Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 08, 2011

Weer terug in de kou

Het werd een nogal rusteloze nacht. Saskia wekte me om half een, omdat ze hoofdpijn had. Gelukkig hielp een pijnstiller en wat Mineral Ice, maar ik kon niet meer in slaap komen. Ook al niet, omdat de wind keihard om het huis gierde en ik zo stom was om "met dit warme weer" het raam open te zetten. Dat warme weer veranderde midden in de nacht in vrieskou, brrr!!

Zes uur komt dus al heel snel en ik bewonder Saskia, die keurig op tijd opstaat en zich klaarmaakt. Voor mij kan tien over half zeven niet snel genoeg komen, zodat ik verder kan slapen. Gelukkig lukt dat nog een beetje.

Het waait zo hard, dat de bomen naast het huis angstvallig heen en weer zwaaien. De achtertuin ligt weer bezaaid met enorme takken. Deze winter is heel stormachtig. De arme bomen hebben veel te lijden.

Na twee gepocheerde eieren met kaas en Tabasco als ontbijt voel ik me gesterkt genoeg om naar de sportschool te vertrekken. Daar is het gezellig druk. Alle crosstrainers zijn bezet, dus ik begin met een half uur stairmaster. Daarna is er een crosstrainer open, die mij helpt ook mijn armen en schouders los te maken. Ik kan niet wachten tot ik weer meer naar buiten kan om te sporten!

Op de terugweg neem ik de route, waar veel mensen (iets) harder rijden, dan de 25 mijl per uur (40km/u) snelheidslimiet, omdat het een vrij grote weg is. Ik rijd achter een witte van en we rijden inderdaad zo'n 30 mijl per uur. Een paar tegemoetkomende auto's knipperen met hun lichten. Het signaal, dat er politie op de loer ligt, en inderdaad, heel goed verscholen staat er een politieauto op een oprit in de aanslag.

Nadat ik er met een keurige 25 mijl per uur langs ben, geef ik mijn tegenliggers snelle lichten, zodat ook zij gewaarschuwd zijn. Ik vind dat altijd zo'n aardig systeem. Niemand racet echt, anders zouden we het niet doen, natuurlijk. Een boete voor vijf mijl over de snelheidslimiet willen we geen van allen. Er zijn hier wel een paar flitspalen, maar meestal controleert de politie de snelheid van het verkeer.

Na bij Manhattan Bagel mijn favoriete zalm met cream cheese dunne bagel te hebben verorberd, ga ik naar Lofty Salon. Ik word er letterlijk heengeblazen met windstoten van bijna 90 kilometer per uur!

Rillend loop ik de salon binnen en krijg meteen een lekker warme kop thee voorgezet. Het is niet druk, dus voor de verandering brengt Mona zelf de verf aan op mijn haar. Ik vind de kleur mooi, niet echt veranderd van vorige keer, maar ietsje dieper. Ook het kapsel zit goed, ik had het helemaal gehad met mijn haar, dus loop blij weer naar buiten, waar een windstoot gelijk korte metten maakt met mijn net gefoehnde kapsel.

Saskia had me verteld, dat ze na moest blijven op school. Ik wacht dus op haar telefoontje om haar op te halen. Intussen laat ik Cosmo uit, de gevallen takken, soms zo dik als boomstammen, ontwijkend. De bomen kraken angstvallig, maar er komt gelukkig niets neer.

Tot mijn verbazing is Saskia al thuis. De moeder van Abby bracht hen thuis en nu is Abby hier ook. Een elastiekje van Saskia's beugel is gebroken, dus ik heb een noodafspraak met de orthodontist gemaakt, Abby gaat mee. Gelukkig duurt de afspraak nog geen vijf minuten. Nog drie weken en Saskia's beugel mag eraf. We tellen de dagen.

Intussen sms ik met Kai. Het gaat goed met hem. Hij heeft op Craigslist een bandje gevonden, die een bassist nodig heeft. Daar heeft hij op gereageerd en wacht nu op reactie. Ik ben blij, dat hij zulke dingen onderneemt.

