Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 05, 2012

Koelende spullen en lekker zwemmen

Het werd vannacht nooit lekker koel in onze slaapkamer, de airconditioning kan zelfs niet tegen deze hitte op. Het is dan ook al 32 (!) graden als ik tegen half tien naar de sportschool rijd. Het wordt weer een "scorcher" vandaag.

Sharon wacht me al op en vertelt zich verontschuldigend dat ze maar drie kwartier heeft voor personal training vandaag.  Ik vind het prima, want ik vind een uur toch altijd al erg lang en in die drie kwartier weet Sharon al mijn spieren ook goed te trainen!  Ik zal een aantal morgen vast op een goede manier voelen.

Na nog een half uur cardio ga ik huiswaarts.  Ik wil vandaag Cosmo weer eens een wat langere wandeling geven.  Ik weet niet of hij daar wel zin in heeft, want hij krijgt het gauw heel warm, maar tot mijn verrassing loopt hij vrolijk mee.  Ik probeer ook zoveel mogelijk in de schaduw te blijven en er staat een briesje wat iets verkoeling brengt. 

Volgens het verhaal moet het volgende week koeler worden (lees rond de 30 graden) en dan hoop ik Cosmo weer eens de natuur in te nemen.  Dat mist hij ook vast en ik helemaal!  Intussen is Saskia nog steeds niet thuis en beantwoordt haar telefoon ook niet, dus ik besluit mijn plan voor vandaag verder af te werken.

Bij Dick's ga ik op zoek naar mouwloze golf poloshirts.  Vorig jaar heb ik er twee met mouwtjes gekocht, maar dat was te weinig.  Zodra ik de winkel binnenloop vraag ik me af waarom ik niet eerder ben gegaan.  Er zijn allerlei handige dingen voor atleten om koel te blijven, waarvan ik een aantal goed kan gebruiken.

Binnen de vijf minuten heb ik drie leuke mouwloze topjes gevonden.  Bijkomende leukigheid is dat het kennelijk uitverkoop is, alles is minstens 40% afgeprijsd.  Ook vind ik een leuke gestreepte bermuda van Nike, die me gegoten zit. 

Mijn gezicht transpireert altijd zo erg en daarvoor koop ik een paar polsbanden, veel beter dan een handdoekje meeslepen!  Ook hebben ze een heel handig sjaaltje dat tien minuten in koud water moet en dan lange tijd koel blijft.  Die gaat zeker morgen mee! 

Daarna sta ik in tweestrijd, want ze hebben een fan, die ook water sprayt, maar ook een halve liter drinkbeker, die ook sprayt.  Ik kies voor de laatste om twee redenen.  Ik zie me niet met mijn tas plus een flesje water en dan nog zo'n vrij zware fan rondlopen. Mijn schouders hebben al genoeg te verduren.  Ten tweede kan ik die beker ook goed voor gewoon sporten gebruiken.

Helemaal blij met mijn aankopen verlaat ik Dick's.  De grote Whole Foods ligt hier vlak naast en het is inmiddels lunchtijd.  Ik besluit hun bijzondere salad bar te gaan bezoeken voor mijn eten.  Verder koop ik alvast de ingredienten voor onze "cookout" morgenavond.


Al de hele week kijk ik uit naar de rest van vanmiddag.  Ik heb me voorgenomen met mijn Kindle naar het zwembad te gaan en daar lekker in het water te gaan lezen.  Saskia is inmiddels ook thuis en ziet mijn Dick's tas.  Het blijkt dat zij mee had gewild, want ze heeft een zwempak nodig, maar ja, ik kon haar niet bereiken.

Gauw kleed ik me in mijn badkleding en loop naar het zwembad.  Het is, ondanks de weekdag, vrij druk en ik zie en spreek een aantal bekenden.  Zoals altijd krijgt mijn waterdichte Kindle omhulsel veel aandacht.  Het wordt lekker ontspannen in het nog net koele water.  Het scheelt niet veel of het is zelfs te warm voor mij! 

Na twee uur genieten met een groot vakantiegevoel ga ik weer huiswaarts.  Ik neem me meteen voor dit volgende week een stuk vaker te gaan doen.  Zodra ik de deur binnenstap belt Christine. Ze gaan door een nogal moeilijke tijd, veel veranderingen, dus ik luister voornamelijk.

Dan spring ik de douche in, want ik word om vijf uur bij C. verwacht.  Na een aantal keren cancelen ga ik nu dan toch een glas champagne met haar drinken en kan zij mij vertellen over de nare paar weken met haar nu ex-vriend. 

Ze doet haar verhaal en mijn mond hangt regelmatig open van verbazing.  Zo woonde hij compleet op haar kosten in haar huis en toch kan ze hem er niet zomaar uitzetten.  Wie zei dat er geen bescherming voor huurders e.d. was hier in de VS. 

Deze man heeft n.b. haar auto compleet vernield, waarvoor hij inderdaad gearresteerd is en nu tot 12 juli niet mag komen, maar als een rechter C. geen verlenging daarvan geeft, heeft die gek tot eind augustus nog toegang tot haar huis, waaruit hij al van alles heeft gestolen.  Pfff, en dit alles met vrijwel geen waarschuwing dat er iets mis was (of zij heeft dat niet willen zien, kan ook).  Ik heb enorm met haar te doen, wat een (enge, want er waren ook drugs, maar de politie kon niets doen) situatie!

