Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 20, 2012

Moeder-dochter shopmiddagje

Er wordt vandaag een koelere, regenachtige dag voorspeld.  Inderdaad is er geen zon, die me wakker maakt, waardoor ik ook meteen wat langer slaap.  Dat kan vandaag, want er staat niets bijzonders op het programma voor de verandering.

Rick staat al onder de douche, als ik eindelijk eens mijn lekkere bed verlaat. Hij heeft dan altijd het nieuws op tv aanstaan.  Ja, je leest het goed, Rick is zo aan de tv gehecht dat we er een in de badkamer en een in de keuken hebben! 

Het grote nieuws van vandaag is allerminst goed.  Een of andere gek heeft het vuur geopend in een bioscoop in Aurora, Colorado, en tenminste 12 mensen gedood en nog veel meer gewond.  Ricks zus en ons neefje en zijn vrouw wonen ook in die omgeving, maar we horen al gauw dat zij niet in dat theater zaten.  Die kans is natuurlijk altijd klein, maar toch blij te weten dat zij veilig zijn.

De hele dag moet ik eraan denken en het brengt ook gevoelens terug van 2007 na de schietpartij bij Virginia Tech.  Ik kan me de paniek niet voorstellen en heb enorm te doen met de slachtoffers en nabestaanden van degenen, die vermoord zijn.

Nu heeft de dader ook zijn appartement nog gevaarlijk gemaakt met allerlei brandbare vallen.  Er zijn allerlei gebouwen in de omgeving ontruimd.  Hoe kan een persoon en dan nog wel een student dit allemaal ongemerkt doen?  Het klinkt misschien vreemd, maar ik ben blij dat hij nog leeft, al denk ik dat zijn mentale staat dusdanig is dat geen enkele straf verschil zal maken. 

Na mijn tijd genomen te hebben en met Saskia samen ontbijt gegeten te hebben, vertrek ik naar de sportschool.  Na een kwartier Max Capacity met gewichten besluit ik drie kwartier cardio te doen, ook omdat ik Divergent (heb net uitgevonden dat het eerste boek in het Nederlands Inwijding heet) bijna uit heb.  Wat een boek, zeg!  Ik kan niet wachten het vervolg te lezen.

Het is eindelijk eens koel genoeg om een flinke wandeling met Cosmo te maken.  We lopen door het bos en het valt me op hoe groen het toch is, ondanks alle hitte van de afgelopen weken.  Kennelijk hebben we tussendoor toch wel genoeg regen gehad.  In het middenwesten van Amerika is dat anders, daar verdroogt alles en moet vee vervroegd geslacht worden, omdat er niet genoeg drinkwater is.

Tijdens de lunch regent het pijpenstelen, maar dat is de enige regen, die we tot na zonsondergang zien.  Hopelijk wordt dat morgen ook zo of minder, het zal in ieder geval de koelste rondleiding in maanden worden. 

De telefoon gaat en meestal neem ik "Out of Area" telefoontjes niet aan, want dat zijn vooral verkopers.  Dit keer zegt een stemmetje ergens het wel te doen en gelukkig maar, want het is Kai.  Hij is dit weekend in Salzburg en gaat morgen in de bergen wandelen. 

Kai vertelt van alles en nog wat en heeft het duidelijk enorm naar zijn zin.  Ik vind het wel lief dat hij mij vanuit een bar belt op zijn avondje uit.  Hij heeft nog maar een week te gaan en vertelt dat sommigen heimwee hebben.  Kai niet, hij vindt het daar helemaal super. 

Net als we op gaan hangen, zegt Kai dat hij mij de hele tijd iets vergeet te vertellen.  Ik verwacht iets heel interessants, maar nee, hij heeft zijn telefoon laten vallen en het scherm is gebroken.  Nee, toch!  Hoe hebben alle drie de kinderen, mijlen van elkaar verwijderd, dat in een week voor elkaar gespeeld???  Lang leve de verzekering!  Kai's telefoon werkt tenminste nog, anders had hij me niet kunnen bellen.

Saskia ziet er niet naar uit in de regen haar rijles te doen, maar gelukkig voor haar wordt het voor ze wordt opgehaald droog.  Haar instructeur vindt in ieder geval dat ze het goed doet, dus grote kans dat ze maandag haar rijbewijs haalt.

