Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 15, 2013

Au, au, mijn rug!

Heel ongewoon voor hier is het flink mistig als ik de lamellen opentrek. Het heeft toch altijd wel iets geheimzinnigs, vind ik, mist.  Maar zoals die in Nederland regelmatig voorkomt zien we hier niet veel.

Rick en Saskia zijn al vertrokken en ik lepel een yoghurtje naar binnen als ontbijt.  Cosmo helpt daarna altijd met uitlikken, een leuk ochtend ritueel.  Na een paar koppen koffie heb ik mijn caffeine ook weer binnen en rijd naar de sportschool.

Opeens zijn er weer vlinders op onze struiken

Inmiddels is de mist opgetrokken en is het een schitterende zonnige dag.  Sharon wacht me al op en we beginnen met de gewichten oefeningen.  Dat gaat allemaal prima tot ik na een half uur een deadlift doe en opsta en tsjing, het schiet me in mijn onderrug.  Au, au, au!!!

Dit is me nog nooit overkomen en ik baal enorm, want ik heb morgen een rondleiding.  Sharon rekt en strekt en rolt over mijn rug wat wel een beetje helpt.  Ik besluit de cardio vandaag maar te laten voor wat het is.  Thuis neem ik Advil en leg er ijs op, hoewel Katja me al gauw vertelt dat warmte beter is.  Ik haal mijn boekweit warmtekussen tevoorschijn en dat helpt inderdaad wat.

Lopen is gelukkig niet pijnlijk en ik weet dat het een spier is daardoor.  Het is zulk lekker weer en ik wil toch een stukje met Cosmo wandelen.  Dat gaat gelukkig wel goed.  Het is opstaan en zitten dat pijn doet. Onderweg maak ik een paar foto's van herfstversieringen bij huizen en de paar al verkleurde blaadjes.  Nu zijn de bomen weer iedere ochtend een beetje meer verkleurd, al is alles nog overwegend groen.

Het is zo lekker buiten dat ik een Bangkok curry bestel bij Noodles & Company en die op hun terrasje opeet.  Daarnaast liggen Petco en Walgreens

Bij de eerste ga ik eens kijken wat voor Halloween kostuums ze hebben voor honden.  In overleg met Kai kies ik het kreeft kostuum, alleen blijkt later thuis dat het iets te klein is, dus overmorgen maar proberen te ruilen voor een grotere maat.

Op Facebook vroeg ik om suggesties tegen de rugpijn en een paar mensen raadden de Icy Hot patches aan.  Die haal ik dus bij Walgreens en doe er in de auto meteen een op mijn rug.  Eerlijk gezegd voel ik hem echter nauwelijks.  Maar ja, ik heb fibromyalgie en ben "raar" met dingen, die andere mensen wel helpen.  De ibuprofen doet bijvoorbeeld ook niets.

Gisteren zijn we in alle verwarring met het ophalen van Zorro de bus met vlooienspray vergeten bij de dierenarts.  Katja heeft haar appartement al grondig schoongemaakt, maar belde dus laat gisteravond waar die bus was.  Die stond dus nog vrolijk in de behandelkamer en ik haal de spuitbus op, al heb ik hem gelukkig (nog) niet nodig.

Na het sporten ging ik bij de Pet Spaw binnen om een kapbeurt voor Cosmo te regelen.  Hij heeft een aantal klitten, die ik er niet uit krijg.  Ik kon om drie uur een afspraak krijgen en breng Cosmo, die heel enthousiast wordt ontvangen.

Volgens de eigenaresse gaat het een uurtje duren.  Op de terugweg gooi ik de van vol en ga dan mijn rugpijn negeren en voor het huis in de zon zitten lezen.  Ik heb een maxi rok aan en zit op de stoep met twee treden.  Opeens werkt Snickers zich onder mijn rok en gaat tussen mijn benen een tree lager dan waar ik zit liggen slapen.  Katten!

Onder mijn rok
 
Een uur gaat voorbij, twee uur gaan voorbij en ik denk er net aan eens te bellen of Cosmo al klaar is. Net als ik mijn telefoon oppak speelt mijn deuntje "Always look on the bright side of life" en het is de eigenaresse van de hondenkapper.  Ze zijn klaar met Cosmo, alleen zijn nagels en haar achter moet nog (dat laatste om te voorkomen dat er viezigheden in blijven hangen).

Als ik aankom om hem op te halen wordt Cosmo nog door iedereen geknuffeld.  Volgens mij vindt hij het wel prima allemaal, hoewel hij mij, zodra hij mij ziet, bij mij wil zijn, de lieverd.  Hij ziet er in ieder geval weer prachtig uit! 

De eigenaresse grapt dat ze een Cosmo tweeling in zijn bad heeft liggen.  Dat kan ik me helemaal voorstellen, er komt ook voor mij iedere keer zoveel uit zijn vacht als ik hem kam.  Cosmo ziet er inderdaad weer heel erg mooi en netjes uit.

