Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 15, 2013

Eindelijk een echt zomerse dag!

Gisteravond werd het toch weer veel later dan ik wilde, omdat ik op Ricks thuiskomt heb gewacht.  Niet dat dat heel veel uithaalde, want hij had nog van alles te doen en ik was voor hij mij zelfs een hallo zoen kon geven al buiten westen!

Om zeven uur vanochtend gaat Ricks wekker ook weer.  Ik blijf nog een uurtje liggen, want de late avonden beginnen met echt op te breken.  Vanavond moet ik van mezelf voor elf uur naar bed!!!

Saskia is inmiddels al naar school maar om tien voor half acht zie ik dat zij belt en Rick het opneemt.  Een half uurtje later komt Rick naar boven en vertelt dat Saskia op school kwam en uitvond dat ze een proefwerk voor Anatomie had waar ze niets van wist.  Hij heeft dan toch de school maar weer met een smoes gebeld, maar het wordt wel heel vervelend nu!  Zucht!

Als ik opsta heb ik dan ook even een serieus gesprek met Saskia.  Wij hebben er genoeg van voor haar te moeten liegen.  De volgende keer gebeurt dat dan ook niet weer. Zij belooft (eindelijk!) een agenda te gaan gebruiken en zegt deemoedig dit niet weer voor te zullen laten komen. 

Natuurlijk zijn er veel ergere dingen waar sommige tieners doorheen gaan.  Saskia wil echter dolgraag naar bepaalde colleges en gaat ongetwijfeld spijt krijgen, maar ja, zij moet toch het werk doen.  Wij kunnen enkel helpen en adviseren.

We vertrekken tegelijkertijd, Saskia naar school, ik naar de sportschool. Hier wachten Sharon en Tom me al op en we doen een gewichtenroutine van een half uur.  Sharons oudste zoon heeft maandag zijn college graduation.  Tom gaat dit weekend naar Wilmington, North Carolina.  Wat gaan die gewichten toch een heel stuk beter met zijn drieen, dan alleen!

Na afloop doe ik nog een uur cardio en intussen begint het ook langzaam op te klaren na een bui of twee vanochtend.  Buiten voelt het ook een stuk aangenamer.  Of we de beloofde dertig graden gaan halen vandaag betwijfel ik, maar alles boven de twintig graden is meegenomen.

Thuis spring ik gauw onder de douche, zodat ik klaar ben als de bezorgers van de elliptical komen.  Die komen tussen twaalf en drie uur en ik ben zeer blij als ze om twaalf uur bellen dat ze er om half een zullen zijn.  Het neemt nog een half uur om het oude toestel weg te halen en de nieuwe te plaatsen.  Hij ziet er prachtig uit. Ik kan niet wachten hem morgen een vuurdoop te geven!


Nu ze zoveel eerder zijn gekomen dan ik had verwacht, besluit in Vienna in te gaan.  Eerst trakteer ik mezelf op een dunne bagel met asperge, ei en champignons van Manhattan Bagel. Daarna haal ik eten voor Flapjack op Saskia's verzoek.  Ik gooi de van alvast vol voor de rit morgen, zodat we pas later voor benzine hoeven te stoppen.

Mijn uitgroei is ook alweer te zichtbaar voor mijn smaak.  Gelukkig kan Carmen het bij Lofty Salon bijwerken en is er een uurtje later geen grijs meer te zien.  Thuis droog ik mijn haar en kan dan eindelijk weer eens lekker buiten op het deck zitten. 

Cosmo houdt me gezelschap en "verdedigt" intussen zijn achtertuin als er andere honden langslopen.  Die tuin is echt al sinds hij een puppy was zijn terrein.  Hij wilde nooit in een bench, dus liet ik hem buiten.  Hij blaft ook niet als de bel voor gaat, maar wel als er mensen langs de achtertuin lopen.

Rick komt thuis en stelt voor bij Matchbox op het terras te gaan eten.  Daar zijn nog een paar stoelen vrij voor ons, gelukkig.  We hebben uitzicht op de fonteinen waar kleine kinderen spelen en lekker nat worden. 