Terwijl Saskia weg is, ga ik buiten zitten lezen.  Het is bewolkt, maar droog, en toch nog een temperatuur van zo'n 27 graden.  Meike ligt aan de ene kant van mijn stoel en Cosmo aan de andere, zo lief!  Voor ik het weet ben ik ook weer helemaal verdiept in Insurgent, het tweede deel van de Divergent trilogie. 

Zo verdiept dat ik Saskia niet thuis hoor komen.  Met haar heb ik afgesproken naar de mall te gaan.  De zomeruitverkoop is nu gaande en we willen allebei graag een jurk vinden.  Nu heb ik daar voor mezelf een hard hoofd in, want we hebben maar beperkt de tijd en ik moet meestal erg zoeken naar jurken, die mij met mijn flinke voorgevel goed staan.  Meestal moet ik daardoor een veel grotere maat, die daardoor helemaal verkeerd valt op de rest van mijn lichaam.  Ik bereid me er dus op voor dat we alleen met een jurk voor Saskia zullen slagen.

Saskia rijdt ons bekwaam naar de mall en daar is het veel drukker dan gewoonlijk.  Kennelijk heeft iedereen gedacht deze regenachtige dag dan maar te gaan shoppen.  Saskia heeft er duidelijk zin in.  We beginnen voor mij bij Ann Taylor, maar daar krijgt iedere jurk een "nee" van Saskia. 

Zij spoort mij aan een jurk met veel paars en geel van Lucky Brand te proberen.  Dat wordt ook meteen de eerste hit, want hij past perfect en is heel flatterend.  Wauw, binnen tien minuten in de mall heb ik al een jurk te pakken!

Nu is het Saskia's beurt, want American Eagle is de volgende stop op ons pad.  Daar heb ik via Foursquare altijd een 15% korting coupon voor, maar Saskia vindt niets leuk.  Dat is heel anders bij PacSun, waar alles wat ze aanpast super staat.  Het doet ook weer wonderen voor haar zelfbeeld, want de strakste jurkjes staan haar schitterend. 

Alles is ook enorm afgeprijsd, dus ik verlaat de winkel als trotse moeder van een heel blije tiener.   Anderhalf jaar geleden was Saskia nog zo ontevreden over haar lichaam en hoe ze eruit zag en ik zie nu echt een meisje dat blij is zichzelf in de spiegel te bekijken.  Ze is niet meer zo te dun als vorig jaar, maar precies goed en blijft op gewicht met gezond eten en sporten, helemaal goed.

Op Saskia's aandringen gaan we toch nog door naar Macy's.  Ik geniet ook wel erg van deze alleentijd met mijn jongste.  Onderweg krijg ik van alles te horen over haar leven.  Bij Macy's vindt zij maar liefst vier jurken voor mij, die ik ook leuk vind. 

Ze staan alle vier goed, maar vijf jurken op een dag is me wat teveel.  Ik kan echter niet kiezen tussen twee ervan, dus neem ze maar alle twee.  Met Ricks Macy's kaart krijg ik ook een onverwachte enorme korting, dus helemaal happy lopen we terug naar de auto.  Het is een klein wonder dat ik drie jurken meeheb, die ik ook echt erg leuk vind!


Rick komt net thuis, als wij ook de oprit oprijden.  Hij stelt Indiaas eten voor vanavond en heeft, wetend dat ik daar niet tegen zal protesteren, al een reservering bij Jaipur gemaakt.  Ik bestel het vegetarische gerecht van Indiase cottage cheese met spinazie.  Zo ontzettend lekker! 

Na het eten probeer ik ook mijn "motieven" foto hier te maken.  Dat wordt natuurlijk opgemerkt door de medewerkers.  Een ervan wil de foto's toegestuurd krijgen en is nieuwsgierig waarom ik ze maak.  Ik leg uit dat het een maandthema is.  Hij is vereerd dat ik hun restaurant ervoor gebruik.  Nu maar hopen dat een van de foto's gelukt is!


PS: Wie leest hier mee?  Ik "ken" een aantal van jullie, ook persoonlijk ontmoet, maar ben je hier nieuw, laat me dan even weten.  Ik zie iedere dag de bezoekersaantallen en ben dan weer benieuwd welke personen achter die 413 van vandaag schuilden.

