Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 09, 2012

Met mezelf naar de bioscoop

Er hangt al dagen een lage druk gebied vlakbij ons en kennelijk is het nu aangekomen, want ik word wakker met enorme schouder- en nekpijnen, die natuurlijk ook hoofdpijn geven. Zelfs een flinke smeer Mineral Ice helpt maar nauwelijks.  Ik sta dan ook nogal groggy op en drink de hele pot koffie, die Rick al zo lief is geweest voor me te maken, leeg.

Wetend dat het zal helpen, moet ik van mezelf ook echt sporten vandaag.  Alleen ben ik mijn zelf-discipline even kwijt.  Het is zoveel makkelijker om lekker op het deck te blijven zitten.  Na even zoeken vind ik hem toch weer terug en doe ik een Max Capacity routine.  Aangezien het droog is lijn ik daarna Cosmo aan voor een lange snelwandeling en van de heuvels af loop ik hard. 


Het is enorm vochtig en we druipen allebei na afloop, al is het niet eens zo warm.  Cosmo valt meteen zijn waterbak aan en ik spring onder de douche.  Ik heb namelijk besloten naar de bioscoop te gaan, want ik wil per se Chimpanzee zien en geen van de anderen is daarin geinteresseerd.  Ik ben dol op natuurfilms en vooral die van Disney.

Bij het Food Court naast de bioscoop haal ik wat sushi en edamame voor mijn lunch.  Dan koop ik een kaartje en een "kleine" diet Coke, wat bijna een liter blijkt te zijn, en loop de bioscoopzaal binnen.  Ik ben wat vroeg, dus niet verbaasd dat er nog niemand anders is.  Echter, de voorfilms beginnen en ik ben nog alleen.  Voor het eerst ooit kijk ik prive een film!  Ik heb dan ook mijn favoriete stoel genomen met ijzeren railing voor me om mijn voeten op te zetten.

De film is precies zo goed als ik gehoopt had.  Het is toch echt fantastisch dat mensen zich inzetten om zoiets op het witte doek te brengen.  En wat een verhaal werd het, want om te beginnen was het gewoon de bedoeling een chimpanzee baby te volgen.  Ze hadden niet van tevoren kunnen weten dat die wees werd en zou worden opgevangen door de leider van de groep. 

Na afloop laten ze ook zien wat van de ontberingen, die de filmmakers moesten ondergaan.  Het zou niets voor mij zijn!  Ze worden aangevallen door bijen, mieren en stormen.  En toch zijn ze allemaal enthousiast over hun werk.  Echt een aanrader om Oscar, de baby chimpanzee's avonturen te gaan zien.

Op de terugweg stop ik bij Giant om een boodschappenlijstje van Saskia af te werken.  Voor de verandering neem ik een van hun selfscanners en doe alles daarna al in mijn boodschappentassen.  Bij de kassa gaat het dan lekker snel.  Ook haal ik bij Whole Foods een aantal dingen, waaronder avondeten.

Het ziet er buiten dreigend uit, maar is aangenaam genoeg om op het deck te zitten.  Ik lees wat achterstallige tijdschriften.  Cosmo en Snickers houden me gezelschap.  Saskia had vanmiddag haar "mentie" op de basisschool, dus komt laat thuis. 


Ze hebben vandaag op school een toekomstige carriere oefening gedaan.  Saskia heeft er nog geen idee van wat ze wil gaan doen.  Wat ze wel weet is dat ze graag naar Virginia Tech zou gaan, net als Katja.  Alleen heeft ze gezien dat het gemiddelde GPA om daar binnen te komen 4.08 is en het laagste vorig jaar geaccepteerd 3.74.  

Saskia zit daar dit jaar, ook door haar Pfeiffer een stuk onder.  Ik weet dat veel colleges vooral naar de laatste twee jaren high school kijken, maar dit is wel een groot nadeel van dit GPA systeem dat over de hele high school periode wordt berekend.  Aan de andere kant is het ook goed voor Saskia om aan alternatieven te denken, want aanname bij een bepaalde school is nooit gegarandeerd.

