Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 29, 2011

Kai's negentiende verjaardag alweer

Onze dag begint natuurlijk met het kijken naar de Royal Wedding. Rick is er zelfs vroeger voor opgestaan, maar daarvoor is mijn nachtrust me te lief. Net voor de eerste zoen ben ik beneden.

Kate's jurk vind ik mooi, niet zo stijf, als ik had verwacht. Ook de kleding van haar zus en moeder vind ik zeer smaakvol. De Queen in het geel, ze leek wel een kanarie schreef iemand en daar ben ik het mee eens. De ergste kleding vond ik toch wel de nichten, Eugenie en Beatrice. Ze leken wel de boze stiefzusters van Assepoester! Wie draagt er nu zulke hoeden?


Heerlijk, zo'n kind, dat gewoon kind is en die menigte veel te luid vindt

Bij de herhaling van de huwelijksvoltrekking bedenk ik me, dat Rick en ik precies dezelfde woorden tegen elkaar herhaalden tijdens onze plechtigheid. Opeens vind ik dat zo'n vreemde gedachte, ik weet niet waarom.

Ook tijdens Sharons core training klas gaat het over bruiloften. Sharon is een jaar later, dan ik, getrouwd, maar zo te horen waren onze jurken in dezelfde poeferige jaren tachtig stijl, die toen in was. Het gesprek over de jurken van onze bruidsmeisjes is helemaal hilarisch. Al lachend vliegt het uur voorbij. Na afloop lees ik op de crosstrainer verder in mijn boek. Ook dat halve uur gaat zo snel.

Vandaag ben ik ook negentien jaar moeder van een zoon. Onvoorstelbaar, dat Kai zijn laatste tienerjaar alweer ingaat! Ieder jaar herleef ik de dag van zijn geboorte weer, die niet zonder problemen verliep, net als de eerste paar maanden van Kai's leven. We zijn dus erg blij, dat hij tot zo'n gezonde jongeman is uitgegroeid!

Kai komt vanmiddag thuis om zijn verjaarsweekend hier te vieren. Ik heb een chocolade cake besteld bij Pastry Xpo op zijn verzoek. Daar eet ik dan ook maar gelijk hun overheerlijke linzensoep als lunch. Niemand thuis houdt van linzen, terwijl ik er dol op ben. Ook kan ik de maccarons daar niet weerstaan, die zijn precies, zoals ik me ze uit Frankrijk herinner.

Christine belt en eindelijk krijg ik het hele verhaal over de afschuwelijk angstige woensdag, die zij meemaakten, te horen. Ze vertelt, dat ze banger was, dan op 9/11, wat wat wil zeggen.

Eenentwintig tornado's kwamen over hun stadje heen in zestien uur. Een ervan ging zo rakelings langs hun huis, dat een buurhuis in hun straat zware schade opliep. Drie electriciteitscentrales zijn ernstig beschadigt, dus niemand weet, wanneer hun stroom weer aan zal gaan.

Christine, Chuck en Mallory zijn nu onderweg naar Nashville, waar ze bij vrienden zullen logeren. Ze zijn natuurlijk en heel begrijpelijk zeer onder de indruk van de ernst van de ravage. Zij hebben een beschermengeltje bij zich gehad! Ik ben blij, dat ik haar stem weer heb gehoord.

Na alles thuis te hebben afgezet, ga ik de van laten wassen bij Mr. Wash. Ik wijs de nauwelijks Engels sprekende medewerkers op de vele insektenlijkjes, die het DRAAKJE tijdens de rit naar Orlando en terug heeft verzameld. Ze moeten er wel om lachen en poetsen hard om ze eraf te krijgen. Ik geef ze een goede fooi, want zo lang hebben ze nog nooit aan mijn auto gewerkt.

In mijn blinkendschone van rijd ik naar Party Mania. Hier kies ik een paar ballonnen uit voor Kai, een zingende en een met zijn naam erop. De zingende doet het zo goed, dat hij bij iedere aanraking weer begint!


Helaas hebben we gisteren vernomen, dat een ex-Alles Amerika forummoderator is overleden. Richard kreeg een fataal ongeluk met zijn helicopter. Ze hebben bij Party Mania ook kaarten, dus nu ik er toch ben, koop ik een mooie condoleancekaart, die ik namens het forum naar zijn vrouw zal sturen. Dit is weer zo'n voorbeeld, dat we van iedere ons gegeven dag moeten genieten.

