Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 28, 2013

Van alles en nog wat

"De melk is zuur", zo begroet Rick mij als ik beneden kom.  Ik moet op mijn tong bijten om hem er niet op te wijzen dat ik al eerder heb gezegd dat we halve gallons moeten gaan gebruiken als Kai niet thuis is.  Niet dat er nog veel in de gallon zit, maar duidelijk krijgen we hem niet voor het verzuren op.

Rick eet altijd cereal met melk als ontbijt en drinkt zijn thee met een wolkje melk.  Hij wil dus zonder melk niet thuis ontbijten.  In plaats daarvan gaat hij voor hij naar kantoor gaat naar de Starbucks

Na alle lekkernijen van dit weekend wil ik licht ontbijten en eet thuis een yoghurtje.  Van zwarte koffie houd ik echter ook helemaal niet.  Ik ga dan ook maar naar Starbucks en bestel een ijs venti Americano.  Die drinkend ga ik dan meteen ook maar melk halen bij Safeway ernaast.  Voor de nieuwsgierigen, ja, het is een halve gallon. 

Thuis maak ik me klaar om naar de sportschool te gaan.  De dag begon bewolkt, maar nu begint de zon door te komen.  Het is lekker warm en ik vind het heerlijk weer zonder jas te kunnen.  Voor de rest van de week worden zelfs regelrecht zomerse temperaturen voorspeld.

Sharon wacht me al op en merkt op dat ze mijn springende Facebook foto zo leuk vond.  Die zal ik hier ook even plaatsen om Ricks fotografiekunsten te laten zien.  De foto laat ook zien hoeveel lol we dit weekend hadden.

 
Sharon heeft weer een heel ander programma voor me dan anders.  Het is een mix van gewichten en calisthenics (spieroefeningen zonder gewichten).  Het uur vliegt voorbij.  Na afloop doe ik nog een half uur cardio wat gauw voorbij gaat met Kai aan de telefoon (alles goed met hem).  Ik haal de tienduizend stappen nog net niet en besluit die met Cosmo vol te gaan maken.
Stop and smell the roses is een uitdrukking hier om het rustiger aan te doen, ze ruiken inderdaad heerlijk
Die gaat natuurlijk maar al te graag mee, want Saskia heeft hem dit weekend alleen in de tuin uitgelaten.  Het valt me op dat er op het moment veel paarse bloemen in bloei staan.  Viooltjes, irissen, Virginia spiderwort (ik leer zo al gaande ook dat er nogal wat inheemse planten zijn voor deze specifieke staat) en een plant waar ik de naam niet van weet.  Verder staan de rozen in volle bloei en de wilde kamperfoelie, dus het ruikt ook nog eens super lekker overal.
Irissen

Virginia Spiderwort
 
Die stakerige bloemen ken ik niet van naam


 
Eindelijk kunnen de echte zomerkleren aan en ik heb zin om mijn lange rok met roze bloempjes te dragen.  Daar krijg ik allerlei complimenten voor vanmiddag en ik neem me voor meer maxirokken te gaan zoeken.  Het zit zo lekker, staat netjes en is ook luchtig in de warmte.

Zolang ze het gerecht nog hebben, want het is enkel een lentegerecht, heb ik me voorgenomen de garden pesto saute van Noodles & Company regelmatig als lunch te eten.  Hij is zo gezond met de verse groentes en zo ontzettend lekker!  Ik eet het op hun terrasje op.

Na de lunch ga ik naar Maple Fashions in de hoop dat Saskia's prom jurk klaar zal zijn.  Dat is helaas niet het geval.  Hij belooft hem morgen of overmorgen klaar te hebben.  Ik vertel hem dat we hem voor vrijdag echt nodig hebben.  Het is een Aziatische man, die volgens mij niet zo goed Engels spreekt, hij knikt echter fervent.  Fingers crossed! 

Als ik Saskia sms met dit mindere nieuws schrijft ze terug dat ze pas zaterdagavond uit zullen gaan.  Haar high school is namelijk zo slim geweest de Prom de avond voor de SAT's te houden!  Ze moeten op haar school tot het einde van de Prom blijven en de SAT's beginnen om acht uur 's ochtends. 

Stiekem ben ik opgelucht na dit nieuws, want we betalen flink wat voor SAT bijles en hoe goed zou Saskia zo'n belangrijke test doen na maar een paar uur slaap?!  Aan de andere kant heeft ze wel "voor niets" zo'n mooie jurk aangeschaft. Ze gaan wel sjiek uit eten, maar komen daarna hierheen. Misschien dat ik voorstel de jurk voor volgend jaar te bewaren.

