Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 07, 2012

Fitbit naar de Filistijnen

En toen was het weer maandag en word ik om half zes wakker van Saskia. Ze is echt niet lawaaierig, maar ik word van het kleinste geluidje wakker. Ik draai me nog eens om en dan dringt Ricks wekker een uurtje later door in mijn dromen. Ik houd het nog eventjes vol in mijn comfortabele bed en ga dan met koffie en yoghurt mijn blogcommentaren, emails en andere online dingen lezen.

Ondanks dat het bewolkt is, is het warm genoeg om zonder jas naar de sportschool te gaan. Daar wacht Sharon me al op. We doen allerlei nieuwe oefeningen met flink zware gewichten. Ik ben er trots op dat ik 50 pond kan opdrukken (Amerikaanse weliswaar, maar toch). Dat vind ik zo leuk aan Sharons trainingen, ze zijn nooit hetzelfde. Na het uur doe ik nog een half uur op de crosstrainer en zie daar dat mijn Fitbit geen kik meer geeft.

Thuis doe ik hem in de oplader, maar ook daar komt er geen leven meer in. Echt balen, want ik ben verslaafd aan dat ding. Gelukkig heb ik nog een direct email adres van de vorige keer dat mijn Fitbit het begaf. Daar stuur ik mijn klacht heen, niet verwachtend dat er snel gereageerd zal worden.

Rick adviseert om net als vorige keer bij de Microsoft Store te proberen of ze hem willen terugnemen en mij een nieuwe geven. Het lijkt me sterk, want het is vijf maanden geleden dat ze dat ook voor me hebben gedaan. Toen was het al aardig, want hun winkelgarantie is 30 dagen.  Maar ja, niet geschoten is altijd mis, natuurlijk.

Kai is inmiddels ook op en zal pas later vanmiddag terug naar Richmond gaan.  Ik stel voor samen naar Tysons Corner te gaan en daar dan ook te lunchen.  Daar heeft Kai wel oren naar.  Zoals ik al verwachtte kan ik de Fitbit niet meer bij de Microsoft Store ruilen.  Dat zou ook wel ongelooflijke klantenservice geweest zijn.

Terwijl ik daar sta, zie ik dat ik al een email terug heb van "Ellen" van Fitbit.  Zij vraagt of mijn Fitbit nat is geweest.  Tja, definieer "nat".  Ik draag het ding natuurlijk tijdens het sporten aan mijn bh (wat in de instructies staat nota bene), dus er zal heus wel het een en ander aan transpiratie opkomen.  Lijkt me dat een apparaatje bedoeld om je activiteitsniveau te registreren daar wel tegen moet kunnen.  Later lees ik dat dit een veelgehoorde klacht is. 

Ellen schrijft niet veel later terug dat het spijtig is dat mijn Fitbit nat is geworden (eh, ik schreef juist dat dat niet het geval was).  Of ik mijn gegevens op wil sturen, zodat ze mij een nieuwe Fitbit toe kan sturen.  Dat is dan wel weer prima service. 

Kai kiest Seasons 52 om te gaan lunchen.  Dit is zo'n populair restaurant dat er voor een gewoon tafeltje een wachttijd van twintig minuten is.  We kunnen echter ook aan de bar plaatsnemen, waar het volledige menu wordt geserveerd.  Ik hoef over mijn keuze niet lang na te denken.  Hun chili relleno is mijn favoriete gerecht op het uitgebreide menu.  Kai neemt de bisonburger, die hem ook goed smaakt.

Dit restaurant doet mee aan de vrij nieuwe trend van mini toetjes.  Ze hebben de keuze uit ongeveer tien verschillende.  Kai en ik delen de macchiato, want we zijn beiden dol op caramel.  Net die paar hapjes zoet zijn zo lekker.  Het is weer gezellig zo'n uurtje alleen met mijn zoon.

Thuis help ik Kai met inpakken.  Hij neemt wat extra dozen mee, want donderdag moet hij uit zijn kamer zijn.  Ik zal een aantal van zijn dingen met de van ophalen dan.  Saskia komt net voor hij vertrekt thuis (en ik mag haar Fitbit zolang gebruiken, hoera!).  Samen zwaaien we Kai om drie uur uit.

Dan rijdt Saskia mij naar Vienna.  Bij de Suntrusthttp://www.suntrust.com ATM in ik een cheque.  Dat gaat tegenwoordig heel modern.  Er wordt een copie van gemaakt, die je als bon meekrijgt, en het bedrag staat onmiddellijk op onze rekening.  Bij Rite Aid ligt Saskia acne medicijn klaar.  Daar koopt zij natuurlijk ook meteen wat make up.  Het is "gevaarlijk" om de meisjes mee een drogist binnen te nemen!

