Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, mei 12, 2012

Rondleidingen en QBP

Ik ben helemaal klaar met Blogger. Net, ondanks dat ik doodmoe ben, een heel verslag getypt en weg is het.  Ik ben al geen Google fan, maar nu nog veel, veel, veel minder!  Ik ga mijn dag vandaag kort weer proberen te geven.Vandaag dus geen mooie proza, want die heeft Google uitgewist. 

Blogger (lees Google) heeft alles ook net "vernieuwd" en ik zie daar alleen maar achteruitgang in, voorheen was ik bijvoorbeeld mijn werk niet kwijtgeraakt.

Enfin, nu ga ik in het kort over vandaag:
- Lekker Starbucks ontbijt
- Op tijd A. opgehaald en prachtig weer, dus super rondleiding
- Veel Tweede Wereld Oorlog veteranen, indrukwekkend
- Overal erg druk, groepen Duitsers en Italianen
- Lekkere lunch bij het heel drukke Old Ebbitt Grill
- "French" dip voor mij, wat nooit op een Frans menu staat, maar erg lekker is (daarentegen ook geen  filet "Americain" hier en al sowieso geen rauwe biefstuk)
- Onderweg naar het Capitool ceremonie van soldaten met Taps (zie filmpje)
- Library of Congress maakt weer indruk
- Langs de gratis musea lopen we terug en A. neemt afscheid.
- Rick en de kinderen zijn verlaat, dus ik loop naar 23rd St.
- Onderweg zie ik het standbeeld van Albert Einstein en ga het fotograferen
- Rick en kinderen halen mij op
- We gaan naar "Holland House", het huis van Y. en A., waar het Koninginnedagfeest plaatsvindt. (oorspronkelijk op 28 april gepland, maar toen regende het)
- Erg oranje (wij dragen ook allemaal oranje, ik mijn Jip t-shirt (al de hele dag))
- Super gezellig!  Leuk om bij te kletsen en lekker eten en drinken.
- Saskia heeft volgende week examens, dus vroeger dan we willen weg, wel erg leuk!





Foto's van vandaag staan hier, die vertellen een groot deel van het verhaal.

12 reacties:

Ineke zei

Kan me voorstellen dat je verschrikkelijk baalt, (bijna) niets ergers als je een lange lap geschreven hebt, die ineens foetsie is!

Tineke zei

Wat vervelend voor je;je leuke verslag verdwenen; heel herkenbaar dat gevoel. Niet elke verandering is direct een verbetering en je moet je 'weg'erin weer zien te vinden. Computers zouden moeten kunnen spreken en dan aangeven wat we moeten doen om het te herstellen. Wat een leuke foto's van het Einsteinbeeld, ik zag de foto' met kleine kinderen erop; heel leuk. Grote nederlandse koninginnedag party; mijn dochter en schoonzoon hebben koninginnedag op de amerikaanse preschool gevierd, met film over nederland, koekhappen, blikgooien, eierlopen en ned. traktatie; drop,stroopwafel en speculaas, het was een groot succes.

Claire zei

Ohwat ontzettend irritant is dat zeg. Ik kan daar ook helemaal niet tegen. Tegenwoordig schrif ik vaal eerst in word als ik lange lappentekst heb, dan is het iig. niet weg. Maar ook je staccato verslag spreekt tot de verbeelding, dank dat je ondanks zo'n tegenslag toch de mosite hebt genomen te bloggen

Karla zei

ik laad mijn blog altijd op via livewriter. dan heb je het ook opgeslagen op de pc. Misschien is dat iets?

naomi zei

Arme jij na zo veel energie besteed te hebben aan een mooi verhaal voor ons. Delete google het. Ik tik mijn reisverhalen altijd in words en sla het daar op en kopieer het dan naar blogger. Misschien helpt dat je.

Ondanks het korte verslag toch volgens mij een leuke dag gehad. En wat is dat beeld van Einstein groot. Het feest was zeker super goed oranje wat leuk zo extreem oranje feest. Leek wel voor het EK.