Als ik de cul de sac binnenrijd, zie ik, dat Kai net is aangekomen. Ik kan hem, na een grote knuffel, meteen zijn ballonnen geven. Saskia en Cosmo zijn net zo enthousiast om hem weer te zien. Rick komt ook lekker vroeg thuis.

Kai heeft een voor ons nieuw restaurant uitgekozen voor zijn verjaarsmaaltijd. Bij The Counter in Reston kun je vrijwel alleen hamburgers krijgen. Behalve van rundergehakt hebben ze ook kalkoengehakt en vegetarische burgers. Je kunt kiezen welke kaas en andere dingen je erop wilt.

De mijne wordt een kalkoenburger met blauwe kaas, gegrilde ananas, jalapeno's, komkommer en champignons op een English muffin. Het is werkelijk erg lekker! Ook de anderen smullen, Saskia van haar vegetarische burger. Kai krijgt een gratis apple pie milk shake voor zijn verjaardag. De rekening is onvoorstelbaar laag voor vier personen! Een aanrader, dit restaurant!

Thuis is het tijd om cadeautjes uit te pakken. Althans, een van de cadeaus is zo groot, dat hij niet in te pakken is. Het is een nieuwe amp voor zijn basgitaar. Saskia geeft hem een cadeaubon voor Amazon.com.


De birthday boy met zijn nieuwe aanwinst

Later vanavond gaan we de cake aansnijden, maar eerst kijken we de herhaling van de Royal Wedding. Wat een pracht en praal, erg mooi vind ik het. Hopelijk heeft dit huwelijk meer succes, dan dat van Williams ouders.

Met negentien kaarsjes op zijn cake zingen we "Happy birthday" voor Kai. Heel snel, want de kaarsjes smelten de chocola van de cake. Kai blaast de kaarsjes in een keer uit en Rick snijdt de cake aan. Ik neem letterlijk twee hapjes. Hij is heerlijk, een van de lekkerste cakes, die ik ooit heb gegeten, maar heel machtig.

25 reacties:

Monique zei

Gefeliciteerd met je jarige zoon! Grappig, Peet is dus een dag voor Kai jarig.

Margreet zei

Tjee, 19 alweer, gefeliciteerd!
Hier ook royal wedding gekeken, maar gewoon in de herhaling, was mij te vroeg vanochtend.
Prettig weekend.

www.vandijkjes.punt.nl zei

Gefeliciteerd met Kai! Ik kan mij voorstellen dat je na zo'n moeilijke start extra blij bent dat je een gezonde zoon van 19 hebt. Daar mag je terecht dankbaar en blij om zijn.

Gr Petra

jacqueline zei

Nog gefeliciteerd met Kai.

Grappig je opmerking over die 2 stiefzusters uit Assepoester, de maakten wij hier ook al.

Groetjes, Jacqueline

Nel zei

Gefeliciteerd jullie allemaal en in het bijzonder Kai. De laatste verjaardag met een 1 erin.

Maak er een fijn weekend van. Zoals je al schreef je moet van elke dag genieten en als je jarig ben moet je er dubbel van genieten.

Jammer dat Katja er niet bij is...maar ze zit nu niet bepaald vlakbij om even lamgs te komen, helaas.

Ik ben het helemaal met je eens over de soms belachelijke hoeden die gisteren gedragen werden. Helemaal niet in de stijl van de bruid. Zullen ze daar samen ook stiekum om hebben gelachen ? Je zag ze af en toe zo gniffelen.....

Anoniem zei

Een beetje te laat maar toch nog gefeliciteerd met Kai's verjaardag!

Groetjes,

Marieke

Anoniem zei

Nog van harte met Kai, leuk dat hij even naar huis komt rijden om het te vieren.
Die ballon gaat maar door, ik heb hem een paar jaar geleden gekocht voor mijn man. Mee terug naar huis genomen en op de slaapkamer bleef hij maar zingen.
Fijn dat je Christina gesproken hebt, zo te lezen klinkt het allemaal heel angstig.
Fijn weekend, Bea

Sandrah zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Kai!

Fijn dat alles goed is met jullie vrienden.


