Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 11, 2013

Mijn drieduizendste blog post!

Natuurlijk had ik voor vandaag allerlei andere titels kunnen bedenken, maar ik vind 3000 posts wel zo'n mijlpaal dat die een titel verdient.  Bijna tien jaar schrijf ik al blogs en ik vind het nog steeds erg leuk om te doen.  Het helpt mij erg om het mooie in het leven te zien, want wie wil er nu constant klaagzangen lezen. Ook heb ik er ontzettend veel leuke contacten aan overgehouden.

Gisteravond eindigde ik mijn blog met "wordt een laat avondje vanavond" en daarmee zei ik niets te veel!  We namen nog een night cap en Rick vond het natuurlijk ook erg leuk BJ nog even te spreken.  Van het een kwam het ander en het was ver na middernacht toen we ons bed opzochten.

Vanochtend is het ook weer vroeg op, want BJ had een taxi besteld voor zeven uur.  Alleen vond hij om kwart voor zeven uit dat zijn vlucht weer anderhalf uur vertraging had, geen idee waarom.  Terwijl Rick en BJ gezellig keuvelen, zoek ik toch nog maar even mijn bed weer op.  Ik kan heel slecht tegen zo weinig slaap, voel me er helemaal niet lekker bij.

Gelukkig ben ik om kwart over acht toch genoeg uitgerust en kan nog een kwartiertje met BJ buurten.  Dan komt de taxi toch echt en nemen we voor onbepaalde tijd afscheid.  Ik hoop dat we ze deze zomer weer zullen zien.  Het is hoog tijd dat ik Washington laat zien aan mijn neefje en nichtje!

Het is alweer lekker warm en met een kop koffie en ontbijt ga ik op het deck zitten.  Ik bedenk me dat dit een goede tijd is om eens bij te kletsen met Christine.  We hebben elkaar al sinds voor wij naar Duitsland gingen niet gesproken, want zij is net een week naar Vancouver geweest.

We hebben elkaar zoveel te vertellen dat het tot mijn schrik al na elven is als we ophangen.  Zin en fut om naar de sportschool te gaan heb ik niet.  Ik wil niet binnen zitten op een dag als vandaag.  In plaats daarvan besluit ik Cosmo mee te nemen voor een "hike".

Eerst stop ik bij Manhattan Bagel en neem een dunne bagel met gerookte zalm en cream cheese mee.  Die ben ik van plan bij de waterval van Scotts Run op te gaan eten.  Daar staan wel wat auto's maar we komen helemaal niemand tegen.  Het is ook wel een groot natuurgebied. 

Het wordt weer een mooie wandeling.  De bomen hebben die typische vroege lente groene waas over zich en langs het pad bloeien allerlei wilde bloemen.  Na twee keer de beek overgestoken te hebben en de enorme heuvel opgeklommen te zijn zie ik de Potomac rivier liggen. 


Met uitzicht op de mooie waterval peuzel ik mijn bagel op, Cosmo af en toe een klein stukje met cream cheese voerend.  Ik neem me voor voortaan ook iets lekkers voor hem mee te nemen.  Hij zit me zo zielig alle happen uit de mond te kijken!

Aan de overkant van de rivier is een adelaarsnest, maar ik zie er geen activiteit in.  Of ze hebben geen jong of ze zijn niet thuis.  Ik bedenk me dat het ook weer eens tijd is om het nest bij Great Falls te gaan bekijken en bovendien ben ik benieuwd of de Bluebells daar al bloeien.  Met dit warme weer lijkt alles tegelijk uit te komen, dus grote kans.

We lopen terug naar de van en ik rijd de ongeveer tien minuten naar de ingang van Great Falls National Park.  Met vertoon van mijn parkenpas kan ik zo doorrijden.  We nemen het pad langs de rivier en na een tijdje zie ik inderdaad de Bluebells staan.  Ze zijn al vrijwel helemaal uit, dus ik neem me meteen voor over een paar dagen naar Bull Run te gaan waar er hele velden van staan.

Ook bij dit adelaarsnest is helaas niets te zien.  Eerder zat hier toch wel een paar op, maar misschien zijn ze er wel, maar zie ik ze niet.  Het nieuwe nest ligt meer tussen de bomen verscholen waar nu al bladeren aan zitten.

Natuurlijk kan ik niet in het park zijn zonder een blik op de watervallen te werpen.  Die zien er wat mij betreft vandaag op hun mooist uit.  Het water heeft een blauwgroene kleur en de rivier is vol, maar het zijn wel echt watervallen en geen kolkende massa. 

Intussen heeft Cosmo ook weer de nodige aandacht van schattige babies en kleintjes.  Bovendien mag hij de achterwerken van een aantal honden ruiken.  Met een heel happy en moeie hond rijd ik weer terug naar huis. 

