Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 21, 2013

Great Falls en internet ontmoeting


Zondag

Na de fysieke ontberingen van gisteren slapen we lekker uit.  Kai en Saskia zijn zelfs al op als wij opstaan en dat zegt wat!  Saskia vertrekt vrijwel meteen naar Lawrence.

Met Kai gaan we Vienna in en halen koffie bij Starbucks (en een sandwich voor Rick) en ontbijtsandwiches voor Kai en mij bij Panera.  We ontbijten thuis samen en dan gaat Rick met de buurman de sproeiers in de tuin winterklaar maken.  Kai gaat schoolwerk doen en ik de foto's en filmpjes van gisteren opladen.

Voor de lunch heb ik een coupon voor de squash soep van Panera gebruikt, erg lekker met geroosterde pompoenzaden.  Het is prachtig weer en zo'n graad of achttien, dus ik kan het buiten voor in het zonnetje naar binnen lepelen.

Dan doe ik Cosmo in de van en rijd naar de Lake Fairfax camping niet ver hiervandaan.  Hier haal ik Alles Amerika forummers Marja en Ko op en samen gaan we door naar Great Falls.  Na een tijdje wachten voor de ingang, want met zulk mooi weer is dit park in het weekend zeer populair, parkeer ik de van.

We lopen eerst een stukje langs de rivier naar de dam.  Het is vrij druk op het pad en Cosmo vermaakt zich met overal snuffelen.  Alleen is hij op een gegeven moment wat te enthousiast en duwt met zijn neus tegen een klein jongetje. 

Het kind schrikt natuurlijk van die grote hond en begint te huilen.  Hij lijkt verder ongedeerd, dus na me uitgebreid verontschuldigd te hebben voor Cosmo's gedrag lopen we verder.  Tien minuten later komt de vader op me af en vraagt of Cosmo al zijn vaccinaties heeft gehad wat natuurlijk zo is.

Cosmo's neus was namelijk in het oog van zijn zoontje gekomen en de vader wil nu dat ik zijn telefoon bel zodat hij mijn telefoonnummer heeft.  Dat doe ik, maar niet bepaald van harte.  Er is niets aan zijn zoontje te zien en als ik het jochie vraag of hij okay is knikt hij ja.  Hopelijk gaan ze niet iets verzinnen en mij daar dan verantwoordelijk voor stellen.

We lopen terug naar de watervallen en gaan bij de drie uitkijkpunten kijken.  Bij het eerste zien we een paar kayakers, die via een van de grootste watervallen naar beneden komen.  Een spectaculair, maar ook gevaarlijk, gezicht.  Als het beiden zonder kleerscheuren is gelukt wordt er spontaan geapplaudisseerd door de toekijkers.

 
 
Na ruimschoots van het altijd weer prachtige uitzicht genoten te hebben neem ik Marja en Ko mee naar ons huis.  Daar drinken we nog wat en kletsen ook met Rick erbij verder.  Tegen etenstijd brengen we hen weer terug naar de camping.

Daar bewonderen we ook gelijk de enorme camper waar Marja en Ko mee door dit gebied rijden.  Het is vrijwel een bus en volgens ons zou je er in Nederland niet met een gewoon rijbewijs mee mogen rijden. 

Ze hebben dan ook wel een aantal angsten uitgestaan, want hier in het noordoosten is alles lang niet zo breed en op campers ingesteld als in het westen van het land.  Lekker ruim is hij van binnen in ieder geval wel.

Na afscheid van Marja en Ko genomen te hebben bestellen we makkelijk pizza van Vocelli's als avondeten.  Kai heeft besloten pas morgenochtend terug te gaan en hij heeft de VPRO serie "Nederland van Boven" ontdekt.

Daarvan heb ik wel een aantal afleveringen gezien, maar alleen op mijn kleine laptopscherm.  Rick sluit de computer op het grote scherm beneden aan en dan is die serie helemaal prachtig!  Ik zie dat er in november een nieuwe serie van komt.

