen.. en weglokken.. maar oppakken is niet het slimste... Maar goed.. de één zegt dit en de ander dat... ;) Het zal vast goedkomen tussen die twee....

Annemiek zei

Ik ben benieuwd hoe lang Katja dat gaat doen, zo'n werktijden als je de volgende dag naar school moet. Maar als je jong bent kan dat allemaal. Hoewel ik er ook niet blij mee zou zijn om ze midden in de nacht op straat te hebben.

Becs zei

ik kan begrijpen dat je Katja haar uren nou niet echt fijn vind. ;)

Petra zei

@Anja - Maak je ook eens foto's van de versieringen in jullie buurt?

@Kristel - Het was een heerlijk weekend!

@Jasmino - Ik denk inderdaad sable, al is hij vrij licht. Ik zal zodra ik hem weer zie een foto maken en plaatsen, hij is om op te eten!

@Rita - Dat is ook iets, wat ik moeilijk vind. Cosmo is als de dood voor harde geluiden en dan komt hij tegen mij aanstaan en haal ik hem toch echt wel aan.

@Petra - Ik neem altijd een "misto", koffie met skim milk en suikervrije caramelsiroop. Of je kunt Rick navolgen, zijn drankje is een "skinny hazelnut latte". Brrr, vrieskou al, jij gaat Florida straks heerlijk vinden!!!

@Petr@ - Of we volgend weekend gaan, weet ik niet. Kai is dan thuis en we hebben een aantal andere plannen. Katja heeft het er goed vanaf gebracht, maar moet die tijden nu iedere zaterdag werken :(.

@Vita - Ik las, dat jullie al hebben moeten krabben, brrrr!!!

@Bea - Heel veel plezier in Florida!!! Heerlijk!

@Suus - Ja, we zullen die twee vaker samen laten spelen. Als Marty groter wordt zal hij misschien minder bang zijn van een grotere hond.

@Annemiek - Het is zaterdagnacht, dus ze hoeft niet naar school de volgende dag, maar toch. Rick en ik zijn er niet blij mee, maar what can you do?

@Becs - Understatement ;).