Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 16, 2014

Een broodnodige rustdag

Saskia is al vroeg uit de veren en Rick heeft het belletje van ons alarm als er een buitendeur open- of dichtgaat weer aangezet.  Kennelijk moet Saskia vaak naar buiten en weer naar binnen want het is een contant getjingel.  Daardoor kan ik vanaf zes uur de slaap niet meer vatten.

Vandaag gaan de laatstejaars naar Kings Dominion om het einde van hun high schooltijd te vieren.  Op vrijdag besloot Saskia dat ze toch wel meewilde en we faxten de benodigde formulieren naar de arme ziel, die opgezadeld was met de administratie van dit evenement.  Zij schreef dat de helft van de leerlingen dit weekend opeens besloten toch te willen gaan.  Tja, nee kon ze niet zeggen want we hebben al betaald in onze "senior dues".

In ieder geval vertrekt Saskia dus om acht uur voor een leuke dag amusementspark.  Ik probeer nog wat te doezelen, maar sta om kwart voor negen nog moe op.  Ik heb ook erg veel last van pijn in mijn nek en schouders de afgelopen dagen wat ook niet helpt.

Veel energie voor personal training heb ik dus niet, maar het sporten zorgt er toch voor dat ik me beter voel.  Na afloop masseert Sharon mijn wel heel erg verkrampte rug- en schouderspieren.  Geen idee waarom het opeens weer zo erg is.

Al is het moeilijk mijn 10000 stappen vandaag niet te gaan halen besluit ik toch eens naar mijn lichaam te luisteren en verder een complete rustdag te nemen.  Het is warm zomers weer en mijn kans om naar het zwembad te gaan.

Maar eerst klets ik nog wat bij met mijn zus, die morgen de lange rit van Massachusetts naar hier gaat maken met de drie kinderen.  Daarna haal ik lunch van Noodles & Company voor Kai en mij.  Dit keer neem ik de Japanese pan noodles, waar ook weer lekker veel groentes doorheen zitten.

Het is erg lekker buiten op het deck


Na de lunch neem ik wat pijnstillers in de hoop dat die voor de verandering zullen werken.  Dan loop ik naar het zwembad waar het druk is, want de basisschool heeft maandagmiddag vrij.  Gelukkig vind ik nog een stoel onder een parasol.  Het is veel te warm om in de zon te liggen.

Eigenlijk dacht ik rustig een stel baantjes te gaan trekken, maar het zwemteam heeft alle vier de banen in beslag.  Het is altijd zo geweest dat er een baan voor volwassenen open was en dit jaar opeens niet.  Ik spreek de manager erop aan en heb het gisteren al aan Lorraine verteld, die in het bestuur van het zwembad zit.  Volgens haar is er niets veranderd aan de regels en zou er een baan open moeten zijn.

Tijdens de kinderpauzes van een kwartier van kwart voor het uur tot het hele uur zwem ik dan maar snel een tiental baantjes.  Het water is tot mijn verbazing heerlijk, niet te koud en niet te warm. Saskia vraagt of ik avondeten voor haar kan halen bij Mom's Organic Market, want zij heeft zo'n hoofdpijn en niets gegeten in het park, maar ik ben eindelijk eens echt ontspannen en heb geen zin.  Gelukkig vindt zij dan Kai daartoe bereid.

Dankzij Kai kan ik lekker blijven liggen lezen.  Tegen zessen loop ik huiswaarts om de voetbalwedstrijd USA - Ghana te kijken.  Dat wordt een onverwacht spannende wedstrijd met alweer een revanche en winst voor de VS.  Zo gegund en heel leuk dat allebei "mijn" landen nu hun eerste wedstrijd gewonnen hebben tegen een grote rivaal.

Rick bracht Grieks eten terug uit zijn werk en we eten de gyro's al kijkend naar het voetbal.  We horen allerlei gejuich in de buurt.  De Amerikanen versieren hun huizen misschien niet zoals in Nederland, maar voetbal is erg populair tegenwoordig. Dat was het helemaal niet toen wij hierheen verhuisden.



7 reacties:

Becs zei

Ik kan me voorstellen dat je zo een rustige dag echt wel even nodig had. Fijn ook dat je echt even heerlijk kon ontspannen.

Marion2 zei

Lijkt me zo heerlijk: warm weer en een fijn zwembad aan de overkant. Ik geloof dat ik er bijna elke dag heen zou gaan. Net vakantie.
Ongelooflijk hoe druk jij het hebt. Zo'n rustdag lijkt me dan ook gewoon noodzakelijk. Hopelijk komen er nog wat de komende tijd!
.

Anoniem zei

Komt die pijn niet van je drukke week en al het geregel voor Saskia's feest?
Heerlijk dat je in ieder geval naar het zwembad bent gegaan, lekker relaxen.
Is dat de trip van je zus die eerder dit jaar niet doorging?
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Dat is de spanning van de laatste dagen. Een relaxdag is daarom zo gek nog niet.
Gezellig dat je zus komt met de kinderen, dat is ook weer een heerlijke afleiding.
Hebben ze daar al vakantie ?
Gezellige dagen met de familie.
Groetjes Wil

Anja zei

Fijn zo’n rustdag na een drukke periode. Lekker relaxen in het zwembad!

Anoniem zei

Wat een tegenvaller van je nek en schouders, bah.
Ik hoop dat het vandaag beter is.
Ik hoop voor je dat ze de regels in het zwembad aanhouden zodat je toch weer een baan hebt om even lekker baantjes te trekken.
Groet, Bea

Petra zei

@Becs - ja, soms is het wel heel erg druk hier op het moment!

@Marion - Dat zwembad geeft inderdaad een enorm vakantiegevoel.

@Anja - Ja, ik denk dat er aardig wat spanningen in die spieren zitten. Mijn zus rijdt hierheen dus die andere reis zit nog in het vat hopelijk.

@Wil - Ja, haar kinderen hebben ook al vakantie.

@Anja - Inderdaad heerlijk.


@Bea - Ik heb ze er vandaag gewoon uitgebonjourd ;). Mijn Nederlandse directheid zullen we maar zeggen.