Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 27, 2010

Ongewoon warm

Midden in de nacht word ik wakker van keiharde regen op het dak en dat is ongewoon. Er is echter geen donder en bliksem en gelukkig al helemaal geen tornado's. Deze zware weerssystemen (het was de zwaarste storm ooit in en rond Chicago) verzwakken vaak, als ze over de Appalachen komen. Wat dat betreft zitten we hier vrij beschermd.

Het regent nog steeds als we opstaan, dus ik doe het lekker rustig aan. Als ik mijn derde kop koffie zit te drinken, gaat mijn mobieltje. Ik denk (want herken het nummer niet), dat het de Toyota garage is en bereid me voor op een of ander hoog bedrag voor een reparatie.

Het is inderdaad Luis, mijn Toyota "service adviser", die mij mededeelt, dat de transmissie van de van lekt. Oei, dat is geen goed nieuws, want zonder transmissie is een automaat niets! Ben ik even blij, dat ik de van, voor ik volgende week naar Blacksburg rijd, heb weggebracht! Ik vind het wel slecht voor een amper drie jaar oude Toyota. Gelukkig valt alles onder de garantie en wordt zelfs de huurauto voor me betaald. Als het goed is kan ik de van morgen weer ophalen.

Bij Anytime Fitness doe ik een uur op de crosstrainer. Intussen is het droog en laat de zon zich af en toe zien. Het is zo ongewoon warm buiten, dat ik besluit de rest van mijn cardio tijdens een wandeling met Cosmo te doen. Ik heb het nota bene in mijn t-shirt en sportshort nog warm, zo vreemd zo laat in oktober! Net als we de cul de sac inlopen begint het te spatten en ik ben nog geen seconde binnen, als de zondvloed losbarst. Oei, even vergeten op de radar te kijken, maar we zijn veilig.

Meteen worden er overstromingswaarschuwingen gegeven en hebben we weer een "tornado watch" tot acht uur vanavond. Ik verwacht Laura voor een massage, dus besluit een lekkere "Jack O Lantern" brood en rauwkost lunch te maken.

Er ligt nog een Slankie met magere ham in de ijskast uit Aruba en die smaakt heerlijk op de fel oranje sneedjes brood. Er worden door deze bakkerij geen kunstmatige stoffen gebruikt, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze die diep oranje kleur en het zwart voor het gezicht voor elkaar hebben gekregen. Zal wel een geheim recept zijn.

Op mijn kalender staat, dat Laura om een uur zou komen voor een massage. Als ze er om half twee nog niet is, besluit ik maar eens te bellen. Ik krijg een duidelijk doodzieke Laura aan de lijn, die een berichtje op mijn mobieltje heeft achtergelaten, wat ik om de een of andere reden nog niet heb.

Laura wil nu morgen komen, maar ze klinkt zo ziek, dat ik daar niet zo'n zin in heb. We spreken af, dat ze me volgende week zal bellen. Gelukkig voel ik me met dit warmere weer niet zo slecht, dus heb geen enorme behoefte aan een massage.

De enorme regen is inmiddels weer weggetrokken, dus ik ga wat boodschappen doen. Ik heb een Nederlandse vriendin beloofd een pakje naar haar door te sturen. Onze pakmaterialen zijn op, dus ik haal bij Rite Aid een nieuw voorraadje. Daarna breng ik het zo secuur mogelijk ingepakt naar het postkantoor.

De US Postal Service leidt ieder kwartaal weer verlies, maar ik vind het oneerlijk, dat ze dat op de internationale klanten willen verhalen. Het is echt geen wonder, dat Amerikaanse bedrijven meestal niet naar het buitenland verschepen. Het is werkelijk belachelijk duur!! Lang leve het internet, zo bestel ik bij Canadese websites voor mijn Canadese familie en Nederlandse websites voor de Nederlandse kant.

Na nog een flinke regenbui op weg naar huis komt de zon helemaal tevoorschijn. Het is 24 graden en ik ga op het deck zitten met mijn laptop om America's Next Top Model te kijken. De tulpenbomen om ons huis lijken in de gloed van de ondergaande zon wel goud. Prachtig!


Meer herfstkleuren in onze buurt

Saskia is tot later vanavond op pad. Na school zou ze Shannon helpen met de schooluitvoering, waar Shannon meewerkt aan de decors. Daarna brengt Shannons moeder ze naar de Halloween parade hier in Vienna. Gistermiddag zag ik al stoelen en dekens liggen van mensen, die hun plek alvast reserveerden. Die moeten vannacht flink natgerekend zijn.