23 reacties:

Anoniem zei

Hallo Petra,
413 bezoekers: dat is een bioscoopzaal vol.
Ik lees jouw blog zo graag omdat jij alle dagen schrijft over jouw leven met je gezin en vooral de rondleidingen en jouw reizen vervelen mij nooit.
Ik volg al jaren jouw blog maar reageer maar sinds enkele tijd op jouw verhalen.
Doe zo voort en dank hiervoor.
Ik wens jou en je gezin nog een fijn weekend en nog groetjes van Hilde uit B. op zaterdagochtend 21 juli 2012 (nationale feestdag in Belgie).

Suus zei

Hoi Petra,
weer even de tijd om te reageren.. Ik lees ook iedere dag 's ochtends, onderweg naar mijn werk, maar dat reageren wil niet goed lukken via de telefoon.

Je hebt er een flink aantal rondleidingen weer op zitten. Ik hoop wel dat er nu wat koeler weer aan komt, warm is wel lekker, maar te warm....

Ik had wel een vraagje. Wat voor soort boeken zijn de Divergent-trilogie. Moet ik het in de richting van de Hunger Games zoeken?
En wie is de schrijver?

Fijn weekend!

marijke zei

Marijke hier. Ik ben begonnen jouw blog te lezen toen ik zelf in San Francisco woonde, maar nu woon ik al enkele jaren terug in Belgie. We hebben ooit eens geprobeerd af te spreken in Washington, aan Leesburg, maar daar is toen iets tussen gekomen.

Anoniem zei

Wat een leuke jurken heb je gescoord!
Gezellig he zo'n moeder/dochter shopmiddag.
Ik ga binnenkort ook shoppen met mijn dochter, voor een bruidsjurk, ze is heel romantisch op Bali ten huwelijk gevraagd en volgend jaar gaat de grote dag komen met alle toeters en bellen.
Fijn weeekend, Bea

hester zei

Ik ben net terug van een vakantie in Canada en Amerika.
In 2005 ben ik op stage in Amerika geweest. Toen kwam ik tijdens mij voorbereiding jou blog tegen en omdat ik nu naar de oostkant ging, las ik weer eens wat vaker je blog. Uiteindelijk heb ik niets met alle tips over Washington e.o gedaan, maar ik heb wel een geweldige vakantie gehad!

Groeten,
Hester

Hester zei

Even een aanvulling:
niet dat de tips niet nuttig zijn :-)
maar ik had een bruiloft in Pennsylvania en ben daarna via New York naar Toronto gegaan.

Fijn weekend
Hester

Wietse zei

Hallo,

Ik heb ooit via DixieChick je blog getipt gekregen omdat je toen over Alaska schreef; en ik daar nogal enthousiast over ben. Verder al een hoop hoeken van de USA gezien; maar meer is altijd beter!

Ik ben nu zelf mijn Alaska-avonturen aan het bloggen op http://goingontheroad.nl/; neem gerust een kijkje :)

Groeten,
Wietse (NL)

Marja zei

Ik heb al diverse keren geprobeerd een berichtje achter te laten. Tot op heden is me dat niet gelukt. Dus nog maar een keertje proberen. ik vind het erg leuk om je dagelijks leven "mee" te maken.
ik hoop dat ik nu eindelijk kan reageren.

groetjes Marja (Noa)

Tineke zei

Hoi Petra, ja leuk shoppen met je dochter, heb ik ook gedaan vanmorgen; cadeau gekocht voor kleindochter die volgende week 1 jaar wordt.
Leuke jurken heb je gescoord, hier wordt het ook jurkjes weer.Vanmiddag heerlijk met echtgenoot en vriendin naar tuincentrum gefiets en gisteren met kleindochter naar dierentuin; echt vakantiegevoel.

naomi zei

Hallo Petra

Nou mij ken je wel en 1 van de mee lezers is mijn moeder maar ze weet niet hoe ze moet reageren maar geniet erg van je blog. Ze leest hem iedere dag in haar bed op haar mobiel. Ze begint haar dag me jouw blog.

Super 3 jurken scoren op 1 dag het kan je zo'n goed gevoel geven. Jurken kan ik meestal wel vinden maar broeken of bv een spijkerbroek een ramp. Bijna alles is te lang.