Na twee uur ga ik huiswaarts en vind het huis verlaten.  Het blijkt dat Rick zo lief is geweest Saskia alsnog naar Dick's te nemen.  Zo hoef ik dat morgen niet meer te doen, hoera!  Op hun terugweg belt Rick om te zeggen dat hij graag bij Glory Days wil eten.  Vind ik prima.

Intussen probeer ik in de tuin mijn dagelijkse "motieven" foto te nemen.  Ik ben er werkelijk waar nog geen minuut of ik heb al meer dan tien muggenbeten te pakken!  Wat een kriebel!  Ik ren gauw weer naar boven en spray Off! op mijn benen en armen.  Rotbeesten!

Het kriebelt zo erg dat Rick alvast een tafeltje gaat vragen en drankjes bestellen en ik ga de CVS in voor Benadryl spray.  Eerlijk gezegd heb ik die nog nooit gebruikt, maar mijn hemel wat een opluchting als ik het buiten op mijn benen spuit.  Yay, voor Benadryl, ik kan het iedereen aanraden!

Het eten bij Glory Days is lekker en Rick en ik kletsen bij.  We zijn beiden onder de indruk van C. omstandigheden.  Zij is mijn oudste vriendin hier (in jaren van vriendschap) en toen ik haar leerde kennen waren Saskia en haar jongste nog niet eens geboren.  We waren toen beiden gelukkig getrouwd.


Nu is het even lekker ontspannen voor de hete rondleiding van morgen.  Ik heb nauwelijks contact gehad met deze mensen, dus ik hoop dat het allemaal nog is als afgesproken.  Ik ben benieuwd hoe het morgen weer gaat worden!

7 reacties:

Anoniem zei

Als hij compleet op haar kosten bij haar woont is het toch geen huurder? Lijkt me dat er geen contract is dan. Vreemd.
Succes met de hitte!
Annemiek

Els zei

Moeilijk om me voor te stellen dat het bij jullie zo warm is, hier wil de zomer maar niet komen. Fijn dat je een aantal verkoelende zaken gevonden hebt voor je rondleiding.
Ja, die muggen, en andere stekende insekten, heb ik ook zoveel last van, en vind ik één van de spijtige nadelen van de zomer.

Anoniem zei

Blijft een moeilijke situatie met zo'n man. 'n Klaploper zo ik zo zeggen.
Die hitte bij jullie is ook wat he.
Ik sprak een dezer dagen de schoonouders van m'n dochter en die vertelde dat ze het in Las Vegas zo verschrikkelijk warm vonden.Al weken achter elkaar is het rond de 40 en afkoeling zit er voorlopig niet in. De komende maanden blijft het zo warm. Slapen kom je haast niet toe al hebben ze de airco en diverse ventilators aan. Cathy woont er inmiddels 12 jaar en die hitte zal nooit wennen.
Zo vreemd dat als je op zoek bent naar luchtige kleding het dikwijls van een dikke kwaliteit is en veel polyester. Puur katoen is lastiger te krijgen.
Hoe is dat bij jullie ?
Groetjes
Wil

Sandrah zei

Heel moeilijk om een vriendin in zo'n situatie te zien en niets kunnen doen. Hopelijk gaat het snel beter voor haar.

Hopelijk voor jullie wordt het snel wat koeler. Die hitte is volgens mij heel verstikkend.

Sandra

Petra zei

@Annemiek - Ik vind het ook heel vreemd, maar kennelijk telt het feit dat haar adres op zijn rijbewijs staat als bewijs dat hij daar woont. Rick grapte al dat hij dan 1600 Pennsylvania Avenue NW op zijn rijbewijs ging zetten, eens kijken of de Obama's hem vriendelijk zullen ontvangen ;).

@Els - Het is zo warm dat ik vanavond niet buiten wilde eten. Dat zegt heel veel!

@Wil - Zeker een klaploper, mooi woord ervoor! In Las Vegas is de hitte wel anders, want hier is het zo vochtig. Hier is het geen katoen, maar wel heel dunne stof. Ik zag vandaag geen transpiratievlekken, dus het werkte goed.

@Sandra - Het is nu inderdaad wel heel erg, maar volgende week moet er verkoeling komen.

Anoniem zei

Ik weet het die vochtige klamme warmte hebben we hier ook als het een paar dagen heel warm is.En we zijn helemaal niet gewend aan die hoge temperaturen.Maar als je dagen deze hitte hebt snak je naar koeler weer en zeker daar waar jullie wonen.
In Vegas valt werkelijk geen druppel regen, maanden niet.Als je dan vanaf half mei van die extreme warmte hebt die tot zeker half oktober aanhoudt, dan verlang je echt naar een koeler weertype.
Lukte het vandaag met je rondleidingen ?
Groetjes
Wil

Petra zei

@Wil - Ja, het is wel gelukt, gelukkig. Maar ik hoop dat de komende rondleidingen koeler gaan zijn!