Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 04, 2013

Halloweenversieringen

De morgen daagt alweer helemaal zonnig.  Rick en Saskia vertrekken tegelijk om een uur of acht.  Saskia lijkt gelukkig wat beter en Ricks project waar we gisteren aan werkten is klaar om naar de klant gestuurd te worden.

Eekhoorntjes zijn dol op de besjes in onze dogwoods

Na mijn ontbijt rijd ik naar Saskia's school.  Zij heeft een toestemmingsformulier voor een excursie op maandag en dinsdag voor Environmental Sciences AP en een check om daarvoor te betalen nodig.  Het is bij Great Falls en dat is een nationaal park. Die zijn nog steeds allemaal dicht, dus ik betwijfel of het door kan gaan, maar ik breng het formulier toch maar.

Daarna rijd ik door naar de sportschool.  Vandaag is het een cardiodag.  Ik heb erge pijn in mijn rechterheup en -been om de een of andere reden.  Gelukkig helpt het om een uur flink te bewegen.  Soms vraag ik me af hoe dat in latere jaren zal gaan, maar daar denk ik nog maar even niet aan.

Het is intussen zomers warm met 31 graden!  Ongekend voor 4 oktober, er zal vandaag dan ook een warmterecord gezet worden.  Cosmo vindt het natuurlijk ook warm, dus we maken een korte wandeling en dan wil hij niet meer.

Bij Manhattan Bagel haal ik een dunne bagel met ei, asperge en champignons en rijd dan naar Fairfax.  Daar is die bagel eindelijk wat afgekoeld en ik eet in de auto.  Dan loop ik Party City binnen.  Meteen als ik binnenkom word ik begroet met zuchten, steunen, gillen en meer, komend uit allerlei griezelige figuren.

Geen wonder dat de kinderen het vroeger maar heel eng vonden om hun Halloween kostuums hier te gaan uitzoeken!  Nu bekijk ik het allemaal uitgebreid en zie een paar leuke dingen om aan onze tuin toe te voegen.  Maar ik ben hier voornamelijk voor meer paarse lichtjes en daarvan neem ik drie dozen mee.

Thuis hang ik de nieuwe engerds aan de magnolia en doe de lichtjes in de struiken.  Alleen is het duidelijk dat een van de dozen al eerder geopend was.  Voor een reden, blijkt, want de helft van die lichtjes werken niet.  Gelukkig kan het allemaal tot 24 oktober teruggebracht worden.  Les geleerd: check of de doos eerder geopend was.

Het is een warm akkefietje om de "spinnenwebben" aan de postbus en bij het huis aan te brengen.  Intussen zie ik onze overburen, Leah's ouders, ook buiten bezig.  Zij werken beiden voor de regering en zijn dus sinds dinsdag tijdelijk met onbetaald verlof. 

Zij zitten ook tegen hun pensioen aan en gebruiken deze onverwachte vrije tijd om hun huis klaar te maken voor de verkoop.  Dat zal in vijftien jaar tijd pas het tweede huis in onze straat worden waar de eerste bewoners uitgaan.  Heel ongewoon is dat voor hier, want veel mensen verhuizen zeer regelmatig.

Druipend van het zweet loop ik naar binnen waar zelfs in oktober de airconditioning nog aanstaat!  Ik zie Flapjack bij een van onze kastjes en hoor een soort getsjirp daarachter.  Saskia is ook thuis en we weten niet of het een vogel, insekt of iets anders is. 

Na het kastje een beetje verplaatst te hebben blijkt het om een heel kleine vole te gaan.  Met een zachte bezem en opraapblik raap ik hem op.  Het beestje protesteert ernstig, maar uiteindelijk lukt het me hem weer in de tuin de vrijheid te geven.

Met veel plezier ga ik de rest van de middag op het deck lezen, onvoorstelbaar op vier oktober!  Rick sms-t dat hij een reservering heeft gemaakt bij nog weer een nieuw restaurant dat net open is, Trio.  Hij schrijft dat het voor op hun terras is. 

Als we er aankomen blijkt dat het terras nog niet klaar is voor volle bediening, helaas.  Wij krijgen dus een tafel binnen en heel goede bediening.   Rick en ik delen een krab en gamba's cocktail en dan neem ik weer eens twee voorafjes als hoofdgerecht.

De carpaccio is heel erg lekker en de tomatensalade ook.  Het lijkt op het eerste gezicht weinig eten, maar blijkt meer dan genoeg!   Al met al een goede ervaring bij dit nieuwe restaurant, al vind ik hun prijzen nogal hoog.  Maar ja, een grote lokale beroemdheid, Sonny Jurgensen,  liep dan ook net langs onze tafel (en ik zag dat niet eens).

We hebben vanavond in ieder geval weer genoten.  Saskia is nerveus voor haar derde SAT's morgen en heeft even wat steun nodig.  Maar wat ze morgen ook doet, haar resultaten vorige keer waren goed genoeg voor de meeste colleges. Ik zal zo blij zijn als we die eerste "you are accepted" brief zullen ontvangen!

7 reacties:

Anoniem zei

Jullie voortuin is al prachtig versierd voor Halloween, maar met zulk warm weer is het bij jullie nog meer zomer dan herfst, geniet nog maar wat van het warme weer.
Er is momenteel geen foto te zien van de rotonde voor jullie huis en ik zie dat uitzonderlijk jouw auto in de garage staat.
Verder een fijn weekend en geniet nog van het zonnetje.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Jullie tuin ziet er weer heel leuk uit.
Heerlijk dat warme weer in oktober, wij hebben hier ook nog redelijk weer.
Succes voor Saskia en een gezellig weekend voor jullie allemaal.
Groet, Bea

Anoniem zei

Succes aan Saskia!
Lekker nog zo'n weer, zolang het duurt.
Als antwoord op een berichtje op mijn facebook; die les is via een community college hier.

Annemiek

Anja zei

Leuk al die Halloween versieringen, ziet er weer griezelig uit. Volgens Marcel hebben de oude bewoners van ons huis de Halloween versieringen achter gelaten.....leuk kan ik deze meteen gebruiken.
Succes voor Saskia!

Petra zei

@Hilde - Ja, ik heb Rick al aan het werk gezet met de camera. Helaas is er iets mis met de server, dus ik weet niet hoe lang hij uit de lucht gaat zijn.

@Bea - Saskia heeft uiteindelijk de test niet gedaan, zucht!

@Anja - Oh, dat is leuk! Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

naomi zei

Hallo

Je tuin ziet er weer heel gezellig uit ook griezelig.

Van de week had je het over die handscanners. Ook die zie je hier bij enkele grotere albert heijn ik heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt. Vindt het niet zo handig denk ik. Ga ook meestal naar een kleinere AH.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Naomi - Die handscanners vind ik heel handig want eenmaal bij de kassa hoef je alleen nog te betalen. De boodschappen doe ik meteen na het scannen in mijn tas.