Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 08, 2012

Paasweekend

Zaterdag

Gisteravond werd het een latertje, want Katja kwam pas na middernacht thuis. Zij wilde ons nog over de begrafenis vertellen en was duidelijk blij ons weer te zien. Natuurlijk heeft het enorme indruk gemaakt dat haar leeftijdgenote haar vader heeft verloren.

Het was ook de eerste begrafenis, die Katja bijwoonde, sinds die van Ricks moeder elf jaar geleden. Ze is er zeer van onder de indruk, begrijpelijk.  Mijn nek en schouders hielpen ook niet met slapen, tot Rick zo lief was er Mineral Ice op te smeren.

We slapen vanochtend dus lekker uit. Pas tegen tienen staan we op. Nu maken we ook kennis met Katja's huisgenote Morgan. Zij is met Katja meegereden hierheen. De andere twee, die hier voor de begrafenis logeerden, zijn inmiddels terug naar Blacksburg. We besluiten de meiden te trakteren op een Starbucks ontbijt. Rick is erg moe, dus ik werp me op het te gaan halen. Met een lijstje wensen ga ik op weg.
 
Morgan wil graag een witte chocolade mocca, Katja een kaneel dulce latte, Rick zijn gewoonlijke hazelnoot latte. Ik heb vorige week de Americano ontdekt, op aanraden van Barista Gabe. Hij is er vanochtend ook en vraagt trots of ik dat dus een lekker drankje vind. Ja zeker! Katja bestelt er, net als ik, een chicken sausage wrap bij en Morgan neemt, net als Rick, een kalkoenbacon sandwich.
 
Tijdens het eten is het leuk Katja's goede vriendin beter te leren kennen. Morgan wordt door een vriend opgehaald en ik zie mijn kans schoon te gaan sporten. Een uur op de crosstrainer boven vliegt voorbij, want het derde Hongerspelen boek is ook weer erg spannend. Ik raak zelfs regelmatig de tel kwijt en ben al langer aan het sporten dan gedacht. Ik zou nog langer doorgaan, maar we hebben afgesproken voor Katja vertrekt met zijn allen te gaan lunchen, dus ik spring na een uur onder de douche.

Als ik weer beneden kom, is Kai inmiddels ook aangekomen. Hartstikke leuk, want nu kunnen we met het hele gezin gaan lunchen. De kinderen kiezen daar Seasons 52 voor en Saskia rijdt ons erheen. Of dat nu het beste idee was, weet ik niet, want haar broer en zus zijn nog kritischer dan Rick en ik.

Maar we bereiken Tysons Corner zonder kleerscheuren. Saskia parkeert ook keurig, dat wordt steeds beter en daar is ze trots op. We hoeven maar een paar minuten te wachten op een tafel, waarmee we geluk hebben, want het is druk in het restaurant.

Als eerste vraag ik de host om een foto van ons vijven te nemen. Ik ben vastbesloten meer "mensen"foto's te (laten) maken dit jaar. Vorig jaar had ik maar weinig keuze voor de jaarlijkse fotokalender. De anderen vinden het maar onzin, maar de keren dat we als volledig gezin bij elkaar zijn, worden steeds minder.

Zoals altijd is het moeilijk kiezen van dit menu, want ik vind alles erop lekker. Het wordt voor mij de gevulde poblanopeper, die ik al eerder had en heerlijk vond en vind.

Ook de anderen smullen van hun gerechten. Na afloop nemen we nog een paar van de mini-desserts. Kai en ik delen de verse mangomousse. Het zijn een paar lepels lekker zoets, mijn soort van dessert, want zo'n machtig iets is niets voor mij.

De meisjes willen ook nog graag een paar nieuwe oorbellen, dus we gaan naar het standje daarvoor.

Dan kruipt Saskia weer achter het stuur en moet ik eigenlijk gewoon mijn ogen en oren dichthouden, want nu laat Rick haar door het moeilijkste verkeer in deze buurt rijden. Ik houd regelmatig mijn adem in, maar gelukkig gaat het goed. Ik denk af en toe echt dat ze tegen de betonnen muur naast haar aan gaat rijden of juist zoveel uitwijkt dat ze de auto naast ons raakt. Ik bewonder Rick dat hij rustig kan blijven. Ik kon dat met de anderen, maar om de een of andere reden heb ik die kalmte met Saskia niet.

Wonder boven wonder bereiken we heelhuids de Best Buy. Hier heeft iedereen, behalve ik, iets "nodig". Katja vindt een handige armband om haar smartphone in te doen, die ik ook meteen op mijn verlanglijstje zet. Kai heeft speakers nodig en Saskia koopt een Pokemon spelletje van haar zakgeld. Ik kijk maar niet teveel rond, want er is hier veel leuks te vinden, ook op Fitness gebied.

