Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 08, 2010

Heerlijk om de college studenten weer te zien!

Al vroeg word ik door de zon gewekt. Dit weer geeft me energie. ‘s Nachts is het koel genoeg om de ramen open te hebben en overdag warm genoeg om zonder jas naar buiten te gaan. Voor het eerst in lange tijd ben ik op tijd op om mijn halve uur cardio voor Sharons core training te doen, heerlijk!

Na het sporten rijd ik even naar de Thrift Store om een zak met kleding weg te brengen. Op de terugweg kijk ik eens naar de knalblauwe lucht en bedenk me, dat het alweer een tijdje geleden is, dat ik Cosmo mee de natuur in heb genomen.

De beslissing is snel genomen, ik doe Cosmo in de van en rijd naar Great Falls. De vorige keer, dat we hier waren, was het zo droog, dat de watervallen kleine stroompjes waren. De afgelopen weken is er weer meer regen gevallen en vandaag zijn ze, wat mij betreft, op zijn mooist. We lopen het ruige pad langs de rivier dit keer en Cosmo krijgt, zoals altijd, ruimschoots aandacht van andere hikers. Dit park verveelt nooit!


Zo'n blauwe lucht zien we zelden boven de watervallen!

Na de lunch pak ik in voor onze rit vanavond. Al onze Virginia Tech kleding gaat mee, zodat we morgen goede Hokie supporters kunnen zijn! Gelukkig is het weerbericht voor dit weekend helemaal goed, want het kan in dat stadion flink koud zijn, weten we van Katja.

Al een paar bezoekers hebben opgemerkt, dat onze voordeurversieringen het verkeerde seizoen weergeven. Ik moet eraan geloven, de zomer is echt voorbij. Ik heb ook zin om even creatief bezig te zijn en nieuwe herfstversieringen te maken. Bij Michaels haal ik de benodigdheden daarvoor en knutsel een paar bogen met herfstblaadjes, mini pompoentjes, spinnen en vogels in elkaar. Ik ben dol op de warme herfstkleuren en het staat erg leuk op onze groene voordeuren (foto's later).

Shannon gaat weer mee met Saskia naar de personal training. Sharon wil hen allebei leren hardlopen. Ik laat ze in haar capabele handen achter, want ik wil thuis alles klaar hebben om meteen te kunnen vertrekken, als Rick uit zijn werk komt. Het is de vrijdagavond voor een lang weekend, dus het verkeer naar het westen zal zeer druk zijn.

Rick had verwacht pas tegen zessen thuis te kunnen zijn, maar zijn training is onverwachts eerder afgelopen. Al om half vijf komt hij binnenlopen. De meisjes hebben eigenlijk tot vijf uur training, maar ik besluit ze eerder op te halen, zodat we zo snel mogelijk wegkunnen.

Rick heeft inmiddels de auto al ingepakt en Cosmo vastgezet in zijn harnas. Hij gaat ook mee om vanavond en morgenavond bij Katja te logeren. Dan kan hij weer fijn met Diego spelen.

Zoals we al verwachtten komen we de eerste mijlen in langzaamrijdend verkeer terecht. Toch valt de drukte nog mee. Al gauw laten we de voorsteden van Washington achter ons en rijden het platteland van Virginia in. Deze weg heb ik nu al zo vaak gereden, maar ik kan nog steeds genieten van het prachtige landschap.

Na de interstate 66 rijden we de I-81 op, de Shenandoah vallei in. We rijden langs ruige weides met schapen en Angus koeien. Grote kippenhokken duiden de kippenboerderijen aan. Allemaal hebben ze de typische silo’s en een heel aantal de rode boerderijen, die je ook in de Donald Duck ziet. Aan de bergen zien we, dat ze nog niet erg verkleurd zijn.

Bij Staunton stoppen we bij Chili’s om een hapje te eten. We moeten heel even op een tafeltje wachten en krijgen dan een “booth” (tafel met aan weerszijden banken). Een van de dingen, die ik aan dit restaurant waardeer, is hun “guiltless” menu. Bij een aantal gerechten staan suggesties voor een gezondere versie met minder calorieen. Ik bestel de “guiltless” Aziatische salade, die erg lekker smaakt!

Intussen houden we via SMS contact met Katja en Kai. Katja zal ons in het hotel ontmoeten om Cosmo mee naar haar appartement te nemen. Helaas laat het hotel geen honden toe, anders had hij vannacht gewoon bij ons geslapen. Kai komt dus uit Richmond, wat ook zo’n drie uur rijden is. De laatste keer, dat we met ons vijven waren, was 18 augustus, dus iedereen kan niet wachten elkaar weer te zien!

Uit drie verschillende richtingen komen we allemaal ongeveer tegelijk aan. Knuffels alom, natuurlijk. Katja heeft ons het langst niet gezien en het is goed haar lachende gezicht weer te zien. Zij neemt Cosmo en Saskia mee terug naar haar appartement.

Wij krijgen een suite hier bij de Hampton Inn, die $20 meer kostte, dan een gewone kamer. Zo heeft Kai de slaapbank en hebben we allemaal een eigen bed. We gaan al meteen naar bed. Morgen is het vroeg uit de veren om op tijd in Blacksburg te zijn.

8 reacties:

Jacqueline zei

Zo ik ben weer helemaal bij, wat een hoop heb je de afgelopen tijd gedaan en gezien. Mooie reis naar Monaco hebben jullie gemaakt, leuk cadeau! En nu met het hele gezin weer compleet, geniet maar lekker. Groetjes Jacqueline.

Petr@ zei

Wat fijn om weer met het hele gezin samen te zijn. Leuk dat Kai ook die kant op is gekomen.

Veel plezier bij de wedstrijd.

Anoniem zei

Heerlijk om de familie weer bij elkaar te hebben.
Geniet van jullie weekend samen.
Groet, Bea

Petra zei

Dat gaat een heel fijn weekend worden, met het hele gezin! Ongelooflijk veel plezier. Go Hokies!!

Nina zei

Heel veel plezier met zijn vijven tussen de Hokies! Wat leuk dat Kai er ook bij wilde en kon zijn!!

Manon zei

Zo probeer weer een beetje bij te lezen, maar loop wel weer erg achter!
Geniet van jullie weekend als gezin!
Groetjes, Manon

Nicole zei

Heel veel plezier met je hele gezin bij elkaar. Ik ga duimen dat de Hokies gaan winnen.

Anja zei

Geniet van het samenzijn en de wedstrijd!