Daar bel ik mijn zus op, ook met haar heb ik al een tijdje niet gesproken.  Het is fijn weer even met beide beste vriendinnen gepraat te hebben.  Jammer dat ze allebei zo ver weg wonen, daar heb ik soms wel moeite mee.  Ik vond het wel fijn van BJ te horen dat hij de afstand tussen ons allen ook moeilijk vindt.

Bij Whole Foods haal ik wat benodigdheden en zie dat ze een nieuw merk Virginia pinda's hebben.  Er zijn melkchocolade, pure chocolade en toffee pinda's van Virginia Cocktail.  Ik neem een doosje pure chocolade pinda's mee en oei, die zijn lekkerder dan lekker!  Sowieso vind ik Virginia pinda's verreweg de lekkerste pinda's en dan nog in chocolade, mmm!!

De rest van de middag lees en computer ik op het deck.  Saskia gaat naar haar werk en Rick komt vrij laat terug uit het zijne.  Hij heeft Grieks eten van Plaka Grill mee wat we buiten op gaan eten.  Helaas begint het nu net opeens hard te waaien. 

Wij hebben ook een kersenboompje in de achtertuin en het sneeuwt letterlijk bloesemblaadjes.  Ik ben bang dat er na de regen en wind die vannacht wordt verwacht weinig van de bloesems over zal zijn.  Gelukkig zijn er nog veel andere latere bloeiende bomen en struiken om van te genieten.  Door de buurt rijden is op het moment een genot voor het oog met al het roze, geel en wit!

Het was weer een dag met een sterretje!  Foto's van vandaag staan hier.

29 reacties:

Pascale zei

Gefeliciteerd met je drieduizendste blog post! Ik vind het zo leuk om je blog te volgen. Knap hoor, om het zo lang vol te houden!

Fijn hè, die voorjaarstijd, als alles weer gaat bloeien. Ik heb echt genoten van jouw foto's de afgelopen dagen. Ik had gehoopt te worden uitgenodigd voor onze conferentie in Baltimore deze week, en dan een uitstapje naar DC te maken. Helaas, budget cuts...

Sally zei

absoluut een hele prestatie om zoveel blogs te schrijven. Ik zie dat ik hoognodig toe ben om de 'mijne' up-te-daten maar mis vaak de inspiratie of weet niet veel interessants te melden. Jouw blog blijft altijd leuk om te lezen. Knap hoor.

Anoniem zei

Gefeliciteerd Petra! maar dit betekend dat ik dus ook al 3000 x jouw blog heb gelezen. Op naar de 4000 dan maar! Een heerlijk begin van de dag elke dag. Groeten van Gerda uit Harderwijk.

José zei

Gefeliciteerd! Ook hier niets dan lof over het feit dat je het de afgelopen jaren zo trouw hebt volgehouden! Ben benieuwd of we later ook je verhalen over bruiloften en kleinkinderen zullen lezen ;)

Ineke zei

Gefeliciteerd Petra, wát een prestatie (denk niet dat ik je dat na ga doen).
Ga a.u.b. nog heel lang zo door!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 3000ste blog, en nu op naar de 4000ste hoop ik, want het is zo aangenaam voor mij om de dag te beginnen met jouw aangenaam geschreven belevenissen van jouw leven en van je gezinnetje.
Als je niet meer zou schrijven zou ik het geweldig missen, dus Petra doe verder in de eerste plaats voor jezelf en daarna voor jouw bloglezers.
Dat je ook nog de moeite doet om op de reacties te reageren maakt het natuurlijk nog boeiender en zet natuurlijk aan om te reageren. Dank daarvoor.
Groetjes van Hilde uit B. en nog een fijn weekend.

Anoniem zei

Jeetje 3000 blogs wat een waanzinnig groot aantal.
Als je alle blogs bij elkaar zou bundelen heb je wel een enorm dik boek. Maar chapeau ik vind het erg knap dat je dit al zolang doet en ook iedere keer weer boeiend weet te houden.

Groetjes,
Jacqueline

Jeanny zei

Gefeliciteerd!!! Goed van je! Ik geniet iedere dag weer opnieuw van je blog en foto's. Dank, dank, dank!! :)

Anoniem zei

3.000 blogs! dat is zeker een felicitatie waard! Ik lees je blog bijna dagelijks en het blijft boeien.
Groetjes uit Breda, Wilma

Anoniem zei

Wat een mijlpaal, Petra, 3000 blogposts! Gefeliciteerd!

Je blogs lezen als een column uit een leuk tijdschrift.
En zo blijf ik op de hoogte van jullie wel en wee (gelukkig bijna alleen maar "wel").

