Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, april 27, 2013

Taste of Vienna en QBP

Rick en Saskia zijn vroeger op dan ik, maar ik voel het uur verschil met San Antonio nog en slaap wat langer uit.  Het is een prachtige zonnige dag en de achtertuin is nog steeds een genot om naar te kijken als ik de lamellen open. 

Rick is alweer bezig in de tuin en ik maak een bakje Crispix met melk als ontbijt met een flinke kop koffie, die Rick al klaar heeft staan.  Crispix is mijn favoriete cereal, maar er zit niet veel in, dus ik gun het mezelf maar zelfden.

Na in San Antonio niet serieus gesport te hebben is het vandaag tijd er weer flink tegenaan te gaan.  Ik doe een flink uur op de ARC trainer bij Anytime Fitness.  Al lezend en Wordfeudend (een woord dat ik trouwens anders uitspreek dan jullie, kwam me vorige week ter ore, Wordfjoed zeggen wij hier) gaat het snel voorbij.

 
De straat achter ons is nu zo mooi!
 
 
Saskia is intussen naar haar werk vertrokken.  Rick en ik gaan naar Taste of Vienna wat voor het tweede jaar achtereen wordt gehouden.  Hier gaan we onze lunch eten.  We zien ook meteen een aantal bekenden.  Al wonen we hier in een voorstad van Washington, het voelt toch ook altijd heel "small town", iedereen kent elkaar gevoel.

We lopen langs de standjes om uit te zoeken waar we zin in hebben.  Rick neemt een bbq slider, een broodje met barbecue varkensvlees en ik kies een margarita garnalencocktail van Maplewood Grill.  Beiden smullen we van een garnalen taco van Bazin's

Mad Fox heeft een heel erg lekkere gegrilde oester waarvan ik er zelfs twee neem.  Rick doet zich tegoed aan een pasty van Pure Pasty, waarvan ik ook een hapje steel.  Het is allemaal even lekker en er hangt een leuke sfeer.  Er speelt een live bandje en mensen dansen.  Voor de kinderen is er ook van alles.
 
De lekkerste oester ooit!
 
We sluiten ons bezoek hier af met een miniatuur cupcake van Sweet City Desserts.  Ik neem mango en Rick chocolade.  Ze zijn lekker en precies een leuk hapje zoetigheid.  Meer hoeft van mij absoluut niet.
 
Baby cupcakes
 
Op weg naar de auto zien we hoe Redskinettes, cheer leaders voor het footballteam de Washington Redskins, poseren met de oude brandweerwagen van Vienna.  Die wagen doet altijd mee in parades in de omgeving en rond Kerst komt de Kerstman erin langs.  Natuurlijk nemen we de nodige foto's met de cheerleaders daar.


Bij Whole Foods halen we dingen voor een pot luck feestje waar we morgenavond uitgenodigd zijn.  Daarna hebben we ongeveer anderhalf uur om even te ontspannen.  Dat doe ik achter op het deck.  Rick gaat binnen van alles doen.

Opeens hoor ik allerlei gezoem boven mijn hoofd.  Ik kijk naar boven en zie daar een ware bijenkorf, althans de bijen daarvan, zwermen!  Het lijkt erop dat een bijenkolonie zich onder het hout van ons huis heeft gevestigd. 

Het zijn gewone bijen en we willen ze niet uitroeien aangezien er steeds minder bijen zijn.  Rick leest erover online en we gaan waarschijnlijk proberen om een professioneel iemand in de arm te nemen.  Als iemand (vooral hier in de VS) daar raad voor heeft horen we het graag.

Tegen vieren maken we ons klaar om naar de QBP (Queen's Birthday Party) te gaan.  Deze wordt georganiseerd door een groepje Nederlanders van het JSF programma.  Ieder jaar is het bij iemand anders in McLean, een plaats die aan Vienna grenst. 

Rick heeft een oranje Adidas shirt aan en ik mijn Jip "orange fan" t-shirt.  Het is wel wat koel in de schaduw, dus ik neem ook mijn HOLLAND jasje mee.  Als we aankomen wordt er door een Nederlandse jongen een foto van ons genomen onder de boog oranje ballonnen, die er staat.  Rick krijgt een Nederlands vlaggetje om vast te houden en ik een paar klompen.  Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Eenmaal in de tuin worden we enthousiast begroet door John en later door Natasja.  Het wordt weer erg gezellig.  Vrijwel iedereen draagt oranje.  We praten een tijdje met een Turkse man en zijn zoontje. 

