Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 29, 2014

De bruiloft van Zack en Amanda

Rick en ik hebben beiden erbarmelijk geslapen.  Overdag is er genoeg afleiding, maar 's nachts houd mijn brein maar niet op met half slaap, half waakdromen over de brand en wat ons na deze reis nog te wachten staat.  Ietwat geradbraakt staan we dan ook om kwart over acht op.

Kai en Saskia hebben wel goed geslapen en zijn al aangekleed en klaar om te gaan ontbijten.  Dat halen we weer bij Starbucks.  De sandwich met ei, kaas en ham gaat er goed in en de americano heeft voldoende caffeine om mij wat wakkerder te maken.

Lisa heeft ons gisteren gevraagd nog wat zijden bloemblaadjes te kopen om op de loper te strooien.  We gaan dus naar de Hobby Lobby.  Ik bedenk me dat ik nog nooit in een filiaal van deze keten ben geweest.  Het thema van de bruiloft is "pauwenveren", dus de bloemblaadjes moeten paars zijn.

Kai en Saskia hebben lol met hun reflectie in onze Tahoe

Bij de Radio Shack ernaast halen we nog wat opladers voor de auto en Kai's en Saskia's telefoons.  Dan rijden we terug naar het hotel waar Rick zijn spullen voor de bruiloft bijeen raapt.  Ik breng hem weg naar Lisa's huis en rijd zelf terug naar het hotel.
Uitzicht op de bergen vanuit onze kamer

Daar doe ik ongeveer drie kwartier cardio op de elliptical.  Daarna maak ik me klaar en kleed me alvast in mijn nette jurk.  Die zit net zo lekker als welke andere kleding ook en ik wil mijn haar niet verpesten door me te moeten verkleden.

Saskia heeft alleen witte en zwarte jurken meegenomen en die wil zij niet aandoen naar een bruiloft.  We gaan dus naar Kohls om te proberen een kleurrijkere jurk voor haar te vinden.  Kai gaat ook graag mee om te zoeken naar aanvullingen op zijn nu nog erg schaarse garderobe.

Eerst eten we lunch bij Panera en dan slaagt Saskia al gauw met een leuk jurkje.  Ook ik vind een leuke maxi rok (voor $18!) en een topje daarbij.  Helaas voor Kai vindt hij niet wat hij zocht.

We rijden door naar Lisa's huis waar iedereen hard aan het werk is de festiviteiten en versieringen voor te bereiden.  Rick's vader en Carol komen ook net aan.  Ik neem het op me Carol wat te onderhouden, terwijl Rick en de kinderen zich op het versieren van de cupcakes storten.

Rick en ik verzorgen ook samen de video's van de plechtigheid, want niemand anders heeft dat nog op zich genomen.  We zoeken de beste plekken uit om dat te doen.  Ook help ik mee met het eten klaarzetten, bakken met koekjes vul ik.  Ik neem me ter plekke voor dat wij hier mensen voor in gaan huren als onze kinderen trouwen, wat een werk en stress, zeg!
 

Zo'n twintig minuten later dan het schema begint de plechtigheid.  Het is werkelijk schitterend weer en een heel intieme en speciale plechtigheid.  Zack en Amanda beloven in hun eigen woorden trouw aan elkaar. 

Beiden hebben mooie woorden, maar die van Zack vind ik zo aandoenlijk dat de zakdoek er bijna aan te pas moet komen.  Ze zijn voor de wet al een paar jaar getrouwd, deze ceremonie maakt  het helemaal "echt".

Na de plechtigheid worden er officiele foto's genomen waar wij jammer genoeg niet bij worden uitgenodigd.  Bij het huwelijk van Zack's broer werd er een foto van de hele familie van de kant van de bruidegom genomen.  Ik neem me voor ervoor te zorgen dat we in ieder geval op de foto zullen gaan met het bruidspaar (en dat lukt me later ook).

Er zijn lekkere hapjes, bruschetta (veganistisch voor Saskia), prosciutto en mozzarella, kaas, crackers en garnalen.  Ik moet altijd uitkijken  niet teveel van die hapjes te eten, want er volgt altijd ook nog een diner.  Dat is vanavond Chinees eten.

Ook voor Saskia zijn er een paar gerechten, echt heel aardig dat ze aan haar hebben gedacht.  We toasten op het bruidspaar en er zijn speeches van de "best man" en "maid of honor", beiden doen het erg leuk.  Dan krijgen we allemaal maskers aangereikt en beginnen de dansen.
Bloemenmeisje Elly en Saskia gemaskerd

Als eerste natuurlijk de eerste dans als echtpaar van het bruidspaar.  Daarna de bruid met haar schoonvader, mijn zwager Luke (gewoonlijk is dat de vader, maar die heeft Amanda niet meer).  Dan de bruidegom met zijn moeder en daarna mag iedereen dansen.

Ricks vader en Carol kondigen aan terug naar hun hotel te willen.  Ik ben ook doodop en weet dat ik altijd even nodig heb om te ontspannen voor ik kan gaan slapen, dus vraag om met hen mee te rijden.  Eerst willen Saskia en Kai dat ook, maar bedenken zich toch en blijven.

Na afscheid van iedereen te hebben genomen brengen mijn schoonvader en zijn vriendin me terug naar mijn hotel.  Zij logeren in het hotel naast ons.  Ik neem ook afscheid van hen en ga op de kamer ontspannen.  Ik voel me heel raar na de afgelopen doorwaakte nacht, bijna bang om weer te gaan "slapen" en weer zo'n rare nachtmerrie-achtige maalnacht door te maken.  Hopelijk is mijn brein vannacht ook moe, mijn lichaam is dat zeker!

Foto's van vandaag staan hier.

7 reacties:

Anoniem zei

Ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen.
De foto's van de plaats waar de bruiloft is zien er erg mooi uit. Lijkt me geweldig om zo buiten en met zo'n uitzicht te kunnen trouwen.
Groetjes Anja L.

Tineke zei

Wat een leuke foto's heb je gemaakt. Zijn zij in hun eigen tuin getrouwd?
Sterkte met je pijn en goede terugreis toegewenst.

jolanda zei

Proficiat voor het bruidspaar.

Margreet zei

Ach, ik hoop dat vannacht beter is geweest. Ik vind het heel speciaal, trouwen in eigen tuin. Ziet er gezellig uit allemaal.

Petra zei

@Anja - Gelukkig inderdaad een stuk beter geslapen

@Tineke - Ze zijn in de tuin van mijn zwager en schoonzus getrouwd.

@Jolanda - Dank jel!

@Margreet - Ja, dat was het zeker.

Petra zei

@Anja - Gelukkig inderdaad een stuk beter geslapen

@Tineke - Ze zijn in de tuin van mijn zwager en schoonzus getrouwd.

@Jolanda - Dank jel!

@Margreet - Ja, dat was het zeker.

Anja zei

Wat een leuke bruiloft. Hopelijk slaap je aankomende nacht beter!! Veel plezier in Utah!