Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, november 30, 2013

Kerstparade

Oh, het was koud vannacht, ik wil bijna mijn warme bedje niet uit!  Veel kouder dan gewoonlijk eind november, ik hoop niet dat dit een voorbode van een heel koude winter is.  Om half negen gaat de deurbel en Rick gaat naar beneden om te kijken wie het is.  Ik blijf nog liggen en doezel wat verder, maar een kwartiertje later hoor ik lawaai op het dak.

Dat kunnen geen eekhoorns zijn en ik ga Rick vragen wat er aan de hand is.  Ik was dus straal vergeten dat ze vandaag het dak dicht gaan maken, zodat er geen eekhoorns meer in kunnen komen.  Ze installeren wel vallen waardoor eventuele dieren, die al op onze zolder verkeren, naar buiten kunnen, maar geen beestjes kunnen meer naar binnen.

Saskia gaat met haar vriendin Laura naar de mall voor Black Friday.  De rest van ons eet gauw ontbijt en dan gaan we naar Reston.  We parkeren bij Ricks kantoor en lopen vervolgens naar Market Street waar de Holiday Parade langs zal komen.  Wonder boven wonder vinden we nog een plekje aan de rand van de stoep.


Een paar minuten later begint de parade.  Het is kleurig en leuk, al zit er een vrouw naast ons, die de hele tijd "Happy Holidays!!!" schreeuwt.  Volgens Rick en mij heeft ze na deze parade geen stem meer over.  Enthousiast zijn is leuk, maar dit is van het niveau als het mijn vrouw was zou ik gauw ergens anders gaan staan en haar niet kennen!
 
Er staat een fikse wind en het is tegen het vriespunt, dus berekoud om stil te staan.  Rick en ik gaan een paar keer het hotel naast ons binnen om op te warmen.  Katja en Kai hebben echter de honden ook mee.  Cosmo heeft een dik genoege vacht, maar Django rilt.  Katja en Kai gaan met de dieren een plaatsje in de zon zoeken, maar daar staat iedereen hutje mutje en ik wil goed zicht voor mijn foto's.

Rick en ik houden het dus in de kou uit.  Ik ben er ook echt wel helemaal op gekleed en behalve mijn gezicht heb ik er verder weinig last van.  Het waait zo hard dat de meeste ballonnen op houten rijdende plateaus zijn bevestigd.  Alleen de laatste ballon vliegt laag over.
Deze (enige losse) ballon kwam in de boom tegenover ons vast te zitten
 
Na een uurtje komen Santa en Mrs. Claus langs en is de parade afgelopen.  Ik betwijfel dat ik de anderen volgend jaar weer mee zal krijgen, maar ik vind het een leuke "Black Friday" traditie.

Bij Cosi halen we lunch.  Het is er zo druk dat we het mee naar huis nemen. Hun brood is een dun knapperig deeg en daartussen heb ik tandoori kip.  Heel jammer, dat we hier in Vienna geen Cosi hebben, anders was ik daar vaak te vinden.

Thuis gaan de drie kinderen met zijn allen naar de mall voor Sinterklaas inkopen.  Rick en ik zijn daar al klaar mee.  Wij storten ons op het huis binnen voor Kerst te versieren.  Lees: Rick draagt alles naar beneden van de zolder en ik versier de Kerstboom voor en de rest van de kamers en trap.  Alles bij elkaar neemt dat toch weer een paar uurtjes in beslag.

Als alles er weer lekker kerstachtig uitziet gaan we naar Tysons Corner om Frozen te kijken.  Saskia gaat niet mee, zij heeft plannen vanavond.  Dat vinden we natuurlijk allemaal jammer, maar laten het verder onze pret niet bederven. 

Op Black Friday, zoals vandaag wordt genoemd hier in de VS met allerlei koopjes overal, is de mall een gekkenhuis.  Wij omzeilen die drukte echter als echte Northern Virginians.  We nemen eerst de expres tolbanen van de I-495 en geven daarna de auto af aan de valet.  Dat kost wel een paar dollars meer, maar hebben het ervoor over om de stress van de file, die de parkeergarage inloopt, te vermijden.

Gelukkig zijn we vroeg, want de bioscoopzaal zit vol.  En terecht, Frozen is een echte Disney klassieke musical film.  Alleen vind ik de liedjes niet halen bij de andere films van dit caliber, dat is wel jammer. Verder vind ik hem fantastisch en na afloop breekt er een spontaan applaus uit.  Al doen wij daar niet aan mee, we hebben toch weer van deze film genoten. 

Inmiddels is het ruim etenstijd en Katja verzuchtte dat ze zin in een biefstuk had.  Wildfire heeft die en ondanks de drukte lukt het er een tafel te reserveren.  Het is niet vaak dat ik zin heb in biefstuk, maar vandaag is dat wel het geval. 

Mijn filet mignon bestel ik met een korst van blauwe kaas, gegrilde spruitjes (met hazelnoten, ontzettend lekker!) en gegrilde champignons.  De spruitjes en champignons zijn voldoende om met de anderen te delen en Katja en Rick genieten ook van de champignons.  De spruitjes zijn echter voor mij alleen, niemand krijg ik daar warm voor, terwijl ze echt ontzettend lekker zijn!

De rest van de avond besteden we gezellig met zijn allen, kletsend, tv kijkend en wenslijstjes makend.  Voor we het weten is het na middernacht en gaan we gauw naar bed!
Django voelt zich al helemaal thuis

Foto's van de parade staan hier

5 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuk weekend hebben jullie voor de boeg, iedereen thuis. Oh ja, bij jouw blog van Thanksgiving moest ik erg lachen om Rick zijn kalkoen. Vorig jaar was de oven niet aangezet met een ontzette Rick voor de oven! Haha, ik zag het al voor me. En nu weer die kalkoen, waar nu zelfs een hulplijn voor gebeld kan worden! Hilarisch. Arme Rick! LOL 😁😄
Leuke hond hebben jullie erbij, ziet er echt lief uit.
Fijn weekend verder.
Groetjes Tine.

Ineke zei

Gelukkig dat het met de kalkoen helemaal goed kwam :-).
Knap dat je het zolang volgehouden hebt om in die kou naar die parade te blijven kijken.

Anoniem zei

Wat een gezellige dagen hebben jullie gehad.
En wat is Katja toch een dierenvriend, Django zal haar eeuwig dankbaar zijn.
Groet,
Bea

Petra zei

@Tine - Ja, Katja heeft echt een lief dier gered. Nu moet hij alleen nog van de hartwormen genezen.

@Ineke - Ik was ook echt als een eskimo gekleed, LOL

@Bea - Dat denk ik ook, ik hoop alleen dan hij helemaal van de hartwormen geneest.

niclosamide over the counter zei


The Disney Parks Christmas Day Parade is an American television special. Broadcast on ABC on Christmas Day, about a month before Christmas Day, taped inside the Magic Kingdom theme park at Walt Disney World Resort in Orlando, Florida.