Sandra

Marion2 zei

Nog van harte gefeliciteerd met Kai! Hij is even oud als mijn jongste.

Ja, mooi hè dat huwelijk. Zo klassiek en stijlvol. Ik heb ervan genoten. Eigenlijk was het voor mij gisteren koninginnedag.

Het is wel erg, maar ik kan me nog herinneren dat ik naar het huwelijk van Diana heb gekeken. Toen vond ik haar jurk prachtig, maar nu moest ik er bijna om lachen. De mode is duidelijk veranderd. En ja, die hoeden van Eugenie en Beatrice, verschrikkelijk. Zo over de top. Die meisjes kwamen hierdoor een beetje raar over. De zus van Kate vond ik daarentegen in positieve zin opvallen.

Elke zei

Kai, proficiat met je 19de verjaardag!

Die taart ziet er heerlijk uit, stuur maar een stukje op!
En Kai, die ziet er ook goed uit op de foto. Dat kapsel staat hem heel goed.

marianne zei

Die hoeden van de 'stiefzusters' waren inderdaad nogal bijzonder, haha.

Gefeliciteerd met Kai. Alweer bijna 20, extra fijn na zo'n moeilijk begin!

Petr@ zei

Van harte gefeliciteerd met de 19e verjaardag van Kai. Leuk dat hij het weekend naar huis kon komen.

Fijn dat je even met Christine hebt kunnen praten. Wat zullen zij een angst hebben gehad. Vreselijk lijkt me dat, een tornado of orkaan zo dichtbij meemaken.

Ik las het nieuws al van het helicopter ongeluk. Later op het Alles Amerika forum vernam ik dat het een ex-moderator betrof. Zo enorm triest! Lief dat er vanuit het forum een kaart wordt gestuurd.

Jasmino zei

Gefeliciteerd met Kai's verjaardag! Wat gaat dat hard zeg.....

Brigitte en Mark zei

Ik ben blij dat je vrienden in orde zijn, echt erg wat er gebeurt is, zo akelig!

Kate zag er echt prachtig uit, net een sprookje! En ik vond het zo leuk dat prins Harry zenuwachtiger was dan William zelf, hij zei zelfs 'wait until you see her' tegen hem. Zo leuk!

Grappig dat ze een ballon hadden met zijn naam, is het een veel voorkomende naam? Ben trouwens te laat maar gefeliciteerd met je zoon :D

naomi zei

Voor de derde keer mijn reactie. 2x eerder ging het fout en was ik mijn lange reactie kwijt. balen.

Ik vond Kate prachtig erg mooie jurk, met dat kanten lijfje en mouwen. Niet te stijf. Ik vond de zus Pippa ook erg mooi. maar op tv vond men haar te sexy en dat het wit niet kon. Het geel van de Queen vond ik ook wel wat hebben. Ze viel toch wel op maar niet te.

Heb me verbaasd over sommige hoeden bv. die van Victoria Beckham zo voor op het hoofd. En natuurlijk die van de nichtjes. De bruine/beige hoed is uitgeroepen tot de leijkste van het huwelijk. Hierop tv had men het over de ballengooi kraam. Erg apart.

Maxima zag er wel mooi uit, maar vond haar jurk van vandaag mooier.

Gelukkig is alles goed met je vriendin. Wat een mazzel dat de tornado zo vlak langs is gegaan en hun hebben gemist.

Ik had het gelezen over het ongeluk van de Apache helicopter piloot. die tijdens zijnw erk was verongelukt. Netjes dat jullie namens het forum een kaart sturen.

Gelukkig was de taart lekker en de balonnen. ook klinkt als een leuke avond. Ga nu maar weer werken.

Groetjes.

sally zei

Nog gefeliciteerd met Kai. Wat een mooi kado. ook hier gekeken naar DE bruiloft. Vond de zus Pippa ook heel prachtig en elegant. Wbt die 'boze' stiefzusters ik dacht precies hetzelfde. Vond hun kledij en hoeden echt niets, ook nog veel te ouderlijk bovendien.

Ineke zei

Alsnog gefeliciteerd met je grote zoon! Haha, inderdaad wat zagen die 2 "stiefzusters " er verschrikkelijk uit. Ik heb me ook zitten verwonderen over de kleding en de houden van sommige vrouwen.

