Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 11, 2012

Gezellig dagje met Kai

Het is alweer vrijdag bedenk ik me als ik wakker word. Rick blijft langer liggen dan gewoonlijk, wat ik eigenlijk niet fijn vind. We hebben een queen size bed en eigenlijk is dat wat te smal met mijn grote kussen er ook bij. Ik ben me er constant van bewust dat ik niet op Ricks helft van het bed moet komen en lig daardoor helemaal aan het randje. We hebben een bed met kastjes eromheen gebouwd, waar we dol op zijn, maar kijken toch langzaamaan uit naar een king size.

Na het ontbijt vertrekt Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool.  Daar geeft Sharon ons weer een heel andere gewichtenroutine, dan we gewend zijn.  Iedere keer weer komt ze met nieuwe oefeningen, zo knap en het is ook nooit saai.   Ze doet ook enorm veel aan buikspiertraining.  Ik ben best wat gewend, maar voel die spieren na afloop goed.  Nog een half uur op de crosstrainer en dan ga ik weer huiswaarts.

Daar is Kai nog in diepe rust.  Ik ga online naar de live stream van de Commencement Ceremonie van Virginia Tech kijken.  Eerst lopen alle graduates tijdens het spelen van Pomp and Circumstance het stadion binnen.  Ik ken een aantal van hen, waaronder Leah en Jeroen, de zoon van Karin. 

Katja sms-t dat het toch wel een vreemd gevoel is, want zij had hier ook moeten staan.  Dat kan ik me goed voorstellen.  Volgend jaar zullen we daar zelf ook zijn en ik weet niet of ik het dan droog ga houden, wat een stap is zo'n graduation!  Stiekem ben ik blij dat Katja nog een jaar heeft.

Terwijl Kai zich klaarmaakt luister ik naar de speeches van Virginia senator Mark Warner en first lady Michelle Obama.  Het blijkt dat de dochter van onze goeverneur McDonnell vandaag ook een graduate hier bij Virginia Tech is.  Misschien daarom wel de hooggeplaatste keynote speakers.  Beide speeches zijn mooi, die van Michelle doet me een paar keer slikken.  Daarvan kun je de video hier zien.

Als de speeches voorbij zijn gaan Kai en ik met Cosmo op pad.  We halen lunch bij Manhattan Bagel en rijden dan naar Scotts Run.  Daar staat de parkeerplaats vol, maar er is niemand te bekennen.  Het is zo mooi buiten, het groen fel en de blauwe lucht knal. 

Er zit niet veel water in het riviertje en een hele groep kinderen speelt erin.  Als we de heuvel op komen zien we een man met zijn bordercollie Sam.  Cosmo en Sam kunnen het goed met elkaar vinden. De man begint een praatje en gaandeweg leren we dat hij 74 is en de heuvel naar de waterval vandaag niet gaat doen, want hij heeft hem gisteren al gedaan.  Ik had hem nooit 74 gegeven!  Duidelijk vindt hij het fijn wat aanspraak te hebben.

Als de honden uitgespeeld zijn (ze zijn beiden vijf en niet meer zo speels als vroeger) lopen Kai en ik verder naar de waterval.  Ook daar zit niet zoveel water in als gewoonlijk.  We blijven even, maar ik heb ook een kappersafspraak om drie uur, dus al gauw gaan we terug.  Gelukkig, want op de terugweg komen we telkens in langzaamrijdend verkeer terecht.  Ik heb nog net tijd om te douchen.

Mona wacht me al op.  Ze heeft bedacht mijn kleur iets te veranderen, want in de zomer licht het in de zon al gauw op.  Prima, en al zie ik niet heel veel verschil, ik vind de kleur wel mooi.  We houden het lange er ook in voorlopig, ook dat bevalt me wel.

Op de terugweg tank ik benzine en ga bij Rite Aid een nieuwe zonnebril uitzoeken.  Wat het is, weet ik niet, maar ik ben de afgelopen weken maar liefst drie zonnebrillen kwijtgeraakt!  Met de schelle zon heb ik die echt wel nodig.  Ik vind een leuke voor $16.  Ik zou ook best een betere zonnebril willen, maar net als paraplu's zijn die dingen bij mij geen lang leven beschoren, dus maar zo goedkoop mogelijk.

Saskia heeft intussen weer een hele groep vrienden bij ons thuis.  Een ervan gaat zelfs met Kai muziek maken.  Het klinkt nog goed ook.   Er wordt veel plezier gemaakt en dan net zo plotseling vertrekt iedereen weer en is het stil (althans, buiten Kai's drummen gerekend).

Opeens bemerk ik een doos bij de voordeur van Proflowers.   Kennelijk hebben de kinderen dat aangenomen, maar mij er niet over verteld.  Gauw maak ik het open en het is een mooi boeket roze tulpen en blauwe irissen voor mij, een moederdagcadeau van Rick en de kinderen.  Ze zijn prachtig!


Als Rick thuiskomt kiest Kai Cafe deLuxe om te gaan eten.  Daar hebben ze een gezellig terras en tafeltjes open.  Kai en ik delen heel lekkere kiprolletjes als voorafje.  Dan heb ik mijn gewoonlijke hoofdgerecht hier, de tonijnbiefstuk met frietjes en gegrilde tomaat.  Zo ontzettend lekker!  Dit restaurant heeft de beste tonijn, je kunt het met een vork snijden.


Na afloop lopen we de Crate & Barrel naast het restaurant binnen.  Wij hebben een nijpend tekort aan glazen en Rick wil hier kijken.  Het is echter heel duur en niets speciaals, dat is geen goede combinatie in een huis met tieners, waar glazen constant sneuvelen.  Toch maar eens naar een van de outlet centers gaan, dus, al is Rick daar niet happig op.  Ik roep dat al maanden,  misschien heb ik hem nu overtuigd.