Het ziet er zo leuk uit, ik zou bijna weer kind willen zijn.  Dat zeg ik hardop aan de bar en de man naast mij reageert daarop met "wat weerhoudt je?".  Tja, misschien dat ik vier keer zo groot ben als die kleintjes?

Rick en ik delen een superlekkere tonijn tataki met groente chips.  Als hoofdgerecht neem ik weer de scallops (St. Jacobsschelpen) met een salade van kikkererwten en yoghurt.  Zo ontzettend lekker is het weer!  Rick vindt zijn lamsvleessandwich ook heerlijk.

Intussen sms-t Saskia dat ze bij Target is om een agenda te kopen.  Toevallig rijden we achter elkaar aan naar huis.  Zo ziet Rick ook nog even zijn jongste dochter, want hij moet vanavond weer op reis.

Saskia besluit ons haar prachtige prom jurk te laten zien.  Die staat haar nog beter dan dat model op de site!  Alleen krijgen we hem niet uit!!!  De rits gaat maar een paar centimeter naar beneden en niet verder.  Wat we ook proberen, er zit geen stof tussen of wat ook.   Saskia kan de jurk nu niet uitdoen, dus er zit niets anders op dan de rits eruit te knippen. 

Hopelijk kunnen we een kleermaker vinden om die rits te maken.  Gelukkig hebben we nog een week of twee.  Serena komt na een oproep op Facebook naar de jurk kijken en zegt dat als niets anders werkt Saskia erin geregen kan worden.  Dat werkt dan tenminste voor die ene avond.  Dat is een opluchting, al willen wij hem natuurlijk gemaakt aangezien het een flink dure jurk was, een paar weken werk voor Saskia.

Rick neemt afscheid en gaat naar Pennsylvania rijden waar hij morgenochtend vroeg een presentatie heeft.  Saskia en ik zijn vannacht dus weer samen.  Met onze viervoetige vriendjes, natuurlijk, die ons ook weer gezelschap houden. 

14 reacties:

Cisca zei

Lig je al op bed? :-)

Petra zei

Ha, nee, want drama met Saskia's jurk, zucht!

Anoniem zei

Oh wat een prachtige jurk! Wél prijzig 318 dollar, maar zij zal deze beeldige jurk nog wel meerdere keren dragen zeker. Heeft Saskia gekozen voor de kleur navy of sunshine?
Het probleem met de rits zal wel opgelost raken zeker, bij zo'n prijzige jurk zou dit trouwens niet mogen voorkomen of heeft Saskia soms een maatje te klein genomen.
Succes bij het herstellen van de jurk.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat een pech voor Saska. Het is een schitterende jurk!
Wat zou ik graag bij jullie zijn, het weer schijnt zo slecht te worden dit weekend. Dat wordt veel lezen met de Pinksterdagen.
Goede reis en veel plezier bij de graduation van Katja.
Groetjes,
Anja L.

Ineke zei

Bofkont met je zomerse dag :-)
hier is het vanmorgen alweer koud en regenachtig, staat de cv aan en draag ik een wintertrui. Maar die zomerse dag is je overigens van harte gegund hoor!
Wat een vervelende toestand met de jurk van Saskia, inderdaad een schitterende jurk. Hopelijk komt alles nog goed met die rits.

Karla zei

Zo... weer bijgelezen na een weekje ziek zijn. Het mooie weer wil bij jullie ook maar niet lukken zeg, misschien als wij in oktober komen dat het zomer is :)
Mooie jurk hoor, wel crisis als die rits niet naar beneden gaat, daar krijg je het spontaan benauwd van!

Karin (dh) zei

Een kapotte rits in zo'n kostbare jurk....naar Amerikaans idee zou ik zeggen..daar moet een nieuwe voor geleverd worden, of in ieder geval de reparatie kosten vergoed. Hij is trouwens wel prachtig!
Moest toch een beetje lachen om de agenda van Saskia.....van welke eeuw is dat kind ;-)..heeft ze geen smartphone met een agenda erop die naadloos synchroniseert met haar laptop/pc/tab en die voor alles wat je echt niet mag vergeten ruim van tevoren irritant gaat bliepen en piepen?

syl zei

Wow wat een mooie jurk!
En die agenda.... Ik kan mij niet zonder voorstellen. Tegenwoordig gebruik ik de agenda op mijn iPhone. Maar toen ik nog op school zat leefde ik vanuit mijn agenda. Daarna de familyplanner gehad en nu dan de telefoonagenda, die ik deel met manlief. Ideaal!

