Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 18, 2013

Nederlands eetclubje hier

Vannacht heb ik Cosmo niet horen hoesten, maar dat kan ook zijn omdat hij op de gang wilde slapen.  Rick is al zo vroeg vertrokken dat ik er niet eens wakker van ben geworden.  Het is een donker begin van de dag en ik lig zo lekker te doezelen dat ik er pas om negen uur uitkom.  Wat een luxe!

Een blik uit het raam vertelt me inderdaad dat het regent.  Vreemd, want het weerbericht geeft maar 30% kans.  Die bui kwam ons dus opzoeken.  Verder naar het westen regent het zo hard dat in en rond Chicago van alles overstroomd is.  Die stormen zullen wij morgen krijgen, eerst wordt ons nog een lekkere warme dag beloofd vandaag.

Inderdaad is het veel warmer dan het lijkt als ik Cosmo uitlaat.  Het is ook weer droog en ruikt heerlijk buiten.  Ik maak ook gauw wat foto's van natte tulpen.  Ik vind die druppels daarop altijd veel bijdragen aan het plaatje.

 
De Mickey Mouse tulp leerde ik vandaag van een FB vriendin

Nu ik Katja's graduation foto's dan eindelijk heb is het ook zaak de aankondigingen zo snel mogelijk te bestellen.  Hopelijk kunnen ze nog voor de graduation verstuurd worden, maar dat is geen halszaak.  Het zijn tenslotte aankondigingen en geen uitnodigingen.  Ik moet zeggen, ze zien er goed uit met de foto van Katja bij de molen.

Over uitnodigingen gesproken, vorig jaar heb ik vijf hotelkamers bij een Holiday Inn Express in Roanoke besproken.  Die konden tot de dag van aankomst worden geannuleerd.  Andere hotels konden of niet geannuleerd worden of moesten al maanden van tevoren betaald worden.  Wij wisten niet wie van onze familieleden zouden kunnen komen.

Dat wordt eigenlijk nu pas een beetje duidelijk en helaas zijn het er maar weinig.  Mijn broer en zus en familie gaat het niet lukken.  Teveel gedoe met hun kinderen en school.  Tenslotte is Blacksburg niet de makkelijkste plaats om heen te reizen. 

Op maandagavond kregen we ook email van Ricks vader dat hij er niet bij gaat zijn.  Heel jammer natuurlijk en een grote teleurstelling voor Katja, maar mijn schoonvader heeft enorm veel last van zijn rug en kan de lange rit of vlucht niet aan.   Nu is de hoop nog dat Ricks zus wel kan komen.  Zij heeft gezegd dat zeker te willen, maar is op het moment in het buitenland.

Drie van de vijf kamers kunnen dus geannuleerd worden.  Destijds boekte ik twee nachten, denkend dat we vrijdagochtend heel vroeg wel naar Blacksburg konden rijden en op tijd zijn voor de algemene graduation om twaalf uur.  Maandag, onderweg naar Katja, bedacht ik me dat dat gekkenwerk zou zijn.  Gelukkig heeft het hotel nog twee kamers vrij voor donderdagnacht, die ik dan ook maar meteen boek. 

Eindelijk ben ik klaar om te gaan sporten.  Vandaag wordt het makkelijk een uur cardio.  Dat vliegt voorbij want net als gisteren vergeet ik de tijd gewoon met het lezen van mijn boek.  Helaas lees ik het ook uit en nu moet ik tot de zomer wachten op het volgende boek van Barbara Freethy. 

Het is al bijna half een en ik besluit bij Panera lunch te gaan halen.  Zij hebben een nieuwe soep, boerenkool, bonen en gerookte kalkoenworst, die ik heerlijk vind.  Daarna haal ik bij Pie Gourmet de spinazie en kip quiche, die ik vanavond aan het Nederlandse eetclubje zal voorschotelen.  Voor een hapje vooraf heb ik ook van de olijven bar verschillende olijven en champignons gekocht bij Safeway.

Intussen breekt de zon door de wolken en wordt de temperatuur heel aangenaam.  Ik eet mijn lunch buiten op het deck en neem dan mijn fototoestel de achtertuin in voor bloesemfoto's.  Ik hoef op het moment nergens heen om die te krijgen.  De kersenboom van de achterburen is een en al bloem en de dogwoods zijn ook uit.


