Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 05, 2012

Nog geen herfsttemperaturen

Het is dan wel september, maar deze week zijn de temperaturen nog zeker zomers te noemen!  Zelfs 's nachts blijft het nog boven de twintig graden.  Dat merken we in onze slaapkamer, want de airconditioning boven doet het de hele zomer al maar matig.  We moeten er toch aan gaan denken volgend seizoen een sterkere te kopen, want we slapen beiden slecht in hitte.

Toch heb ik een heel stuk beter geslapen, dan gisternacht en word ook goddank met minder pijn wakker.  Of liever, Rick maakt mij wakker, want hij moet naar zijn werk en we moeten zijn auto nog ophalen.  Gauw springen we in de van en ik zet Rick bij Fairfax Imports af.

Thuis schenk ik gauw mijn koffie in, want ik ben nog niet helemaal wakker.  Ik drink het buiten op het deck op.  Intussen eet ik mijn yoghurt, lees emails en Facebook en het nieuws.  Daar lees ik dat niet ver hiervandaan een bejaarde dame door een bever is aangevallen.  Hondsdolheid komt hier bij het wild voor en de bever wordt daar nu op getest.  Hoe mooi ik het ook vind al die wilde dieren, het is toch ook wel opletten geblazen.  Een maand of zo geleden is er in Fairfax ook een hond vermoord door een coyote.

Bij de sportschool is het duidelijk dat de scholen weer begonnen zijn.  Het is er een stuk drukker met moeders met jongere kinderen.  Ook mijn buurvrouwen Jeanne en Susan zijn er.  Die heb ik de hele zomer niet gezien, dus er is veel bij te praten.  Het uur cardio gaat zo lekker snel voorbij. 

Intussen sms-t Katja me heel blij dat ze is aangenomen bij de EMT-I cursus, waar ze vorige week voor moest interviewen.  Deze cursus duurt ongeveer een jaar en erna mag Katja bijvoorbeeld infusen en andere meer intensieve dingen aanbrengen. 

Katja dacht oorspronkelijk dat de cursus ook in de zomer door zou gaan, waardoor ze misschien niet mee zou kunnen op onze bijzondere 25-ste trouwdag reis.  Dat zou echt een enorme teleurstelling zijn geweest en had voor Rick en mij de reis minder speciaal gemaakt.  Ik weet, het is nog een jaar weg en er kan nog van alles gebeuren, maar de cursus loopt tot eind juni, dus die gaat geen roet in het eten gooien.

Vorige week lukte het me niet mijn gratis coupons voor Panera en Robeks te gebruiken, dus ik ga het nog eens proberen voor ze verlopen.  Het was duidelijk een geval van eerste dag van geldigheid vorige week, want ik ben bij beide restaurants als eerste aan de beurt.  Met een tonijnsaladesandwich van Panera en een grote beker "Green-V" sap (spinazie, wortel en selderij) van Robeks ga ik huiswaarts.

 
Zo'n balkon vanuit de slaapkamer lijkt me super!
 
Onderweg ga ik op zoek naar mijn dagelijkse foto.  Het thema voor september is "Vistas and architecture" ("vistas" kan ik het beste vertalen met "vergezichten").  Van de eerste is in dit stedelijke gebied niet veel te vinden, maar architectuur is er natuurlijk te over.  Ik neem een foto van een van mijn favoriete huizen hier in Vienna.

Door onze beider vakanties heb ik alweer weken niet met mijn zus gesproken.  Ik bel haar dus en we kletsen lekker bij.  Mijn neefje en nichtjes worden ook alweer zo groot, waar blijft de tijd toch?  Ik neem me ook voor binnenkort weer eens hun kant op te gaan, Saskia zei ook al hun te missen, dus hopelijk kan zij dan mee.