Mooi weer is hier echt ver te zoeken, het zeikregent echt al de hele dag. Ben het spuugzat dat herfstweer elke keer! Wil mijn zomerkleding aan! Het is half mei en heb bijna elke dag nog mijn laarzen aan!

Anja zei

Heerlijk zo’n zomerse dag, hier heeft het de hele dag geregend, grrr.
Mooie jurk van Saskia, hopelijk komt het goed met de rits.

Maria zei

Wat een ontzettend mooie jurk.
De foto van Cosmo zou je in moeten lijsten, die is echt heel goed. Wat is het toch een mooie hond, hij heeft zo'n lieve uitdrukking.

naomi zei

Wat een prachtige jurk van saskia maar wat een nachtmerrie om in zo'n dure jurk te moeten knippen bij de rits. Moet toch niet mogen. wel fijn dat de buurvrouw een mooie oplossing voor evt heeft.

Ik denk dat saskia een beetje mazzel heeft met jullie als ouders. Dat Rick een smoes verzint voor het vergeten examen wel heel lief. Maar mijn ouders zouden zeggen. Eigen schuld dikke bult. En in deze smartphone tijd kan je zelfs op je mobiel een agenda bijhouden. Dus de smoes ik wist het niet omdat ik geen agenda heb is voor mijn geen geldige reden. Maar ik snap dat jullie haar steunen.

Hier erg koude dag vandaag had kachel aan en winter trui. Terwijl ik 3 heerlijk droge dagen in Efteling heb gehad.

Liefs naomi

Anoniem zei

Als een rits niet wil schuiven of stroef is ,kun je het proberen, om met een stuk kaars,flink over de rits te wrijven aan de binnen en aan buitenkant,
Waarschijnlijk zit een tandje van de rits niet goed,of er zit ergens n klein braampje op die rits.
Was het een ijzeren rits?

groetjes Joke

Petra zei

@Hilde - Nee, de jurk zit haar als gegoten. Ze gaat er mooi in uitzien

@Anja - Sterkte met het weer, het is hier vandaag weer heel zomers

@Ineke - Brrr, aan zulk weer moet ik echt niet meer denken! Wij vinden 20 graden al koud voor de tijd van het jaar nu

@Karla - Voor jullie begrippen is het hier prachtig weer. Wat leuk dat jullie in oktober komen!

@Karin - Nou, inderdaad, dat hebben Rick en ik dus ook al vaak geopperd, maar ze claimt dat dat te ingewikkeld zou zijn. Ze heeft ook geen laptop of telefoon in de klas mee, dus misschien toch beter het meteen in een agenda te schrijven (er is trouwens ook Blackboard waar de leraren al hun huiswerk opgeven).

@Syl - Ja, ik kan ook niet zonder mijn Outlook. Ik kan me voorstellen dat je helemaal genoeg hebt van zulk weer!

@Anja - Hopelijk voor jullie klaart het gauw weer op!

@Maria - Eigenlijk ben ik heel slecht met het afdrukken van foto's. Zou ik inderdaad veel vaker moeten doen.

@Naomi - Ja, die mazzel heeft ze zeker! Maar ja, ieder cijfer telt ook flink mee op het moment.

@Joke - Goed advies! We konden niet zien waarom hij vastzat. De rits was van plastic

@

Anoniem zei

O jee, wat jammer van die jurk. Vroeger gebruikten we wel kersenwas, maar dat was met de metalen ritsen. Ik weet niet of dat met de plastic ook werkt.
Dat smoesjes voor de kinderen hebben we heel erg zelden gedaan (ik kan niet zeggen nooit, want we zijn wel eens een dag eerder op vakantie gegaan en ze ziek gemeld).
Proficiat met Katja! Goede reis.
Annemiek