Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 15, 2011

Air Force Memorial

De wind gierde vannacht nog om het huis en het vroor flink. Zo vreemd, nadat het gisteren officieel 20 graden werd. Ik spoor Saskia vanochtend dan ook aan zich vooral warm te kleding, want net als gisteren schijnt de zon uitbundig.

Bij Anytime Fitness zoek ik de stairmaster weer op. Ik ben een mystery e-boek over de kinderen in Salem, Massachusetts, ten tijde van de heksenjacht aan het lezen. Het is helemaal op feiten gebaseerd, wat het zo boeiend maakt. Het zegt mij ook veel, omdat mijn zus er niet ver vandaan woont en ik een paar keer in Salem ben geweest. Het uur intervals is zwaar, maar al lezend gaat het snel.

Na een flinke wandeling met Cosmo ga ik op pad. Als deel van mijn voornemen plaatsen te gaan bezoeken, waar ik nog niet geweest ben, heb ik voor vandaag het Air Force Memorial gekozen. De lucht is staalblauw en dat lijkt me mooi voor foto's van dit stalen monument.

Eerst haal ik een "dunne" bagel met tonijnsalade bij Manhattan Bagel
en rijd dan via de I-66, I-495 en I-395 naar het monument. Onderweg zie ik een prachtige adelaar boven ons cirkelen. Ik krijg altijd een rilling, als ik die mooie witte kop en staart zie, zulke majestueuze vogels zijn het!

Het Memorial ligt tussen de legerbasis Fort Myer en Arlington National Cemetery in. Nogal plotseling ben ik er en parkeer op een van de speciaal voor bezoekers opengelaten parkeerplaatsen.

De bewaker zwaait vriendelijk naar me en bij het monument loopt een heel regiment soldaten. Ik ben de enige "burger". Ik fotografeer wat en wordt vriendelijk begroet door een aantal soldaten. Een van hen waarschuwt me, dat ze straks gaan marcheren. Ik kan gewoon doorfotograferen, maar hij wil voorkomen, dat ik omver word gelopen. Ik bedank hem vriendelijk.

De drie palen van het monument zijn zo hoog, dat ik er, als ik eronder sta en naar boven kijk, duizelig van word. Ze geven de indruk van drie vliegtuigen, die in verschillende richtingen wegvliegen. Vanaf hier heb ik mooi uitzicht op het Pentagon, Arlington Cemetery en de Washington Mall in de verte.

Als de soldaten gaan marcheren, neem ik een paar foto's. Het is vrij grappig om te zien, want het is eens niet zo verschrikkelijk stijf. Een van hen neuriet de muziek, die er gewoonlijk bij speelt, waar een aantal van zijn medesoldaten om giechelt. Ik krijg niet het gevoel, dat er veel hogere officieren aanwezig zijn.

Met al die soldaten en ik als enige niet-militair voel ik me toch wat opgelaten. Ik zoek de van weer op en zie een bordje naar het Pentagon Memorial. Ook daar ben ik nog nooit geweest, maar ik dacht, dat je er niet kon parkeren. Nieuwsgierig geworden volg ik de bordjes.

Opeens staan ze er niet meer en rijd ik via de 14th Street brug Washington in. Gelukkig is dat met dit mooie weer ook geen straf. De monumenten schitteren in de zon. Na allerlei bochten en kronkels kom ik weer bij het Pentagon terecht.

Dit keer vind ik het Memorial wel, maar inderdaad is er geen parkeergelegenheid. Online lees ik achteraf, dat dat alleen na 5 uur 's avonds en op het weekend mogelijk is. Binnenkort wil ik dus de Metro erheen nemen, want ik ben nu nieuwsgierig geworden.

Net als Saskia ook thuiskomt rijd ik de oprit op. Saskia heeft genoeg van alleen maar sweaters dragen, dus ik heb beloofd haar mee naar Tysons Corner te nemen. Ik heb een $20 kortingsbon voor Delia's, dus daar gaan we eerst heen.

Er loopt een aanbieding van een topje volle prijs, de tweede halve prijs. Saskia past er heel wat en vindt een paar, die haar bijzonder goed staan. Al die topjes zijn mouwloos, dus uit het uitverkooprek halen we een leuk zwart vest, dat maar $9,99 kost.

Bij American Eagle kijken we nog even naar een paar zwarte jeggings, maar die hebben ze niet in Saskia's maat. In ieder geval is haar doel om wat fletterendere topjes te vinden geslaagd.

Thuis gaat het haardvuur aan om de kilte te verdrijven. Morgen moet het weer een stuk warmer worden en donderdag en vrijdag helemaal. We zijn er echter nog niet. Het is zeker voorgekomen, dat er na zulke hoge temperaturen nog een flinke sneeuwstorm kwam in februari of begin maart. Hopelijk is dat dit jaar niet het geval.

Foto's van vandaag staan hier.