Groetjes,

Anika

Petr@ zei

Gefeliciteerd met je 3000ste post! Dan realiseer ik me gelijk hoe lang ik al meelees en -leef met jou en je gezin.

Wat fijn dat je je broer wat langer bij je hebt gehad. En dan nog gezellig bijgekletst met je zus en vriendin. Kan me voorstellen dat deze dag een dag met een sterretje was.

Marie zei

3000 maal gefeliciteerd met deze mijlpaal!

grietdm zei

proficiat met je 3000ste blogpost. Hoe je het volhoudt zo goed als elke dag iets te schrijven, knap hoor. Ik vind het altijd fijn om je verhalen te lezen en foto's te zien.

Anoniem zei

Mijn baas heeft mij de afgelopen dagen zo hard laten werken dat ik nu pas alles kon bijlezen, heb weer genoten van de prachtige foto's en leuke verhalen.... En ik ben net op tijd om je te feliciteren met je 3000ste blog en jullie een fijn weekend te wensen. Hier wordt het eindelijk ook mooi weer zondag en ga ik met mijn familie de kick off doen voor het varen in Loosdrecht. Dinsdag zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd en heb ik een dag Amsterdam ingepland (prive rondleiding Scheepvaartmuseum geboekt, daarna rondvaart - blijft leuk - en als afsluiter lekker eten bij Het Pompstation)

Groetjes, Evelyn

De Gulle Aarde zei

3000! Een felicitatie waard!
(het gele bloemetje op de 10e foto lijkt verdacht veel op speenkruid)

Anoniem zei

Dat zijn heel wat blogs! Hoe houdt je het zo vol.
Mooie dag. Wat het daar al lekker lente is. Hier bloeien de krokussen net.
Annemiek

jolanda zei

Dat zijn heel wat schrijfsels! Ik hoop dat je in goede gezondheid er nog veel mag schrijven.

Toch een geluk bij een ongeluk dat Rick zijn zwager ook nog heeft kunnen spreken. En wat een heerlijk weer bij jullie. Hier is de natuur ook laat, maar zondag schijnen we de 20 graden te gaan halen. Eindelijk lente!

Anoniem zei

Hoi Petra,
gefeliciteerd met deze mijlpaal! Ik lees al zo'n 5 jaar mee en ik geniet dagelijks van je schrijsels. Ga gerust door!
Groetjes uit Amsterdam,
Nicolet

Anoniem zei

Heel hartelijk gefeliciteerd met je 3000ste blog. Ik geniet iedere dag van je leuke schrijven en mooie foto's.
Jullie hadden een leuk maar kort bezoek van je broer, en die komt aan in Ottawa met 15 cm sneeuw en ijsregen. De winter is hier nog niet over. Maar hij heeft kunnen genieten van het heerlijke weer en rondleiding in Washington.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 3000ste blog.
Voor mij een fijn begin van de dag.
Altijd positief geen geklaag en de mooiste foto's.(bloesems mijn favoriet)

Wat heeft je 10 jaar geleden eigenlijk doen besluiten om aan een weblog te beginnen?
De meeste hoogte punten uit je leven had je al gehad, zoals emigreren, trouwen, kinderen krijgen.

Maar ga vooral door, ik lees het liever dan de krant. Daar wordt je alleen maar depressief van.

Groetjes en een fijn zonnig weekend.
Wilma loeffen

naomi zei

Hallo Petra

Gefeliciteerd met je 3000e blog, mijn complimenten om dagelijks je blog te schrijven. Ik red 2 weken op vakantie maar dan is het ook weer genoeg. Ik blijf het heerlijk lezen vinden en prachtige foto's. Terwijl je toch iedere dag een zeer persoonlijke kijk in jullie leven geeft.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste definitieve relaties komen en dan uiteindelijk trouwen en misschien wel kleinkinderen. Hoe vol en ga zo door.

De komende dagen reageer ik minder ben er even tussen uit. In rome ruim 24 graden heerlijk genieten van terrasjes enzo.

Je hebt een heerlijk dag in de natuur gehad. En als je over de bluebells schrijft denk ik meteen aan ons bezoek aan het battlefield van Manassas en dat stenen bruggetje.

Heel fijn weekend en geniet ze xxx.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 3000-ste blog.

Ik lees al een tijdje mee, (sorry 'k ben niet zo'n reageerder. Bij mij aan tafel vertel ik regelmatig over jullie. Gek eigenlijk een totaal onbekende familie die toch een beetje eigen is geworden. Dank je wel voor je prachtige blogs.

Groet, Lucy

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Petra zei

@Pascale - Oh, zo jammer! Ik had je graag ontmoet!

