Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, februari 26, 2011

Raar weer

Het wordt bijna een barst in de plaat, maar ik kan er niet omheen. Ik heb enorm slecht geslapen door de pijn in mijn nek en schouders vooral. Om vier uur heb ik Rick toch maar gesmeekt om wat Mineral Ice op me te smeren. Ik vind het altijd vervelend hem wakker te moeten maken, maar daarna kon ik tenminste nog een beetje liggen.

Het lukt me dus niet op tijd voor Sharons core training op te staan. Omdat ik het toch nodig vind om met oefeningen mijn schouders los te krijgen, zend ik Sharon een sms-je met de vraag of ze vanochtend tijd heeft voor personal training. Ze vraagt, of ik meteen kan komen, en dat komt mooi uit.

Sharon laat mij allerlei oefeningen doen voor mijn schouders. Een aantal zijn er met gewichten, maar de meeste zijn rek- en strekoefeningen. Het voelt goed. Aan het einde van het uur gebruikt ze ook de roller op mijn rug, wat mijn spieren ook iets losser maakt. Ik voel me in ieder geval beter, als we klaar zijn.

Als ik naar buiten loop valt het me op hoe warm het is. De thermometer van de van wijst 18 graden aan! Ik neem Cosmo meteen mee voor een lange wandeling door de buurt en bedenk me, dat ik, ondanks de harde wind, misschien voor in het zonnetje kan gaan lezen.

De wolken racen door de harde wind voorbij en opeens komt er een pikzwarte lucht aanzetten! Cosmo en ik zijn net op tijd binnen, want het begint hard te regenen.  Op Weatherbug zie ik, dat er een "severe thunderstorm watch" is en de radar ziet er nogal dreigend uit.  Het waait ook zo hard, dat de electriciteit een paar keer flikkert. Binnen het uur keldert de temperatuur opeens van 18 naar 7 graden. Helaas moet ik het plan om buiten te lezen dus laten varen. Raar weer is het telkens!

Met een kop soep als lunch ga ik dan maar de vele brochures, die ik van de staten Oklahoma en Arkansas heb gekregen, doorlezen. Vooral voor Oklahoma is dat een hele stapel. Ik weet eigenlijk bijna niets af van deze staat en sta versteld hoeveel Oklahoma_ te bieden heeft.

Het heeft een rijke Indiaanse geschiedenis, omdat de Indianen van de oostkust hier in 1830 heen werden gestuurd. Het "Trail of Tears" eindigt dan ook in deze staat. Ik ben zeer geinteresseerd in de Indiaanse geschiedenis, dus Kai en ik gaan daar zeker wat van bezoeken.

Saskia is direct na school met een vriendin naar de Justin Bieber film gegaan. Eigenlijk is ze niet dol op Justin Bieber, maar de film vond ze wel goed.  Vanavond is zij voor een verjaardag uitgenodigd bij Outback en daarna een logeerpartij. Rick en ik hebben het rijk dus alleen.

Wetend hoe dol ik ben op vis heeft Rick al een reservering gemaakt bij McCormick & Schmick's. Als voorafje neem ik een half dozijn oesters, die werkelijk heerlijk zijn. Rick heeft Jamaicaanse kipspiesjes, die er ook goed uitzien.

Als hoofdgerecht bestellen we beiden de "blackened" tonijn. Die wordt als een soort sashimi geserveerd en dat vind ik erg lekker, maar Rick is teleurgesteld. Hij houdt niet van koud eten en had iets anders besteld, als hij dit had geweten.

Als de manager komt vragen hoe alles is, vertelt Rick haar, ter kennisgeving, want hij vindt het wel lekker verder, dat het menu niet duidelijk is wat dit gerecht betreft. Tot onze verbazing staat zij erop Ricks tonijn van de rekening te halen. Erg schappelijk!


Thuis duiken we de basement in om de dvd van The Social Network op het grote scherm te kijken. Ik vind het een heel goede film, maar het zou me verbazen, als die de Oscar voor beste film wint. The King's Speech vind ik daar veel geschikter voor. Ik heb dit jaar echt zin in de Oscars, want ik ben heel benieuwd hoe James Franco en Anne Hathaway als presentatoren gaan zijn.  Gaan jullie zondagavond naar de Oscars kijken?  In Nederland begint het natuurlijk pas na middernacht, wordt het wel uitgezonden?

15 reacties:

marijke zei

Het verschil tussen Amerikaanse en Belgische customer service is echt opvallend. Ik ging laatst iets eten in een restaurantje, en kreeg een wrap die koud en hard was, en de beloofde groentjes niet bevatte. Bij het opruimen vraagt de serveerster of het gesmaakt had, dus ik zeg van niet en leg het probleem uit. Ze vraagt: "Kom je hier geregeld?". Nee, dus. Weet je wat ze zegt? "Ach ja." en ze gaat verder. ;-)

Nicole zei

Balen zeg, dat je zo'n last hebt van die weersveranderingen. Wel fijn dat Sharon je zo snel kon helpen.