Op weg naar huis zorgt Saskia tot hilariteit van Katja en Kai, maar zeker niet van Rick en mij, nog een paar keer voor spannende situaties. Ik neem me voor Rick aan te stellen als degene, die haar rijden leert. Met Katja ging mij dat goed af, met Kai al minder en met Saskia merk ik dat het helemaal nagelbijten is. Ik ben gewoon te bang dat het misgaat. Aan een angstige leraar/bijrijder heeft zo'n kind natuurlijk ook niets. Ik kan me Saskia's frustratie voorstellen, maar ik kan het niet helpen.

Morgan wacht ons al op en zij en Katja pakken meteen in. Het neemt nog wat moeite om Zorro in zijn kooi te krijgen, maar met een blikje eten komt hij ook tevoorschijn. Nog iets meer dan een maand en dan is het schooljaar voor de collegestudenten alweer gedaan. Katja wil graag dat ik haar daarvoor nog kom opzoeken, maar of dat gaat lukken, weet ik niet.

We zwaaien de meisjes weer uit en dan zijn we weer met zijn vieren. Het is wel erg leuk voor Saskia dat Kai er morgen met Pasen zal zijn. Rick en ik gaan dan ook aan de gang om ons klaar te maken voor morgen. Rick gaat inkopen doen voor de Paas brunch, die we willen maken. Ik heb al leuke dingen voor Saskia, maar ga bij Walgreens ook wat chocola voor Kai kopen.

Daar hoop ik ook leuke bordjes voor onze Paasbrunch te vinden, maar die zijn er niet. Bij Party Mania is er ook nauwelijks iets over. Herinneringen aan een reis naar Nederland komen bovendrijven. Toen moesten we op de zaterdag voor Pasen nog allerlei inkopen doen, waaronder eieren. Natuurlijk was er niets over en zochten onze toen kleine kinderen Kinder eieren. Natuurlijk maakte dat geen verschil voor hen.

Zo erg is het nu ook weer niet hier, we hebben eieren en ik vind nog een paar leuke bordjes en servetten. Ook Rick heeft succes. We gaan morgen een gezellige brunch met allerlei lekkers hebben.  Saskia en Kai verven zelfs eieren. Meestal komen we op Pasen net terug van een reis, dus het is leuk om morgen een "echte" Paasdag te hebben. Tweede Paasdag bestaat hier niet, al heeft Saskia maandag ook nog vrij.

Door Kai en Saskia gekleurde eieren

De rest van de avond kijken we oude filmpjes van vakanties, toen de kinderen klein waren.  Dat hebben we al lang niet gedaan en voor we het weten is het weer na middernacht!  Gauw slapen, dus!
Zondag

Rick en ik staan een stuk eerder op dan de kinderen.  Als ik naast mijn bed kijk, wacht me een verrassing.  Rick heeft voor Paashaas gespeeld.  Ik krijg een leuke kaart, een blauwe pluche Paashaas en een heel grappige Donald Duck, die danst en protesteert als ik hem bij zijn Paashaasoren oppak.  De dag begint dus met veel gegiechel, want dat beest is werkelijk hilarisch!




Voor de deuren van de kinderen zet ik hun Paashaas verrassinkjes neer.  Daarna gaan Rick en ik de achtertuin in en verstoppen de 24 plastic eitjes en zes door Kai en Saskia geverfde gekookte eieren.  Het valt nog niet mee goede verstopplaatsen te vinden, maar na een tijdje zijn ze allemaal verstopt.  We denken dat we goede plekjes gevonden hebben, want de kinderen zijn meestal goede zoekers.

Al gauw heb ik door dat Cosmo de eieren net zo snel weer vind, als wij ze verstopt hebben.  Hij eet ook met liefde de pretzel M&M's, die erin zitten, op.  Hij zal dus vanaf het deck moeten toekijken, als Saskia en Kai straks gaan zoeken.  Wat een neus hebben honden toch!
Binnen gaan we de brunch voorbereiden.  Rick bakt bacon en maakt French toast, een soort wentelteefjes, al maken de Amerikanen ze met ei en melk en wij vroeger met melk, kaneel en suiker.  Er is gerookte zalm en verse frambozen en bramen.  De kinderen komen op de lekkere geuren af.



Onze Paastafel

Het eieren zoeken neemt zeker een half uur in beslag.  Toch grappig hoeveel moeilijker het is, als je ze niet zelf verstopt hebt!  Hoewel, uiteindelijk kunnen we vier van de plastic eitjes zelf ook niet meer vinden.  Toch een beetje te enthousiast verstopt, waarschijnlijk vindt Cosmo ze ooit.  Het is heerlijk weer en met alle bloeiende bomen en struiken zeker geen straf om buiten te zijn!

