Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 29, 2012

Lekker zwemmen

He, bah, ik word weer helemaal in een knoop wakker.  Ik heb daar zo'n hekel aan!  Gelukkig heeft Rick al heel lief een pot koffie voor me klaar staan.  Inmiddels is mijn foam roller ook aangekomen en daar ga ik op liggen in een poging alles wat losser te krijgen.

Bij de sportschool wacht Sharon me al op en vertelt dat zij ook last van haar nek en schouders heeft.  Dat heeft ze anders nooit, je zou bijna denken dat het aanstekelijk is.  We besluiten mijn schouders zoveel mogelijk te ontzien en vooral veel benenoefeningen te doen.  Dat gaat heel goed.  Aan het einde van het uur masseert Sharon de knopen uit mijn schouders en dat voelt een stuk beter.

Met de collegestudenten thuis is het flink druk en veel van de cardiomachines zijn bezet.  Er komt net een oudere crosstrainer vrij, dus die neem ik maar voor een half uur.  Het is warm en vochtig binnen en ik droom van een duik in het zwembad.  Ik bedenk me dat dat eigenlijk ook prima kan, want het opent om elf uur.

Thuis kleed ik me gauw in mijn bikini en loop naar de overkant.  Voor de zoveelste keer zegen ik het feit dat het zwembad zo dichtbij ligt.  Dat was wel een van de grote aantrekkingspunten van dit huis.  Gelukkig hadden we bij ons vorige huis ook al een abonnement voor Vienna Aquatic Club, want die zijn al vele jaren uitverkocht. 

Dat zou je vanochtend niet zeggen, want er is bijna niemand aanwezig.  Ik besluit te beginnen met wat baantjes trekken.  Het water voelt heerlijk koel en ik zwem 20 banen, dus een halve kilometer. In de baan naast mij traint iemand duidelijk, zo hard zwemt zij. 


Pas later zie ik dat het L., Katja's vroegere beste vriendin, is.  L. knoopt een praatje aan en ik merk aan haar dat ze echt geen idee heeft van het feit dat Katja best veel verdriet heeft van wat zij ziet als het einde van een heel hechte vriendschap.  Ik wil daar iets van zeggen, maar besluit me er toch maar buiten te houden.  Ik mag L. erg graag, vroeger voelde het zelfs als een derde dochter, maar haar EQ is niet erg hoog.    Heel jammer, maar ik blijf hopen dat het weer goed gaat komen op een gegeven moment, als de meisjes weer meer gemeen gaan hebben.

Intussen past Katja bij buren op en dat wordt langer dan ze had verwacht.  We zouden samen gaan lunchen bij een van Katja's favoriete restaurants, maar besluiten dat naar vanavond te verschuiven.  In plaats daarvan haal ik nog een favoriet van Katja, pho.  Tegen de tijd dat ik daarmee thuiskom is zij ook thuis.  We hebben nog maar twee dagen met haar hier thuis en dan vertrekt zij voor twee maanden, dus Katja mag telkens het eten kiezen.

De twee oudsten hebben vanmiddag broodnodige tandartsafspraken.  Met hen weg naar college de hele tijd is het moeilijk die halfjaarlijkse controle en schoonmaakbeurt vol te houden.  Of het daardoor komt of iets anders, maar Katja heeft haar eerste gaatje in 22 jaar!  Kai had er vorige keer voor het eerst een en Saskia is degene met het zwakkere gebit, die had al heel jong een aantal nare tandartsbehandelingen nodig.  Katja baalt natuurlijk erg, maar een gaatje op je 22e is natuurlijk nog heel goed.

Terwijl Katja in de tandartsstoel ligt ga ik mijn uitgroei laten bijkleuren.  Daar loopt weer een mooie zilveren streep, die ik liever niet zie.  Morgen heb ik een rondleiding en dan wil ik er weer jeugdig uitzien, ha ha.  Ik vind het wel fijn dat Mona het zo gratis bijkleurt en het maakt me niet uit mijn natte hoofd thuis zelf te foehnen.  Het ziet er zo veel beter uit dan met produkten van de drogist.

Katja en Saskia willen dolgraag naar Target en we gaan in Katja's auto, want die staat achter mijn van.  Ik vind het ook weleens lekker om iemand anders te laten chaufferen.  In de winkel proberen de dames van alles aan, terwijl ik me verveel.  Soms vind ik het maar saai om enkel mee te moeten om te betalen.

Die verveling vervliegt heel snel als Katja vraagt of ik haar portemonnaie, waar ook haar autosleutels aanhangen, heb.  Nee, dus.  Hij ligt ook niet in haar kleedkamer of waar ze kleding heeft gezocht.  Paniek, want haar reserve autosleutel ligt in Blacksburg en ze moet natuurlijk zondag aan haar baan beginnen.

Het zweet zou mij al uitbreken bij het missen van zoveel belangrijks, maar Katja blijft er rustiger onder dan ik.  Zij is nog aan het zoeken, als ik de dame bij de pashokjes hoor vragen waar het meisje dat haar portemonnaie kwijt was, is.  Iemand heeft hem gevonden en afgegeven.  Goddank!!!  Mijn oudste dochter heeft veel goede kwaliteiten, haar portemonnaie bij zich houden is er niet een van (tijdens haar eerste twee jaren in college is ze hem ook minstens vier keer verloren).

