Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 03, 2013

Halverwege de week alweer

Gistermiddag zag ik wat Kinder chocolade papiertjes op Saskia's vloer liggen.  Cosmo had zich fijn aan die lekkernijen tegoed gedaan.  We waren dus niet verbaasd om een uur vannacht door hem gewekt te worden omdat hij naar buiten wilde.  Dat gebeurde nog eens om kwart voor vier, dus het werd weer een opgebroken nacht.  Vooral niet goed voor Rick, die beter leek te worden, maar zich vandaag weer belabberd voelt.

Toch vertrekt hij naar zijn werk en ik tegelijkertijd naar de sportschool.  Het is woensdag dus ik denk met Sharon en Tom gewichten te gaan doen.  Alleen blijkt dat Tom plotseling moest werken en Sharon heeft last van haar voet, dus wil vandaag vooral cardio doen.

Omdat ik de komende paar dagen rondleidingen te boek heb staan, vind ik van mezelf dat ik wel iets met gewichten moet doen vandaag.  Net als ik besloten heb dat ik dan maar een paar Max Capacity trainings ga doen, vraagt Sharon of ik toch de twintig minuten routine wil doen, want er staat al iemand op de Stairmaster.

Daar ben ik natuurlijk meteen voor te vinden.  We werken hard, maar kletsen ook, waardoor de twintig minuten lekker voorbij vliegen.  Hoera, klaar met de gewichten!  De Stairmaster is intussen vrijgekomen voor Sharon en ik ga op Arc Trainer voor haar nog cardio doen.  Sharon heeft vast nog last van haar voet, tien minuten later zie ik dat ze vertrokken is.

Voor ik het weet zijn er 45 minuten voorbij.  Mijn boek is erg leuk, helaas is er maar een van deze schrijfster.  Ik lach soms zelfs hardop en dat gebeurt mij zelden tijdens het lezen.  Zeker geen literatuur, hoor, gewoon een Sophie Kinsella-achtige roman. 

Als ik thuiskom zijn de schoonmaaksters er.  Ik heb een aantal administratieve e-mails te versturen.  Het rondleidingsseizoen is weer begonnen en net als vorig jaar lijken de aanvragen in groepjes te komen.  Verder komt mijn broer dit weekend logeren en moet de logeerkamer daarvoor klaargemaakt worden.

Zodra de dames echter hier beneden gaan schoonmaken, ben ik vertrokken.  Bij Manhattan Bagel haal ik een dunne bagel met kaas, champignons en asperges.  Die eet ik, al e-mail bijwerkend, bij het restaurant op.

Het is weer prachtig zonnig weer, dus ik neem Cosmo mee voor een wandeling.  Er staat een flinke wind, die het toch weer koud maakt.  Maar de forsytia bloeit en de blauwe druifjes ook en veel bomen beginnen een groene waas te krijgen.  Ik word er helemaal vrolijk van.


De schoonmaaksters vertrekken net als ik thuiskom.  Ik loop naar boven om de was in de droger te doen en werp een blik in Saskia's kamer.  Die dames zijn echt tovenaressen!  Een keer in de week ziet die kamer eruit als een leuke tienerkamer.  Ik blijf er even staan om het in me op te nemen. 

Beneden bewerk ik de rest van de Duitse foto's en dan is het tijd voor mijn kappersafspraak bij Lofty.  Carmen en Mona maken mijn kapsel weer zeer acceptabel.  Gelukkig ook een beetje korter, want ik kon er geen model meer in brengen (hoewel, hoeveel model kun je in supersteil haar brengen??).

Eigenlijk had ik hierna meteen door naar yoga moeten gaan.  Ik voel me echter heel moe en omdat ik de komende drie dagen rondleidingen heb, besluit ik het toch maar te laten gaan.  Ik sms Sharon daarover, omdat zij mij verwachtte.  Zij snapt het en zegt een artikel in een fitness tijdschrift te hebben over fibromyalgie dat ze met mij wil delen.  Ik ben benieuwd wat daarin staat over fm en fitness.

Rick belt dat hij zich werkelijk verschrikkelijk voelt.  Hij gaat naar Inova Urgent Care om te kijken of zij iets kunnen vinden.  Natuurlijk denk ik meteen aan longontsteking met al zijn hoesten.  Rick belooft te bellen als hij klaar is.  Dat kan wel enige uren duren, die kliniek is meestal erg druk.

Rick zegt geen trek te hebben en niet op hem te wachten voor het avondeten en beveelt me ongeveer sushi te bestellen.  Saskia heeft al gegeten, dus ik heb geen problemen dat bevel op te volgen.  Ik bel Yama en bestel mijn favorieten.  Het smaakt allemaal erg lekker, natuurlijk, maar intussen heb ik ook een kleine steen in mijn maag over Rick.

Rick is altijd zo'n bikkel en om hem nu zo ziek te weten maakt me zorgen.  Gelukkig belt hij een paar uur later dat er niets ernstigs is gevonden.  Hij heeft hoest medicijn en neusdruppels gekregen en gaat meteen bij thuiskomst naar bed. 

