Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 16, 2011

Nog een lenteachtige dag

Een van de redenen, dat ik het zo moeilijk vind, als Rick van huis is, is toch wel het vroege opstaan van Saskia. Het is pas woensdag en ik ben er nu al doodmoe van. Al ga ik terug naar bed, als zij vertrekt, ik slaap dan toch niet meer en dat doet mijn pijnen niet goed.

Het gaat deze week gelukkig wel wat beter, dan vorige, mede dankzij het schitterende weer, dat we mogen genieten! C., die de winter grotendeels binnenshuis doorbrengt, emailde gisteravond, dat ze voor het eerst in lange tijd weer eens met de hond ging wandelen. Of ik zin heb mee te gaan.

Natuurlijk heb ik dat, dus na mijn ontbijt rijd ik met Cosmo naar onze oude buurt. We lopen een stuk door Nottoway Park met de honden. Ranger en Cosmo kunnen het prima met elkaar vinden, maar vooral Ranger vindt andere honden een stuk minder. Hij trekt C. zo af en toe bijna om!

Het is alweer een tijd geleden, dat het warm genoeg was om de honden naar het park te nemen, dus we hebben heel wat bij te kletsen. Het is ook lekker lopen door het park, al zijn sommige stukken nog steeds bedekt met vieze sneeuw.

Na een uur nemen we weer afscheid en spreken af weer vaker samen de honden uit te laten. Ik breng Cosmo naar huis en rijd door naar de sportschool. Daar doe ik een uur op de crosstrainer. Dan heb ik mijn beweging voor vandaag wel gehad.

Met zijn tweeen hebben Saskia en ik niet veel nodig, maar halverwege de week is de melk bijvoorbeeld bijna op. Bij Whole Foods
haal ik dan ook gelijk mijn avondeten, want ik ben dol op hun zalm met daarbij stokbroden met allerlei zaden erin en gestoomde spinazie.

Zo rond Valentijnsdag is het onderwerp "chocolade" regelmatig in het nieuws. Zo ook dit jaar, omdat keer op keer wordt bewezen, dat pure chocolade erg goed is voor de gezondheid. Er moet wel minstens 70% cacao inzitten. Ik kies een Vosges reep, ik ben benieuwd, hoe die smaakt!

Verder kan ik het niet laten een zak buffalo jerky mee te nemen. Ik ben dol op jerky, maar eet het meestal alleen op reis, omdat er nogal wat sodium in zit. Nu heeft Whole Foods een versie met veel minder sodium. Er zit lekker veel proteine in, dus een goede snack.

Het is inmiddels een heerlijk zonnige zestien graden, dus ik ga voor het huis zitten lezen. Zodra Saskia thuiskomt, gaat zij ook naar buiten. Eerst gaat ze met Laura een stuk hardlopen en daarna basketbalspelen met Parker en Mary Kate. Zij krijgt dus ook goed beweging zo.

Na het eten kijken we naar Jeopardy. Dat doen we gewoonlijk niet vaak, want ik ben de enige, die dat wel een leuk programma vind. Deze week doet echter Watson mee, een computer, en dat is groot nieuws. Het grappigst is hoe Alex Trebek de computer soms toespreekt, alsof het een mens is. Uiteindelijk wint de computer vanavond ook nog! Het winstgeld gaat naar een goed doel.

Mijn nek en schouders blijven maar heel slecht, dus ik heb Laura zo'n beetje gesmeekt, of ze binnenkort kon komen voor een deep tissue massage. Gelukkig had ze vanavond nog een plekje vrij. Ze concentreert zich dit keer alleen op mijn bovenlichaamspieren en het is flink afzien, maar het voelt gelukkig een stuk losser na afloop.

De sauna moet morgen of overmorgen aankomen, dus ik hoop hem dit weekend te kunnen gebruiken. Het wordt morgen en overmorgen ook lekker warm, dus ik hoop op een paar lage pijndagen.

9 reacties:

Anja zei

Ook hier veel nek en schouderklachten, je wordt er soms zo moedeloos van hè . Fijn dat Laura zo snel kon komen! Veel plezier met de nieuwe Sauna.

naomi zei

Ook ik had begin van de week last van mijn schouders en mijn onderrug, maar dat kwam gewoon door te zwaar en verkeerd tillen op mijn werk. Dus flink Icy/Hot erop en heeft mijn vriend flink gemasseerd. Gaat nu weer beter.

Lekker rustig dagje en genoten van het weer. Ik ga vandaag naar de huishoudbeurs. Ken je dat nog. Is ons jaarlijks uitje met mijn 2 zusjes en mijn moeder en schoonmoeder.

Groetjes Naomi

Nina zei

Ik moet er niet aan denken om in de winter nauwelijks buiten te komen! Voor mij echt onvoorstelbaar hoe je dat zou uithouden, en ik vermoed dat jij je er ook niets bij kunt voorstellen. ;-)

De computer Watson was dinsdag (?) zelfs hier in het jeugdjournaal... (ja, dat kijk ik soms) Ik was benieuwd of hij zou winnen en dat is dus het geval. Lijkt me heel vervelend voor de twee echte kandidaten...

Vervelend dat het vroege opstaan je zo opbreekt en meer pijnen geeft. Ik hoop dat de dingen die je hebt gedaan, hebben geholpen... En nu de sauna en het lekkere weer afwachten!!

Anoniem zei

Ok Petra, ik ga kijken wat ik voor jou en Rick kan regelen (again no promises, but will do my best)...

Veel sterkte met je pijn.

Gr Evelyn

Annemiek zei

Heerlijk dat warme weer al. Hier beginnen de vogeltjes er ook al vrolijk van te fluiten.

Petr@ zei

Heerlijk om al zo lekker buiten te kunnen zijn. Hier is het ook niet verkeerd; droog met een zonnetje, alleen nog niet zulke temperaturen als bij jullie.

Het zou super zijn als je de sauna nog voor het weekend hebt. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ineke zei

Gelukkig dat Laura zo snel kon komen, sterkte!~Hopelijk gaat die sauna helpen tegen je pijnen.

Bibi zei

Mij lukt het ook niet erg om weer in slaap te komen als ik al vroeg in de ochtend wakker ben geworden.Heerlijk dat je ondertussen weer lekker buiten kan zitten:-)

Petra zei

@Anja - Ja, inderdaad, moedeloos is een goed woord.

@Naomi - Leuk, de huishoudbeurs! Ik ben er vroeger een paar keer met mijn moeder geweest.

@Nina - Inderdaad, ik zou sikkeneurig worden van de hele tijd binnen zitten!

@Evelyn - Leuk! Ik zal niets verwachten, maar zou het wel bijzonder vinden, als het zou lukken.

@Annemiek - Iedere ochtend zingt er een cardinaaltje vlakbij onze kamer, zo vrolijk!

@Petra - Deze temperaturen zijn ook heel ongewoon, dus ik geniet er zoveel mogelijk van.

@Ineke - Dank je!

@B. - Dat vroege wakker worden breekt echt op! Ik wacht met smart op je volgende blog uit Tucson!