Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 02, 2014

Super Bowl weekend

Zaterdag

Rick leeft nog op westkusttijd, dus drie uur vroeger dan hier.  Daardoor gingen we laat naar bed gisteravond en is het al na tienen als we opstaan.  Saskia is zelfs al op en dat zegt wat.

We gaan ontbijt halen bij Starbucks.  Na mijn venti Americano en ontbijtsandwich wil ik eigenlijk boven op de elliptical gaan, maar daar staat Saskia al op.  Zij lijkt echt helemaal verlicht nu ze echt weer een vrije vogel is. Regelmatige lezers weten wat ik daarmee bedoel.

Zin om te wachten heb ik niet en het is prachtig zonnig weer met temperaturen een stuk boven het vriespunt. Ik lijn Cosmo aan en ga mijn tienduizend Fitbit stappen buiten doen.  Er ligt nog steeds sneeuw, maar die smelt rap.  Ik hoef niet eens handschoenen aan en heb het bij tijd en wijlen zelfs warm in mijn donzen jas.


Duidelijk ben ik niet de enige, die van dit lekkere weer geniet.  We komen allerlei wandelaars tegen, families met kleine kinderen, joggers en natuurlijk ook andere honden.  Ik heb geen zin om iedere keer weer een blaffende en springende Cosmo  in toom te houden, dus als ik een hond zie aankomen sla ik zo vaak mogelijk maar af.  Zo krijgen ik ook meer stappen, want lopen we door zijweggetjes.
Wat huizen aan die zijweggetjes

Een van de straten is Battle Street waar Pat een paar jaar geleden aan woonde.  Een man komt naar buiten en roept vrolijk dat het wel lente lijkt.  Inderdaad, heerlijk!  Bij zijn overburen vallen mij een Nederlandse en een Amsterdamse vlag op aan hun vlaggenmast.

Dat niet alleen, maar hun tuin staat ook vol met houten tulpen en in het achterraam van hun auto zijn twee Nederlandse bordjes geplakt: "Ik rem voor niets en niemand" en "Als je dit kunt lezen ben je een bumperklever" (of zoiets).  Er is niemand thuis dus ik weet niet of dit Nederlanders zijn.  Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig daarnaar!

Als ik de hoek van onze straat weer omga geeft mijn Fitbit precies 10000 stappen aan.  Dat aantal neemt echt nog wel heel wat, want ik ben meer dan een uur onderweg geweest.  Het was wel een heerlijke wandeling en Cosmo heeft duidelijk ook genoten.

Rick heeft inmiddels uitgepakt en stelt voor lunch te gaan eten en dan boodschappen voor morgen te doen.  Bij Panera bestel ik de winter power salade weer, zo lekker en langzaamaan vind ik zelfs bieten goed te eten, in deze salade dan althans.  Rick neemt de chili, die er ook lekker uitziet.

Na het eten zet Rick mij bij Whole Foods af met een lijstje van Saskia en ons eigen lijstje.  Hij gaat bij Giant de schalen met sandwiches voor ons Super Bowl feestje morgen halen.  Het is druk bij Whole Foods en er is van alles te proeven, maar ik houd me in.

Als ik alle ingredienten op de lijstjes bij elkaar heb reken ik af en wacht dan tot Rick me op komt halen.  Gelukkig is het zo lekker buiten, want dat duurt nog wel even.  We laden alles in de auto en gaan huiswaarts.

De tijd vliegt vandaag en we willen nog graag naar een film.  Gauw douche ik en dan gaan we naar Tysons Corner.  We kopen de bioscoopkaartjes en gaan dan gezellig een biertje drinken aan de bar van TGI Friday's.  Al ging de afgelopen week heel snel voorbij, ik ben toch weer heel blij mijn maatje weer bij me te hebben!

Welke film gaan we kijken?  Dat was wel even het gesprek van de dag.  We wilden eigenlijk Wolf of Wall Street zien, maar die is drie uur lang en dat vond Rick te veel van het goede, want hij is nog moe van zijn drukke week.  That Awkward Moment met Zac Efron trok ons geen van beiden en dus wordt het The Nut Job.  Een geanimeerde film, dus goed voor het kind in ons, en hij valt niet tegen, gewoon een lief verhaal, maar ook grappig met Gangnam Style muziek, want van Koreaanse makelij.

Als de film klaar is bespreken we waar we willen eten.  Dat wordt de nieuwe locatie van Neisha Thai.  De eigenaar, Rick, is daar ook aanwezig en herinnert zich ons zelfs nog, terwijl we de laatste keer twee jaar geleden in hun vorige restaurant kwamen eten!