Leuk dat Kai belde, maar ook zijn telefoon gesloopt zeker lang leve de verzekering.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Hallo Petra,
Ook ik volg je al jaren met heel veel interesse. Je schrijft gewoon beeldend en ik zie a.h.w. alles zo voor me.
Ben net terug van de verjaardag van m'n jongste kleindochter die 9 is geworden. De oudste had haar laatste schooldag en s'avonds de musical.Dat is tegenwoordig een hoogtepunt voor schoolverlaters.Ze brachten de musical met verve.
En nu gaat ze naar het atheneum.Ze zal het zeker heel goed doen want ze kan heel goed leren. Echt een studiebol, dat belooft wat voor de komende jaren.
Fijne zondag,
groetjes Wil

Anoniem zei

Die schietpartij, vreselijk. Hier ook veel op het nieuws.
Het lijkt wel of er steeds meer verknipte figuren op de wereld lopen.
Wat leuk zo'n bierproeferij, hadden wij ook wel bij willen zijn.
Ik ben helemaal geen wijndrinkster, maar vind een (kwaliteits) biertje heerlijk. (mared-sous, westvleteren, Rochefort, west malle)
Marjon
(die anonieme lezer die ook het blog van Cisca volgt)

Petra zei

@Hilde - Ik zag bij de bierproeverij dat 21 juli jullie feestdag is. Even nieuwsgierig is dat onafhankelijkheid van de Nederlanden of iets anders?

@Fredje - Leuk weer iets van je te horen. En hartelijk dank voor het compliment!

@Suus - Divergent gaat net als de Hunger Games over een dystopische maatschappij (itt een utopische maatschappij) en een tiener is de hoofdpersoon, maar daar houdt de vergelijking ook wel ongeveer op. Ik vind het persoonlijk zelfs spannender dan de Hongerspelen, maar dat zal heel persoonlijk zijn.

@Marijke - Leuk weer iets van je te horen. Ik herinner me inderdaad dat het niet lukte elkaar destijds te ontmoeten. Hopelijk komt er ooit nog een gelegenheid.

@Bea - Dat lijkt me nu erg spannend, een dochter, die gaat trouwen! Leuk dat je met haar gaat shoppen.

@Hester - Hopelijk gaan jullie een volgende keer zuidelijker en gaan mijn tips wel helpen. Leuk dat jullie een fijne vakantie hebben gehad, het (noord)oosten van dit land heeft ook veel te bieden.

@Wietse - Ik zie dat jullie nu in Alaska zijn. Veel plezier, het is er zo mooi! Ik ga je verslag zeker lezen.

@Marja - Ja, het is gelukt, hoera! Leuk dat je een berichtje achterliet!

@Tineke - Weer maakt zoveel verschil, he? Vandaag een regenachtige dag hier en rondleiding dus ook, maar toch een leuke tijd gehad. Gefeliciteerd met je kleindochter, een is een bijzondere leeftijd.

@Naomi - Leuk dat je moeder ook meeleest. Als zij de commentaren ook leest: groetjes aan Naomi's moeder! Ik heb altijd erg veel moeite met jurken, dus kan niet wachten ze te dragen.

@Wil - Ik vind het altijd leuk om wat over jouw dochter in Las Vegas en kleindochters in Nederland te lezen. Zo heb je elkaar nooit ontmoet, maar weet toch het een en ander van elkaar. Ook een fijne zondag gewenst!

@Marjon - Vandaag moest ik ook weer de hele dag aan de schietpartij denken, want alle vlaggen in de stad hingen halfstok. Dat is heel ongewoon. Jij had dus beter Ricks compagnon kunnen zijn, hi hi.

Anoniem zei

Tot nu toe een anonieme meelezer vanuit FL. Geniet van je dagelijkse stukjes en je prettige schrijfstijl. Wat ik me trouwens afvraag.....het uit eten gaan, is dat omdat je niet van koken houdt?
-MJ-

Anoniem zei

Na de Belgische Revolutie in 1830 legde de eerste koning der Belgen, Leopold van Saksen-Coburg-Gotha de grondwettelijke eed af op 21 juli 1831.
Petra zie voor meer informatie op Wikipedia.
Groetjes van Hilde uit B.