12 reacties:

Anja zei

Hier is het ook heerlijk lenteweer maar voor donderdag voorspellen ze een sneeuwstorm :-((

Jeanny zei

Mooie foto's en wat een blauwe lucht! Ongelooflijk, zo mooi!!!!
Wij gaan nog op wintersport in Oostenrijk. Maar pas met Carnaval (7 maart). Dus ik hoop op sneeuw en zon. En natuurlijk.. blauwe lucht! :)
Geniet ze van de zon!!!

Marion2 zei

Indrukwekkend monument, het Airforce Memorial. Het is abstract, maar je kunt goed zien wat het uitbeeldt.

Hoe heet het boek dat je aan het lezen bent? Ik ben afgelopen zomer in Salem geweest en het lijkt me leuk om het ook te lezen.

Anja zei

Wat een leuk dagje, heerlijk zijn die daguitstapjes!! Mooie foto's van het monument en wat een prachtig blauwe lucht. Hier schijnt momenteel de zon ook volop en het is heerlijk buiten voor de tijd van het jaar!

Anoniem zei

Zo leuk om je dag van gisteren gelezen, ben ik ook allemaal geweest toen ik in Quantico woonde.
"Vroeguh" had je hier in NL een reisorganisatie die heette "Peter Langhout" (ken je dat nog). Ik organiseer ook altijd veel trips altijd overal naar toe (zakelijk en prive) en mij noemen ze dan ook steevast de vrouwelijke variant op dit reisburo: "Petra Langhout" en gezien jouw ambities als tourguide en jouw voornaam is deze uitdrukking helemaal op jou van toepassing :-)
Ik heb wat contacten in het Witte Huis en zou voor jou prive (of met your husband / kids bv) een tour door de West Wing kunnen proberen te regelen, dan kun je daar ook over vertellen als je een rondleiding door DC geeft en(ik begrijp dat de West Wing tours niet onder de normale rondleidingen valt)........Kan niets beloven maar als je interesse hebt kan ik een poging wagen......
Gr, Evelyn

naomi zei

Hallo

Wat een mooi monument ook deze en die van het Pentagon staan op mijn lijstje. Zeer indrukwekkend en hoog. Heerlijk dat weer hier ook vandaag een zonnetje en 9 graden. Hoop dat het zo blijft en de goede kant op gaat.

Wat leuk dat Saskia iets anders aan wil dan sweaters. Ook ik ben dol op jeggings en dan lekker mijn laarzen erover heen. Dat zie je hier heel veel. Wel een trent.

Groetjes Naomi

Petr@ zei

Wat een prachtige foto's, Petra. Schitterend gewoon.

Fijn dat Saskia wat leuke topjes heeft kunnen vinden. Met zulk zonnig weer heb je inderdaad geen zin meer in winterkleding.

Sandrah zei

Wat wonen jullie toch in een geweldige omgeving! En zo divers. Dat maakt het echt leuk om daguitjes te doen. Mooie foto's, zeker met die prachtige blauwe lucht.

Hier hebben we gelukkig ook al een paar dagen zon. Dat geeft echt een heerlijk lentegevoel.

Sandra

Petra zei

@Anja - Jakkes, daar zou ik ook niet blij van worden!

@Jeanny - Die blauwe lucht door lage luchtvochtigheid hebben we vaak in deze tijd van het jaar. Ik wil er soms gewoon een foto van nemen, alleen lucht, zo blauw is het.

@Marion - Het heet Children of Salem, maar ik kan het alleen in e-boek vorm vinden: http://www.amazon.com/Children-of-Salem-ebook/dp/B002GU6LIC

@Anja - Wat vrolijk word je van mooi weer, he? Het leven lijkt dan gelijk zoveel makkelijker.

@Evelyn - Ik herinner me Peter Langhout niet, maar wel een grappige woordspeling! Een rondleiding in de West Wing zouden we helemaal fantastisch vinden, zeker Rick en ik!

@Naomi - Ja, jeggings en laarzen zijn hier ook de trent. Veel verschilt de mode denk ik niet.

@Petra - Dank voor het compliment over de foto's!

@Sandra - Ik kan echt genieten van zo'n paar uurtjes ergens heen fotograferen. Mooi weer is heerlijk!

Elke zei

Jij woont daar natuurlijk wel ideaal om zoveel musea en memorials en zo te bezoeken!
En toen we gisterenochtend op weg naar school hoorde spreken over "9 degrees" was Dario overtuigd dat het over "minus 9" ging. Niet dus. Plus 9! Straks lopen ze hier in hun zwembroek! (of toch minstens met hun flipflops)

Cisca zei

Jaah, vrijdag 65 hier. Ik kijk er nu al naar uit!

Nicole zei

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt! En het idd een heel mooi monument. Ik val in herhaling, maar wat woon je toch in een mooi stukje van Amerika.