Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 05, 2011

Cinco de Mayo

Het is alleen felblauw en felgroen, dat ik uit het raam zie bij het wakker worden. Het prille lentegroen is mijn favoriete kleur groen. De zon schijnt fel en er is geen wolkje aan de lucht. Het belooft een prachtige lentedag te worden. Ik heb altijd meteen een stuk meer energie op zulke dagen!

Na mijn ontbijt doe ik gauw een half uur stairmaster en een half uur crosstrainer bij de sportschool. Ik vraag mijn vriendin Claudia, of ze misschien zin heeft om mij en Cosmo met haar Ranger bij het hondenpark te ontmoeten. Helaas kan zij niet, maar ik heb zin om toch te gaan en Cosmo ook.

Er zijn ongeveer tien andere honden met hun baasjes aanwezig op deze mooie dga. In het zonnetje kletsen we wat, terwijl de honden spelen. Althans, hoe enthousiast Cosmo ook altijd is, als we het park binnengaan, daarna doet hij niet veel meer met de andere honden. Een enkele keer rent hij eens een rondje met een van hen, maar komt daarna weer tegen mijn benen aanleunen om het "veld" gade te slaan. Het vrouwtje van een ook vierjarige Brittany spaniel vertelt, dat haar hond ook minder speels is geworden.

Na een half uur breng ik Cosmo terug naar huis en ga Vienna in. Bij de Giant haal ik ingredienten voor het avondeten.

Daarna gooi ik bij het Safeway benzinestation de van vol. Voor het eerst in een paar jaar kost dat me weer meer dan $4 per gallon. Voor Nederlandse begrippen nog niet veel, maar veel Amerikanen voelen dat flink in hun portemonnaie.

Intussen loop ik te denken, dat ik zo'n enorme zin heb in pho. Ik kan het niet laten en haal de Vietnamese vissoep bij Pho Thang Long. Zo lekker pittig en gezond met de vis en groentes erin, ik zou het eigenlijk iedere dag wel kunnen eten.

Thuis ga ik voor het huis lezen, maar daar is het net te warm. Achter is het juist weer net te koel. Ik houd het toch een uurtje uit. Dan belt Saskia, dat ze de schoolbus heeft gemist en of ik haar op kan komen halen.

We kunnen vrijwel meteen door naar haar tandarts, Dr. Jack Weil. Saskia is meteen aan de beurt. Ze heeft geen gaatjes, maar moet wel in juli terugkomen om een paar kiezen te laten sealen. Als klein kind had ze veel problemen met caries, dus dat sealen is ideaal.

Inmiddels vorderen mijn Italiaanse lessen goed. Ik probeer, als het enigszins kan, tenminste een uur per dag te leren. Langzaam maar zeker leer ik handige woorden en zinnen, die ik op vakantie ook zal kunnen gebruiken. Vloeiend zal ik in die paar maanden niet worden, maar ik wil de basisdingen kunnen zeggen.

Vandaag wordt in Nederland bevrijdingsdag gevierd en hier in de VS is de Mexicaanse feestdag Cinco de Mayo populair. Een dubbele feestdag, dus. Om de ene te vieren heb ik de Nederlandse vlag uitgehangen en voor Cinco de Mayo eten we taco's en drinken we een door Rick zelfgemaakte Margarita.

Straks komt Laura voor een massage. Ik hoop, dat ze de knopen uit mijn nek kan masseren. Die is al sinds onze reis naar Florida pijnlijk stijf. Ik zie nooit naar zo'n massage uit, maar naderhand is het wel altijd wat beter.

8 reacties:

Anja zei

Bij ons zit de brandstof nog onder de $4.
Hopelijk heeft de massage verlichting gebracht!

Petr@ zei

Ik wilde dat de benzine bij ons maar zo 'weinig' kostte. Maar inderdaad, het is net wat je gewend bent, en voor Amerikanen is zo'n verhoging ook flink fors.

Heerlijk om in de tuin te kunnen lezen. Hier wordt het ook weer lekker warm van het weekend, zo'n 28 graden.

Becs zei

Hier staat de benzine op het moment nog op $3.65 Ik zie op tegen het feit dat het ook hier waarschijnlijk nog wel omhoog zal gaan. Heeft de massage nog geholpen?

naomi zei

Zo wij hebben net ook heerlijk geBBQ-ed in de tuin bij mijn ouders en dan ook maar meteen moederdag gedaan. Ja de benzine prijzen rijzen de pan uit. Schrik hier ook aan de pomp maarja. Het weekend wordt het hier ook weer 28 graden lijkt wel zomer. Net ook heerlijk een roze op.

Ik las in je verslag van gister dat de plannnen zijn gewijzigd en je naar DC bent geweest met het gezin. Leuk naar het museum en dan genieten van de monumenten. Je loopt wat af.

Ik wens je een fijn weekend geniet ervan.

Groetjes Naomi

naomi zei

Vergeet helemaal te zeggen dat ik het grappig vindt dat jij de vlag uithangt op 5 mei en wij geen vlag hebben. En dat je ook nog aan de maxicaanse feestdag denkt.

Wat ik me afvraag sta je ook stil bij 4 mei met 2 minuten stilte?

Groetjes Naomi

Sandrah zei

Van de huidige benzineprijzen wordt niemand vrolijk. Iedere keer als ik langs het benzinestation rij, werp ik een blik op de meter en ben blij als ik zie dat ik nog niet hoef te tanken! Haha!

Hopelijk heeft de massage je wat geholpen.

Sandra

Petra zei

@Anja - Hier er ver boven helaas. De massage was mwah.

@Petra - De afstanden hier zijn zoveel meer, niet te vergelijken. Neemt niet weg, dat de NL benzine (geloof ik) het duurst ter wereld is.

@Becs - Goedkoop daar bij jullie! Massage niet echt wat ik ervan gehoopt had.

@Naomi - Tja, we hebben nu eenmaal een NL vlag, dus hangen we hem ook uit. Dit jaar heb ik tot mijn schande de 4 mei twee minuten niet gedaan. Ik was toen met dat gezin en we voelden ons allemaal slecht, dat we het vergeten waren.

@Sandra - Ha ha, die blik op de benzinetank ken ik!

Sally zei

Ja dat zal voor ons wel wennen zijn straks in Bangkok die prijzen van brandstof. Die zijn hier in Dubai vergelijken bij andere landen echt een lachtertje:-}

Ik geniet altijd zo van je verhalen van Cosmo en het uitlaten/hondenparkje. Ik wil straks echt weer een hond erbij. Heb dat nu veel te veel gemist.