Veerle zei

ik ben een een Belgische fan van jouw blog, vooral ook omdat die een goed beeld geeft van het dagelijks leven van een gezin in de U.S.A. Je schrijft heel spontaan, maar slaagt er altijd in van niet te persoonlijk te worden zodat de lezer zich niet ongemakkelijk voelt. Wij zijn eerder Oost-Europa vakantiegangers (eergisteren bij terugreis vanuit Hongarije via Bratislava gepasseerd en even aan je zoon gedacht), maar mochten we ooit richting Amerika gaan, staan Washington en een rondleiding boven aan mijn lijstje. Doe zo verder, je verschaft aan heel wat lezers leesplezier en mooie foto's.
Bedankt en vele groeten van Veerle

Anja zei

Triest weer die schietpartij!!
Ik lees je blog iedere ochtend maar een reactie schiet er de laatste tijd wel eens bij in.

Anoniem zei

Hoi Petra,
Ik ben een vriendin van Ingrid en Eugène, die in het verleden ook een dagje met je op stap zijn geweest. Via Ingrid lees ik nu een aantal jaar je blog, vaste prik bij het ontbijt. Ik vind je verhalen altijd erg leuk om te lezen.

Groetjes Silvia uit Rotterdam

Karel zei

Hey Petra,

Ik ben je blog tegengekomen tijdens de voorbereiding van onze reis naar De USA en Canada in 2011. Ik heb toen en rondleiding voor ons gezin binne geboekt. Je hebt ons een rondleiding in Washington gegeven waarover onze kinderen het nu nog wel eens hebben. Het was toen een van de warmste periodes sinds jaren. Ik moet zeggen dat de warmte en de lengte van de wandeling het desondanks erg leuk was. Met name de senatoren die toevallig buiten stonden bij The Capitol en de tv-opnames van enkele netwerken, oa CNN, was een extraatje dat de rondleiding mooi aanvulde.

Ga vooral door met je blogs. Wie weet komen we nog eens terug voor een rondleiding.

Bedankt en veel succes!
Karel

Nel zei

Hoi....ben ook 1 van de 413 van vandaag... Ik zie je berichtjes op FB en lees ook elke dag je weblog zoals je wel weet. Maar door de drukte reageer ik niet altijd, sorry.

Jij bent ook degene waardoor ik ooit een dagelijks blog begon (wegens allerlei redenen gestopt) maar heb er wel één van vakantie en koken.

Fijn dat je weer iets van Kai hebt gehoord en dat hij het ontzettend naar z'n zin heeft. Is ook een heel leuke omgeving waar hij zit.

fijn weekend verder

Wendy zei

Hoi hoi
Wij zijn ook weer terug uit Oostenrijk en hebben ook weer genoten! Hoelang is Kai weg geweest in totaal?

Groetjes Wendy

Petra zei

@MJ - We vinden het ook erg leuk om uit eten te gaan, maar gedeeltelijk is het inderdaad omdat ik niet van koken houd/vaak erg moe ben 's avonds en geen energie ervoor heb.

@Veerle - Bedankt voor je berichtje! Oost-Europa is geheel onbekend terrein voor mij, toen ik vertrok was dat allemaal nog achter het ijzeren gordijn.

@Anja - Het is inderdaad heel erg :(.

@Silvia - Leuk dat je al zo lang meeleest. Doe je de groeten aan Ingrid?

@Karel - Leuk weer wat van je te horen! Dat was inderdaad bijzonder, die senatoren.

@Nel - Leuk dat ik jouw inspiratie was.

@Wendy - Kai komt zaterdag terug en is dan 4 weken weggeweest.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik lees al een tijdje jouw blog. Via mijn zus Margreet (van aandeanderekant) ben ik op je blog terecht gekomen. Ik vind je verhalen altijd erg leuk om te lezen! Ook je verhalen van de rondleidingen vind ik erg leuk! Ik ben al op veel plekken in Amerika geweest omdat mijn zus er woont, eerst in Californië, nu in Colorado. Ben nog nooit in Washington geweest, mijn zus ook niet, maar dit staat hoog op mijn lijstje, dus wie weet in de toekomst.

Groetjes van Linda uit Almere