Maandag

Kai neemt afscheid en Rick vertrekt naar zijn werk.  Saskia heeft echter net uitgevonden dat ze een proefwerk voor biologie heeft vandaag en daar dus niet voor gestudeerd.  Ik haal mijn hand maar weer eens over mijn hart en meldt haar ziek, zodat ze geen slecht cijfer haalt. 

Na mijn ontbijt vertrek ik naar de sportschool waar Sharon me al opwacht.  Mijn rug is nog steeds niet beter dus we doen oefeningen waarbij we die ontzien.  Ook veel buikspieroefeningen en veel strekken en na afloop heb ik een stuk minder pijn.  Na nog een half uur cardio heb ik het weer gezien hier.

Voor de lunch haal ik een dunne bagel met ei, kaas, asperges en champignons van Manhattan Bagel.  Ook vandaag is het weer prachtig zonnig weer en lekker genoeg om buiten te eten.

Dit is wel een van de laatste warmere dagen met zo'n twintig graden en ik wil dus zoveel mogelijk van die temperatuur genieten.  Ik lijn Cosmo aan, neem mijn fototoestel mee en maak een wandeling door de buurt.

Daarna ga ik op het stoepje voor het huis in het zonnetje zitten lezen.  Om een uur of drie belt Kai.  Of ik de oplader van zijn laptop heb gezien.  Nee, dat niet, maar die ligt inderdaad nog waar Kai hem gisteravond heeft gelaten.  Natuurlijk heeft hij die hard nodig, dus ik breng hem gauw naar de UPS Store zodat Kai de oplader morgenochtend weer in ontvangst kan nemen.

Zodra de zon achter de huizen zinkt wordt het te koel buiten.  Tijd om de was op te vouwen, die flink is met al Ricks Tough Mudder spullen.  De telefoon gaat en het is Katja.  Meestal is er dan geen goed nieuws, want zij sms-t liever over het algemeen.

En inderdaad, Katja is weer op weg naar de dierenarts met Zorro.  Hij is nog steeds bang van zijn staart, eet en drinkt slecht en heeft die staart vanmiddag ook weer opengebeten op de een of andere manier. 

Niet veel later belt Katja weer.  De dierenarts zegt dat het puntje van Zorro's staart dood is.  Het voelt ijskoud aan zegt Katja.  De arts raadt aan er een groter stuk af te halen.  Gelukkig blijkt een operatie in Roanoke een heel stuk goedkoper te zijn dan hier bij onze dierenarts.  Arme Zorro en arme Katja!

Rick komt thuis met mijn favoriete Thaise eten.  Alsof hij wist dat ik daar enorme zin in had.  De "wild pork" met verse groene peperkorrels is zo lekker pittig! 

Vanavond kunnen we hopelijk The Voice kijken, want gisteravond ging er iets mis met ons nieuwe satellietsysteem.  Rick heeft het vanochtend gemaakt, maar het is al de derde keer dat het niet goed werkte.  We kunnen dan wel heel veel shows tegelijk opnemen met deze "Genie", maar als we ze niet eens kunnen ontvangen komen we niet ver, natuurlijk.

Foto's van vandaag zijn hier.

10 reacties:

Anja zei

Vervelend dat die vader zo moeilijk deed. Jammer dat er aan het warme weer een einde gaat komen.
Arme Zorro en arme Katja.
Leuk, ik ben ook The Voice aan het kijken.

Karla zei

Rare man hoor, alsof een neus van een hond kwaat kan :(
Jakkie, die staart van Zorro, schijnt inderdaad heel vreemd te zijn voor katten als ze een stuk van hun staart missen. Hoop dat hij snel beter is.

Anoniem zei

Wel spijtig het incident met Cosmo en het kleine jongetje. Hopelijk krijg je verder geen last.
Hier bij ons moeten de honden altijd aangelijnd zijn, ook in natuurgebied op straffe van boete. Er zijn wel in bepaalde zones speelweides voor honden, waar ze dan vrij kunnen rondlopen.
Ik heb mij laten vertellen door een hondenbezitter (wél van een grote hond) dat 80% van de bevolking schrik heeft van een grote hond. Petra is dat ook uw ervaring?
Prachtige herfstfoto's heb je gemaakt.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Mensen kunnen zo vreemd reageren. Nou maar hopen dat je niks meer van ze hoort.
Ik was juist van plan om te informeren naar Zorro. Wat een pech!
Groetjes Anja L.

