Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 28, 2013

Burke Lake 2

En toen was het weer maandag.  In tegenstelling tot wat ik uit Nederland lees daagt een zonnige en windstille dag.  De temperatuur zal ook gelukkig weer meer zoals gemiddeld dit seizoen worden.  Ik neem me dus voor weer veel tijd buiten door te brengen.

Eerst echter ga ik na het ontbijt en van alles online gelezen te hebben richting sportschool.  Daar wacht Sharon me al op voor de personal training.  Mijn rug voelt een heel stuk beter dus we zijn niet zo voorzichtig als vorige week.  Het gaat allemaal prima, gelukkig.  Voortaan let ik een stuk beter op om mijn maagspieren te gebruiken met sommige oefeningen, zodat mijn rug beschermd blijft.

Na nog een half uur cardio haast ik me naar huis.  Daar doe ik droge kleding aan en doe Cosmo in de van.  Bij Manhattan Bagel haal ik een "tuna thin", dunne bagel met tonijnsalade, en rijd dan weer naar Burke Lake.

Met zicht op de mooi kleurende bomen aan de overkant van het meer eet ik op een bankje bij de parkeerplaats mijn lunch.  Dan lopen Cosmo en ik een stuk de ene kant op en daarna een stuk in de tegengestelde richting. 


Helemaal om het meer is een afstand van 7,5 kilometer en daar heb ik geen zin in.  Mijn doel is mijn 10000 stappen en vijf mijl te halen en met het halve uur cardio vanochtend lukt dat ruim.  In ieder geval is het uitzicht schitterend en vandaag een stuk meer weerspiegeling aangezien het vrijwel windstil is.
Het water heeft ook mooie kleuren!

Na anderhalf uur genieten, fotograferen en ook een paar keer gewoon een tijdje op een bankje genieten, zijn we weer terug bij de van.  Morgen heb ik mijn eerste "officiele" Engelstalige rondleiding. 

Onze Ierse vriend Niall heeft een Ierse vriend en zijn vader op bezoek en vroeg mij hun rond te leiden.  Alleen is de vader 74 jaar oud, dus die gaat niet die hele lange wandeling volhouden.  Niall belt om te bespreken wat we kunnen doen en ik stel voor eventueel taxi's of de metro te gebruiken.  Ik ben benieuwd.

In Vienna doe ik nog wat boodschappen en ga dan thuis voor in het zonnetje zitten lezen.  Ik zie nog veel vlinders op onze vlinderstruiken.  Helaas maar heel weinig monarchs.  Van iemand op Facebook hoorde ik dat 90% daarvan op hun jaarlijkse reis vanuit Mexico het niet overleefd hebben dit jaar.  Zo zonde!

Meestal eten we maandag gewoon thuis, maar Rick gaat morgen op een korte reis en wil vanavond gezellig ergens eten.  Daar heb ik natuurlijk nooit bezwaar tegen.  We eten lekker bij Sweetwater Tavern.  Voor mij de kipsalade, maar dan met zalm, die komt met van alles en nog wat en is zeer smakelijk. 
Ook een mooie zonsondergang vanavond

Thuis is het weer tijd voor The Voice.  Nu is er ook een gelegenheid tot stelen bij de individuele zangers rondes.  Dat maakt het toch een stuk spannender vind ik.  Al zijn de blinde rondes nog steeds het leukst. 

Foto's van vandaag staan hier.

6 reacties:

Anja zei

Fijn dat het beter gaat met je rug.
Ik verheug me op ons bezoek aan Burke Lake, prachtig die kleuren!
Succes morgen met je Engelstalige rondleiding!

Anoniem zei

Mooie herfstfoto's, echt genieten ook voor jouw bloglezers, dank daarvoor.
Jouw "1ste officiele Engelstalige" rondleiding kan voor jou toch geen probleem vormen want ik veronderstel dat jouw uitleg in het Engels niet zo veel zal verschillen van de Nederlandstalige uitleg, en dat jouw Engels evenwaardig is als je moedertaaal na al die jaren in Washington.
Groeten van Hilde uit B. en voor vandaag succes met de rondleiding met de Ieren.

Anoniem zei

Prachtige foto's van Burke Lake.
Succes vandaag met de rondleiding.
Groet, Bea

Marion zei

Wat leuk dat je morgen je eerste Engelstalige rondleiding hebt, ik heb me nooit gerealiseerd dat je tot nu toe enkel Nederlandstalige rondleidingen had gehad. Hoe komt dat? Een bewuste keuze of adverteer je nooit voor Engelstalige rondleidingen? Een keer wat aandacht op je Facebook of wat mailtjes rondsturen (al was het bij voorbeeld alleen al naar The Red Hat Women of zo)zou toch best snel wat kunnen opleveren. Maar wellicht wil je ook niet meer doen dan op dit moment.

Veel plezier in ieder geval, een andere doelgroep, dat is ook wel eens leuk natuurlijk.

Becs zei

Spannend, je eerste engelstalige rondleiding. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.

Petra zei

@Anja - Ja, we gaan ervan genieten vrijdag!

@Hilde - En toch was het vreemd, ik moest soms naar bepaalde woorden zoeken zo ben ik gewend aan het Nederlands.

@Bea - Dank je

@Marion - Inderdaad doe ik het alleen in het Nederlands. Als ik het officieel in het Engels zou gaan doen vergt DC als een van de weinige steden in het land dat je een diploma haalt. Dat is duur en dan zou ik veel meer moeten vragen wat voor Nederlanders teveel zou zijn. Bovendien is het zo leuk en goed, heel veel meer lopen zouden mijn voeten ook niet aankunnen.

@Becs - Het was zoals altijd erg leuk.