De rest van het Target bezoek verloopt zonder verdere avonturen, behalve de schok bij de kassa.  Wat het met deze winkel is, weet ik niet, maar alles lijkt zo goedkoop tot het bij elkaar wordt opgeteld.  In oktober opent er een vlakbij ons, we zullen ons in moeten houden!

De lunch lukte vandaag niet, dus het wordt avondeten bij de Lebanese Taverna als Rick thuiskomt.  Dit staat op Katja's lijst van favoriete restaurants en, omdat onze smaken overeenkomen, ook op de mijne.  Katja en ik delen dus een aantal "mezze".

Vooral de kibbeh nayeh, rauwe lams."filet Americain", vinden we erg lekker.  We hebben ook een Fattoush salade met o.a. granaatappelpitten,   We delen een garnalengerecht, hummus en kip shawarma met de verrukkelijke knoflooksaus.  Ook de mannen smullen van hun keuzes.  Er eten hier ook veel Libanezen, een teken dat het een authentiek restaurant is.

Op weg naar huis beginnen net de voorspelde zware onweersbuien.  De regen klatert op de auto en Rick moet af en toe stoppen, want hij kan niets zien.  Dat wordt leuk naar binnen gaan!  Katja en Kai rennen, maar mijn galante man haalt een paraplu en helpt mij naar binnen. 

Rick en de twee oudsten gaan naar de bioscoop.  Dat is mij te veel, vooral omdat ik vandaag toch wel een pijndag had en ik moet morgen een rondleiding doen.  Ik blijf dus thuis met Saskia.  Zij is in een Beatles fase en ze zingt hun liedjes uit volle borst.  Dat hoor ik graag, want Saskia heeft een mooie stem.  Verder kijk ik America's Got Talent.  Kan iemand me vertellen hoe je uitvindt dat je een heel zwaard kunt inslikken?

Een zeldzaam vredig moment tussen Snickers en Zorro

10 reacties:

Ineke zei

Humor ist, wenn man trotzdem lacht

Humor ist, wenn man über Dinge lacht, die eigentlich eher traurig sind

Lijkt me inderdaad heerlijk om zo dicht bij huis een zwembad te hebben zonder de onderhoudszorgen!

Hopelijk heb je vandaag een betere dag!

Marieke zei

Gelukkig heeft Katja haar portemonnee weer gevonden. Ik zou er serieus buikpijn van krijgen als ik hem kwijt zou zijn.

Sterkte met de rondleiding en ik hoop dat je weinig last van nek en schouders zult hebben.

Suus zei

Ik raak ook heel vaak dingen kwijt. Maar eh, zou Katja mij kunnen leren hoe je zo rustig blijft? Want hoe vaak ik ook dingen kwijt raak, het blijft bij mij zorgen voor totale paniek

José zei

Inderdaad, wat Suus zegt: Ik raak ook volledig in paniek als ik weer eens iets kwijt raakt!

Heb je trouwens een foto van die rollers? Ik kan me er niks bij voorstellen haha!

Fijn alle kroost bij elkaar! Waar gaat Katja eigenlijk heen, volgens mij heb ik dat gemist!

Annemiek zei

Fijn om zo dichtbij te kunnen zwemmen. Daar zou ik elke dag zitten!
Ik stak mijn voeten in het meer dit weekend, jee wat was dat nog koud!

Els zei

Zo fijn dat je weer kan gaan zwemmen, en dan nog zo dichtbij.

Hopelijk zijn de pijnen morgen beter zodat je een goede rondleiding hebt!

Petr@ zei

Ik las op FB al iets over Katja's portemonnee en dacht toen inderdaad dat dit niet de eerste keer was dat ze portemonnee en/of sleutels kwijt was geraakt. Gelukkig zijn ze weer boven water gekomen.

Is het geen idee om de kinderen geld mee te geven, zodat ze alleen kunnen winkelen? Of komen ze dan met de 'verkeerde' dingen thuis?

Geniet nog even van de laatste dagen met Katja, voordat ze vertrekt voor haar zomerbaan. Wens haar maar veel succes en plezier!

Sandrah zei

Nou, ik ben ook lichtelijk in paniek als ik mijn sleutels en portemonnee niet kan vinden. Mijn portemonnee ben ik één keer kwijt geraakt bij een inbraak en dat gaf me toch een ellende!

Heerlijk zo'n zwembad in de buurt.

Sandra

naomi zei

Ik had een hele lange reactie getikt maar door storing weg.

Ik tik dit terwijl ik een oefen wedstrijd van onze jongens zit te kijken. Wordt wat afgeleid.

Ik wil Katja veel plezier wensen in het zomerkamp. Is het zo'n filmzomerkamp houten hutten aan een meer en kano's enzovoort. Heb je een link of zo.

Gelukkig is de portomonnee en sleutels gevonden. wat een geluk heeft ze weer.

Supergoed van je sporten en dan ook nog flink banen trekken. Goed van je.

Hoop dat het beter gaat vandaag.

Liefs

Bianca zei

heerlijk onweersbuien ! (minder voor Cosmo) en dat zwembad ziet er super uit. Het is hier gortdroog en heet maar wel met een humidity van 52% pfff lekker is anders ;-)
Ik zag bij de feedstore vandaag dat ze "two old goats lotion' hebben (bedoel er niets mee hoor ha ha) maar er zijn hier behoorlijk wat mensen bij wie het als enige middel werkt tegen erge pijn. zie ook op google