Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 22, 2012

Fibrodagje

Met letterlijk alle spieren in de knoop word ik wakker.  Ik slik, ondanks dat ik weet dat het meestal niets doet, drie tabletten ibuprofen en probeer de slaap weer te vatten.  Dat gaat moeilijk, maar zin om op te staan heb ik ook niet.  Pas als Christine om negen uur belt kom ik in beweging.

Vandaag is Mallory's graduation van high school, een grote mijlpaal natuurlijk, ook al omdat zij hun enige kind is.  Ik vind het weer eens erg jammer dat ze zover weg wonen, anders waren wij er zeker bij geweest.  Het is onvoorstelbaar dat het al zover is!  Dat kleine meisje dat twaalf jaar geleden bevriend werd met Saskia is alweer bijna volwassen.

Na heel rustig mijn ontbijt te hebben gegeten maak ik aanstalten om naar de sportschool te gaan.  Als ik ergens geen zin in heb, maar ik weet dat het toch altijd weer een beetje helpt om te bewegen.  Bovendien is het weer even afleiding.  Sharon is er ook en we kletsen even over dit rare weer.  Het is warm en heel zwaar bewolkt, maar regent niet.

Het uur cardio gaat snel en helpt inderdaad de pijnen wel een beetje.  Ik heb vanavond het maandelijkse etentje met de Nederlandse dames en twijfel hard of ik me wel goed genoeg zal voelen te gaan.  Toch haal ik het dessert ervoor maar bij Whole Foods.

Eigenlijk had ik het plan om een soesjestoren te maken, want daarvan zag ik een foto op iemands Facebook pagina.  Maar met deze pijnen verander ik mijn plan en maak het mezelf makkelijk.  Ik koop een angelfoodcake, aardbeien en slagroom.  Dat is altijd een lekkere en lichte combinatie.  Als zelfs het kloppen van de slagroom me al bijna niet lukt, weet ik dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Inmiddels schijnt de zon en om in beweging te blijven neem ik Cosmo mee voor een wandeling.  Kai heeft dat eerder vandaag al gedaan, maar Cosmo gaat altijd gewillig mee natuurlijk.  Het is zo vochtig dat ik na afloop gewoon druip!  Maar het is lekker genoeg om buiten te zitten, dus dat doen Kai en ik de rest van de middag.


Kai doet tegenover mij de Nederlandse Rosetta Stone

Tot de telefoon gaat om kwart voor vier en ik zie dat het Saskia's tandarts is.  Oeps!  Zij had om drie uur een afspraak, die ik straal vergeten ben!  Gelukkig kunnen we nog terecht en Saskia rijdt er zelf heen.

Langzaamaan begint ze goed te chaufferen en zij vindt het al goed genoeg om met een instructeur te gaan lessen.  Daarvoor vind ik het nog te vroeg, dan wil ik eerst echt goed verkeersinzicht zien, want meestal volgt op die professionele lessen meteen het rijbewijs, want die instructeur is ook gelijk de examinator.

Nog steeds twijfel ik of ik vanavond zal gaan.  Ik heb veel pijn en ben daar moe van, maar Rick spoort me aan toch een paar uurtjes te gaan.  Tenslotte vind ik het altijd heel gezellig en ik hoef me niet in te spannen.  Hij zal me dan om half negen op komen halen. 

Zo gezegd, zo gedaan en Rick zet me af bij K. met wie ik naar L. rijdt.  Daar kunnen we lekker buiten zitten, want de "beloofde" onweersbuien blijven uit.  Het wordt weer een gezellige avond en ik ben natuurlijk weer blij toch gegaan te zijn.  L. grilt lekker kip en biefstuk en daarbij hebben we allerlei salades.

Mijn dessert wordt ook goed ontvangen.  Het is dan ook heel licht en lekker en supermakkelijk natuurlijk.  MJ heeft zich veel meer uitgesloofd en een heerlijk taartje van slagroom, meringues en caramel gemaakt.  Daarvan eet Rick ook een stukje mee voor hij me mee terug naar huis neemt.   Straks gauw naar bed en dan hopelijk een veel betere dag morgen.

13 reacties:

Margreet zei

Bah, wat vervelend voor je, zoveel pijn. En wat moeilijk moet het zijn om dan toch te blijven bewegen.
Hoop ook dat het morgen veel beter gaat, sterkte!

Anoniem zei

Goed van je om zo door te bijten en toch actief te blijven, soms is het zo makkelijk om te zeggen, "nu ff niet", maar uit ervaring weet ik, en dat zal jij ook wel hebben, een daagje niets doen, worden er twee, dan drie en zo ben je twee weken verder en doe je nog steeds niks...sterkte morgen!