Er wordt oranje bitter of jus d'orange uitgedeeld om een toast op de koningin uit te brengen.  De militaire attache hier in Washington geeft een korte speech.  We horen het Wilhelmus en de Star Spangled Banner volkslieden, erg mooi. Dan wordt er een toast uitgebracht op de koningin en nog een op de president van de Verenigde Staten (die is nieuw dit jaar).
 

Rick is dol op oranje bitter en John ook, dus er volgen bij hen nog meer vingerhoedjes van de likeur.  Aan mij is die hoestdrank niet besteed, ik houd het bij water en rose.  We genieten van een sate stokje met pindasaus, die Indonesisch smaakt. 

Dan hoor ik opeens Italiaans vlak naast mij. Na even meegeluisterd te hebben en me weer eens verbazen over hoeveel ik versta, stel ik me aan het gezelschap voor.  Opeens ben ik verwikkeld in een Italiaans gesprek!  Help!  Maar het gaat, soms wel met Engelse woorden er tussendoor, goed.  We wisselen Facebook adressen uit, want dit gezin woont ook in Vienna en het zou leuk zijn ze weer te zien en zeker goed voor mijn Italiaans!

Net na zevenen zijn Rick en ik klaar om afscheid te nemen.  Gelukkig gaan de Italianen ook vertrekken dus dat maakt het makkelijker.  Na gedag tegen ons gastheren en -vrouwen gezegd te hebben, rijden we naar Cafe DeLuxe.  Het Vietnamese restaurant waar we eerst heen wilden gaan blijkt niet meer te bestaan. 

We krijgen een tafeltje buiten op het terras.  Heel veel trek heb ik niet meer, maar de flatbread met brie, appel, prei en walnoten klinkt wel heel erg lekker.  Rick neemt ook een flatbread en een voorafje van warme olijven.  Het is allemaal even smakelijk.  Precies goed na het Oranje feest.

Wat wij dinsdag gaan doen weten we nog niet. Kai zal in ieder geval wel ons gezin vertegenwoordigen in Amsterdam, mede dankzij een blog lezeres, dank daarvoor als je vandaag meeleest, Claudia! 

De foto's van de eerste dag in San Antonio staan hier (de tweede dag volgt over een paar dagen)

12 reacties:

Anoniem zei

Wat lijkt Vienna mooi deze tijd van het jaar zeker de straat achter jullie huis met de bloeiende struiken en ook zo gezellig met de 'Taste of Vienna'.
The QBP was natuurlijk helemaal oranje gekleurd en Nederland zal oranje gekleurd blijven t.e.m. dinsdag 30 april. In België wordt er ook meegeleefd met het Nederlands koningshuis en dat zal ook op de Belgische TV te zien zijn.
Mooie foto's van San Antonio vooral van de Riverwalk en de missies.
Groetjes van Hilde uit B.

Anoniem zei

Het ziet er mooi uit met die bloesems. Leuk dat Kai bij dit grote feest kan zijn! Ik ben aan het bedenken wat oranje iets ik naar mijn werk kan dragen dinsdag.
Annemiek

Tink zei

Een collega van mij man vond gister in zijn nieuw gekochte huis ook een bijenzwerm. Na even online gezocht te hebben heeft hij een imker, een farm die ook bijen houdt gebeld en die kwam ze graag ophalen. Hij had een bijen pak aan en een soort stofzuiger-achtig iets waarmee hij de laatste onwillige bijen opzoog en meenam. Ik geloof dat hij eerst de koningin lokaliseerde en toen ging de hele zwerm mee. Misschien ook een idee voor jullie? Anders moet je Bibi even vragen want die hield zelf bijen.

Marion2 zei

Wat zien de lanen er mooi uit! Prachtig die bloesems!

Gezellig, zo'n oranje feestje.

Het wordt in Amsterdam dinsdag nog drukker dan op andere jaren. Ik hoop voor Kai dat er een beetje doorkomen aan is. Het zal een bijzondere ervaring voor hem zijn. Erg leuk ook dat hij bij een bloglezeres mag logeren.