Nog een vraagje over Katja gaat zij intern op het padvinderskamp of is dat in de buurt. En is dat ook een plus punt voor haar vervolgopleiding. Klopt het dat ze dieet advies gaat geven. Wel heel bijzonder denk ik. En komen daar dan echt obesitas kinderen of een andere categorie?

Groetjes Naomi

Bente zei

Verschrikkelijk balen om je tekst kwijt te zijn, maar Blogger of geen Blogger, bij het schrijven van iets op het internet moet je er altijd op voorbereid zijn dat er iets mis kan gaan bij de internetconnectie.
Ter risicovermijding is het altijd goed voor je op Submit klikt eerst je hele tekst te selecteren (CTRL A + CTRL C) en in je plakbord op te slaan. Bij mijn eigen blog teksten plak ik dan ook echt eerst in Notepad zodat ik zeker weet dat ik mijn tekst heb en dan klik ik pas op Submit.

Mijn klanten (ik bouw websites voor mijn werk) raad ik altijd aan vaak tussentijds op te slaan (evt als Draft) of een stuk eerst in Word of zo te schrijven en dan te kopieren.

Jolanda zei

Zo, weer even bij gelezen. Ik lees toch liever stukjes als steno ;-) Fijn dat je je college-studenten bijna thuis hebt én dat ze tevreden kunnen zijn over hun cijfers. Is de school in Ridgemond iets voor Saskia als Virginia Tech haar niet wil hebben (dat zou dom van ze zijn, maar dat terzijde)?

Bibi zei

Google heeft plus maar ook min punten. Als ze nou eens een hele lange tijd niets zouden veranderen, dat zou fijn zijn.
Leuke foto's!

Petra zei

@Ineke - Ja, ik was echt razend gisteravond!

@Tineke - Ik blijf het grappig vinden dat jouw kleinkinderen naar de Nederlandse school hier gaan. Drie van mijn vriendinnen geven daar les.

@Claire - Rick raadt ook altijd Word aan, maar dan moet ik alle links later toevoegen, wat meer werk creeert.

@Karla - Ik ga eens kijken wat Livewriter is. Bedankt voor de tip.

@Naomi - Ik schrijf ook weleens in Word, maar voor Blogger "verbeterde" een paar weken geleden sloeg het alles automatisch op. Kennelijk is dat nu niet meer zo. Katja is meer een medisch persoon daar, dan dieetadvies. Het zijn jongens en padvinders.

@Bente - Ja, ik weet het, Rick zegt dat ook altijd. Ik was gewend geraakt aan het automatisch opslaan, stom, natuurlijk.

@Fredje - Ik beloof voortaan weer proza te schrijven, ha ha! (Zolang je maar geen poesie verwacht!)

@Jolanda - Ja, VCU zou dan zeker ook een mogelijkheid zijn. Gelukkig heeft Saskia nog twee jaar en kan ze hopelijk haar GPA omhoog halen.

@Bibi - Ha ha, waar heb ik dat meer gehoord (Facebook...) Dank je voor het compliment

Marieke zei

Je frustratie begrijp ik helemaal! Grrrr... Lang leve internet!

Volgens mij kun je in Word de links gewoon toevoegen en dan zouden ze moeten werken als je de tekst vervolgens naar Blogger kopieert. Je moet de links dan alleen selecteren en als hyperlink markeren. Uit mijn hoofd gezegd, kan dat via de rechter muisknop.

Petr@ zei

Vervelend dat je alle tekst kwijt was. Ik kan me voorstellen dat je geen zin had het opnieuw te doen.
En zo was het ook helemaal duidelijk, zeker met de mooie foto's erbij.

Petra zei

@Marieke - Dank voor de tips, ik ga het eens proberen.

@Petra - Het was zo'n druk weekend, ik wilde het niet weer typen, anders had ik het wel gedaan. Maar blij dat het zo ook overkwam.