Het is intussen alweer zeker dertig graden buiten en ik nestel me met mijn boek en een Diet Coke op het deck.  Morgen heb ik een rondleiding en dan worden er zelfs temperaturen ver boven de dertig graden voorspeld.  Dat wordt weer puffen, maar ik heb er veel zin in.   Het is al een maand geleden dat ik mijn laatste rondleiding gaf.

Rick komt thuis met eten van Plaka Grill.  Zij hebben de heerlijkste Griekse gerechten.  Dit keer heb ik soep, dolmadakia (gevulde druivenbladeren) en spanakopita (spinazie pasteitjes).  Saskia heeft schoolspullen nodig, dus na het eten gaan zij en Rick de menigte bij Staples trotseren.   Die is zo erg dat Saskia halverwege terugkomt om haar huiswerk op te halen om in de rij te doen!  Ze moeten twee uur wachten tot ze bij de kassa zijn, zoiets hebben we nog zelden meegemaakt!

Daar ben ik Rick erg dankbaar voor, want ik voel me nog steeds niet helemaal goed en pijn maakt me altijd erg moe.  Ik kijk lekker ontspannend tv en wel het eerste deel van de finale van Hell's Kitchen.  Vijf beroemde chefs komen de gerechten van de twee finalisten jureren en tot mijn verbazing zitten daar twee bij, die ik persoonlijk heb ontmoet: Michel Richard (van wie ik zelfs laatst een kus kreeg) en Wolfgang Puck.  Leuk!

Tot slot weer eens een foto van mijn favoriete kat:

10 reacties:

Annemiek zei

Balen van de airconditioning! Ik slaap ook nooit goed als het te warm is. Wij hebben op een gegeven moment alle airco/verwarmingsbuizen eens geïsoleerd, er zat tot onze schok niks omheen! Geen wonder dat sommige kamers altijd te warm of te koud waren, maar sinds wat extra R-waarde hebben we daar geen last meer van :-).

Tineke zei

In nederland is het heerlijk nazomer weer, ook het weekend nog. Het is open monumentenweekend, waarin veel te bekijken / te doen is.
Apart dat ze bij jullie zo laat de schoolspullen gaan aanschaffen, hier wordt dat allemaal in de vakantie al uitgekozen en aangeschaft.
Wat is de doelgroep voor de cursus die Katja gaat volgen; ambulance personeel of verpleegkundige.
Werkt ze dit collegjaar nog bij de reddingbrigade of op de ambulance?

Coralie zei

Genieten hè, die nazomer. Zoals Tineke schreef, hebben we hier in NL. ook niks te klagen. Ik ga dit weekend naar de Floriade (land-en tuinbouwbeurs in Venlo), prima weer dus!
Ongelofelijk, die rijen bij de kassa, weet niet of ik het geduld had gehad. Maar vaak zijn die spullen zo persoonlijk, dat ze ook niet tegen jou kan zeggen, 'hier is mijn lijstje'.
Super dat Katja waarschijnlijk toch meekan op jullie zilveren 'honeymoon', wordt ongetwijfeld heel speciaal.

Anoniem zei

Heerlijk, die nazomer. Dat is mijn favoriete 'seizoen'. Gisteren heerlijk met de kinderen door het bos en de duinen gelopen.
Marjon

Larissa zei

Wow, 2 uur! En dan zijn klanten op mijn werk (I.KEA) al chagrijnig als ze 10-15 min in de rij moeten staan. Ik zal ze voortaan maar jouw verhaal vertellen, haha. Wat fijn dat Katja wel mee kan met jullie reis, zonder een van de kinderen lijkt het mij ook minder speciaal ja. Toen mijn ouders 7 jaar geleden 25 jaar getrouwd waren, gingen we op rondreis door het zuid-westen van Amerika, was zo ontzettend gaaf! Weten jullie al waar jullie naartoe gaan?

Anoniem zei

Leuk inderdaad dat balkon, heb mij voorgenomen dat mijn volgende huis een veranda moet hebben (of de mogelijkheid om er 1 te plaatsen).

