Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 10, 2013

Een warme vrijdag

Het belooft een heerlijk zomerse vrijdag te worden en de vrolijke zon, die de kamer binnenschijnt, maakt het makkelijk opstaan.  Ik maak een paar in de magnetron gepocheerde eieren met kaas en Tabasco voor mijn ontbijt en neem mijn eten en koffie mee naar buiten. 

Dit jaar duurt het in vergelijking met vorig jaar wel enorm lang voor het echt zomer wordt, dus het is zaak optimaal van iedere zomerse dag te genieten.  Maar eerst nog even naar de sportschool voor gewichten en cardio.

Tom en Sharon zijn er ook en we doen dit keer vooral bovenlichaamoefeningen.  Intussen staat het sportkanaal aan op de tv en wordt de naam van de Washington Redskins weer eens besproken.  Om de zoveel jaar komt er protest dat deze naam racistisch zou zijn.  De eigenaar van het bedrijf weigert echter zelfs een verandering te bespreken.  Ik heb er gemengde gevoelens bij.

Na zo'n drie kwartier gewichten doe ik nog drie kwartier cardio en dan kan ik eindelijk van het mooie weer gaan genieten.  Hoewel, eerst wil ik mezelf op een Elevation burger trakteren.  Dat restaurant is vandaag geopend in het centrum van Vienna en ik vind hun veggie burger heerlijk!  Bovendien kun je die in sla gewikkeld bestellen en dus zonder broodje.  Het smaakt allemaal super lekker!


Naast dit restaurant ligt The Fresh Market, een supermarkt met gourmet produkten.  Eigenlijk vergeet ik altijd een beetje het bestaan ervan, maar ga er nu toch even in rondsnuffelen.  Daar zie ik dat ze mijn favoriete Raincoast Crisps hebben en nog wel goedkoper dan Whole Foods.  Ook hebben ze de pure Belgische chocolade "chips", die precies goed zijn voor mijn chocolade snack.  Ik neem me meteen ook weer voor hier vaker heen te gaan.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt en op zoek naar mijn dagelijkse foto voor het "ga naar buiten" thema.  De azalea's en dogwoods zijn alweer uitgebloeid, dus ik moet het nu hebben van wat mensen in hun tuinen hebben geplant.  Na foto's van diverse kleuren irissen, vergeet-me-nietjes en bloemen waarvan ik de naam niet ken, valt mijn keuze uiteindelijk op een doodgewone uitgebloeide paardenbloem waarvan de zaadjes net wegvliegen.

Thuis neem ik een Diet Coke en mijn computer mee op het deck. Cosmo houdt me gezelschap en ons cardinaaltje in de boom ook.  Er zijn alleen zoveel pollen dat ik de hele tijd mijn scherm moet schoonvegen!  Echt last van allergieen heb ik gelukkig niet, maar die stofjes gaan hinderlijk onder mijn harde contactlenzen zitten en ik moet er ook regelmatig van niezen.  Maar ach, klein ongemak voor lekker buiten zitten.
 
 
Een van Saskia's managers werkt vanavond voor het laatst voor Zinga!.  Met nog een aantal medewerkers heeft zij een taart voor hem gekocht, die ze in onze keuken versieren.  Dit weekend neemt Saskia tijdelijk zijn plaats in en als dat goed gaat wordt zij gepromoveerd tot shift manager wat ook salarisverhoging inhoudt.  Best veel verantwoording voor een zeventienjarige en wij hopen maar dat het niet meer uren betekent, want meer dan nu kan Saskia niet werken zonder haar schoolwerk te beinvloeden.

Ongeveer een half jaar geleden begaf onze elliptical trainer het.  Saskia en ik gebruikten die vooral heel veel en missen hem echt.  Ook Rick kan zo'n machine met zijn rugproblemen goed gebruiken.  Hij heeft net een grote bonus gekregen op zijn werk en besluit die aan een nieuwe trainer te gaan besteden.

We rijden naar Leisure Fitness.  Daar begroet Lisa, die Rick eerder vandaag al heeft gesproken, ons in sporttenue.  Duidelijk zijn ze hier serieus over fitness!  Het is maar goed dat ik mee ben, want Rick wilde eenzelfde trainer als bij Anytime Fitness kopen, maar ik vind het juist belangrijk iets heel anders thuis te hebben.

Nu hebben we boven een Precor staan en die wil ik weer.  Dat merk is de enige elliptical die ook hoog en laag kan.  De keuze is snel gemaakt en Lisa geeft Rick een goede prijs.  Het is niet bepaald goedkoop, maar we hebben allemaal de vorige zo vaak gebruikt dat we de prijs er met de jaren wel uitkrijgen. 

Ze hebben nog twee voorradig, dus het zal ongeveer een week duren voor we onze nieuwe machine hebben.  Ik kan niet wachten en Saskia ook niet.  Hoe vaak wij de laatste maanden niet hebben verzucht dat we wilden dat de elliptical weer werkte!

Het is intussen etenstijd en nog erg lekker buiten.  Rick stelt voor bij Cafe DeLuxe te gaan eten op hun grote terras.  Helaas hebben ze nog steeds hun tonijn niet terug op het menu.  Ik bestel de "Fra Diavolo" mosselen en die zijn heel erg lekker met een pittige tomatensaus.  Mosselen zijn hier de afgelopen jaren ook steeds populairder geworden en ik moet zeggen dat ze groot en lekker zijn.

