Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 07, 2010

Weer in het gareel komen

De jet lag naar het westen vind ik altijd veel fijner, dan die naar het oosten. Ja, je gaat voor je gevoel heel laat naar bed, maar hoeft geen nacht over te slaan en je bent lekker vroeg weer klaar wakker. Zo ook vanochtend, om kwart voor zes ben ik klaarwakker. Rick ook en we staan op. Leuk voor Saskia om ons beiden helemaal wakker te hebben voor ze naar school gaat.

We eten samen ontbijt en dan gaan Rick en Saskia op pad. Rick moet meteen een hele dag training ondergaan, vermoeiend na zo'n lange reis. Een heel aantal mensen bleven langer in Frankrijk, maar met Saskia was dat voor ons geen optie. We waren al heel blij, dat we dit konden doen.

Gisteren was ik te moe, maar nu popel ik om mijn foto's te bekijken! Ik heb er meer dan 500 genomen! Natuurlijk moeten daar de beste uit gekozen worden en dan nog een ronde voor de allerbesten. Foto's zijn wel echt de beste manier om een fijne tijd opnieuw te beleven, ik geniet nog even heel hard na.

Bij Anytime Fitness zie ik Sharon, die me meteen naar onze reis vraagt. Ze wil graag de foto's zien en vindt, dat we al heel snel weer terugzijn. Dat is zeker het geval en toch voelt het, alsof we lang weg zijn geweest, omdat we zoveel in die paar dagen hebben gedaan.

Mijn boek is bijna uit en de boekenclub heeft een nieuwe selectie gemaakt: Akhenaten. Dit boek is door een Egyptenaar geschreven. Ik ben dol op de Egyptische geschiedenis en vooral Akhenaten, die wellicht de eerste monotheistische heerser in de geschiedenis was, destijds zeker niet goed ontvangen! Alweer ben ik blij met de Kindle, want binnen de minuut heb ik het boek en kan het gaan lezen!

Na een uur op de stairmaster vind ik het weer genoeg. Het is inmiddels prachtig weer met staalblauwe lucht. Met Cosmo ga ik op een wandeling door de buurt. Het is nog erg groen, maar hier en daar beginnen de herfstkleuren zich te tonen.

Tussen het uitpakken, de was en het huis schoonmaken, werk ik aan mijn foto's. Wat een kleuren toch, daar aan de Cote d'Azur! Ik wilde wel, dat ik schilder was, dan wist ik het daar wel! Aan het einde van de middag ben ik klaar en zet ze online.

Saskia heeft een orthodontist afspraak. Helaas is er nog geen einde in zicht voor haar. Er zijn problemen met haar kiezen, want een daarvan is een melkkies en ze heeft geen volwassen kies daaronder zitten. Volgende keer gaat de tandarts met ons praten om zijn strategie uit te leggen.

Op de terugweg gaan we naar Whole Foods om boodschappen te doen. Saskia wil haar lunches meenemen, dus we kopen een aantal gezonde dingen. Intussen is dit natuurlijk de perfecte tijd om mij alles te vertellen, wat haar de afgelopen paar dagen is overkomen. De Homecoming was niet zoals ze zich had voorgesteld, maar toch wel erg leuk.

We eten heel eenvoudig, want Rick en ik zijn nog flink moe van de reis. Na het eten komt Kai opeens op MSN en vraagt of ik er ben. Dat betekent, dat er iets is. En jawel, Charlie gaat naar huis dit weekend en Kai wil niet alleen blijven.

Wij hebben al maanden kaartjes voor de Virginia Tech footballwedstrijd zaterdag en zullen dus morgenavond naar het zuiden rijden. Kai wil dolgraag ook komen en gelukkig zijn er nog kaartjes te verkrijgen. Zo zullen we dit weekend onverwachts met zijn vijven zijn en ik zag er al naar uit, maar nu helemaal!

De foto's van onze reis staan hier:

Dag 1: Monaco verkennen en gala

Dag 2: Antibes, Cannes en St. Paul de Vence

Dag 3: Nice, Sanremo en Menton

14 reacties:

Gabriëlle zei

Leuke en mooie foto's Petra !
Ik was in 1987, samen met mijn oma, in Monaco en San Remo en heb veel van dezelfde foto's gemaakt:-)
Uiteraard in een veel mindere kwaliteit dan die van jou.