Het restaurant is naar zijn dochter vernoemd, een mooie naam.  Wij nemen plaats aan de bar en bestellen de zalm rolls als voorafje.  Ik houd het verder ook bij voorafjes en bestel de groentesoep, die heel erg lekker is, en de kanom jeeb, ook precies goed en lekker.  Rick heeft een van de biefstukgerechten en geeft me daar een stukje van, ook heel erg smakelijk.
We eindigen de avond, zoals alle winteravonden, voor de tv.  Ik dacht dat dit een saaie dag zou worden, maar dat viel alles mee.

Vandaag ben ik ook begonnen met mijn "Valentijns hartjes".  Ik ga vanaf vandaag tot en met Valentijnsdag hartjes schrijven voor Rick en Saskia met waarom ik ze lief vind en stuur Katja en Kai daarmee iedere dag een email.  Ik zag dat idee op Pinterest en vind het wel erg leuk om te doen.

Het nieuwe dagelijkse fotothema voor februari is Olympische Spelen.  Dat gaat een uitdaging worden!  Vandaag besloot ik onderstaande foto te nemen.  De vlaggen van de twee landen, die ik zal aanmoedigen.

Zondag

Om negen uur gaat de deurbel en komen Jose en zijn mannen om de raamkozijnen te verven en de schade, die we aan de buitenkant van het huis nog van de aardbeving in 2011 hebben, te maken.  Dat gaat gepaard met heel wat geklop en gehamer, waar Cosmo helemaal nerveus van wordt.  Langer uitslapen zit er dus niet in.

Het is vandaag twee februari en dat betekent Groundhog Day.  Op deze datum, ook wel Candlemas genoemd precies halverwege de winter, komt in Pennsylvania Punxutawny Phil uit zijn hol.  Als hij zijn schaduw ziet en meteen zijn hol weer ingaat voorspelt hij nog zes weken winter.  Zo niet, dan zou er een vroege lente moeten komen.

Vandochtend zag Phil zijn schaduw wat dus nog zes weken winter zou betekenen.  Gelukkig heeft hij maar 39% van de tijd gelijk, dus veel waarde zullen we er maar niet aan hechten.

Vandaag belooft het in ieder geval een mooie lenteachtige dag te worden.  Dat is wel fijn natuurlijk nu de ramen open moeten blijven om de verf te laten drogen.  Even overweeg ik weer te gaan wandelen met Cosmo, maar besluit dan toch mijn cardio een uur op de elliptical te maken.

Gisteren had ik een bosje tulpen gekocht bij Whole Foods en dat hangt er vandaag al weer heel zieligjes bij. Echt schandalig, maar ik heb de bon niet meer en ook geen zin om met die bloemen terug te gaan.  In plaats daarvan haal ik een nieuw bosje bij Safeway, het vorige daarvandaan stond meer dan een week!

Rick sms-t dat hij een sandwich van Starbucks als lunch wil en ik neem er dan ook gelijk een voor mij mee.  Het is zulk heerlijk weer, maar liefst 16 graden, dat we ze voor het huis in het zonnetje opeten.  Terwijl we daar zitten komt er een cardinaaltje zingen in een van de bomen.  Dat lied is voor mij altijd een teken van de lente en ik word er helemaal blij van!

Rick gaat verder met allerlei klusjes binnen, maar ik blijf met Cosmo buiten zitten lezen.  Dit weer is te mooi om voorbij te laten gaan, vooral omdat er voor morgen zelfs weer natte sneeuw wordt voorspeld.

Als de zon eenmaal achter de huizen is verdwenen zetten we de jaarlijkse Puppy Bowl aan en gaan spullen klaarzetten voor ons Super Bowl feestje vanavond.  We hebben wat mensen uitgenodigd om de wedstrijd tussen de Seahawks en Broncos te kijken.

Rick en ik zijn voor de Seattle Seahawks en Rick heeft t-shirts voor ons meegebracht uit Seattle.  Heel erg veel kan het me niet schelen, hoor.  Het is altijd wel leuk om te kijken en vooral ook naar de vele leuke reclames, die tijdens de wedstrijd hun debut maken.  Dus: Go Seahawks!
Rond zes uur komen de eerste gasten.  Anja en Marcel zijn er ook, erg leuk!  Verder komen onze naaste buren en het wordt een gezellig groepje.  Beneden hebben we mini sandwiches en wraps, Lorraine heeft een heerlijke kaasdip mee en er is rauwkost en heel wat chips e.d.  