Herna zei

Bijen in de tuin....opletten dat de katten ze niet proberen te vangen. Bijen (wespen niet)kunnen dodelijk zijn voor een kat. Mijn kat had met het buiten spelen er 3 opgegeten. Hij werd erg ziek,heb meteen de dierenarts gebeld en die zei dat ik meteen moest komen anders zou het waarschijnlijk te laat zijn.

Ineke zei

Zo, weer helemaal bijgelezen. Wat een heerlijke dage heb je in San Antonio gehad, wij hebben jaren geleden ook zo van die Riverwalk genoten.
En wat zijn de kleuren van de bloeiende bomen en struiken toch altijd weer veel intenser dan in Nl.

naomi zei

Hallo

Wat een leuke en zeker drukke dag. Gezellig die taste of Vienna geeft me een beetje braderie gevoel alleen met lekker hapjes.

Oh bijen het blijft opletten, maar wie weet een imker die ze wil ja.

Ik vondt de QBP (volgend jaar KBP) er gezellig uit zien en zo leuk om iedereen in het oranje te zien. En wat bijzonder dat er een Italiaans gezien was. Wat was hun connectie met Nl en wordt er die avond NL gepraat of juist engels.

Wel heel gaaf dat Kai naar Amsterdam gaat. Het moet echt heel druk worden ze verwachten dat je om 9.00 al niet meer op de dam kan komen. Ik heb nog even getwijfeld om te gaan, maar mij te druk en NS kan niet beloven dat het met de treinen in de avond goed komt om terug te gaan naar huis. Ik ga nu lekker dagje voor tv met oranje tompouche.

En misschien tussendoor even naar een vrij markt. Joh lekker genieten is toch een heel bijzonder iets deze troonswisseling.

Liefs Naomi

Sandrah zei

Wij hebben familie in San Antonio en als ik jouw foto's zie, dan moeten we daar toch echt een keer op bezoek. :-)

Maar ook jullie omgeving mag er zijn met al die mooie kleuren.

Ik ben heel benieuwd wat het morgen gaat worden in Amsterdam. Kai zal zich daar vast goed vermaken. Vandaag stond een foto in de krant van de eerste bezoeker die een plekje vast hield op de Dam, een dame uit Californie. Lol

Sandra

Anoniem zei

Zo te zien een hele leuke dag geweest. En geweldig die bloesem in de straat achter jullie huis.

En ik heb je San Antonio
verslag nog even moeten lezen omdat we zelf ook weg waren.
Wat een leuke foto's, zo sfeervol, en zo heel anders als bij jullie in de buurt.

Ik hoop dat Kai een fijne tijd gaat hebben in Amsterdam.
Ik denk dat hij z'n 21ste verjaardag niet gauw zal vergeten.

Groetjes Wilma Loeffen

Petra zei

@Hilde - Ja, de buurt is nu echt een genot om doorheen te lopen en rijden. Zelfs op een regenachtige dag als vandaag

@Annemiek - Oh ja, ik moet morgen inderdaad ook weer in het oranje, mijn Jip t-shirt maakt overuren

@Tink - Ja, ik denk dat we naar een imker op zoek gaan.

@Marion - Ik denk dat Kai in ieder geval de sfeer leuk gaat vinden.

@Herna - Dank je voor de waarschuwing. Ik was al voorzichtig want Flapjack gaat achter de bijen aan en ik wil niet dat hij gestoken wordt, maar nu zullen we nog beter opletten.

@Ineke - De azaleas zijn vooral zo prachtig. Kan ik geen genoeg van krijgen!

@Naomi - Kai neemt een nachtbus vanavond en zal om zeven uur in Amsterdam aankomen morgenochtend. Ach, het gaat hem er gewoon om de sfeer mee te maken.

@Sandra - Wow, ja, het zal wel een enorme drukte worden. Ik ben benieuwd naar zijn ervaringen

@Wilma - Ja, Texas is weer een heel andere wereld

Herna zei

@Petra, het gaat niet om het gestoken worden...katten eten insecten op en in het geval als de kat een bij (of in mijn geval 3 bijen) opeet kan dat dodelijk zijn door het gif van de bij.

Petra zei

Dank voor de informatie. Ik heb Rick en Saskia er ook van op de hoogte gesteld