Eitjes zijn ook een erg leuke kattenspeeltje

De brunch wordt gezellig en smaakt prima.  We missen Katja wel, maar die heeft gelukkig ook een leuke brunch met haar collega's van het Rescue Squad.  We nemen lekker de tijd met eten.  Ik eet bijna nooit bacon, maar Rick heeft het precies zoals ik het lekker vind gebakken, dus ik geniet van een paar stukjes.  Verder lekker een paar beschuitjes met gepocheerd ei en gerookte zalm, heel erg lekker!

Na het eten nemen Rick en ik Cosmo mee voor een flinke wandeling.  Het is weer zulk prachtig weer en de azalea's zijn nu vrijwel op hun hoogtepunt.  Ook weer erg vroeg voor de tijd van het jaar, want dat is meestal pas rond Moederdag het geval.  Intussen drumt Kai en ruimt Saskia haar kamer op, iets wat hard nodig is.

Hornsby is weer mooi versierd.

Het laatste boek in de Hongerspelen serie roept mijn naam.  Ik moet gewoon blijven lezen!  Buiten in het zonnetje is het fijn lezen.  Soms is het zo intens dat ik het even weg moet leggen.  Net op zo'n moment belt Christine en voor we het weten zitten we twee uur lang aan de telefoon!  We hebben elkaar ook al zo lang niet gesproken!

Met dit mooie weer gaan we lekker grillen.  Rick, Kai en Saskia nemen een biefstuk, maar voor mij heeft Rick een zalmburger.  Die van Whole Foods zijn om je vingers bij af te likken.  Ik maak er een komkommersalade bij en een verse maiskolf maakt het maal af.  Het is smullen en een erg gezellig einde van dit Paasweekend.

Helaas is het dan ook alweer tijd om afscheid van Kai te nemen.  De twee oudsten hebben nog maar een maand of zo te gaan in hun schooljaar, ook dat is omgevlogen!   Het was in ieder geval erg fijn beiden dit weekend te zien.  We hebben dan ook geen spijt dat we vroeger uit Myrtle Beach zijn teruggekomen.

Nu lees ik dan de Hongerspelen serie uit.  Het is een donkere serie, maar wel eentje, die je aan het denken zet.  Van alle kanten heb ik gehoord dat ik "The Help" echt moet lezen, dus dat wordt mijn volgende boek.  Iets heel anders wat misschien ook wel even goed is.

Vanavond doen we een Once Upon A Time marathon en dan op tijd naar bed, want twee keer na middernacht naar bed heeft mij wel opgebroken! Iedereen in Nederland nog een heel fijne tweede Paasdag!
Meer foto's van vandaag staan hier.

14 reacties:

Annemiek zei

Leuk dat eitjes zoeken. Dit is het eerste jaar dat we werkelijk niks aan pasen gedaan hebben. Ik heb gewerkt, en het is de laatste weken zo druk geweest.
Dat boek de Hongerspelen lijkt me niks voor mij, ik ga er veel te veel in op. The Help heb ik pas gelezen, heel goed. En op mijn NL reis heb ik Water for Elephants gelezen, ook een aanrader.

Margreet zei

Hier ook paaseitjes zoeken, gezellig. De film Hunger games is ook erg goed, de boeken had ik een paar jaar geleden al gelezen.
The Help moet je ook gaan lezen, ik vond dat een leuk boek, iets heel anders inderdaad dan de Hunger games.
Hier iedereen morgen weer naar school.

Sally zei

wij hebben niets gedaan aan pasen. Men kent/viert het hier niet dus leeft het absoluut niet. Geen vrije dagen, geen viering op school en niets in de winkel of op tv wat je aan pasen herinnert. Het is dat ik het in de krant en op FB las -_-.
wel gezellig dat jullie in elk geval even met het gezin compleet waren en leuk dat er nog eieren geverfd en verstopt werden.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik ben zelf ook een fantieke lezer en heb de hongerspelen ook net uit.
Inderdaad erg leuke boeken.
Weet je misschien ook de nederlandse titel van The Help en de schrijver?

Groetjes Saskia

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend met de kids.
Leuk die paaseitjes zoeken.
Hier heeft het eindelijk geregent dus vanochtend zag ik de bloesembomen ook bloeien.
Groet, Bea

Floor zei

Ik heb nèt deel 2 van The Hunger games uit. Zo spannend, ik wist op een gegeven moment niet meer hoe snel ik de pagina moest omslaan! :-)

Groetjes, Floor

Anoniem zei

Wat een leuke gezinsfoto van jullie in Seasons 52! Ik zie de minidesserts voor me, want ik heb er natuurlijk met jullie vorige week ook ééntje van gegeten, die verrukkelijk was.
En het varken uit jullie buurt is dus toch uiteindelijk paasachtig versierd! Je zei al dat ze dat meestal deden.