Voor mijn "get outside" fotografiethema deze maand wil ik vandaag eens geen bloem fotograferen.  Kai is met Cosmo in de tuin aan het spelen, dus ik besluit Cosmo het onderwerp te maken vandaag.  Hij poseert er mooi voor. 

.
Klik op de foto voor meer Cosmo poses
Saskia gaat vanavond naar een concert bij Jammin Java, dus Rick en ik hebben het huis opeens weer voor onszelf.  Het wordt lekker een avondje bankhangen met grappige sitcoms op tv

Op Nu.nl lees ik toevallig vanavond het volgende, naar aanleiding van mijn link van gisteren: http://www.nu.nl/opmerkelijk/2802391/belgen-pleiten-bierpas.html

Wat denken die 307 lezers van vandaag hierover?  Ik vind reacties erg leuk, wie leest er mee?

12 reacties:

Jurgen zei

Toen ik "klein" was liet ik mijn vuurwerk door iemand anders kopen en kreeg ik het buiten de winkel weer netjes overhandigd. Zo zal het ook gaan met wiet, bier,tabak, patat, suiker, enz,enz... Als ik een dikke pretsigaret wil kopen, moet ik dat toch zelf weten? (Ik rook niet, dus wat ik er verder mee moet weet ik niet)
Zijn er in Amerika nog dingen waar je een speciale pas voor nodig hebt? Legitimatie voor alcohol ben ik mee bekend, vind ik ook helemaal prima, maar zijn er verder nog dingen??
Altijd handig om te weten want zondag vlieg ik naar de VS toe en ik mag het witte huis in!!! Ik ga in het echt bekijken waar jij altijd zo leuk over schrijft Petra. Hopelijk is het goed weer en kan ik ook lekker veel foto's maken. Ik ben er van 17 t/m 21 mei, dus als je alvast wat droog weer kunt bestellen, zou dat tegek zijn. :P

José zei

Ik geloof dat er in Nederland iets mis is met de klantenservice (Ik geloof het niet alleen, ik weet het wel zeker..). Waarom heb ik altijd het gevoel dat je in Nederland moet vechten voor fatsoenlijke service.

Petra, je stuurt een mail en (gasp!) je krijgt er zowaar (snel) reactie op. En dan krijg je 'gewoon' een nieuwe toegestuurd. En zo hoort het ook! Je geeft ergens je zuurverdiende centen ergens aan uit, dan moet dat ding het ook gewoon doen (mits je de gebruiksaanwijzing volgt (zoals je gedaan hebt!))

Ik zal dat mijn cynisch-over-alles-wat-Amerika-is collega is vertellen! :)

Las op Facebook dat Saskia mooi kan zingen, zien we haar nog eens terug bij American Idol?

Tineke zei

Mijn kleindochter is een Winny de Poeh kleurplaat aan het kleuren en de babykleindochter doet haar slaapje.
Volgende week gaan we een week naar Texel op vakantie; heerlijk vooruitzicht ; we zijn dol op de duinen en zee.

Marieke zei

Er gaan ook al stemmen op dat de Belgen een frietpas willen invoeren ;-)
Ik vind het wel lastig om te beoordelen of die wietpas er wel of niet moet zijn. Enerzijds vind ik dat mensen zelf moeten kunnen bepalen of ze iets kopen of niet. Anderzijds zorgen de "toeristen" die in Limburg komen voor drugs best wel voor overlast. Ik ben alleen bang dat de overlast op straat nog groter wordt als er geen wiet meer in de koffieshops te krijgen is voor buitenlanders.

Leuk zo'n lunch met je zoon!

Anoniem zei

Hoi Petra,
Net weer helemaal bijgelezen.
Het verhaal van Katja's roommates kwam mij bekend voor. Suzanne zit nu in het buitenland voor stage en met de roommates liep het in eerste instantie prima maar out of the blue is dat in een keer over. Een vervelende situatie net als bij Katja. Die meiden zijn onderling soms zo hard. Hoop dat alles nu weer een beetje onder controle is voor Katja.
Heb je soms weer slakkenslijmgel voor Saskia nodig? Ben in augustus in de VS dan kan ik het eventueel wel opsturen. (Washington gaat helaas niet door)
Groetjes, Jacqueline

naomi zei

Wat een leuke dag lunchen met Kai, blijft genieten even iets met iemand alleen doen. Vindt het ook erg leuk om even alleen te lunchen met mijn moeder zonder me zusjes.

Cosmo staat prachtig op de foto echt een foto model.