Rick vindt zijn bisonburger ook lekker en het is heerlijk op het terras.  Helaas moeten we nog een paar koelere dagen door voor die warmte ook blijvend lijkt.  Bij mijn broer in Ottawa wordt zelfs sneeuw verwacht!  Nogmaals, wat een verschil met vorig jaar!  Het weekend is hier in ieder geval goed begonnen.




10 reacties:

Anoniem zei

Hi Petra, ik ben weer bijgelezen......Even over de Redskins.....just out of curiosity ; wat vind jij dan van Zwarte Pieten...... ???
Wens jullie een goed weekend en de groetjes uit een zonnig Marbella....
Groetjes,
Evelyn

Anoniem zei

Ik wou dat ik kon zeggen dat het hier lekker weer is maar helaas na een mooie week is het net in het weekend regenachtig! Vanochtend zijn we al drijfnat geregend op de markt en nu plenst het alweer.
Mooie foto van die paardenbloem!
Groetjes Anja L.

tineke zei

Vandaag naar 2 bloemenmarkten geweest, morgen is het moederdag dus het aanbod is groot; leuk geslaagd voor de zomerbloeiers; geraniums en fuksia's .
Mijn tuin staat nog prachtig te bloeien;appelboompje, rodondendron, koekoeksbloemen, blauwe en roze boshyacinten, blauwe vergeetmenietjes, kruipflox, dovenetel, damastbloem, tulpen en de eerste 'wilde
geraniums', dus nog even wachten met poten
Goed dat Saskia nu al gepromoveerd is bij haar werk.

Anoniem zei

Bedankt voor de naam van het schoonmaakmiddel, ik ga het zeker kopen.
Heerlijk he, een bonus uitgeven aan zoiets, daar heb je weer jaren plezier van.
Hier is het vandaag ook koud en regenachtig, maar we hebben veel zomerbloeiers gekocht om de boel op te vrolijken.
Groet, Bea

Anoniem zei

We hebben (gelukkig) nog geen sneeuw gekregen in Ottawa, maar het is wel kouder dan de rest van de week. De bomen zijn plotseling zo groen en dat is zo fijn om te zien. Ik geniet nog steeds van je reis verhalen en ook de rondleidingen die je doet. Gelukkig voor jou en Rick dat jullie naar het Washington aquarium zijn gegaan, want vandaag stond hier in de krant dat die eind September gaan sluiten. De meeste vissen gaan naar Baltimore en ook andere aquaria. Wij zijn ook eens in Baltimore geweest en het is werkelijk een heel mooi aquarium.
Groetjes uit Ottawa, Ida

Maria zei

Hier aan de westkust van Canada is het de laatste weken juist abnormaal warm geweest, temperaturen van 25 to 30 graden. We hopen dat het zo blijft. Mooie foto van die pluisbol!
Groetjes uit B.C.
Maria

Petra zei

@Evelyn - Daar heb ik ook gemengde gevoelens over. Dacht er nooit over na in Nederland, maar hier wel en dan is er toch echt wel een racistische tint aan, net als bij de Redskins.

@Anja - Jee, balen, net voor het weekend. Hier zou het de hele dag regenen maar werd het onverwachts vrijwel de hele dag zomers weer.

@Tineke - Heerlijk toch al die kleurenpracht. Enige nadeel nu is dat de tijd te snel gaat :)

@Bea - De zomer komt eraan! Eigenlijk gaat mij de tijd nu weer te snel, hoe leuk het ook allemaal is.

@Ida - Gelukkig geen sneeuw voor jullie dat zou wel heel laat zijn! Ja, ik hoorde gisteren ook al dat het aquarium gaat sluiten. Wel erg jammer.

@Maria - Toch vreemd, he, hoe het klimaat gaat. In Zuid-Californie was het juist weer kouder, schreef iemand mij gisteren. Dank voor je reactie, leuk dat je meeleest!

Marion2 zei

Ik moet even kwijt dat ik altijd van die handige tips uit je blog haal.

Eerst al over de Kindle en de Fitbit, nu weer over het middel om vlekken uit tapijt te halen. Super, dat is precies iets waar ik al lange tijd naar op zoek was! Nu nog even zien hoe ik er aan kan komen (Amazon blijkt het hier niet te leveren), maar dat gaat zeker lukken.

Fijne moederdag vandaag!

naomi zei

Ik denk dat de redskins discussie net zo iets is als de zwarte piet discussie. Het is zo ingeburgerd bij de mensen dat je het niet anders zou kunnen zien.

Wat een heerlijke dag hier juist weer veel nattigheid maar de natuur geniet ervan en wordt snel groener. Morgen voor 3 dagen naar de efteling en daarin het bungalowpark slapen. Ben benieuwd. Rustig eens alle attracties doen.

Wat leuk dat jullie een nieuwe machine gekocht hebben weer lekker thuis sporten.

Goed van Saskia dat ze promotie heeft gekregen.

Liefs Naomi

Petra zei

@Marion - Fijn dat je tips uit mijn blog haalt. Ik hoop dat jij ook een fijne Moederdag had!

@Naomi - Veel plezier bij de Efteling. Het is al heeeeeeel lang geleden dat wij daar waren, toen was er nog alleen het sprookjesbos, kun je nagaan.