Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 20, 2011

De laatste dag voor Katja's grote reis

We zijn maar met zijn vijven in Sharons core training vanochtend. Allemaal moeders van collegestudenten, dus daar gaat het gesprek voornamelijk over. Katja is niet de enige, die deze zomer in het buitenland gaat studeren. Andere dochters en zonen gaan naar Denemarken en Italie.

We gebruiken de bal en de bosu en alle spieren komen ruim aan bod. Het uur vliegt weer voorbij. Na afloop parkeer ik mezelf met de Kindle op de stairmaster voor een half uur intervaltraining.


Zorro's standaard zit

Thuis maak ik Katja op haar verzoek wakker. Dat wordt me nog niet in dank afgenomen, maar ze heeft vandaag zoveel te doen, ze kan het zich niet veroorloven tot na twaalven te slapen. Terwijl zij haar was doet en kleding uitzoekt, doe ik de nodige huishoudelijke taken. Met de drie kinderen thuis is dat weer hard nodig.

Gisteren is hier in Vienna een Panera Bread geopend. Dat is een van onze favoriete lunchplekken, dus Katja en ik gaan hem uitproberen. We bestellen allebei de YP2 (You pick two) met orzo kippensoep en een tonijnsaladesandwich. Het is druk, maar we vinden nog een tafeltje vrij. Zo langzamerhand hebben we hier in Vienna alles, wat je maar nodig kunt hebben, alleen een boekenwinkel en een kledingzaak ontbreken nog, bedenken Katja en ik ons.

Na de lunch gaan we naar Suntrust, onze bank. Katja heeft vernomen, dat het handig is om kwartjes en $1 biljetten mee te nemen. Er schijnt weinig wisselgeld te zijn in Quito en de bus moet met kwartjes worden betaald.

Bij Hudson Trail Outfitters zoeken we naar een nieuwe toilettas voor Katja. Daar betrap ik mezelf op een zeldzaam "dutchism". Als een medewerker vraagt, waar we naar op zoek zijn, kan ik even niet op het woord voor toilettas komen en antwoord de letterlijke vertaling: "toilet bag".

We zijn hier in een kampeerwinkel voor serieuze hikers, die ook in de wildernis kamperen. De medewerker neemt ons mee naar het gedeelte, waar ze spullen verkopen om met ontlasting e.d. om te gaan, zoals dit. Gauw verbeter ik mezelf en zeg, dat we een "toiletry bag" nodig hebben. Katja ligt inmiddels helemaal dubbel. Deze zal ik nog wel lang te horen krijgen!

Terwijl Katja verder inpakt, ga ik buiten zitten lezen. Het is een beetje koel, maar in het zonnetje erg lekker.


De dagelijkse serenade

Rick komt vroeg thuis en met zijn allen, inclusief Cosmo, gaan we bij Clare & Don's Beach Shack eten. We hebben geluk en krijgen meteen een tafel. Er zijn veel kleine kinderen, die allemaal dol zijn op Cosmo. Die geniet ook van de aandacht, die hij krijgt.


Over de regenton kun je hier lezen

Saskia gaat bij Kaylee logeren en Rick en Katja gaan nog voor wat laatste spulletjes naar de mall. Intussen check ik Katja in voor haar vluchten en dan voelt het opeens zo echt. Morgenvroeg vertrekt ze voor twee volle maanden, het langst ooit, dat we elkaar niet zullen zien. Ik ben zo benieuwd, hoe ze het gaat vinden daar!

17 reacties:

Elke zei

Zo 2 maanden voelt inderdaad wel heeeel erg lang aan. Zeker omdat ze zo ver weg is, en je niet ondertussen eens tot daar kan rijden om eens met je dochter te babbelen en zo. Maar tja, dat hoort er nu eenmaal bij als ze opgroeien...
Toch fijn dat je nu nog twee andere tieners in huis hebt.

Bianca zei

Wat een grappig restaurantje ! sterkte morgen met afscheid nemen !

Bente zei

Veel succes voor Katja. Wat gaat ze daar eigenlijk studeren? En hoe is haar Spaans?
Ben benieuwd naar de verhalen.

Margreet zei

Wat spannend, maar ook ontzettend leuk voor haar, wat een ervaring.
Maar goed, 2 maanden is een lange tijd natuurlijk.
Veel plezier voor Katja!

Anja zei

Heel veel plezier en succes voor Katja!
Sterkte bij het afscheid nemen!

Becs zei

Hoop dat Katja het naar haar zin zal hebben. Het zal moeilijk zijn om 2 maanden van huis te zijn, voor jou ook om haar 2 maanden niet te kunnen zien.

Sally zei

Spannend hoor, ik wens Katja een super tijd.

Sandrah zei

Oeh, 2 maanden is wel heel lang, ja. Het zal wel een fantastische ervaring zijn voor Katja.

Sandra

Vita zei

Twee maanden! Wat zullen jullie elkaar gaan missen... Gelukkig is het voor iets heel leuks en spannends en zit jij thuis ook niet stil!