Tegen de tijd dat Rick thuiskomt plenst het en heeft mijn lichaam besloten weer hard voor barometer te spelen.  Het is alsof er messen tussen mijn schouderbladeren en nek zijn gestoken.  Gelukkig is het avondeten heel makkelijk.  Spinazie, olijfbrood en zalm met kappertjes van Whole Foods, we smullen ervan. 

Morgen heb ik een drukke dag, dus ik ga wat sitcoms kijken en dan naar bed.  Hopelijk helpt nog een laag Mineral Ice me straks wel te slapen. 

Speelt er hier iemand ook Wordfeud?  Mijn nick is KasakaE.  Lijkt me goed voor mijn Nederlands.

16 reacties:

Natasja Valentijn zei

Wat een luxe, de bioscoop voor jezelf alleen. Lekker rustig!

Margreet zei

Ha nee, ik speel whirly word op mijn dochter's itouch, ben verslaafd! Dit is goed voor mijn Engels. Hoe goed ik het ook spreek, een kruiswoordpuzzel krijg ik niet opgelost, dus dit is goed voor die kleine woordjes die ik dus echt niet ken.
Grappig, zo'n bioscoop voor jezelf.
Steven had het eerste jaar op high school slecht gedaan vanwege onze verhuizing en andere omstandigheden. Ook dit drukte dus zijn GPA. Ander nadeel vind ik dat een 8.9 en een 8.0 allebei een B opleveren. Afijn, het is nu eenmaal zo. Gelukkig heeft ze nog 2 jaar te gaan.

Danielle zei

Dag Petra,

Hier dan een bericht van een stiekeme lezer (onbedoeld hoor, maar nog nooit gereageerd) en een fervent wordfeud verslaafde. Ik vind je verhalen altijd heerlijk om te lezen en heb besloten dat het ook maar eens tijd is geworden om te reageren. Ik nodig je graag uit voor een rondje wordfeud, maar hou er rekening mee dat in dat spel de nodige woorden geaccepteerd worden die toch echt niets met de Nederlandse taal te maken hebben.
Groetjes van Daniëlle uit Lelystad.

Sandra zei

Hi Petra,
Ik ga je uitnodigen voor Wordfeud! Ook ik ben een verslaafde... Ik speel elke avond een uur met mijn moeder. Afgelopen weken waren we op vakantie en toen misten we het wel. Ik heb een wat vreemde naam (leipoh).

Groetjes,
Sandra

Marieke zei

Heerlijk een lege bioscoop! Alhoewel misschien ook wat raar.

Ik zal je ook uitnodigen voor Wordfeud. Het is altijd leuk om wat meer mensen te hebben die ook spelen. Als je voor een random speler kiest, krijg ik namelijk nogal eens vage types die op heel andere spelletjes uit zijn.

Nel zei

Sterkte met je pijnen. Hopelijk gaat het vandaag weeer beter.
Wat heerlijk zo'n prive film voorstelling en wat lijkt me dat een prachtige film. Hopelijk komt hij snel op DVD zodat ik hem op itunes kan kopen.
Ik ben ook een fervent wordfeud speler in het Nederlands. Maar heel veel woorden die toch goedgekeurd worden hebben weinig met Nederlands te maken en echt Nederlandse woorden worden regelmatig afgekeurd. Ik stuur je eenuitnodiging (Nelinkyiv)

Anoniem zei

Lekker hè, zo'n bioscoopzaal voor jezelf. Heb ik ook 1x meegemaakt. Ze kwamen toen zelfs vragen of ik een pauze wilde of dat ze maar door zouden spelen met de film!
Ik hoop dat je bij het opstaan je weer beter voelt!
Groetjes,
Anja L.

Sally zei

Wat vervelend weer die pijnen. Hopelijk heeft een goede nachtrust en mineral ice morgen geholpen.