En raar idd dat het weer bij jullie zo snel kan omslaan. Dat zie je hier toch idd niet zo extreem.

Je tonijn zag er heerlijk uit. Jammer dat het menu zo onduidelijk was. Wel super idd dat er bij jullie zo'n goede service is. Ik herken meer in de anecdote van Marijke dan in jouw herhaaldelijke meldingen van goede service. Wat dat betreft zouden de restaurants hier daar nog wat van kunnen leren...

Anoniem zei

Kijk nooit naar de Oscars. Kan er niets aan vinden
Lisa

Anoniem zei

Rome
5 nights and flight per persoon
$2900.
WoW.
Annalee

Petra zei

@Marijke - Nou ja, dus als je had geantwoord er wel vaker te komen, had ze er iets aan gedaan? Goede klantenbinding ;).

@Nicole - Inderdaad kun je hier best goed je voorkeuren aangeven in restaurants. En als iets niet goed is, wordt daar meestal heel netjes op gereageerd.

@Lisa - Dat kan natuurlijk, je zult niet de enige zijn.

@Annalee - Geen idee, wat je daarmee wil zeggen.

Anja zei

Ook wij verbazen ons regelmatig over de service in een restaurant en in de winkels.
Ik heb de oscars nog nooit gezien, wil morgen wel gaan kijken.

Bianca zei

Hier ook van dat rare weer, het is nu zelfs warmer dan dat het vanmiddag was en morgen wordt het 81 F en gaat het heeeeel hard waaien. Die wind nemen we maar voor lief, die komt lekker uit het zuiden waaien heerlijk !
Ziet er heerlijk uit ! maar koude rauwe tonijn hmmm weet ik ook zo net nog niet of ik dat heel lekker zou vinden.

Ik kan er niet echt warm voor lopen die Oscar uitreikingen, de laatste keer dat ik er een stukje van gezien heb stond er een "hijgende" presentatrice erg opgewonden te benoemen wie in wat voor jurk van welke ontwerper liep, gaaaaap ;-)

Bente zei

Nou hier ook niet van die geweldig customer service hoor. Ik kijk erg op van de goede service die jullie krijgen. Hier is het ook van "nou jammer dan". En dan heb ik het over verkeerd de bestelling afleveren, ijskoud eten, lang wachten, eten niet overeenkomstig met menukaart. Het zal ze hier een rotzorg zijn.

Marjon zei

Wat rot voor je dat je zo'n last van je schouders hebt. Ik hoop dat het snel weer over is.

Hier wordt de Oscaruitreiking wel uitgezonden maar natuurlijk midden in de nacht. Ik vind het welmleuk, dus neem het op en kijk het later. (Dan kan ik de oninteressante stukken doorspoelen)

Sally zei

Wat een gek weer inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je lichaam hier geen raad mee weet.
Ik ga toch ook eens op zoek naar dat Mineral ice want op dit moment heb ik weer erge rugpijn. En die sauna klinkt ook goed.
Wbt customer-service dat vind ik altijd zo goed geregeld daar bij jullie. Heel netjes opgelost.

naomi zei

Balen van die pijn, wel fijn dat Sharon je zo snel kon helpen en dat het helpt.

Ik heb nog nooit direct de oscars gezien. Kijk eerder naar een samenvatting. Het begint pas om 2.00 in de nacht en morgen maandag en weer een werkdag. Wordt wel live uitgezonden.

Je bent je dus ook druk aan het inlezen en voorbereiden. Krijg nu al zin om je verslagen over die "saaie" staten te lezen.

Groetjes Naomi

Ingrid en Michael zei

Ik vind de oscars kijken heel leuk en zou het graag live doen. Maar te laat. Dus kijk vaak naar een samenvatting en op internet.
Die tonijn ziet er super lekker uit zeg! Lijkt wel wat op die van de outback?
Hele goede klantenservice!
Veel plezier met kijken en sterkte met de pijnen. Gelukkig is maart en dus de lente en zomer in zicht!
Groet,
Ingrid

Petra zei

@Anja - Ik vind het altijd wel leuk, vooral ook de kleding.

@Bianca - Ha ha, smaken verschillen duidelijk, juist die jurken vind ik leuk.

@Bente - Echt? Ik dacht, dat men juist in het zuiden zo vriendelijk was.

Petra zei

@Marjon - Dat is ook een manier, want er zitten altijd mindere delen in.

@Sally - Balen van je rugpijn! Ik ben benieuwd of je mineral ice daar kunt vinden. Icy Hot helpt misschien ook.

@Naomi - Volgens mij zijn die staten toch helemaal niet saai. Ik heb van een Facebook vriendin de aanbieding van een rondleiding bij de National Weather Service te krijgen. Weet nog niet of ik dat aanneem, maar we krijgen straks nog met tijd tekort te kampen =:-O!

@Ingrid - Het voelde vandaag al ze lenteachtig, heerlijk gewoon!

pepto for nausea zei

Thanks a lot for publishing the new good stuff for us. I’ll really get the great advantage from your good stuff.