De open haard gaat aan en Saskia en ik bestellen Chinees. Bij dit restaurant kun je de gerechten in plaats van roergebakken ook gestoomd bestellen. Ik neem Hunan garnalen gestoomd en het is werkelijk heerlijk en niet zwaar.

De Chinese gerechten, die hier op het menu staan, verschillen helemaal van die in een Nederlands-Chinees restaurant. Ik zal het wel vaker geschreven hebben, maar hier is het vooral de Hunan en Sechuan cuisine en zonder Indonesische invloed (wel Amerikaanse invloed, want volgens mij hoort broccoli niet bij de originele Hunan garnalen).

14 reacties:

Sally zei

Ondanks de rottige nacht werd het al met al dus een best aardig dagje. Toch ook wel gezellig zo samen met je dochter alleen thuis. Fijn dat het met Kai goed gaat.

Marion2 zei

Ik blijf het tijdstip, waarop Saskia op moet staan, toch echt te vroeg vinden. Zo begin je toch al moe aan de dag?

Hier flitsen de auto's ook als er een snelheidscontrole is. Maar er kleeft wel een klein risico aan, want je kunt daar ook weer een bekeuring voor krijgen.

Gezellig hè, Boer zoekt Vrouw. Ik vond het wel apart, maar niet onverwacht, dat Annemiek ineens weer opdook bij Richard. Ze is gewoon niet eerlijk. Femke en Gijsbert vind ik ook bij elkaar passen. Het schijnt dat hij bij het lezen van de brieven meteen al een voorkeur voor haar had. Hopelijk werkt het tussen hen tweeën. Ik blijf toch denken dat Annemarie Harrie kiest. Ik heb het gevoel dat er toch meer een klik tussen hen is. En ja, dat vieze eten... Ik kan daar zo slecht tegen, ik kijk dan gewoon even ergens anders naar. Die pannenkoeken! Ze aten ze gewoon verbrand en al op. Maar toch, ze doet op haar manier echt haar best.
Van Ksenia krijg je niet echt hoogte, maar ze past vast goed bij Marcel. Over Frank kan ik me zo verbazen. Dat meisje heeft alle geluk van de wereld dat ze is toegelaten tot diergeneeskunde en dan wil hij zijn eigenbelang voor laten gaan. Echt, zo'n man zou ik niet eens willen hebben! Ben toch wel benieuwd wie hij kiest.

Suus zei

Goedemorgen (voor mij dan)....
Hier is het vandaag stralend weer, wel frisjes, maar je wordt vrolijk van het zonnetje...

Het viel me inderdaad op hoe aardig het verkeer is bij jullie...., misschien leek het maar zo.

Hetzelfde met het horen van sirenes, iedereen zet de auto netjes aan de kant...

Fijne dag vandaag

Anja zei

Zo'n stormweer hebben wij vorige week ook gehad. Momenteel is het hier best lekker, 10-11 graden en een zonnetje. Alleen al van dat lichte weer krijg ik goede zin!

Fijn dat het met Kai goed gaat en zijn draai weer een beetje gevonden heeft na de kerstvakantie. Hopelijk wordt het wat met dat bandje!

marianne zei

Van stormweer slaap ik ook altijd slecht, veel te onrustig. Alleen oordopjes willen nog wel eens helpen.

BzV is wel leuk ja, maar er wordt dit jaar wel héél veel gehuild. Die Frank is echt raar, vindt het doodnormaal als Anita voor hem met haar studie zou stoppen. Marcel, ook totaal onbegrijpelijk wat iemand daar inziet. En die Annemieke komt nogal onecht over, zegt het een en doet het ander. Gijsbert vind ik eigenlijk de leukste, wel sympathiek, ook hoe hij dat gesprek met Jose had.

Fijn dat het met Kai beter lijkt te gaan. Is er nog iets vernomen van z'n roommate?