Tineke zei

Wordt het de hele zomer warm en vochtig weer bij jullie ?
Veel sterkte en ik duim voor je dat het vandaag beter gaat

Anoniem zei

Ik had al op Facebook gezien dat je een moeilijke dag had.
Fijn dat je toch nog naar de club hebt kunnen gaan.

Hoop dat het vandaag beter gaat en dan natuurlijk morgen als je weer een rondleiding hebt.

Groetjes, Bea

Marieke zei

Vervelend dat je zo'n pijnlijke dag had vandaag. Ik vind het wel knap dat je jezelf toch weet te motiveren om te sporten en te bewegen. Gelukkig heb je ervaren dat het helpt. Anders was de keuze om in bed te blijven en de dekens over je hoofd te trekken waarschijnlijk erg groot ;-)
Een etentje met vriendinnen is een mooie afleiding van de pijn. Hopelijk wordt vandaag een betere dag!

Sophie zei

Bah, vervelend om te lezen dat je zo veel pijn had vandaag. Ik had er in de nacht van eergisteren op gisteren ook zo vreselijk veel last van, ik lag omgekeerd, ondersteboven, achterstevoren in bed, maar het lukte maar niet om de pijn de baas te worden. Helaas is het nog steeds niet echt over. Gisteren wel een zonnebankje gepakt en die warmte was wel fijn.

Op momenten dat ik veel pijn heb, denk ik vaak aan je en vind het knap dat je toch zo veel beweegt. Ik kan niet wachten tot ik later ook een hond heb (en grappig genoeg wil ik het liefst een Aussie ook), om te kunnen wandelen. Ik had duidelijk minder last toen ik bij de post werkte en dus 2 uur per dag bewoog.

Vind het knap van je dat je desondanks toch gegaan bent en ik geef je groot gelijk dat je niet voor een bewerkelijk dessert ben gegaan dit keer. Volgende keer beter, die kans komt nog wel.

Anyway, beetje egocentrisch niet zo heel gezellig berichtje, maar wilde je toch even een hart onder de riem steken van herkenning en hoop dat je morgen een betere dag hebt.

Grappig trouwens dat Kai met Nederlands bezig is. Goed van hem! Ik heb uiteindelijk niet meer de Spaanse Rosetta Stone gekocht, want vind het toch wat prijzig.

Succes morgen!

Groetjes,

Sophie

Annemiek zei

Hopelijk een beter dag vandaag!

Sally zei

Heel knap van je dat je ondanks de pijn er toch op uit gaat; sporten, wandelen met hond en naar Nederlands avondje. Ik hoop dat je je weer snel weeer wat beter voelt. Leuk idee touwens die soesjestoren. Die onthoud ik !

Petr@ zei

Super dat je toch nog het e.e.a. het gedaan op je 'fibrodag'. En zo'n gezellige afsluiting van de dag met leuke mensen en heerlijk eten maakt dat je er misschien even niet aan hoeft te denken.

Brin zei

Goed van je dat je toch naar het feestje gegaan bent! Gezellig kletsen leidt de aandacht af van je pijn...al is die er dan nog steeds, het lijkt dan precies of die minder intens is.

Hopelijk gaat het morgen beter!

Anja zei

Vervelend die pijnen, hopelijk gaat het morgen beter met je. Hier is het heerlijk warm zomerweer en ik daardoor heb nu gelukkig minder pijn.

Anja zei

Oeps, een beetje een kromme zin, sorry!

Petra zei

@Margreet - Gelukkig wel ietsje beter vandaag. Dank je!

@Anoniem - Inderdaad, het moet een routine blijven.

@Tineke - Ja, maar ik kan erg goed tegen de warmte, voel me dan het best. Nu is er veel lage druk, die ik letterlijk op me voel drukken.

@Bea - Inderdaad was het gisteravond erg gezellig.

@Marieke - Ja, die neiging om in bed te blijven moet ik nog steeds onderdrukken, hoor.

@Sophie - Dat op geen enkele manier zonder pijn kunnen liggen herken ik ook, ja. Vandaag was het wel iets beter, gelukkig. Rosetta Stone is inderdaad prijzig, maar Kai kan het gratis van zijn uni bibliotheek halen.

@Annemiek - Ietsje wel, gelukkig.

@Sally - Die soesjestoren wil ik beslist een keer maken!

@Petra - Het was inderdaad een goede beslissing om toch te gaan.

@Brin - Afleiding is eigenlijk de beste remedie, aangezien pijnstillers niet helpen.

@Anja - Hier ook warm en zomers weer, maar veel lage druk. Gewoonlijk voel ik me ook stukken beter met warm weer, maar door de druk nu niet.