Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 22, 2013

Herfstkleuren

Gisteravond had Saskia weer heel erge last van schouder- en hoofdpijn.  Ik smeerde haar in met Mineral Ice, maar ook vanochtend is het nog erg.  Ze heeft weer een aantal belangrijke proefwerken en ik weet uit ervaring nog hoe dat gewoon niet gaat met die pijnen. 

Ook voor vandaag meld ik Saskia dus weer ziek op school.  We zien beiden al uit naar Laura's massage donderdag, want die hielp althans voor een aantal dagen.  Ik vind het echt vreselijk dat Saskia mijn pijnproblemen geerfd lijkt te hebben. 

Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een Smart Ones muffin met kaas en ei als ontbijt.  Toegegeven niet mijn favoriete ontbijtsandwich, want in de magnetron worden ze heel taai.  Maar ja, ze moeten op.  Met wat slokken koffie is het allemaal wel weg te werken.

Vandaag is het een "makkelijke" sportdag, een uur cardio.  Ik ga naar de sportschool en daar wordt me om een nieuwe credit card gevraagd, want de kaart die ze hebben werd geweigerd.  Oh ja, oeps, mijn kaart is dit weekend weer ongeldig gemaakt, zo ergerlijk!  Ik hoop de nieuwe gauw weer te ontvangen.

Sharon vraagt me bezorgd hoe het met mijn rug is.  Ik verbeeld me iedere dag een beetje beter, maar nog steeds veel meer pijn dan mij lief is.  Gelukkig heb ik er tijdens het sporten nauwelijks last van, beweging helpt juist.

Het uur gaat met een goede roman snel voorbij.  Thuis heeft Saskia een flinke boodschappenlijst voor me opgesteld.  Het moet gezegd, zij is hard aan haar schoolwerk en de keuken en was zijn gedaan.  Misschien moet ik haar maar vaker thuis houden (grapje, hoor!).

Met de boodschappenlijst ga ik naar Whole Foods.  Overal hier hangen bordjes om je eigen tas mee te brengen.  Daarvan hebben wij er inmiddels een stapel, maar een favoriet van mij is de Duitse van Tegut.  Die is zo groot, meestal kan alles wat ik koop erin.  Hij heeft ook schouder- en handhengsels.

Alles wat Saskia op haar lijstje heeft staan vind ik met gemak.  Ik koop ook meer ontbijt voor mezelf en avondeten voor vanavond.  Het valt me op dat er opeens veel exotischere dingen in de salade bar liggen.  Ik neem daar een aantal van mee voor mijn diner.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Het is op het moment zo mooi, al is het nog niet op zijn hoogtepunt.  Opvallend zijn de vele "kamikaze" eekhoorntjes, zoals ik ze noem.  Het is erg opletten, want constant loopt er een met een noot in zijn bekje de weg over.  In de jaren dat ik hier woon heb ik er twee doodgereden, omdat ze soms gewoon letterlijk onder je wielen rennen

Net zo rood als de auto
 
Onverwacht komt de zon ook nog even door. Aangezien de komende dagen een stuk kouder zullen worden ga ik daar voor het huis van genieten en lezen.  Daar zie ik een mooie insekt bij onze vlinderstruik die ik hier nog maar een paar keer eerder heb gezien. 

Het is de kolibri mot (vrij vertaald), die lijkt op een kleine kolibri, maar het is dus een mot.  Gauw ga ik er foto'svan nemen, maar het beestje is zo snel dat het inderdaad maar bij een foto blijft, helaas.  Het is een bijzondere mot, vind ik. 
 
Het wordt al gauw te koel buiten en ik kijk een paar afleveringen van America's Next Top Model op mijn laptop.  Ik blijf het leuk vinden, de mix van jongens en meisjes.  Het lijkt er zelfs op dat de jongens het beter doen.

Als Rick thuiskomt "maken" we het Whole Foods avondeten.  Voor mij de verschillende salades, een meergranen broodje en een moot zalm.  Voor Rick heb ik London broil en kipfilet, asperges en een meergranen broodje.  Het smaakt allemaal ontzettend lekker, maar ik ga toch een opmerking maken dat ik de zalm ook weleens op een andere manier bereid zou willen zien.

Meer herfstfoto's van vandaag staan hier

10 reacties:

Anja zei

Prachtige herfstkleuren!
Misschien zijn de Dry needling behandelingen iets voor Saskia, ik heb er veel baat bij voor mijn nek en schouder. Heerlijk dat de zon toch nog tevoorschijn kwam!

Bente zei

Dank voor het noemen van de kolibrimot. Vorig jaar zagen wij er een en dachten lang dat het een kolibri was maar zagen er uiteinlijk toch een vlinder in. Nu weet ik dus dat dat een kolibrimot was.

José zei

Vervelend van de pijnen van Saskia, hopelijk kan ze alle toetsen inhalen!

Ik lust alleen gerookte zalm, dus kan je helaas niet aan een recept helpen haha!

Anoniem zei

Wat naar voor Saskia, al die pijnen. En inderdaad ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent.
Leuke foto's, ik heb nog nooit zo'n beestje gezien.
Groet, Bea

Hester zei

Wat vervelend dat Saskia zo vaak last heeft van hoofd-, nek en schouderpijn. Hopelijk helpen de massages!
Hester

Petra zei

@Anja - Ik weet niet of Saskia daarvoor open zou staan, ze heeft niet veel op met naalden.

@Bente - Ha, grappig! Ja, de eerste keer dat ik er een zag dacht ik ook dat het een kolibri was, maar die hebben geen antennes of probiscus

@Jose - Gerookte zalm is ook favoriet bij mij, maar ik vind het gegrild ook erg lekker

@Bea - Je ziet ze hier ook niet vaak. Dit was voor mij pas de tweede dit jaar.

@Hester - Ja, heel vervelend voor haar.

Tink zei

Denk je dat Saskia het van jou heeft geërfd? Ik weet dat er onderzoek naar erfelijkheid van Fibromyalgie gedaan is.

Zijn de pijnen en last met haar spieren erger geworden na haar Epstein Barr? Als dat zo is kan het een heel vroeg begin van ME/CFS zijn. Ook veel Fibro mensen hebben FMS gekregen na een virale aandoening.
Ik weet uit ervaring dat Magnesium een supplement is dat helpt enorm goed voor spier ontspanningen. Ik krijg het altijd in een infuus en na dat infuus ben ik altijd zo ontspannen als een slappe vaatdoek. :-) Je zou zelf kunnen zoeken naar Magnesium and Muscles. Ik weet dat WebMD een groot artikel heeft erover maar ook officiële government research sites.

Margaret zei

Hoi Petra,
Wel een beetje laat, maar ik wilde even reageren op je WW ontbijt beleving. Ik vind die dingen ook altijd zo taai worden. Ik heb ergens eens een Chef Buddy Microwave Egg Cooker gekocht (ik geloof bij mijn supermarkt voor $5 ofzo), en nu toast ik mijn eigen muffins en poach ik het ei in the microwave. Het gehele gedoe duurt net zo lang as het toasten van de muffin. Ik het ook wel eens een ontbijt sandwich van Jimmy Dean uit elkaar gehaald en daar de muffins apart van getoast. Ik denk dat het brood de microwave gewoon niet kan overleven.

Petra zei

Hoi Margaret, bedankt voor de tip. Ik ga eens proberen het brood apart te roosteren, goed idee! Zo'n egg poacher heb ik ook, maar meestal ik dan de eieren zonder brood.

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.