Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 14, 2010

Het regent, het zegent...

Tja, een zegen voor de natuur is de harde regen, waarmee we vanochtend wakker worden, zeker. Het is zo donker, dat ik in bed wil blijven liggen. Helaas zijn mijn spieren het daar niet mee eens, alles doet pijn en ik weet, dat alleen beweging daartegen helpt. Met een diepe zucht verlaat ik het veilige warme nest van ons bed.

Alsof er een zwaar gewicht op rust, zo voelen mijn nek en schouders, met sporten hoop ik dat te verminderen. Het water komt met bakken uit de hemel, als ik naar de sportschool rijd. Als het hier regent, doet het dat ook goed! De straten zijn veranderd in mini-riviertjes en mensen hier kunnen niet rijden in slecht weer!

Opgelucht, dat ik de drie kilometer zonder kleerscheuren heb afgelegd, parkeer ik in de garage onder Anytime Fitness. Van daaruit kan ik droog naar boven lopen, ware het niet, dat een groepje Zuid-Amerikaanse mannen in mijn weg staat.

Gewoonlijk gaan mannen netjes opzij om een vrouw door te laten, maar niet dit groepje. Ik voel me zeer ongemakkelijk, als ik langsloop, zeker als er eentje fluit. Ze gaan ook geen stap opzij, waardoor ik toch half doorweekt de airconditioned gym binnenloop.

Op de stairmaster ben ik al gauw weer "opgewarmd" en doe een half uur interval. Daarna verplaats ik me naar de crosstrainer voor nog een half uur en dit keer doorweekt door zweet ga ik weer naar de van. Gelukkig zijn de mannen vertrokken, al maakt het nu niet meer uit of ik droog blijf.

Thuis krijg ik een onbedwingbare zin om de "salted caramel hot chocolate" van Starbucks te gaan halen. Als ik aan kom rijden, zie ik een auto met een NL sticker staan. Binnen zegt de barrista bij het horen van mijn naam, dat er net ook een Nederlands iemand was. Later krijg ik een email van E., waar ik al vaker mee gecorrespondeerd heb, maar nog niet in persoon heb ontmoet, dat zij mij bij Starbucks gezien dacht te hebben. Kleine wereld!

De hete chocolade is super lekker! Het zout en de caramel maken het werkelijk een delicatesse. Saskia belt, dat ze zich niet lekker voelt, dus ik haal haar meteen op van school. Ze hoest en heeft wat koorts en de rest van mijn chocolade is perfect voor haar keel. Zucht! Een nieuwe school betekent nieuwe bacillen en helaas bijft Saskia erg vatbaar.

Het plenst en plenst en we hebben allebei zin in soep voor lunch. Ik haal Saskia over eens pho te proberen. Dat is ook goed voor haar verkoudheid. Zij kiest de kippe"pho", die erg op gewone kippesoep lijkt, alleen wat pittiger. Ik neem natuurlijk de vissoep, zoals altijd. Saskia is nu ook een pho liefhebster. Niet voor niets komen deze "pho" restaurants als paddestoelen uit de grond. Het kost minder, dan het zelf thuis maken, nota bene!

Net als Laura komt voor mijn broodnodige massage houdt het op met regenen. Al gauw komt de zon ook weer tevoorschijn. Laura pijnigt mij zoals gewoonlijk flink, maar het helpt dit keer heel erg de grote knopen los te maken.

Rick wil eigenlijk naar de bioscoop vanavond, maar dat zie ik niet zitten. Dan stelt hij voor bij Maplewood Grill te gaan eten, want daar hebben ze "Oktoberfest". Dat houdt zo ongeveer al het Duitse eten, dat Rick lekker vindt, in (en er staat "Classic American" onder hun uithangbord).

Saskia en ik houden het bij hun gewone menu. Zij bestelt de steak met frietjes en ik garnalen met een Mediterranese orzo salade (hoe dat klassiek Amerikaans is ontgaat me ook even). Het smaakt allemaal erg goed in ieder geval.

Grappig is, dat een jaar of wat geleden dit restaurant een stoffig Frans restaurant was, Le Canard geheten. Nu heeft het een andere naam en het decor en menu is iets anders en het is weer veel populairder (hoewel ik bij "klassiek Amerikaans" ook weer aan iets heel anders denk). Eigenlijk wel knap van de vader en zoon, die het runnen, dat ze het zo hebben kunnen verbeteren.

Thuis is het weer lachen geblazen met The Big Bang Theory en een live 30 Rock. Saskia gaat meteen naar bed, hopelijk is ze morgen beter.