Chimpanzee lijkt me een leuke film, hopelijk gaat deze hier ook draaien.

Enne sorry ik speel geen wordfreud.

Anoniem zei

Hoi Petra, ik heb je meteen uitgenodig. Maar je zult waarschijnlijk wel héééééééél veel uitnodigingen krijgen dus als je 'm weigert begrijp ik dat hoor :)
Ik heb je een tijdje terug laten weten dat ik de Fitbit (met korting) had gekocht; ik ben er heel erg blij mee. Het stimuleert me enorm om elke dag 10.000 stappen te zetten. Dus nogmaals bedankt daarvoor!

Groetjes,

Liesbeth (Thebseil in Wordfeud)

Karla zei

Heb je net uitgenodigd!

Marion2 zei

Lijkt me een leuke film waar je bent geweest. Ik had er nog nooit over gehoord. Ook ik ben nog nooit alleen naar de film geweest, maar denk er al een tijdje over om dat eens een keer te doen. Het is zo jammer om een leuke film te missen als er niemand mee kan (of dat niemand hem ook leuk vindt).

Jee, dat jullie al weer na aan het denken zijn over een college voor Saskia. Wat gaat de tijd toch snel! Hoe lang moet ze nog naar highschool?

Ik speel geen Wordfeud. Erger nog, ik heb slechts een simpel mobieltje zonder internet.

Annemiek zei

Wel apart, zo alleen in de bioscoop.

Els zei

Wat vervelend dat het weer zo een invloed heeft op je pijnen. Hopelijk gaat het snel beter!

Ik kijk ook graag natuurfilms, alhoewel de aapachtigen me persoonlijk minder aanspreken. Ben ook al eens alleen naar een film geweest toen niemand mee wou, en heb ook al gehad dat er maar een paar mensen in de zaal zaten,maar helemaal alleen in een filmzaal zitten heb ik nog niet meegemaakt, moet heel rustig zijn maar misschien ook een beetje raar.

naomi zei

Wat goed van je dat je ondanks de pijn toch gesport hebt en jezelf daarna getrakteerd op een prive voorstelling. Disney maakt mooie natuur films. Ook is deze vast weer genieten.

Wel balen van de pijnen hoop dat het snel beter gaat. Ik heb je uitgenodigd. Maar ben ook erge fan van draw something juist weer goed voor mijn engels. Maar hij accepteert ook engelse woorden en andere vreemde woorden.

Groetjes

Petra zei

@Natasja - Dat was het zeker!

@Margreet - Ik doe Wordfeud ook in het Engels, is ook erg leuk.

@Danielle - Leuk dat je een berichtje achterliet! Inmiddels heb ik al heel wat spelletjes gaande, hi hi.

@Sandra - Grappig hoe verslavend het werkt, he?

@Marieke - Ja dat had ik ook al uitgevonden van die random speler ;).

@Nel - Inderdaad heb ik vandaag al een paar keer meegemaakt dat een puur Nederlands woord werd afgekeurd. Ach, het is toch best leuk.

@Anja - Oh ja, jullie hebben pauzes bij films, wij dus niet.

@Sally - Gelukkig vandaag een stuk beter met de pijn!

@Liesbeth - Inderdaad ik heb heel wat spelletjes lopen, nu, maar leuk!

@Karla - Leuk!

@Marion - Ja, hoor, doen, het is best leuk om met jezelf naar de film te gaan ;). Saskia moet nog twee jaar op high school.

@Annemiek - Dat is het zeker.

@Els - Het voelde wel een beetje raar, ja.

@Naomi - Ik geloof dat Draw Something er nog niet is voor Windows Phone.

Claire zei

Stom he hoe dat weer invloed heeft op je spieren en gewrichten. Ik merk dat ook meteen. Hoop dat je snel opknapt. Hier is het broeierig en niet echt fijn voor handen en knieen zeg maar.
Mijn naam is overigens laurakassandra