Nina zei

Leuk jullie internetontmoeting. Beetje jammer van het gedonder met Cosmo, hopelijk hoor je verder niks meer.

Saskia had geluk met je ziekmelding. Ik zou "ik wist het niet" niet zomaar geloven, gelukkig heb ik geen kinderen. ;-)

Nederland van boven is leuk! Er bestaat ook Nederland van boven junior als jullie er geen genoeg van kunnen krijgen.

Arme Zorro...en arme Katja inderdaad!

Marion2 zei

Wat een naar incident met die vader van dat jongetje. Lijkt me een akelige man (en ik ken hem niet eens).

Wat zielig van Zorro. Heb ik goed begrepen dat het door vlooien is gekomen?

Anoniem zei

Lastig als je zo'n man tegen komt.Je moet je altijd maar weer verweren.
Wat vervelend voor Katja en Zorro,
en dierenartsen zijn toch al niet echt voordelig.
Bij Cathy is een van de honden gebeten door een schorpioen.Direct naar de dierenarts en $ 280 armer.
't Mag wat kosten.
Schitterend die herfstfoto's.
Groetjes
Wil

jolanda zei

Ik heb een reuzegrote hond, mensen hebben alleen daarom al schrik van hem en houden afstand. Echter de meeste incidenten vinden plaats met kleine honden, die zijn vaak wat feller en mensen onderschatten ze. Maar ik had bij die man toch even mijn gsm niet bij me gehad en bij het telefoonnummer doorgeven 2 cijfers verwisseld. Dit klinkt als zo'n zeikerd die dadelijk de herfstverkoudheid op jullie wil verhalen.

Arme Zorro.

En Saskia boft maar. Dit jaar kun je nog smoesjes voor haar verzinnen, op college zal dat niet gaan.

Anoniem zei

Zeer irritante man ,om over zoiets te vallen,zijn meestal geen dieren liefhebbers.
Zielig voor Zorro,alweer n operatie,hopelijk komt het nu wel goed.
Hier was het vandaag de warmste 22e Okt in Limburg sinds 1989 met 23.1 gr..was n heerlijke dag,vorige week hadden we de winterjas al aan..en nu,wat n verschil he.
Fijne week nog en beterschap voor Zorro en een extra aai voor Cosmo,dat lief beest.

Groetjes Joke

Petra zei

@Anja - Ja, die vader, ik hoop dat ik er verder niets van hoor

@Karla - Ik hoop dat het leed voor Zorro nu geleden is

@Hilde - Hier ook altijd aangelijnd, hoor, je ziet hier vrijwel nooit honden loslopen tenzij in een hondenpark. Cosmo ziet eruit als een wollige beer en nee, mijn ervaring is dat er juist veel mensen zijn die hem willen aaien.

@Anja - Inderdaad, echt pech met Zorro :(

@Nina - Oh, bedankt voor de tip, ik zal hem aan Kai ook doorgeven.

@Marion - Ja, Katja is nog razend op haar ex-huisgenoten dat ze haar niet op de hoogte hebben gesteld.

@Wil - Nou, inderdaad, maar deze dierenarts vroeg $1000 minder dan de onze, dat vind ik toch wel heel veel en ga ik als ik de kans heb toch wel iets van zeggen, vooral omdat er toch complicaties waren.

@Jolanda - Hij had al gezien dat ik mijn telefoon mee had :(. Maar goed, ik hoop niets meer te horen en hoe dan ook is het zijn woord tegen het mijne.

@Joke - Vandaag dus warmer bij jullie dan hier. Dit klimaat kan zo verschillen, het wordt de komende opeens fel kouder, helaas. En ja, Cosmo is heel lief, ik heb hem nog nooit horen grommen tegen mens of dier.