13 reacties:

Bianca zei

O heerlijk regen, dat zou hier ook een zegen zijn weer eens een fikse bui.
Eng die mannen en hoe ze zich gedroegen, ontzettend onbeschoft ook.

Klinkt wel erg lekker die Pho

Anja zei

Oh bah...regen, daar heb ik zo'n hekel aan. Alles is dan gelijk zo somber en saai.Beterschap voor Saskia!!

Petra zei

Jakkes, alles is zo saai als het regent. Toevallig had ik ook soep gemaakt gister. Heel simpel van een bouillonblokje met een berg groente erdoor.
Sneu voor Sas dat ze niet lekker is, hopelijk gaat het vandaag beter.

Suus zei

Hoi,
Zout met zoet... het lijkt een rare combinatie, maar het zal vast lekker zijn. Ik kan niet wachten tot op Rotterdam Centraal Starbucks open is... ;)

Suus zei

Om nog even terug te komen op Disneyland Parijs...
We zijn inmiddels 2x naar Anaheim geweest, en zelf vinden we dat park mooier..... Maar misschien omdat we zelf iets verder kijken dan alleen de parken en ook de geschiedenis en vooral Jort (mijn man) dol is op de imagineering kanten van het vak.

In Walt Disney World zijn we nog niet geweest.

Zelf zijn we verliefd op Anaheim, maar Parijs is voor ons nu een goede tweede. Ik zal je wat linkjes geven voor foto's:
Parijs okt 2010: http://www.facebook.com/album.php?aid=2062106&id=1121392860&l=878902602d

Parijs mei 2010 (ook van Moet en Chandon in de grotten): http://www.facebook.com/album.php?aid=2038847&id=1121392860&l=1632946f6c

USA 2004: http://www.facebook.com/album.php?aid=2021110&id=1121392860&l=d0a42d52ee

USA 2006-2007: http://www.facebook.com/album.php?aid=2021106&id=1121392860&l=03e3326bae

Afgelopen keer waren er ook Amerikanen.. op één of ander manier raken Jort en ik altijd met ze in een gesprek.

Anoniem zei

Troost je hier in Nederland kunnen ze sowieso niet autorijden of het nou droog is of regent.......
Goed weekend!
Evelyn uit Amersfoort

Ineke zei

He wat vervelend dat je weer zo'n pijn had door dat slechte weer. Gelukkig dat de massage war verlichting bracht. Sterkte!

HennyB. zei

Raar gedrag van die mannen zeg! Ik hoop dat jij en Saskia inmiddels opgeknapt zijn; Beterschap gewenst.
Prettig weekend!

Bibi zei

Bah vervelend die mannen. Dat gedrag kom je hier eigenlijk nooit tegen.
Nog steeds geen pho geprobeerd overigens maar ik weet zeker dat ik het lekker ga vinden.

Cisca zei

Pho, dat ken ik helemaal niet. En ik hou van soep dus....

En balen, ik heb gister geen tv gekeken. En the Big Bang Theory en 30 Rock zijn mijn favoriete shows, dus hopelijk kan ik de live shows in de herhaling zien.

Annemiek zei

Hopelijk voel je je snel beter.

Petra zei

@Bianca - Inderdaad heel onbeschoft, het gebeurt wel vaker, die groepjes (vooral Zuid-Amerikaanse) mannen, die staren en niet opzij gaan. Heel ongemakkelijk!

@Anja - Ik heb er ook een hekel aan!

@Petra - Mmm, zelfgemaakte groentesoep! Saskia heeft een flinke verkoudheid, gelukkig niets ergers.

@Suus - Erg leuk, die foto's! Ik wil zo weer naar Disney. Ik ben nooit in Parijs daar geweest, maar wel Disneyland en Disney World en die laatste is echt helemaal fantastisch!

@Evelyn - Ha ha, nu hier eigenlijk ook niet, maar met slecht weer is het helemaal erg!

@Ineke - Dank je!

@Henny - Jij ook een prettig weekend!

@B. - Het is volgens mij ook een cultuur, de meesten van die mannen komen uit Spaanssprekende landen.

@Cisca - Jullie hebben vast ook Pho restaurants in de buurt (hier komen ze als paddestoelen op!), echt eens proberen, het is heerlijk!

@Annemiek - Dank je!

Kristel Holsbeek zei

Tja regen doet eens deugd voor de plantjes hé
Hopelijk wordt Saskia snel beter.
Hmm toch eens opzoeken volgende keer of er een pho in de buurt is...