Alles valt trouwens in dit komende weekend, ook de Relay for Life.  Saskia doet daar dus dit jaar helaas niet aan mee.  Ze wilde wel, maar had het veel te druk en met de SAT  zo vroeg zou ze ook te moe zijn.  Het is ook nog eens proefwerktijd en Saskia heeft de goede cijfers zeer nodig.

Echt niet leuk dat er geen rekening wordt gehouden met de schema's van de scholen.  Ik had ook graag wat luminaria (zakjes met kaarsen en hun naam erop) laten plaatsen voor bekenden, maar het wordt ook nog eens bij een school hier vrij ver vandaan gehouden.  Dan zou ik Rick moeten vragen me speciaal daarheen te rijden om foto's te nemen, aangezien ik niet in het donker kan rijden. 

Het is jammer, maar dit jaar dragen we bij aan de Relay in Muskegon, Michigan, waar Ricks vader en familie meelopen.  Dit jaar is dat vooral een moeilijke.  Een van Ricks ooms heeft net te horen gekregen dat hij niet lang meer te leven heeft en kanker door zijn hele lichaam heeft.  Zijn moeder en tante zijn er ook aan gestorven helaas.

Mijn nagels zijn weer helemaal aan een beurt toe.  Nu het warmer weer is vind ik het ook belangrijk dat mijn voeten er goed verzorgd uitzien.  T. wacht me al op en verft eerst mijn teennagels donkerblauw.  Voor mijn vingers heb ik een lichtere blauwe gel met wat glitter erin gekozen.  Het ziet er na een uurtje allemaal weer keurig uit.

Tussen de bedrijven door vandaag doe ik allerlei huishoudelijke klusjes, die hard nodig zijn.  Nu het de komende dagen zo heet wordt is het ook van belang om ons dekbed te veranderen naar het zomerdekbed.  Ik zwem zo ongeveer onder het winterdekbed uit, dus kan niet wachten tot wat lichters!

Aan het einde van de middag ga ik naar Lofty Salon om mijn haar te laten doen. Ik vind mijn haarkleur op het moment saai en vertel dat Mona ook.  Bij wijze van hoge uitzondering doet zij kleur, knippen en foehnen allemaal zelf vandaag.  Ik ben zeer tevreden over het resultaat.  Mijn haar is donkerder met een rode gloed.

Terwijl ik zit te lezen met de verf in mijn haar hoor ik opeens een flinke donderklap.  Meteen denk ik aan arme Cosmo thuis, die nu zo bang moet zijn.  Maar ja, ik kan niet naar huis.  Als mijn haar gedaan is lijkt het nog steeds de zondvloed buiten, de straat staat blank.  Ik besluit maar te blijven wachten tot het droog is.

Gelukkig duurt dat niet heel lang en een erg nerveuze hond begroet me.  Zodra ik ga zitten wordt hij al een stuk rustiger, ondanks dat een tweede onweer met veel donder net ten zuiden van ons langstrekt.  Rick belt uit Washington waar het nog helemaal droog is nota bene.

Dat gaat niet lang duren!  Onze printer heeft de geest gegeven en Rick gaat een nieuwe kopen bij Best Buy in Tysons Corner.  Hij wordt doorweekt als hij naar de winkel loopt, maar gelukkig is het alweer droog als hij met het apparaat naar buiten loopt.  In die korte tijd is er 3 centimeter water gevallen.  Zo krijgen wij onze vele centimeters regen per jaar.

Op weg naar huis haalt Rick Thais voor het avondeten bij Natta Thai.  Van iemand, die in Thailand heeft gewoond, weten wij dat dit het meest authentieke Thaise restaurant in de buurt is.  Rick weet mijn bestelling al, de groente dumplings en wild pork.  Die laatste komt met verse groene peperkorrels en is zo heet!  Maar ook zo ontzettend lekker dat ik ondanks dat de tranen in mijn  ogen staan toch door eet.

We naderen hier het einde van The Voice.  Het is onvoorstelbaar wat voor talent daar zit!  Degenen, die ik het beste vind, gaan door naar de volgende ronde, maar iedere week is het moeilijker te bepalen.  Iedereen zingt gewoon zo enorm goed!

Foto's van dag een in de Outer Banks staan hier

12 reacties:

Margreet zei

Hartstikke leuk weekend hebben jullie gehad! Nog erg bedankt voor je aanbieding im je cell number aan ruben te geven die nu in washington is. Hij heeft het heel erg leuk, en komt morgen weer naar huis. Ik vind het toch wel geruststellend om een kennis zo dichtvij te hebben!

Elke zei

Ik ken niet veel van bloemen, maar zouden het lupinen kunnen zijn?

Wat spijtig dat Prom en SAT (en Relay for Life) allemaal tezamen vallen. :-(

Anoniem zei

Petra zijn bij jullie maxi rokken soms aan het mode worden. Bij ons in België is de mode nog steeds kort!
Spijtig dat Saskia haar mooie promjurk niet direkt kan gebruiken.
Mooie foto's van jullie weekend.
Groeten van Hilde uit B.

