Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 26, 2014

En alweer een witte wereld...

Een witte wereld grijnst mij weer toe als ik de lamellen open.  "Grijnst", want zo langzamerhand ben ik de winter werkelijk spuugzat!  Ik probeer te zien hoe mooi en stil de natuur is met al dat wit en de dwarrelende sneeuwvlokjes, maar ik kan de narcissen voor ons huis wel uit de grond staren!


Saskia heeft een late dag vandaag en we eten samen ontbijt.  Mijn bosbessenwafels zijn veganistisch dus dat komt mooi uit.  Als Saskia naar school is vertrokken en ik mijn laatste kop koffie opheb, begeef ik me naar boven.

Wat ben ik blij met mijn Kindle Fire en Downton Abbey.  Ik kijk de laatste aflevering van het eerste seizoen en moet me zoals iedere keer bedwingen niet meerdere afleveringen te kijken.  In plaats daarvan lees ik tot ik mijn 10000 stappen bij elkaar heb.

Na Cosmo gauw uitgelaten te hebben besluit ik wat leuks te gaan doen om de winter blues waar ik vandaag veel last van heb een beetje te verjagen.  Op de website van het Angelika Film Center kijk ik of daar films spelen waar ik in geinteresseerd ben.  Dat zijn er maar liefst twee, Philomena en Winter's Tale.  Winter's Tale heeft een betere aanvangstijd, dus die wordt het.

Eerst trakteer ik mezelf op lunch bij Le Pain Quotidien.  Deze Belgische restaurantketen is enorm populair in dit gebied.  Er worden constant nieuwe filialen van geopend.  En terecht, want hun eten is gezond en eerlijk.  Vandaag kies ik de quinoa cake met verschillende groentes, tomatensaus, pesto en hummus.  Echt om klein stukje voor klein stukje op te peuzelen, zo lekker.

Keurig op tijd voor de film ben ik klaar en loop naar de bioscoop.  Dit keer ben ik niet de enige in de zaal, maar het scheelt niet veel.  Er zijn twee stellen, een andere vrouw alleen en twee oudere dames.  Die laatste twee vind ik heel ergerlijk, ze kletsen net te luid gedurende de hele film.  Ik kijk een paar keer naar achteren en dan is het even stil, maar niet veel later begint het harde gefluister weer, grrr!

Met wat moeite lukt het me het buiten te sluiten en me op de film te concentreren.  Het is een romantisch fantasieverhaal dat mij helemaal aanspreekt.  Er zijn mooie magische elementen, letterlijk en figuurlijk.  Russel l Crowe is de perfecte slechterik en Colin Farrell erg fijn om naar te kijken.  Jessica Findlay Brown is ook perfect met Farrell als stel.  Een aanrader dus, deze film, wat mij betreft.

Het is ook een lange film en het loopt al tegen vieren als hij afgelopen is.  Op de terugweg haal ik nog wat benodigdheden bij Safeway.   Achteraf bedenk ik me dat ik die spullen ook bij de Target  tegenover de bioscoop had kunnen halen.  Ik vergeet altijd dat die ook een grote supermarkt heeft.
Thuis laat ik Cosmo nog even gauw uit.  Er staat een koude wind, die door merg en been gaat.  Binnen gaat het haardvuur aan en is het wachten op Ricks thuiskomst.  

Die brengt ook gelijk eten van Natta Thai mee, heerlijk "comfort food".  En zo zijn de twee reizigers deze week weer "op honk".  Katja heeft het heerlijk gehad in Colorado en sms-te dat ze erg moe weer aan het werk was vandaag.  Rick heeft kou geleden in Chicago, want hij had er even niet op gerekend met pakken dat het daar overdag -20 zou zijn!
Slapen met zijn "vogel", gelukkig doet het piepertje het niet meer

5 reacties:

Anja zei

Zo herkenbaar, ik ben ook helemaal klaar met de winter! Fijn dat Rick weer thuis is.

Tineke zei

Ja, die Rick in Chicago met -20 , kan altijd nog erger. Mijn dochter was er pas op congres en is nu in Winnipeg -20 met gevoelstemperaturen van -34. Geef mij nederland maar.
Ik ben een boek aan het lezen over China en oa de economische- en machts verbindingen met Amerika; zo las ik dat de bioscoopketen AMC helemaal in chinese handen is, evenals vele andere bedrijven.
Ik heb een lekker lang weekend; in het kader van de voorjaarsvakantie; lekker wat winkelen en op de koffie bij een zieke oud collega en een vroegere buurvrouw.

Marion2 zei

Wow, ik zie zomaar -10 boven je blog staan. Wat een ellende. Het is bijna maart, je zou toch denken dat het onderhand eens ophoudt.

Ik ben naar Philomena geweest en kan je aanraden daar ook heen te gaan.

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die de slakfunctie nodig heeft, haha.

Anoniem zei

Zo geboeid was ik ook voor Downton Abbey. En nu net zo voor Homeland, ook alweer de laatste aflevering van dit seizoen gezien.
Gisteren de mooiste dag van de week hier. Wel koud nog hoor maar in het museum was het behaaglijk. Ben met schoondochter naar de Hermitage in Amsterdam geweest ( dependance van de Hermitage uit St. Petersburg. Een uitwisseling van schilderijen van Gauguin, Bonnard en Denis. Verzameld door rijke Russen die Parijs leeg kochten.
Was zeer de moeite waard.
En vandaag was ook hier de lente ver te zoeken, koude gure wind en weer regen.
Groetjes Wil

Petra zei

@Anja - ja, het gaat maar door :(

@Tineke - Inderdaad, de Chinezen hebben heel wat in dit land gestoken. Het is een interessante "symbiotische relatie" tussen die twee landen.

@Marion - De eerste week van maart ziet er niet veel warmer uit, helaas. Hopelijk is Philomena volgende week nog in de bioscoop dan ga ik die ook kijken (als er zondag een Oscar gewonnen wordt zal het wel zo zijn).

@Wil - Ik zit nu al te bedenken wat ik wil gaan kijken als ik de Downton Abbey afleveringen allemaal heb gezien. Bijzonder, de Hermitage. Ik heb toch liever kou and blauwe lucht dan grijs en regen.