Bibi zei

Altijd fijn als je haar weer helemaal goed zit alleen jammer van die windstoot. Ik vraag me altijd af hoe authentiek het eten in restaurants is of hoe aangepast het is aan de smaak van de lokale bevolking. Gisteren hadden wij shoarma en falafel maar het was totaal anders dan wat we gewend waren in Nederland en dan denk ik, ligt het aan het restaurant of hebben wij al die tijd nep shoarma en falafel gegeten?

Petr@ zei

Altijd fijn als je haar weer goed zit. Ik heb gisteren ook weer een stuk af laten knippen, de lengte ging gewoon irriteren in mijn nek.

Hopelijk krijgt Kai een positieve reactie van de band.

Anoniem zei

Op vakantie in China hebben we echt geen 'Chinees' gegeten (of wat erop leek) zoals wij dat hier kennen in Nederland. Je wilt trouwens niet weten wat ze wel eten hoor ;) Daar was de favoriete snack kippenvoetjes........ brrrr.
Wij hebben toen heerlijk gegeten in een boeddhistisch restaurant in Beijing.
Marjon
(Wij wachten natuurlijk op de doorbraak van Kai en zijn band)

naomi zei

Jammer van de nacht maar verder een heerlijke dag, ondanks de storm.

Hoop dat Kai zijn plekje bij de band krijgt.

Groetjes Naomi

Sandrah zei

Heerlijk is het altijd als je haar weer goed zit. Ondanks dat ik nooit zin heb om naar de kapper te gaan.

Hopelijk krijgt Kai positief nieuws te horen van het bandje.

Sandra

Anja zei

Het zou fijn zijn als Kai een plekje krijgt in die band. Fijn dat je haar weer goed zit, ik heb er ook een hekel aan als mijn haar niet zit.

Hilde zei

Een gezellige open haard met dit winterweer, mis ik wel... En dan lekker genieten met afhaal chinees! Heerlijk!

Groetjes,

Bianca zei

O gets, die kou, hier vandaag ook weer, ijzige regen, ijzel, ijzige sneeuw, ijzige harde wind brrr Jason en Marley allebei van het trapje gegleden buiten, ik vind het maar niets.
Fijn dat je weer blij met met je haar en heerlijk dat het aftellen is naar de dag dat de beugel eruit kan

Petra zei

@Sally - Ja, je zult zien, dat het wel speciaal is, zoveel tijd alleen met een van de kinderen.

@Marion - Het is ook te vroeg, studie na studie geeft dat aan, maar dit schooldistrict is koppig. Wat BZV betreft ben ik het helemaal met je eens.

@Suus - Aan zonneschijn ontbreekt het hier niet, maar die warmte, daar wachten we met smart op. Het verkeer hier is veel aardiger, dan in Nederland, dat lijkt beslist niet alleen zo! Ik durf in NL zelfs niet te rijden.

@Anja - Hopelijk krijgen wij dat weer snel!

@Marianne - Dat zal waarschijnlijk altijd een mysterie blijven, de roommate kwam nooit opdagen. Ik ben zo benieuwd naar de volgende BZV aflevering!

@B. - Ja, hier krijgen we ook shawarma, die heel anders is, dan ik uit Nederland ken. Hier zijn het Libanese shawarma's, terwijl ze in NL vaak Turks of zo waren, toch? Dat kan ook verschillen.

@Petra - Gek hoe belangrijk haar toch is, he. Ik hoop ook, dat Kai een leuk bandje vindt.

@Marjon - Mijn vriendin in New Jersey is ook net naar China geweest en vertelde hetzelfde. Japans eten hier is ook anders, dan in Japan zelf, hier heeft het een sterke Koreaanse invloed.

@Naomi - Een bandje zou echt perfect zijn voor Kai.

@Sandra - Ha ha, ik vind de kapper dus ook echt vreselijk! Maar naderhand zit het goed.

@Anja - Gek he, hoe belangrijk een goed kapsel is.

@Hilde - Hebben jullie geen haard? Ik vind dat inderdaad wel erg gezellig 's winters. Lijkt me in Zwitserland ook.

@Bianca - Voor jullie is het helemaal vreemd, al dat ijs, toch? Ach die arme hondjes!