Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 14, 2014

Valentijnsdag

Dit koude en sneeuwerige weer maakt dat ik met veel pijnen te kampen heb, vooral bij het wakker worden. In bed blijven daarmee is eigenlijk helemaal niet goed, want ik moet juist bewegen, maar het vergt telkens wel grote zelfdiscipline om eruit te komen.

Rick is dan ook al op weg naar Starbucks als ik eindelijk opsta.  Het is wel erg mooi buiten met, zoals zo vaak na een sneeuwstorm, diep blauwe luchten en felle zonneschijn en het dikke pak sneeuw.  Rick komt thuis met koffie en sandwiches en we eten gezellig ontbijt.

Dan gaat Rick met de buurmannen en de snowblower aan de gang om de stoepen waar de schoolkinderen maandag over moeten lopen schoon te maken.  Dat zijn buurtstoepen, die door niemand worden onderhouden.  Eigenlijk zou de Town of Vienna het moeten doen, maar ja, dat gebeurt meestal niet of pas heel laat.

Deze hele maand heb ik voor Rick en de kinderen "a heart of mine till Valentine" gedaan.  Vanaf 1 februari schreef ik iedere dag een hartje met een reden waarom ik ze waardeer.  Naar Katja en Kai emailde ik ze en voor Rick en Saskia had ik respectievelijk een rood en een roze hartje.  Het was een leuk iets om te doen en me iedere dag bewust te zijn van waarom ik zo blij ben met mijn gezin.  Vanochtend schrijf ik dus het laatste hartje.
Saskia's hartjes deur

Na het ontbijt doe ik een dubbele max capacity training.  Altijd fijn (nou ja...) om te doen, al moet ik mezelf er iedere keer weer toe zetten.  Na ongeveer 35 minuten ben ik klaar en zijn alle spiergroepen weer aan bod gekomen.

Intussen staan de Olympische Spelen aan, het heren kunstschaatsen.  Al kijkend eet ik lunch, lekker crackers met pindakaas en sambal.  Als Jason Brown geschaatst heeft, wat vind ik dat toch een leuke schaatser, trouwens, zijn de medailles bekend.  Nu heb ik zin om van de zon buiten te gaan genieten.

Het is maar liefst 9 graden en ik lijn Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Overal zijn kinderen bezig sneeuwgrotten, igloo's en sneeuwpoppen te maken.  De sneeuw smelt met dit weer natuurlijk supersnel en het water kan niet weg, want de afvoeren zijn geblokkeerd.  Er liggen dus ook af en toe diepe plassen.

In het Southside Park is het nog prachtig.  Het voelt zo warm dat ik eindelijk eens geen handschoenen nodig heb en met open jas kan lopen.  Er zit mooi veel water in de beek en is echt genieten.
Als ik thuiskom staat er een prachtig boeket rode rozen van Rick voor Valentijnsdag op me te wachten.  Het is een ongewone Valentijnsdag met iedereen thuis, want Rick werkt weer van huis uit.  Ook hadden we verwacht mijn zus en de kinderen hier te hebben en ik had voor hen ook een kleinigheidje dat ik nu maar later zal geven.

Voor Saskia heb ik een schattig pluche diertje gekocht en Rick en ik hebben ieder een kaart voor haar.  Voor Rick heb ik een lekkere grote fles Kriek Lambiek en in chocolade gedipte aardbeien.  Van hem krijg ik iets wat ik al heel lang wil hebben: een Kindle Fire HDX!!!  Morgen ga ik helemaal uitvinden wat die mini tablet allemaal kan.

Het is natuurlijk Valentijnsdag en we hadden voor met mijn zus een reservering bij het nieuwe restaurant van Passion Fin gemaakt.  We besluiten die reservering te gaan gebruiken en rijden naar het restaurant.  Daar blijkt dat ze nog geen toestemming hebben  om alcohol te verkopen.  Aangezien Rick en ik beiden zin hadden in warme sake besluiten we dan toch maar ergens anders heen te gaan.

Dat wordt Sea Pearl vlakbij.  Daar kunnen we aan de bar plaatsnemen, wat prima is, want ons echt romantische etentje om te vieren dat we elkaar deze maand 27 jaar kennen moet nog plaatsvinden.  Rick voelt zich ook opeens niet optimaal.