@Sally - Jij hebt toch ook een avontuurlijk leven? Ik vind jouw blogs altijd erg leuk om te lezen, heel andere wereld weer.

@Gerda - Ik vind het altijd bijzonder als mensen al vanaf het begin meelezen. Kan me niet voorstellen dat mijn hersenspinsels zo interessant zijn :), maar heel hartelijk dank voor het compliment!

@Jose - Ja, die bruiloften en kleinkinderen moeten er weleens van komen, he ;). Mijn moeder was op mijn leeftijd al grootmoeder, maar ik heb er geen haast mee.

@Ineke - Dank je wel!

@Hilde - Ik vind het heel speciaal dat mensen zo van mijn schrijfsels genieten. Echt bijzonder.

@Jacqueline - Inderdaad, een dik boek, maar ik zou het wel ergens anders willen zetten dan op Blogger, want wat als er iets met die site gebeurt.

@Jeanny - Graag gedaan en via jou heb ik nu ook leuk contact met Elly :)

@Wilma - Dank je wel!

@Anika - Ik vind het ook heel leuk om zo met jou en Marianne meer contact te hebben (hopelijk ook weer meer in persoon :))

@Petra - Ik vind het echt speciaal dat er mensen zijn die mij al van het begin af aan volgen! Dat had ik nooit kunnen hopen toen ik aan het schrijven begon!

@Marie - Dank je wel!

@Evelyn - Veel plezier in A'dam (moet zeggen dat die stad met toch meer doet dan Berlijn :)). Mooi dat je ouders 50 jaar getrouwd zijn. De mijne ook, maar dat hoor je toch niet vaak.

@De Gulle Aarde - Bedankt en ik denk dat je gelijk hebt, ik vond het daar ook erg op lijken

@Annemiek - Wel een beetje een nadeel (maar ik klaag niet) is dat alles opeens tegelijk uitkomt.

@Jolanda - Nou, inderdaad, veel schrijfsels! Geniet van het lekkere weer dit weekend!

@Nicolet - Leuk dat je al zo lang meeleest en bedankt voor je berichtje!

@Ida - Ja, toch moeilijk voor mijn broer hoor om weer in die kou terecht te komen. Het was hier ook bijna een tropisch paradijs voor hem, ha ha!

@Wilma - Goede vraag. Ik wilde destijds gewoon laten zien dat een gezin in de VS niet zo heel veel anders is dan een gezin in Nederland. Met de jaren denk ik dat dat op veel vlakken waar is gebleken, maar ook op veel vlakken niet. Verder is het voor mijn gemoed goed om op de mooie details van een dag te letten. Er is veel depressie in onze familie en schrijven helpt mij het goede in het leven te zien.

@Naomi - Jij en ik beiden omtrent de permanente relaties! Saskia en Lawrence houden het al langer vol dan Katja en welke vriend ook en Kai heeft nog niemand gevonden. Iedereen is zo anders. Ik had veel vriendjes voor ik Rick op mijn 25ste ontmoette en Rick maar een vriendin voor mij. Mijn jongste broer is getrouwd met het meisje dat hij op zijn 18e en haar 16e ontmoette.

@Lucy - Superleuk dat je een reactie gaf en dank je voor het compliment!

marielle zei

Gefeliciteerd,lees idd ook alweer 4 jaar mee over jullie leven . Je kunt gewoon erg boeiend schrijven en ook over de musea in Washington en de natuur schrijf je leuk en interessant !! Vind het erg knap dat je elke dag maar weer een blog schrijft en eigenlijk nooit over slaat!! Super ga zo door!!
Groetjes Marielle

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 3000ste blog. Het is altijd weer leuk om te lezen hoe het jou en je gezin vergaat in Washington.
En je foto's zijn ook een genot om naar te kijken!
Prettig weekend.
Anja L.

Tineke zei

Ook mijn hartelijke felicitaties, bij mijn dochter mis ik een blog (ze hebben een fotowebsite en we chatten bijna dagelijks; dus geen klagen) Door jouw blog heb ik een heel leuk beeld gekregen van het leven en de gewoontes in Washington van een half amerikaans gezin.
Hoe oud zijn je nicht en neef van je broer Berend Jan, leuk om ze Washington te laten zien?
De wereld wordt steeds kleiner, mijn middelste dochter heeft nu een vriend die uit de buurt van Berlijn komt.

Anja zei

Gefeliciteerd met je 3000ste blog!! Ik lees je blog met veel plezier.

Petra zei

@Marielle - Dank je! Het doet me goed te lezen dat je vindt dat ik boeiend schrijf.

@Anja - Dank je wel!

@Tineke - Mijn nichtje is 12 en mijn neef bijna 17. Inderdaad, de wereld is heel klein.

@Anja - Dank je wel!