Marion zei

Van Harte Gefeliciteerd met Kai!!

Ik vond de jurk van Kate mooi en die van haar zus ronduit prachtig.

Ik heb niet zo veel gezien, ben in de uitzending gevallen toen ze net de kerk in gingen en heb ze even naar buiten zien komen, verder niets. Heb dus geen Maxima gezien en ook de nichtjes niet.
Vandaag wél Maxima gezien, en de rest ook, van zeer dichtbij want de koninklijke familie kwam in mijn woonplaats en aangezien ik midden in het centrum woon kon ik alles vanuit mijn huis zien. Erg gezellig allemaal.

Natasja Valentijn zei

Een dag te laat, maar alsnog gefeliciteerd met Kai's verjaardag!

Cisca zei

Nog gefeliciteerd met Kai, voor mij een echte kerel zo al op de foto.

Wat een heftig verhaal zeg, van de geboorte en de maanden erna. Erg indrukwekkend, ook zeker nu ik zelf weer zwanger ben. Super dat jullie een second opinion hebben gezegd, dat blijkt nu maar weer!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met Kai! (Wat een verhaal trouwens.....Zo'n klein mannetje..... )
Wij zitten nu in een koud Wyoming te genieten van het mooie Amerika.
Marjon en fam.

Wilma zei

Beter laat dan nooit, maar nog gefeliciteerd met Kai.
Wat een heftig verhaal de eerste weken van Kai.
Dan mag je met recht trots zijn op jullie knul, zoals hij nu in het leven staat.

Groetjes Wilma

HennyB. zei

Alsnog van harte met Kai, hij ziet er goed uit zeg op de foto, mooie knul! Wat fijn dat je Christina hebt gesproken, wat een nare tijd voor hen in Alabama.
PS: wat een mooie taart, zonde om op te eten, haha!

Petra zei

@Monique - Inderdaad grappig zo vlak na elkaar.

@Margreet - Voor mij ook te vroeg, ben ik te oud voor ;).

@Petra - Inderdaad, ik sta er wel vaker bij stil, maar op zijn verjaardag helemaal.

@Jacqueline - Grappig, ze moeten er dus echt zo uitgezien hebben.

@Nel - Inderdaad leek het erop, dat ze het erom hadden gedaan. Misschien ook rebelleren tegen de stijfheid, zoals hun moeder?

@Marieke - Dank je wel.

@Bea - Ha ha, ja, die ballon, om gek van te worden! Het zal nog een tijdje duren, voor het leven voor Christine en Chuck weer normaal is.

@Sandra - Dank je.

@Marion - Ik kan me Diana's huwelijk ook nog herinneren, inderdaad toen een sprookjesjurk, nu echt uit de mode.

@Elke - Jammer voor jullie, dat ze niet internationaal versturen, want de cake is werkelijk zalig.

@Marianne - Oei, bijna twintig, ik denk er nog even niet aan, dat ik straks twee twintigers zal hebben!

@Petra - De angst zit er ook goed in bij hun. Christine wil er het liefst zo snel mogelijk weg.

@Jacqueline - Ja, het gaat echt heel hard!

@Brigitte - Op die ballonnen kun je de naam in hetzelfde lettertype laten zetten. Kai komt hier veel bij de Koreaanse bevolking voor.

@Naomi - Dat hoedje van Victoria leek inderdaad ieder moment van haar hoofd te kunnen vallen! Het blijft een interessante gewoonte, die hoeden.

@Sally - Jij ook nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag!

@Ineke - Het blijft leuk, roddelen over wat men aanhad.

@Marion - Wat leuk en bijzonder, dat je het hele Koninginnedaggebeuren van zo dichtbij hebt gezien.

@Natasja - Dank je

@Cisca - Oei, ik hoop, dat Kai's verhaal je niet bang heeft gemaakt.

@Marjon - Veel plezier! Geniet er lekker van.

@Wilma - Zeker zijn we trots op hem (op de andere twee ook natuurlijk).

@Henny - Die taart is veel te lekker om niet op te eten ;)

Kristel Holsbeek zei

Jeetje, weer bijgelezen, wat een bezig bijtje ben jij zeg;-)
Een hele dikke proficiat voor Kai!!
Pfff wat worden die groot...