Intussen valt me op dat Cosmo nog heel af en toe hoest, maar niet meer zo erg als de vorige paar dagen.  Het lijkt met hem dus de goede kant op te gaan, gelukkig.  Die zielige blik in zijn ogen als hij zo hoestte vind ik maar moeilijk aan te zien.

Het wordt verder een ontspannen middagje op het deck lezen en computeren.  Ik dek de tafel binnen en leg de olijven en champignons klaar.  Ook maak ik een zak met heel wat door mij al uitgelezen Nederlandse tijdschriften klaar.  Die worden altijd door iedereen zeer op prijs gesteld.

Om half zeven komen de eerste dames.  Die hebben natuurlijk ook twee voorafjes mee, dus daar zouden we onze maaltijd al mee kunnen doen.  Niet veel later komen de andere twee.  Met een wijntje gaan we buiten zitten.  De voorafjes zijn heerlijk en gaan er zeer goed in.

Als mijn quiche in de oven gebakken is, is het tijd om aan tafel te gaan.  Er zijn ook twee heerlijke salades, een caprese met mozzarella en tomaat en arugula (volgens mij heet dat in het Nederlands rucola?) met gorgonzola, peer en balsam azijn.  Perfecte combinaties met de ook erg lekkere quiche met spinazie en kip.

Het gesprek verloopt zoals altijd heel vlot en de tijd vliegt.  Eigenlijk heb ik geen plaats meer voor de desserts, maar de ijstaart van MJ (die er vanavond helaas zelf niet bij kon zijn) en de Nederlandse chocolaatjes van Karin zijn te lekker om te laten staan.  Al met al was het weer een heel geslaagde avond met (veel te veel!) heerlijk eten.

7 reacties:

Anoniem zei

Na een regenbui ruikt de natuur altijd fris.
Wat een mooi zicht vanuit jouw achtertuin nu de kersenboom van de buren zo mooi in bloei staat en met de Nederlandse vriendinnenclub is het schijnbaar ook o.k. om gezellig te eten en bij te praten.
Juist spijtig dat bij de graduation van Katja niet meer familieleden kunnen aanwezig zijn.
Groetjes van Hilde uit B.

jolanda zei

Gezellig zo'n etentje! De graduation van Katja komt nu snel dichterbij. Jammer dat niet iedereen er bij kan zijn. Dat is toch het nadeel van die grote afstanden.

Anoniem zei

Wat jammer voor Katja dat er zo veel mensen afvallen. Maar gelukkig zijn jullie er wel bij. Je zult wel trots op haar zijn.
Wat heerlijk om weer 's avonds buiten te kunnen zitten. Die tijd is hier nog ver weg. Gisteren leek het heel mooi maar werd je weggeblazen door de storm en nu is het weer grijs. De lekkere dagen zijn nog ver weg!
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Wat ziet het er prachtig uit, daar wordt je helemaal blij van.
Fijn dat Cosmo beter gaat. Ik had vanmorgen een kleine verrassing.
Gezellig etentje met de Hollandse club.
Een mooi weekend, Bea

Anja zei

Jammer dat de familie niet bij de graduation van Katja kan zijn. Het zijn ook hele afstanden.
Wat ziet jullie tuin er prachtig uit, in onze tuin is het nog erg kaal maar er zijn al wel knoppen te zien.

Ineke zei

Wat jammer dat er maar zo weinig familie in de gelegenheid is Katja's graduation bij te wonen. Wat zijn die jaren toch snel gegaan, kan me nog herinneren hoe moeilijk je het had toen ze wegging.
Prachtig al die bloemen in jullie tuin.

Petra zei

@Hilde - Ja, het is ook jammer dat Kai er niet bij zal zijn, maar het is niet anders.

@Jolanda - Zeker! En als het hier was geweest was het makkelijker geweest, maar nu moesten er dus ook hotels betaald worden e.d.

@Anja - Hier wordt het na vandaag ook weer wat koeler. Het is tenslotte nog lente.

@Bea - Nou, ik hoop voor jullie dat de verrassingen nu wegblijven!

@Anja - Meestal houden de achterburen hun tuin niet bij en is het een troep, maar in de lente is hij prachtig.

@Ineke - Inderdaad, dat dat alweer vijf jaar geleden is!