Moet niet gekker worden belgen met een bierpas, fransen nemen een wijn of kaaspas. Het wordt eigenlijk gewoon hartstikke belachelijk gemaakt. Vandaag was er op tv dat er nu dus veel overlast is in Nijmegen en daar veel Belgische en Duitse kentekens rondrijden. Sinds 1 mei is het 30% drukker in de shops. De echte gebruikers blijven er toch wel aan komen. Moeten alleen iets verder rijden.

Sinds gister is hier op tv een nieuwe serie gestart over de Duggar family. Streng christelijk gezin met 17 kinderen (zijn er nu al 19). Zo bizar hoe die leven en doen maar wel erg leuk om te zien. Het is bij jullie geloof ik op TLC zag ik op internet. En alle namem beginnen met de J ook zo bizar.

Ik lees en reageer altijd dat weet je en ik vindt jouw reactie terug ook altijd zo leuk.

Liefs Naomi

Karin zei

Nou ja een bierpas, straks een wijnpas in Frankrijk, een pasta pas in Italie. :-)

Als de wiet legaal is in NL dan moet het gewoon beschikbaar zijn voor iedereen, net zoals je een drankje kan nemen etc. Als er overlast door is moet je zorgen dat er meer politie en controle is.

Gezellig zo'n lunch met Kai. Nog maar even en dan heb je ze allemaal weer thuis. Het gaat zo snel, nog maar een paar weken en is Marloes ook weer klaar met haar Freshman jaar.
groetjes uit Chicago (waar het nog maar steeds geen lente wil worden!)

Petra zei

@Jurgen - Dat wat jij met vuurwerk beschrijft, gebeurt hier ook wel met alcohol. De enige passen, behalve mijn paspoort en rijbewijs, die ik heb zijn bijvoorbeeld voor de dierentuin of het Smithsonian, maar daar staan geen persoonlijke gegevens op. Veel plezier in het Witte Huis! Leuk dat je er binnen kunt.

@Jose - Ben benieuwd wat die cynische collega dacht ;). Die vraag heb ik Saskia ook gesteld, maar nee, ze is niet geinteresseerd.

@Tineke - Ik hoop later ook zo van kleinkinderen te kunnen genieten. Ik neem me voor een heel leuke oma te worden :). Veel plezier op Texel.

@Marieke - Het lijkt mij dat alles wat verboden wordt interessanter wordt. Dat zie je hier met alcohol ook.

@Jacqueline - Saskia gebruikt nu antibiotica, het werd te erg, maar dank je voor het aanbod. Wat ontzettend vervelend dat Suzanne nota bene in het buitenland ook een nare situatie ervaart met huisgenoten. Daar voel je je als moeder zo machteloos bij!

@Naomi - Zie, die 30% komen al op de publiciteit af. Ik ken die familie inderdaad, vind het onverantwoord dat ze nog een kind kregen na de laatste met handicaps.

@Karin - Ik ben het met jou eens. Wat het weer betreft gaat het hier op en neer, dan weer heel warm en dan weer, zoals nu, aan de koele kant.

Ineke zei

Al is het een dag later... ik lees dus ook mee :-)
Wat een goede service van Fitbit!

Marion zei

Haha, ik moet lachen als jij zegt hoe makkelijk het tegenwoordig is om cheques te innen. Maar je moet er toch nog de deur mee uit. Ik ken niemand meer hier die werkt met een cheque, betwijfel of het nog mogelijk is. Hier wordt alles gewoon overgemaakt, staat er dezelfde dag nog op en meestal zie je het (net als bij PayPal) meteen op je rekening. Daarnaast kun je het met je smartphone allemaal overal regelen.

Mag ik weten hoe het medicijn van Saskia tegen acne heet? Mijn man en ik hebben nooit ergens last van gehad en uitgerekend onze dochter heeft er op haar twintigste nog last van. En met haar beroep is dat echt heel lastig.Tot nog toe heeft niets geholpen en ze zit net weer te denken om een nieuw medicijn te gaan zoeken. Dus als je een naam hebt hoor ik die graag.

Petra zei

@Marion - Hier zullen de cheques nog een tijd blijven. Het bankwezen is te uitgebreid en ingewikkeld. Saskia slikt Augmentin, een antibioticum, maar eerlijk gezegd denk ik erover te kijken of ze aan de pil kan gaan. Haar beste vriendin heeft daar de beste resultaten mee en Saskia heeft nog veel last van acne op haar rug vooral.

Marion zei

Dank je, dat is inderdaad een heel bekend middel. De pil is voor Charlotte geen optie helaas, ze doet modellenwerk en vooral bij high fashion telt iedere kilo. De kans dat ze ook maar een klein beetje aan zou komen van de pil is te groot en dat zou veel te veel ellende geven.

Maar ik kan me voorstellen dat je het bij Saskia overweegt, het zou normalitair een hele goeie optie zijn.