Het is alweer jaren geleden, dat ik die Halloween parade heb gezien. Rick heeft er ook absoluut geen interesse in. Het is meestal meer een sociaal iets voor de tieners, dan echt parade kijken. Er zijn ons teveel politieke gedoetjes, want op dinsdag zijn de verkiezingen. Het hele Halloween thema wordt daardoor naar de achtergrond gedrukt.

Toen Saskia aankondigde er vanavond dus niet te zijn, zag ik mijn kans schoon. De restaurantketen Clyde's adverteert al weken met een kreeft special voor $18,95. Ik ben dol op kreeft, dus haal Rick over daar vanavond heen te gaan.

We krijgen een leuk tafeltje en beginnen met het scallop voorafje. We krijgen ieder een scallop (groot!) met Parma ham, cantarellen (die ik al een tijd niet heb geproefd) en een lekker sausje. Ieder hapje smaakt goddelijk en dit is wat een voorafje moet zijn: klein, maar krachtig.

Bij een kreeftmaaltijd horen een foute slab, notenkraker en doekjes, om naderhand je handen mee schoon te maken. Rick neemt een foto van mij in slab, erg elegant.


Die slab doet het helemaal

De kreeft is al gekraakt, dus de notenkraker heb ik niet nodig. Ik probeer een stukje met de gesmolten boter, die er altijd bij wordt geleverd, en dat is inderdaad subliem. Het gros van het beest eet ik echter zonder en het is allemaal even lekker. Ik zou er iedere avond wel een opkunnen!

De bijgerechten zijn cole slaw (van het Nederlandse "koolsla") en frietjes. Die cole slaw kan me gestolen worden, maar de frietjes zien er zo Nederlands uit, dat ik gewoon mayonnaise moet hebben. Eigenlijk blijken ze wat droog te zijn, maar de mayo maakt alles goed. Frietjes met ketchup zijn het toch nooit echt voor mij geworden na al die jaren. Grappig genoeg vinden Kai en Saskia friet met mayonnaise ook veel lekkerder.

Arme Saskia heeft nog heel wat huiswerk te maken na de parade. Ik kijk verder naar America's Next Top Model, want ik loop een aantal afleveringen achter. Het valt me op, hoeveel meer "glamour" er is in de Amerikaanse versie vergeleken met de Benelux versie. Ook lijkt de Amerikaanse versie dit keer een stuk professioneler. De meisjes zouden stuk voor stuk goede modellen zijn.

Rick en ik zijn van plan zaterdag naar de rally van Jon Stewart te gaan. Hieronder een grappig stukje uit zijn show over Washington:

The Daily Show With Jon StewartMon - Thurs 11p / 10c
Indecision 2010 - Extreme Makeover DC Edition
www.thedailyshow.com
Daily Show Full EpisodesPolitical HumorRally to Restore Sanity

7 reacties:

Margreet zei

Haha, ja die foto is erg leuk!
Ik eet ook altijd nog patat met mayo net als de andere Nederlanders in ons gezin. De jongste 3 gaan voor de ketchup.

Anoniem zei

Hoi!
Ik lees al een tijdje mee, tijd voor een berichtje. Wat is America toch een mooi en bijzonder land. We zijn er al vaak geweest en zouden er zo kunnen wonen. Je schrijft zo 'gezellig' en de links maken het verhaal helemaal af. Leuk!
Marjon.

Annemiek zei

Op de webcam te zien is er vanalles de tuin ingewaaid. Leuke bib.

Sally zei

Grappig plaatje die slab. Trouwens wat een leuke haarkleur. Ik heb wellicht een blogje gemist maar het lijkt/is een stuk blonkerder dan ik me herinner. Staat je goed.

Floor zei

Hoi Petra,

Grappig wat je schrijft over Benelux en America's Next Top Model. Ik vind namelijk precies hetzelfde. Elke keer probeer ik het weer bij de nederlands/belgische versie, maar kom niet verder dan 2/3 afleveringen omdat het zo...ja...amateuristisch en zeikerig (excuse my language..) overkomt. Mooie foto's van de hersft ook weer! Groetjes, Floor (een trouwe lezer).

Anja zei

leuke slab-foto! Gelukkig dat de reparatiekosten van de auto onder de garantie vallen.

Petra zei

@Margreet - Kai en Saskia vinden mayo ook lekker, Rick en Katja houden het bij ketchup.

@Marjon - Bedankt voor het compliment! Leuk, dat je meeleest!!

@Annemiek - Zeer charmant, niet?

@Sally - Mijn haarkleur is niet veranderd, maar misschien door de zon wat verbleekt?

@Floor - Het is een grappig verschil tussen de NTM's. Ze zullen hier wel een veel groter budget hebben, neem ik aan.

@Anja - Nou, inderdaad!