Blij dat je je wat beter voelt, dank voor de link van Mary-Ann, leuk!

Groetjes, Evelyn

Ingrid en Michael zei

Het is inderdaad oppassen met wilde dieren. Zeker voor een hond omdat die nog eerder met ze in aanraking kunnen komen. Je moet er toch niet aan denken dat ze iets door een beet oplopen, of erger... Ik zit dit nu ook heerlijk buiten in de tuin te typen en te eten, wat een geluk hebben jullie en wij met het weer. Heb een salade met een zelf geperst bietensap. Zul jij ook wel lekker vinden denk ik. Vanavond ga ik met vriendinnen vis eten bij Simonis op Scheveningen dus dan gaan de groentes er wel bij inschieten. Maar: vis, lekker!! Over 2 weken vliegen we weer over je heen, dan gaan we naar de westkust voor een rondreis, ook zin in!
Mooi is dat huis met het balkon, ik val altijd erg voor van die Amerikaanse veranda's (porch?) Zie ik mezelf helemaal op zitten.
En een rij van twee uur, dat is echt niet normaal zeg! Wel handig van Saskia om haar huiswerk te komen halen.

cees zei

hoi
ik geniet altijd erg van je blog, maar had een vraag, die maandelijkse thema's van je foto's is dat een website waar je die vandaan krijgt, het lijkt me wel leuk namelijk vandaar.
groeten
cees

naomi zei

Hallo

Fijn dat het beter gaat met je spieren. Wat leuk dat Katja is aangenomen voor de cursus. En infusen plaatsen en bloed afnames is wel heel gaaf om te doen. Valt daar ook katheters of maaghevels enzo onder. Leuk wordt steeds meer verpleegkundige qua handelingen. Heel herkenbaar doe het ook allemaal.

Fijn dat ze mee kan op je 25 jarige reis. En het is nog wel een jaar weg maar je moet toch vrij houden en tzt tickets kopen.

Ongelooflijk 2 uur in de rij voor spullen voor school. Wat lief van rick dat hij met Saskia is gegaan en slim dat ze haar huiswerk is komen halen. 2 in 1. Maar ik had geloof ik mijn spullen staan en een andere keer terug. Heb ik geen geduld voor.

Prachtig huis met het balkon heerlijk maar ik hou ook erg van de veranda's met een schommel stoel zo lekker amerikaans.

Ook weer een leuk veelzijdig foto thema.

Liefs Naomi

Petra zei

@Annemiek - Ik zal Rick eens vragen of wij isolatie hebben daar, ik mag hopen van wel.

@Tineke - Voor de basisschool kregen we altijd een lijst voor het begin van het schooljaar, maar niet voor de middelbare school. Katja is ambulance personeel op het moment. En ja, ze doet nog steeds veel met de Christiansburg Rescue Squad dit jaar.

@Coralie - Hier zijn de spullen niet zo persoonlijk als in Nederland. Saskia had ook een lijstje kunnen geven, maar wilde toch liever mee.

@Marjon - Ik herinner me van vroeger zulke wandelingen en dan paddestoelen en beukenootjes vinden.

@Larissa - Wij willen graag naar Hawaii, hopelijk gaat dat lukken.

@Evelyn - Zo'n veranda vind ik ook super. Wie weet ooit. Dat huis heeft trouwens ook een kleine veranda voor, dat zie je misschien niet zo op de foto.

@Ingrid - Leuk vooruitzicht weer een westelijke vakantie. Heb je weer een blog? Ik houd niet van bieten, dus denk ook niet het sap ervan.

@Cees - Het is via een blog van iemand, maar zij is er sinds juli niet meer mee bezig, helaas.

@Naomi - Ik weet eerlijk gezegd niet wat het precies inhoudt. Het enige wat ik weet is infuus, want dat wil Katja allang weten hoe te doen.