Hopelijk doet een lange en diepe nachtrust veel goeds.  Ik doe Meike en Snickers "in bed" en laat Cosmo uit.  Dan is het bedtijd, want morgen heb ik een rondleiding, dus relatief vroeg op.

De laatste Duitse foto's staan inmiddels ook online:
Braunfels
Heidelberg

9 reacties:

Margreet zei

Veel beterschap voor Rick en hopenlijk een betere nacht dan de vorige.
Prettige rondleiding morgen!

Bente zei

Hoop dat Rick zich morgen beter voelt. Het is ook wel heel druk voor hem, veel werk, dan een speedy reis naar Duitsland en nu weer aan het werk.
Kan hij niet een dag vrijnemen of ziekmelden en eens de hele dag in bed blijven?

Las in je vorige post dat Saskia af is van veganistisch. Lijkt me heel verstandig. Ik vond het gewwon zielig voor haar hoe vaak ze niet mee kon eten. Wel heel sterk dat ze het zo lang heeft volgehouden.
En ze kan natuurlijk nog steesd thuis zoveel mogelijk veganistisch doen en alleen buiten deur wat uitgebreider eten.

Anoniem zei

Beterschap voor Rick, en jij veel plezier met je rondleidingen.

Groet, Bea

Anoniem zei

Ik vind het knap van Saskia dat ze het veganistisch eten zo lang heeft volgehouden. Vegetarisch geeft toch veel meer mogelijkheden als je uit eten gaat.
Ik hoop dat Rick lekker kan uitzieken en zich snel beter voelt.
Veel succes met je rondleidingen.
Groetjes Anja L.

Ymkje zei

Beterschap voor Rick.
Vegetarisch eten is inderdaad zo veel makkelijker, mijn dochter was het jarenlang. Goed dat Saskia zich zo kan houden aan haar besluiten, goede eigenschap!

naomi zei

Hallo
Ach arme Rick je zo beroerd voelen en weer werken. Goed dat hij naar de clinic was. Ik hoop dat slapen en de medicijnen hem helpen.

Goed dat je je rust nam want wat je zegt 3 dagen rondleiden is wel druk maar ook mooi en weer genieten van je stad.

Arme Cosmo weer aan het snoepen geweest gelukkig zit er weinig cacoa in kinder chocolade. Maar heeft Saskia ze het land in gesmokkeld (zo ongeveer) en dan eet Cosmo ze op.

Fijne rondleiding

Liefs Naomi

syl zei

Vegetarisch is vast beter te doen da veganistisch. Ze heeft het in ieder geval geprobeerd. En pas dan kun je volmondig zeggen of iets geschikt is voor je of niet.
Het ziek zijn van Rick lijkt een beetje op 1 van de virusjes die ook in Nederland rondgaan. Vooral dat hoesten. Hier duurde het zo'n 3 weken bij manlief voor het er helemaal uit was. Beterschap!
Ben wel benieuwd welk boek je aan het lezen was! Heb je de boeken van pittacus lore al gelezen? Zelfde genre als de hungergames en de boeken van Veronica Roth.
Ik vond ze in ieder geval wel leuk om te lezen. Had daarvoor een 15-Delige serie van Cate Tiernan - Wicca gelezen. Ben nu dus ook in een soort van chicklits bezig. Even verstand op 0 en lekker doorlezen met happy end!

Marion2 zei

Herkenbaar: model proberen te brengen in in steil haar. Ik wil het ook altijd, maar het is vrijwel onmogelijk. Als ik het boven schouderhoogte houd, lukt het (als het goed geknipt is) soms. Aan echt kort haar begin ik maar niet eens.

Beterschap voor Rick!

Petra zei

@Margreet - Dank je!

@Bente - Hopelijk kan Rick het morgen echt even wat rustiger aan doen. Ik ben ook blij dat Saskia besloten heeft vegetarisch te worden. Inderdaad zal ze hier thuis waarschijnlijk zoveel mogelijk veganistisch blijven eten.

@Bea - Dank je, dat gaat vast lukken

@Anja - Rick en ik waren toch wel verbaasd over Saskia's beslissing, want in Duitsland wilde ze er nog niets van weten

@Ymkje - Ja, dat moet ik haar eigenlijk vaker vertellen. Ze is nogal onzeker over zichzelf. De boeken, die jij noemt, klinken ook als mijn smaak. Ik ga ze meteen opzoeken.

@Marion - Zo vaak klagen mijn vriendinnen met krullen over hun haar, maar volgens mij is steil haar moeilijker om een leuk kapsel mee te krijgen.

@Naomi - LOL, ik moest hardop lachen om je laatste zin, zo waar!

@Syl - Mijn boek is "She's the Boss" van Lisa Lim, alleen als Kindle boek te verkrijgen bij Amazon, maar ik heb zelden zo vaak echt gelachen als bij dit boek.