Nog een goede tweede paasdag gewenst voor jullie allemaal.

Anika

syl zei

Eieren niet kunnen vinden..... Dat hadden wij ook wel eens. Vond je in de zomer een bruine drab in de tuin ;-)
Jullie hebben mooier weer dan wij met Pasen. Het lijkt hier vandaag wel herfst. Van mij mag de lente gaan beginnen, ben vooral mijn winterkleding meer dan zat!

Ik baalde echt en ik het laatste deel van de Hongerspelen uit had. Weet niet meer wie het vroeg, maar de Nederlandse versie van The Help is Een Keukenmeidenroman. Heb ik al een tijd geleden gelezen, ook een boek dat je pakt, alleen aan het einde was ik minder geboeid, waardoor ik het slot pas weken erna gelezen heb. Maar wel een mooi en dik boek! Ik ben nu van op de stapel tijdschriften overgestapt, evn verstand op 0.

Anoniem zei

Bedankt voor de titel, ik heb m thuis dus zal er snel aan beginnen.

groetjes saskia

Marion2 zei

Wat een gezellige Paasdagen! Het ziet er ook al zo zomers uit bij jullie. Hier moeten de bladeren nog aan de bomen komen, is het koud en regent het. Maar het weerhoudt me er niet van om een paar fijne dagen te hebben.

De Kindereieren waarover je het hebt, noemen wij verrassingseieren. Onze kinderen vonden ze ook altijd geweldig. Zelfs nu geven we onze jongste er nog wel eens een voor de grap (jeugdsentiment, vindt ze leuk).

Ongelooflijk dat het studiejaar al weer op zijn eind loopt. Hopelijk zijn de resultaten naar wens.

Bibi zei

Leuk dat je kinderen nog steeds paaseieren gaan zoeken.
Ik heb ook altijd mn camera mee met familie gelegenheden.

naomi zei

Hallo

Je hebt weer een fijn weekend met elkaar achter de rug. Wij hebben niets aan pasen gedaan dit jaar. Ik heb/had nachtdienst dus vooral werken en slapen. Nog 2 te gaan en dan lekker even naar Parijs.

1 jaar geleden waren we onderweg naar DC gaat de tijd toch snel. Ik kijk er met een goed gevoel op terug. En wil er echt ooit nog eens heen.

Leuke gezinsfoto je hebt gelijk als er een kans is moet je ze gebruiken. Wat leuk dat ze nog eieren willen zoeken. Jullie hebben wel je best gedaan met verstoppen. Dat de 2 oudste nog maar 1 maand naar school moeten gaat het jaar snel zeg.

Leuke foto van Cosmo.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Annemiek - Het is inderdaad een beetje een donkere serie, die Hunger Games, het liet me vandaag eigenlijk nog niet los, dus ik heb maar tijdschriften gelezen.

@Margreet - Ik ben nu echt benieuwd naar de film, maar zal waarschijnlijk tot volgend weekend moeten wachten.

@Sally - Inderdaad in een land waar het niet gevierd wordt zouden wij er ook niets aan doen. Vroeger in Afrika deden we er ook nooit iets aan.

@Saskia - Ik zie dat iemand anders je al geantwoord heeft. Ik had het niet geweten, dus bedankt, Syl!

@Bea - Heerlijk, he, die natuur, die weer tot leven komt!

@Floor - Ja, en ik vond het derde deel nog spannender (wel nog donkerder ook).

@Anika - Ideaal, die kleine desserts en het varken was inderdaad opeens toch versierd. Hij heeft ook een nieuwe verfbeurt gekregen, zag ik.

@Syl - Grappig, ik heb vandaag ook tijdschriften gelezen. Kon nog even niet overschakelen op een nieuw boek.

@Marion - Ja, beide kinderen doen het dit jaar heel goed, dus dat is heel fijn.

@Bibi - Ik moet mezelf echt eraan herinneren ook mensenfoto's te maken. Het lukt steeds beter, maar ik vergeet het nog regelmatig.

@Naomi - Ja, inderdaad! Vorig jaar april gingen we naar de Oatlands.

Petr@ zei

Fijn dat iedereen even thuis was. Ook leuk om Katja's vriendin ontmoet te hebben.

Een gezinsfoto is iets wat wij ook vaker moeten maken. Sowieso zijn er erg weinig foto's waar ik zelf op sta, want ik maak eigenlijk altijd de foto's.

Hoe oud de kinderen ook zijn, eieren zoeken blijft leuk. Hier zijn uiteindelijk wel alle eieren gevonden, maar de laatste twee kosten wat tijd. Ook wij moesten heel goed nadenken waar we die ook alweer hadden verstopt.