We zien uit naar een gezellig en druk weekend.  Twee rondleidingen heb ik maar liefst! Gelukkig is het weerbericht schitterend.

Foto's van Scotts Run staan hier.





12 reacties:

Anja zei

Gezellig om er met Kai op uit te gaan, mooie foto’s heb je gemaakt.
Wij hebben een Cal king bed in Amerika gekocht, heerlijk !! Fijn weekend.

Marieke zei

Leuk je uitstapje met Kai! Het valt me ook op dat je tegenwoordig regelmatig foto's plaatst waar hij op staat. Blijkbaar is hij over z'n verlegenheid heen om niet op de foto te willen.

Veel plezier met je rondleidingen!

Petr@ zei

Kan me voorstellen dat het een raar idee was voor Katja om de graduation bij te wonen terwijl ze daar zelf ook had kunnen staan. Voor jou nog een jaartje uitstel tot weer een mijlpaal.

Gezellig om samen met Kai de natuur in te gaan.

Leuke verrassing, de bos bloemen voor moederdag.

Succes met je rondleidingen.

Karin L zei

Wat zit het schooljaar er vroeg op bij jullie.. Is Saskia ook al bijna klaar?
Volgens mij hangt je webcam (pleintje) weer vast.
Fijn weekend!

Tineke zei

Wat een grootse happening op Virginia Tech. , is dit te vergelijken met onze bachelor diploma? Bij ons op de universiteit komen dit soort grootschalige happenings niet voor, bij mijn weten en wat ik heb mee gemaakt. Wel heel bijzonder de speech van Michele Obama.

Suus zei

Hoi Petra,

ik ben weer helemaal bij gelezen van al je avonturen. Ik blijf me er over verbazen in wat voor mooi gebied je woont. Heel erg leuk om steeds te lezen!! Blijf vooral er over schrijven zou ik zeggen.

Iemand zei het al eerder... wat een vroeg einde van jullie schooljaar. Tot wanneer zijn de vakanties dan? Of beginnen jullie ook weer eerder?

Ik heb je ook een verzoek in wordfeud gestuurd, ik ben Muppetsuus... (tenminste, dat ga ik zo doen). Ik speel vooral in de avonden. Overdag geen tijd ivm werk! ;-)

Wat geweldig ook de graduation. Ik vind het zo leuk om via jou de gebruiken in Amerika te leren kennen!

Fijn weekend in ieder geval, en een fijne moederdag!

Marion zei

Ik vind juist de spullen op de link waar jullie voor glazen zijn geweest erg mooi, stijlvol en mooi qua materiaal.

Smaken verschillen en daar is ook niets mis mee.

Het einde van het schoolseizoen is er alweer. Maar dat vind ik ook van end of season episodes van series, het is maar net medio mei en overal begint de vakantieperiode al!!

Petra zei

@Anja - Dat wil ik ook zo'n Cal king!!!

@Marieke - Inderdaad vindt Kai het prima om gefotografeerd te worden.

@Petra - Ja, vandaag nog vreemder voor haar, want de graduation van haar major. Ach volgend jaar staat ze helemaal alleen in het vaandel.

@Karin - Saskia heeft nog een maand te gaan. De zomer is hier lang, maar er zijn minder vakanties gedurende het jaar (althans voor lager en middelbaar onderwijs), dus het aantal vrije dagen is ongeveer gelijk. Ja, de webcam heeft problemen, Rick werkt eraan.

@Tineke - Inderdaad is zo'n graduation heel wat en mijn diploma uitreiking in Utrecht niets in vergelijking (maar ook in de high school is het zo en ik vind het wel mooi, eigenlijk, het is toch ook heel wat zo'n diploma). Het is inderdaad het bachelor diploma.

@Suus - Eigenlijk is het geen vakantie, want vrijwel iedereen werkt of studeert door in de zomer, ondanks dat de school eindigt. School begint weer eind augustus. Kai is de hele maand juli weg om te studeren en Katja werkt juni en juli en heeft straks en paar weken vrij en in augustus weer.

@Marion - Je hebt me verkeerd begrepen. We zouden dolgraag al die spullen hebben, want helemaal onze smaak, maar een glas van $10 is hier met alle tieners zo gebroken, dus dat gaan we er niet aan uitgeven. Het is geen kwestie van smaak maar van kosten. En ja, hier begint de zomer met Memorial Day (laatste weekend in mei). De tv series zijn dus nu bezig met hun laatste episodes. Ik moet ook zeggen dat ik in de zomer vrijwel nooit tv kijk. Ik zit liever buiten :).

naomi zei

Wat heerlijk dat Kai al weer thuis is en dat je even lekker samen weg bent geweest. Geniet ervan voor je het weet zit hij in het andere Vienna. Wel heel apart die gradution. En heel bijzonder om Michelle Obama te horen spreken. Zo'n mooie charismatige vrouw.

Groetjes Naomi

claire zei

een kleine nabrander,
Ik zag net dat ze bij cafe de luxe een glutenvrije kaart hebben.
KLinkt goed maar helaas is niet altijd gezegd dat ze goed letten op cross contimination etc.
Weet jij toevallig hoe ze er hier mee omgaan?
Klinkt nl. als goede plek voor ons als we in oktober in DC zijn

Petra zei

@Claire - Meestal zijn ze heel voorzichtig met allergien. Als er een speciaal menu voor is zeker.

Petra zei

Trouwens glutenvrije menu's zijn bij steeds meer restaurants te vinden