Thuis warm ik mijn rugwarmer weer op in de magnetron.  Saskia heeft vanavond haar eerste bijles voor wiskunde.  Terwijl ik in mijn luie stoel zit hoor ik ze bezig en ik vind die man erg saai klinken.

Dat blijkt inderdaad het geval te zijn geweest, maar erger is dat hij twijfelde aan zijn eigen oplossing van een van Saskia's problemen.  Daar gaan wij niet iedere week $60 voor betalen!  Het moeilijke is dan zo iemand na de eerste week al te laten weten dat hij niet meer nodig is. 

Rick zorgt natuurlijk prima voor mij en bestelt lekkere zalm kabobs bij Friends.  Intussen houd ik mijn rug warm en lees online dat lopen ook juist helpt, dus ik ga het morgen meemaken.  Ik ben helemaal gewend aan rugpijn, maar dan tussen mijn schouderbladen.  Je onderrug gebruik je duidelijk meer.

Foto's van vandaag staan hier

11 reacties:

tineke zei

Je foto's zijn (nog) niet te bekennen. Ik kan me voorstellen dat Katja haar werk bij de reddingsbrigade en vooral haar collega's gaat missen. Maar jullie zijn toch gewend aan afstanden rijden, kan ze niet toch blijven.
vervelend van je onderrug pijn, ik had er deze zomer voor het eerst een paar weken last van; heel vervelend.
Wij gaan volgende week naar Texel met oudste kleindochter,ik heb er helemaal zin in, maar eerst nog 2 dagen heel hard werken om zoveel mogelijk af te ronden wat niet kan wachten tot na de vakantie.

Ineke zei

Beterschap met je rug! Heel vervelend en pijnlijk zoiets.

Marion2 zei

Je vlinderfoto's zijn om in te lijsten, zo prachtig. Misschien eens inzenden bij een fotowedstrijd?

Sterkte met je rug.

Marion2 zei

Is het misschien een idee om voor bijles aan Saskia, tegen betaling, een heel goede medeleerling te vragen? Zo deden ze dat veel op de school van mijn kinderen en dat werkte heel goed. Die kinderen weten ook precies wat er qua stof en toetsen van de leerlingen verlangd wordt.

Jurgen de Bruin zei

Ik zei het je toch op Facebook: Lopen en zwemmen zijn goed voor je rug. ;-) Sterkte er mee in ieder geval!

Anoniem zei

Beterschap met de rug! IJs is de eerste dag het beste, daarna warmte, vooral als het een verrekte spier is. Ibuprofen mag dan misschien niet helpen voor de pijn, maar als ontstekingsremmer doet het toch zijn werk, als voel je het niet meteen. Lopen/staan geven het minste druk op een ruggewervel, na liggen; zitten geeft het meeste druk.

Annemiek

Anoniem zei

Veel sterkte met je rug Petra, beweging is altijd goed en ik neem dan altijd Diclofenac wat bij mij altijd goed helpt.

Groetjes, Evelyn

Anja zei

Sterkte en beterschap met je rug. Bij mijn helpt ijs redelijk goed. Bij de Target heb ik ooit een brace gekocht, dat geeft ook verlichting.
Prachtige vlinderfoto’s heb je gemaakt.

Brin zei

Haha, Cosmo in kreeftenkostuum. Ik kijk er al naar uit om de foto's te zien hiervan :)

Het beste met je rug nog hoor.
Groetjes Brin

naomi zei

Hallo

Je hebt dus echt de spit te pakken en de naam deathlift is nu wel toepasselijk. Succes ermee en warmte doet wonderen.

Oh wat leuk Cosmo als kreeft is dan helemaal een lekker hapje.

Vervelend dat de bijles leraar niet beviel bij saskia hij moet niet saai zijn juist de uitdaging erin vinden. Hoe is het met het duits afgelopen?

Groetjes Naomi

Petra zei

@Tineke - De link voor de foto's staat er nu, sorry! Katja gaat het veel te druk hebben om nog telkens die twaalf uur shifts te doen. Veel plezier op vakantie!

@Ineke -Dank je wel

@Marion - Ja, een klasgenoot hielp Saskia zondag al heel goed, dus die heeft ze nu gevraagd. Bedankt voor het compliment over mijn foto's.

@Jurgen - Lopen heb ik vandaag zeker gedaan

@Annemiek - Ja, ik heb netjes ibuprofen genomen vandaag.

@Evelyn - Beweging inderdaad, het voelt het best als ik loop, maar ja, kan ook niet de hele dag

@Anja - Een brace, als het blijft is dat een goed idee

@Brin - Ja, ik moet natuurlijk wel nog even de juiste maat halen voor hem, hopelijk hebben ze die.

@Naomi - Het Duits is nog niet afgelopen, zucht. Saskia moet nog veel van het tweede jaar en doet er volgens mij niets aan. Het hoeft niet voor haar diploma maar staat een stuk beter voor colleges.