Sally zei

fijn zo 'van alles wat' dagje Dan heb je altijd het gevoel veel gedaan te hebben. Wbt school ook hier beginnen de final exams deze week. Nog 1,5 week en dan is school gedaan en uiteraard moet er nog van alles gebeuren en staan er div. activiteiten gepland. Ergens vraag je je af wie die jaarplanning op school maakt? Handig is het inderdaad niet. Maar goed, het is bijna vakantie en hebben wij ook een senior in huis.
Eigenlijk wil ik wel een foto van die fleurige maxirok zien ;-)

jolanda zei

Wat raar van de school om de prom net voor die test en proefwerkweek te houden. Hadden ze het niet er na kunnen doen zodat de jeugd ontspanning heeft na de stress en inspanning?

Hier zijn maxi-rokken niet in de mode, helaas. Bij wat forsere benen kleedt dat beter af.

Tja, timeshare.. ik hoor er weinig goeds over. Vrienden van mijn schoonouders hebben zoiets in Spanje. Wanneer ze mogen, kunnen ze nooit en verkopen lukt niet.

marianne zei

Zee en vuurtorens, snap helemaal dat je daar blij van wordt. Heerlijk zo'n weekend!

Die blauwe bloemen lijken wel riddersporen, zou dat kunnen?

Anoniem zei

De bloemen zijn een Salvia soort waarschijnlijk Slavia Suberba, het is een vaste plant, de meerbeknde rode eenjarige Salvia is er familie van.
Rob

Antoinette van Schaik zei

Mozes in het riet wordt die plant met de paarse bloemen en stakeriger stengels genoemd. Bloeit lang door en de stengels zijn slijmerig als je een bloem zou afknippen.
Mooie foto's en ik lees je blog graag. Wie weet, als we ooit weer eens naar Amerika gaan... Een rondleiding?
Groetjes, Antoinette

Anoniem zei

Wat is het toch een vreselijke ziekte. Iedereen heeft er wel iemand aan verloren. BAH!
Fijn dat het nu eindelijk zomers wordt.
De foto's van de bloemen zijn prachtig, jullie lopen echt voor op ons. Wij hebben alleen maar knoppen in de pioenroos.
Dat paarse Virginia bloemetje hebben wij hier in het blauw.
Groet, Bea

Petra zei

@Margreet - Gelukkig heeft hij het niet nodig gehad en het naar zijn zin gehad!

@Elke - Nee, lupinen zijn groter. Ik vind het ook erg slecht geregeld hier in Vienna!

@Hilde - Ik zie hier al een paar jaar veel maxirokken in de winkels. Die ik gisteren aanhad heb ik ook al twee zomers.

@Sally - Ik zal zorgen dat ik op de foto kom de volgende keer dat ik hem draag.

@Jolanda - Ik vind maxirokken ideaal, netjes kledend, maar toch makkelijk zittend.

@Marianne - Rob heeft het helemaal goed, het zijn salvia superba

@Rob - Inderdaad, ik heb dat opgezocht en dat zijn ze, bedankt!

@Antoinette - Dank je wel en het zou leuk zijn als jullie hierheen kwamen :)

naomi zei

Genoeten van al je foto's weer prachtig heerlijk weekend had je.

Onbegrijpelijk van school om het zo te plannen waardoor ze het feest van het jaar moeten missen.

Dat van de melk vindt ik echt mannen logica je bent een paar dagen weg geweest maar toch moet je als vrouw de koelkast vol hebben en dus ook de melk vers. Groot gelijk dat je kleinere verpakkingen koopt. Ik heb ook vaak maar een 1/2 L melk in huis. Ok halve gallon is wel iets meer. Maar zonde om weg te gooien allemaal.

Gezellig even met Kai gekletst te hebben zijn einde komt ook weer in zicht denk ik zo. Heelijk rokken ben er gek op zomers maar doe er meestal wel een legging onder. heb een probleem met mijn dijbenen die door de warmte gaan schuren en me huid kapot gaat. Loopt niet lekker en erg pijnlijk.

Liefs Naomi

Petra zei

@Bea - Ja, wij lopen ook voor op Boston, bijvoorbeeld. Ook bij mijn zus bloeit de pioenroos nog niet. Ik zie ook telkens nog bloesemfoto's van FB vrienden uit het noorden van het land langskomen. Die zijn bij ons allang verleden tijd.

@Naomi - Gelukkig doen de tieners hun eigen ding gewoon gezellig op zaterdag. Misschien nog leuker voor ze ook. Kai komt 17 juni alweer thuis!!