Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 25, 2014

De "flurries" werden vijf centimeter sneeuw

Saskia hoor ik al vroeg bezig.  Gelukkig voelt ze zich goed genoeg om naar school te gaan en ze vertrekt net voor zevenen.  Ik draai me nog heel wat keren om voor ik uit mijn warme bedje kom!

Als dat eenmaal het geval is wacht me een verrassing.  Het zou vannacht een beetje "flurryen" (af en toe een sneeuwvlok), maar tot mijn verbazing zie ik dat het vrij hard sneeuwt.  Dat niet alleen, maar er ligt al een laagje.  Die "flurries" blijken dus wel ietsje meer te zijn geworden.

Het ziet er mooi uit en blijft op bomen, daken en gras liggen, maar bijna niet op de stoepen en wegen.  Dat is mijn idee van sneeuw, wel het mooie, maar niet de last.  Cosmo vindt het ook prachtig, tijdens mijn ontbijt is hij in de tuin te vinden.  Iedere keer als hij, sneeuwhond dat hij is, bij de achterdeur komt, wil hij toch maar niet naar binnen.

Saai is dit weer in ieder geval niet

Boven doe ik, al kijkend naar Downton Abbey, een uur interval op de elliptical.  Intussen sneeuwt het gestaag verder en er wordt een "winter weather advisory" afgeroepen.  Als ik weer beneden kom meet ik vijf centimeter op onze tuintafel.
De koning en de koningin besneeuwd

Gauw lijn ik Cosmo aan, neem mijn fototoestel mee en ga een sneeuwwandeling door de buurt maken.  Gisteren zag ik dat de krokussen en narcissen op uitkomen staan in sommige tuinen.  Ik ga ernaar op zoek, want met sneeuw erop zorgt voor mooie foto's.

Als lunch haal ik even een dunne bagel met tonijnsalade van Manhattan Bagel.  Daarna loop ik Lofty Salon binnen in de hoop dat Carmen mijn haar bij kan kleuren.  Het hoeft niet geknipt, maar heeft wel nieuwe kleur nodig.  Een uurtje later vertrek ik weer met een net kapsel zonder uitgroei.

Saskia moet voor haar college inschrijving een doktersonderzoek laten doen.  Ik dacht dat ze mij mee zou willen hebben, zoals Katja altijd, maar Saskia gaat liever zelf.  Toch grappig hoe de meisjes verschillen.  Alles is gelukkig goed en Saskia heeft een paar prikken gekregen (meningitis en tetanus).

Doordat ik niet meehoefde naar de dokter heb ik opeens wat tijd om aan mijn Portugees te werken.  Het loopt lekker, in ieder geval kan ik nu volgens Duolingo 95% van de artikelen vertalen.  Dat gaat snel.

Voor het avondeten neem ik de gelegenheid van Ricks afwezigheid waar door sushi van Yama te bestellen.  Saskia bestelt ook een paar vegan sushi rols en we halen het eten samen op.  Rick verklaart me altijd voor gek om sushi te eten op koude winteravonden, maar ik zou het iedere avond wel opkunnen.

Het vuur en de tv gaan aan en Saskia aan haar huiswerk.  Zij heeft ook al contact met een paar meisjes, die haar graag als kamergenote willen bij VCU.  Dat is tegenwoordig met Facebook en Twitter een stuk makkelijker te regelen.  Ze gaat die meisjes dit weekend in Richmond ontmoeten, hopelijk klikt het.  Ik denk dat Saskia een heel andere ervaring bij VCU gaat krijgen, dan Kai.

Foto's van vandaag staan hier. 


8 reacties:

Anja zei

Brrrr, het bleef niet bij „flurries” .
Fijn dat Saskia zich weer beter voelde vandaag!

Anoniem zei

Het is genieten voor mij van de 'witte' foto's, zeker nu wij deze winter geen sneeuw hebben gezien wat langs de ene kant wel gemakkelijk is (geen problemen op de weg) maar langs de andere kant toch iets wat we gemist hebben, want daarvoor dient toch de winter!
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Schitterende foto's, vooral die met de bloemen in de sneeuw!
Greet

Drama Queen zei

leuke foto's en gewoon sneeuw! Dat mis ik wel hier in NL!

Marion2 zei

Wat een beeldschone foto's toch weer. Vooral de crocusjes lijken uit een folder te komen.

Wat fijn dat Saskia zo enthousiast is voor college.

Je gaat wel heel erg hard met Duolingo! Ben benieuwd hoe het gaat als je in Portugal bent.Ik ben met Engels begonnen, helemaal aan het begin. Tot nog toe weet ik (bijna) alles, maar dat gaat vanzelf veranderen. Ik vind het heel leuk om te doen: het is afwisselend en eigentijds. Ik vind de 'slak'functie heel grappig. Maar voor mij handig, want ik heb nog wel eens moeite om precies te verstaan wat er gezegd wordt als het snel gaat. Hopelijk gaat dat over een tijdje ook beter.

Ineke zei

Jakkes, er lijkt wel geen eind aan jullie winter te komen, hopelijk was dit een laatste stuiptrekking van koning winter.
Heerlijk dat jullie Portugal vakantie al zo lekker opschiet. Wanneer vertrekken jullie?

naomi zei

Hallo

Alweer sneeuw, terwijl het vandaag hier wel lente leek met de zon en in het park overal bloemen en knoppen.

Leuk dat Saskia zo enthousiast over VCU, heeft ze Kai nog gezien zaterdag?

Rick in Chicago ach nog even en dan is hij alleen thuis.

Liefs Naomi

Petra zei

@Anja - Het is op en neer met Saskia.

@Hilde - Ja, dat kan ik me voorstellen, ik had het waarschijnlijk ook gemist als we helemaal niets hadden gekregen, maar nu is het hier voor mij genoeg geweest.

@Greet - Ja, vond ik ook zo mooi

@Drama Queen - Deze winter hebben wij er meer dan genoeg van gehad naar mijn smaak ;).

@Marion - Ik gebruik die slakfunctie constant met Portugees want de computerstem vind ik vaak niet te verstaan.

@Ineke - We vertrekken zaterdag de 8e, dus inderdaad al snel. Ik ga binnenkort heel serieus plannen.

@Naomi - Ja, Saskia en Kai hebben zaterdag samen geluncht. Rick komt vanavond weer thuis