Er is een prix fixe menu en ik bestel de pittige tonijn tartaar, die erg lekker is.  Rick heeft een sushi rol met biefstuk en kreeft, maar zelfs die krijgt hij niet op.  Ik eet er een stukje van en ook dat is erg lekker.  Rick vraagt of hij zijn hoofdgerecht en dessert mee naar huis kan nemen, want hij heeft er gewoon geen trek in.

Hopelijk wordt Rick niet ziek, want vrienden van ons uit Michigan zijn in Washington dit weekend!  Ik eet nog wel mijn superlekkere sushi hoofdgerecht, maar neem mijn dessert ook mee naar huis.  Dat dessert is niet mijn favoriet, duidelijk niet waar dit restaurant goed in is (hun visgerechten wel degelijk!).

Thuis kijken we lekker bij het haardvuur de Olympische Spelen.  Rick gaat al vroeg naar bed, even duimen dat hij morgen mee kan om zijn oude vriend van college en zijn vrouw (met wie ik goed bevriend ben) te gaan zien.

Katja gaat vanavond haar auto uitgraven, die drie dagen achtereen onder de sneeuw bedolven heeft gestaan, nadat zij "gered" werd door een collega.  Kai belde vanmiddag dat hij het heel druk heeft met school en werk.  Ik mis die twee erg en vond het fijn van ze te horen vandaag.

Nog een paar sneeuwfoto's hier.

8 reacties:

Becs zei

Wat een mooi boeket en wat een geweldig cadeau die Kindle Fire. Mijn Kindle is onlangs kapot gegaan, dus ik ben ook op zoek naar iets nieuws.

Ik kan me voorstellen dat je de kinderen erg mist. Wat leuk zo een hartje tot aan Valentijnsdag.

Anoniem zei

Hopelijk wordt Rick niet ziek dit weekend.
In Belgiƫ is het nu officieel aangekondigd dat er een griepepidemie heerst voor 't moment en er wordt gevraagd aan de mensen die griepsymptonen hebben om 5 dagen thuis te blijven om anderen niet aan te steken.
Groeten van Hilde uit B. en een prettig weekend.

Ineke zei

Die sneeuw mag dan veel ongemak brengen, het levert wel steeds prachtige plaatjes op!
Wat een lief idee om die hartjes steeds te maken voor je gezin.

Anoniem zei

Leuk kado hoor en mooie rozen. Wat een leuk idee die hartjes elke dag.
Ik hoop voor jullie dat Rick niet ziek wordt en dat jullie een fijn weekend hebben.
Groetjes Anja L.

Marion2 zei

Wat een lief idee van de hartjes! Het ziet er ook heel schattig uit. En wat een mooie cadeaus allemaal! Ik heb mezelf gisteren maar een mooi boeketje cadeau gedaan, want ik wist dat ik niets ging krijgen. Nu moet ik wel zeggen dat het hier ook veel minder leeft. Waarschijnlijk nog het meest onder jongeren. Had het overigens wel heel leuk gevonden.

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met de Kindle en dan in het bijzonder naar het gebruik als e-reader.

O, en die winter bij jullie. Het is gewoon bizar.Gelukkig is het al bijna maart, dan zou het toch onderhand eens moeten ophouden.

Anja zei

Wat ben je heerlijk verwend door Rick!
Hopelijk wordt Rick niet ziek! Fijn weekend!

Marieke zei

Wat een leuk idee met die hartjes! Altijd goed om weer eens bewust na te denken over waarom je van iemand houdt. Fijne zondag!

Petra zei

@Becs - Ik vind die Fire erg fijn, maar of ik er ook veel boeken op ga lezen weet ik nog niet.

@Hilde - Gelukkig viel het met Rick mee, hier ook veel griep.

@Ineke - De eerste dagen is het altijd mooi, nu vind ik al dat wit weer genoeg geweest.

@Anja - Het was een heel fijn weekend

@Marion - Inderdaad, een bizarre winter hier. Ik kan me er zo een niet herinneren, zelfs in Michigan is het veel kouder dan gewoonlijk en die zijn toch wel wat gewend.

@Anja - Zeker verwend, erg leuk!

@Marieke - Ja, inderdaad en het was niet iedere dag zo makkelijk