In Santa Monica hadden wij een Panera Bread op de hoek, dat was echt een soort buurtcafeetje waar iedereen elkaar 's ochtends trof, erg leuk. Wel duur brood helaas, maar voor lekker knapperig en vooral ongezoet brood heb ik (vooral in Amerika) wel wat over!

HennyB. zei

Veel sterkte morgen met het afscheid nemen van Katja. Twee maanden is best lang maar wat een ervaring voor Katja gaat het worden!
PS: Zorro is een mooi beessie zeg, leuk die foto.

naomi zei

Hallo

Wat grappig dat jij zo'n foutje maaktte in die winkel. En bij poepschepjes uit kwam. Ach kan de beste gebeuren.

Restaurant ziet erg gezellig uit en leuk dat Cosmo mee mag is hij er ook uit. Hoop dat het afscheid nemen goed is gegaan en ze nu in Ecuador is. Ben benieuwd naar de verhalen en dan morgen Kai weg.

Succes ermee en weer even rust in huis. Zo'n regenton zou ik wel in de tuin willen hebben. Ze zijn erg leuk.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

veel succes met het afscheid, Katja gaat het super hebben.... gaat ze de Galapagos eilanden nog bezoeken, echt de moeite waard en goed oppassen als je daar je kleding laat wassen, slaan ze uit op een steen en dan is het 10 maten groter:-)
groetjes vanuit een zonovergoten Marbella.....

Evelyn

Marion2 zei

Dat wordt vast een geweldige zomer voor Katja! Maar ik voel met je mee, want het is een lange tijd. Na de zomer vertrekt ook mijn dochter voor 4 maanden. Maar de gedachte dat ze het heel erg leuk gaat hebben, maakt alles goed.

Wat een prachtige vogel. Het lijkt me erg mooi om dat in het echt te zien.

Marga zei

Het wordt vast een geweldige ervaring. Onze zoon zit voor 5 maanden in Kaapstad. Altijd gestimuleerd om om zich heen te kijken en levenservaring op te doen, maar evengoed hebben we ons kapot gejankt. Tsja, je blijft ouders.

Petr@ zei

Grappig hoe je ineens niet meer op een woord kunt komen. Helaas komt het alternatief er dan meestal heel 'raar' uit, zoals in jouw geval. Maar voor Katja natuurlijk hilarisch!

Twee maanden zonder Katja. Dat zal even slikken zijn. Maar voor haar natuurlijk een super ervaring. En jij gaat gewoon hartstikke leuke dingen doen met de rest van je gezin en voor je het weet, is Katja weer terug.

Cisca zei

Oh, wat gaaf, Katja naar Ecuador!

Maar nu ik dit typ, besef ik me wel dat het voor haar natuurlijk gaver is dan voor jou. Want voor de achterblijvers is het altijd het moeilijkst. Toch wel super dat ze zo'n kans krijgt en pakt.

Petra zei

@Elke - Zeker hoort het bij het opgroeien en onze zeer onafhankelijke Katja ;).

@Bianca - Echt een leuk restaurant is het.

@Bente - Ze gaat Ecuadoriaanse cultuur, Spaans en nog een vak nemen. Hierna is ze klaar met haar Spaanse minor.

@Margreet - Zeker een super ervaring, zo te horen heeft ze een leuke hostfamily.

@Anja - Eigenlijk viel me dat afscheid nog best mee, misschien omdat ik zo slaperig was ;).

@Becs - Ja, het is lang, maar zolang zij er plezier heeft is het prima.

@Sally - Ik denk, dat dat wel gaat lukken.

@Sandra - Dat denk ik ook.

@Vita - Inderdaad een drukke tijd nu, helaas vliegt de zomer altijd. Panera's brood is lekker, maar ik vind dat van onze Turkse bakker beter. Brood is hier (muv het vieze supermarkt gedoe) sowieso duurder, denk ik.

@Henny - Ik ben helemaal blij met een kat, waar ik goede foto's van kan nemen. Zwartwit fotografeert moeilijk.

@Naomi - Leuk, he, die regenton? Ik zou er ook wel een willen.

@Evelyn - Katja wilde wel heel graag naar de Galapagos, maar onze geldkraan is na de kosten van deze study abroad even dicht voor haar en zelf heeft ze er waarschijnlijk niet genoeg geld (of tijd) voor. Geniet nog van Marbella, ik zie het zo weer voor me, heerlijk!

@Marion - Waar gaat jullie dochter heen? Inderdaad scheelt het heel veel, dat ze er zelf zo graag heen willen.

@Marga - Inderdaad, zou dat ooit ophouden, dat ouder zijn? Ik denk het niet. Maar inderdaad, het is een geweldige ervaring voor ze, die niemand ze meer afneemt.

@Petra - Ja, we moeten ook altijd om "douche" lachen (dat heeft hier te maken met intieme vrouwelijke hygiene). Er is zeker heel wat gaande hier ook.

@Cisca - Wij hebben ook heel wat plannen deze zomer, gelukkig. Katja is wel de eerste van ons, die in Zuid-Amerika is geweest.