De Seattle Seahawks scoren al vrijwel meteen en zij hebben de hele wedstrijd heel onverwachts de overhand.  We vinden de reclames, vooral de Budweiser reclame met de puppy, heel erg leuk.  De mannen kijken in de basement en de vrouwen blijven hier in de family.room.  

Net voor het einde van de wedstrijd is het wel heel duidelijk dat de Seahawks gaan winnen en onze gasten nemen afscheid.  Rick en ik grappen dat we voor de verandering eens voor de winnende ploeg waren, meestal verliezen de teams waar wij voor zijn, namelijk.  Eindelijk droegen we eens de juiste t-shirts.
Al met al een gezellig feestje en een goed resultaat.  Maar, om met de woorden van mijn neef te spreken, morgen kan deze sport me weer weinig schelen.  Op naar de Olympische Spelen!

6 reacties:

Anoniem zei

Hier vandaag ook heerlijk weer gehad, fijn met de hond naar de hondeschool geweest.
Groundhogday, zo grappig. Vooral de film, die ik al wel 10 keer gezien heb als het niet meer is. We zijn ook in het stadje geweest en hebben Phil gezien, een van de Phillen dan, haha.
Heb nu ook even de Superbowl op staan, maar begrijp er nog steeds niet veel van 😁 Heb wel op Youtube de reclames al gezien, of misschien waren dat de oude? Dat weet ik niet iig wel van Budweiser met die puppy.
Mooi dat Saskia zich weer beter voelt, Geen handvol maar een landvol zeiden ze bij ons altijd.
Nou, het is inmiddels bijna half twee hier ik ga eens slapen, go seahawks, ze staan nog voor nu. Zie morgen wel wat het geworden is.
Nog een fijne dag gewenst.
Groetjes Tine.

Anja zei

Wij vonden het heel leuk om samen met jullie en jullie gasten naar de Super bowl te kijken!

Anoniem zei

Dat ze bij jullie op zondag de raamkozijnen komen schilderen zie je bij ons in België niet zo gauw gebeuren en dan nog in de winter. Ik veronderstel dat het de buitenkant is.
De schilders werken bij ons in de winter binnen en in de zomer buiten.
Nu heb je toch gesupported voor de winnaars dank zij de trip van Rick.
Goed van Saskia dat ze zich terug vrij voelt en zo haar problemen opgelost geraken.
Nog een fijne week verder en groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Lekker weekend heb je (weer) gehad.... Hier was het gisteren (en vandaag) ook prachtig weer en je ruikt de lente....
Heb je bij de Superbowl ook de BudLight commercial gezien, muziek daarin is van een NL DJ, Afrojack.... zo waren wij er toch ook een beetje bij...
Fijne week,
Groetjes,
Evelyn

naomi zei

Wat een heerlijk weekend. Wel vroeg die klus ploeg op zondag zeg. Dat weer gaat ook echt op en neer bij jullie. Wat een gezellige avond met vrienden en lekker sport kijken.

Vondt de foto van Rick (op de website van Anja) erg leuk. Lekker ontspannen. Leuk dat hij tshirts voor jullie mee hadden. Grappig de mannen beneden in basement en de vrouwen boven haha.
Ik vondt Bruno Mars erg goed alleen jammer dat wedstrijd zo matig was en een mega winst voor seattle.

Ik vindt als ik in usa ben wel leuk om naar de american football te kijken. Is voor mij echt een stukje usa en zeker in SF daar leefde het echt op de tv's enzo.

En nu vrijdag op naar de OS dan kijk ik echt bijna de hele dag als het kan. Heb ook niet zo veel gepland behalve werken en verder genieten. Maar voor jouw ongunstig met 9 uur tijdsverschil.

Liefs Naomi

Petra zei

@Tine - Leuk dat je ook keek. Ja, het is een spel met ongewone regels, wat even duurt voor je het begrijpt, maar dan is het ook wel interessant.

@Anja - Ja, heel gezellig was het, he?

@Hilde - Het is hier inderdaad echt een 24/7 economie. Rick en ik vroegen ons vandaag ook af of die mannen zichzelf ooit een vrije dag gunnen

@Evelyn - Ja, heb ik zeker gezien, wist niet dat die muziek Nederlands was, bedankt voor die leuke trivia.

@Naomi - Volgende week heb ik een heel drukke week dus ik ben bang dat ik veel van de Spelen ga missen dan :( (hoewel het wel een leuke drukte is, hoor). Hier zenden ze toch alleen maar in de avond de belangrijkste hoogtepunten uit.