Leuk om het weer te zien en zo herinneringen op te kunnen halen. Het zijn inderdaad mooie landen.

groetjes,
Gabrielle (otje)

Coralie zei

Leuk om je reisverslag te lezen, je bent altijd zo heerlijk uitvoerig, net zoals ik in mijn reisdagboeken.
Prettig om te lezen dat er ook anderen zijn die het heerlijk vinden om in een buitenlandse supermarkt rond te struinen, ik heb ook die tic.
Jullie zagen er prachtig uit, pastte helemaal in de setting!
Een heel fijn weekend, geniet van het hele gezin!

marianne zei

Heerlijk hè, Zuid-Frankrijk, kan de sfeer helemaal proeven uit je foto's!

Sally zei

Wat een boel foto's, maar erg mooi en sfeervol. Leuk reisverslag ook.
En super om straks Kai ook te zien. weer even helmaal compleet als gezin.

Margreet zei

Leuk, al die foto's, het is altijd heerlijk lezen, jouw verhalen, bedankt!
Groetjes,

Ineke zei

Zoals altijd weer leuk om je reisverslag te lezen. Je foto's maken dat ik weer heimwee naar Zuid Frankrijk krijgen. Toch maar weer eens proberen mijn man zover te krijgen dat hij mee wil.

Jeanny zei

Schitterende foto's, Petra. Dank je wel, ik heb weer genoten. Mooie sfeer foto's!!
Je jurk is zeer goed geslaagd. Staat je erg leuk!!!
Groetjes, Jeanny

Henny Breedijk zei

Ik heb de foto's bekeken en het verslag gelezen, geweldige tijd hebben jullie gehad zeg. In de jaren '70 zijn wij in San Remo geweest maar zulks mooie foto's hebben wij toen niet gemaakt gemaakt hoor, ik had toen zo'n soort weggooicamera, jammer hé?
Nu gaan jullie een gezellig weekend tegemoet als compleet gezin, geweldig toch! Prettig weekend.

Nicole zei

Wow wat heb je weer een mooie foto's gemaakt. En wat hebben jullie een heerlijke reis achter de rug. Veel gezien, lekker verwend... Lekker hoor.

En wat leuk dat Kai dit weekend onverwacht naar huis komt. Gezellig weer de hele familie bij elkaar.

Bibi zei

Wat fijn dat jullie weer compleet zullen zijn. Ik heb al een hoop foto's van jullie trip gezien en had bij veel foto's ook zin om het te schilderen, wie weet dat ik er ooit eentje van je gebruik maar dan vraag ik dat natuurlijk wel even van te voren.

Anja zei

Prachtige foto's heb je gemaakt. Jullie zagen er mooi uit tijdens het gala!
Gezellig dat Kai in het weekend naar huis komt.

Petra zei

@Gabrielle - Leuk, dat je zoveel op de foto's herkent!

@Coralie - Ja, die ongewone produkten in supermarkten, heerlijk!

@Marianne - Frankrijk is sowieso een van mijn favoriete landen, maar het zuiden is helemaal mooi.

@Sally - Het is heel fijn om de kinderen weer te zien, ik kijk uit naar morgen!

@Margreet - Graag gedaan, maar ik vind het ook leuk om te schrijven :).

@Ineke - Succes, het is zeer de moeite waard! Trouwens, zag je de foto met de boot met jouw naam?

@Jeanny - Dank je voor het compliment! Ik ben zelf ook erg blij met die jurk.


@Henny - Ja, jammer zo'n wegwerpcamera. Tijd om terug te gaan, dus ;).

@Nicole - Het was een heel bijzondere reis, we zullen er nog lang van nagenieten!

@B. - Leuk, als je er een wilt schilderen! Ik ben dan heel benieuwd naar het resultaat.

Petra zei

Super foto's!! Je ruikt de bloemen, het fruit en de groente van de marktstalletjes...

Kristel Holsbeek zei

Prachtige fotos!!
Leuke tijd gehad dat is zeker zo te zien;-)