Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 15, 2014

Graduation parties

Zaterdag

Om drie uur vannacht werd ik wakker en, zoals ik meestal doe, als Saskia later thuis zou komen dan wij, keek ik of Saskia in haar bed ligt.  Tot mijn schrik was dat niet het geval.  Ik vertelde het Rick, die ook meteen wakker was.

We stuurden  een sms naar Kaylee en Laura en Laura beantwoordde die meteen.  Zij zei dat Saskia om middernacht door iemand werd opgehaald om naar huis gebracht te worden.  Wie die persoon was wist Laura niet.

Rick maakte zich duidelijk ook zorgen en kon niet in bed blijven liggen.  Hij ging een stuk door de buurt rijden, maar zag Saskia nergens.  Haar auto was ook thuis en haar telefoon ging gelijk naar voicemail.

We hebben verder nauwelijks meer geslapen.  De meest erge dingen gingen door mijn hoofd.  Om vijf uur sms-te Kaylee ook nog eens dat zij geen idee had waar Saskia heenging om middernacht.  Rick en ik hadden beiden dezelfde angst, namelijk het ex-vriendje.  We spraken af als Saskia om negen uur nog niet thuis zou zijn de politie te bellen.

Tot mijn enorme opluchting hoorde ik om zeven uur de garagedeur opengaan.   Ook Rick zat meteen rechtop.  Saskia was bij een andere vriendin gaan logeren en was haar telefoon in haar auto vergeten.  We waren te bezorgd om boos op haar te zijn en ze voelde zich ook zeer slecht erover.

Rick en ik proberen nog een paar uur verder te slapen, maar dan moeten we uit de veren.  Ons tapijt wordt vandaag schoongemaakt.  We gebruiken al meer dan vijftien jaar hetzelfde eenmansbedrijfje daarvoor en die man staat om kwart voor tien, zoals afgesproken, op de stoep.

Terwijl hij begint aan het schoonmaken gaat Rick ontbijt halen.  Het wordt dit keer een sandwich van McDonald's en een enorme koffie van Starbucks.  Ik probeer de eiwit mcmuffin eens en moet zeggen, die is erg lekker, beter dan de broodjes van Starbucks.

Met heel wat moeite zet ik mezelf ertoe daarna de elliptical op te gaan.  Energie om er een heel uur op te doen heb ik vandaag niet en bovendien moet na een half uur het tapijt in deze kamer gereinigd worden.  Teken dat ik met 5000 stappen klaar ben met sporten voor vandaag.

Als de tapijten schoon zijn maken Saskia, Rick en ik ons klaar om naar de graduation party van Rachel te gaan.  Volgens mij zijn er een stuk meer feesten in Saskia's jaar, dan in dat van Katja of Kai.  Of misschien kennen we meer van de ouders goed, kan ook.

We blijven een uurtje en kletsen bij met Rachels ouders.  Dan nemen we afscheid en Saskia gaat verder naar een volgend feest en Rick en ik gaan ons lijstje voor morgen afwerken.

Rick zet mij af bij Party Mania waar ik nog wat versieringen en ballonnen bestel, die morgen opgehaald kunnen worden.  Rick haalt intussen een lichte lunch voor ons beiden, want het eten bij het feest was nauwelijks aanwezig.  Ik vrees dat wij het omgekeerde gaan hebben morgen, veel te veel eten!

Onderweg naar Washington eten we de lunch.  In de stad halen we bij Sticky Fingers, een veganistische bakkerij, die twee keer Cupcake Wars heeft gewonnen, Saskia's graduation taart op.  Rick heeft die besteld en hij is schitterend, maar volgens mij kunnen we er wel honderd mensen mee voeden, oy!

Interessante architectuur overal in DC

Het verkeer op de terugweg is veel beter en het verveelt nooit om door de stad te rijden.  Het toeristenseizoen is duidelijk begonnen.  Toerbussen, dubbeldekkers, vooral, zijn afgeladen.  Het is ook prachtig weer vandaag en gelukkig hetzelfde voor morgen voorspeld.

Terug in Vienna halen we bij de Giant nog wat frisdranken en bij Whole Foods avondeten voor vanavond.  Ik heb helaas vandaag enorm veel pijn dus thuis beveelt Rick me te gaan rusten op het deck en instrueert hij Saskia en Kai hem te helpen met meer voorbereidingen.

Hopelijk krijgen we een goede opkomst, want zoals ik al schreef is er heel wat eten.  Ik kan die man van mij er maar niet van overtuigen dat mensen niet zoveel eten, zeker niet 's middags.  Maar ach, beter teveel dan zoals het feest vandaag met bijna niets te eten. 

Het avondeten is makkelijk.  Voor de mannen kip van Whole Foods, voor mij hun heerlijke zalm, daarbij door Kai bereide zoete aardappelfrietjes en spinazie.  We eten buiten, het is zo lekker na een aantal dagen met onweersbuien.

Na nog wat voorbereidingen voor het feest morgen zoeken we op tijd ons bed op.  Hopelijk volgt een rustige nacht, Saskia ligt zelf al heel erg vroeg te slapen.

Zondag

Het is vandaag vaderdag, maar dat wordt een beetje (erg) overschaduwd dit jaar door Saskia's graduation party.  Rick kiest echter wel het ontbijt.  Hij is echt een Starbucks fan dus dat wordt het.  Ik bied aan het te gaan halen, maar Rick gaat net zo lief mee.

Het is ontzettend lekker weer, we hebben zo'n geluk!  Staalblauwe lucht en een maximum temperatuur van een graad of 26.  Beter zouden we het niet kunnen wensen!  We eten dan ook buiten op het deck ontbijt.
 
Daarna gaan we hard aan het werk.  Ik maak een poster met een foto van Saskia toen ze met de basisschool begon en haar "graduation" foto om op de voordeur te hangen.  Ik calligrafeer er "Congratulations Saskia, class of 2014" op. 
 
Alleen heb ik het helemaal keurig als ik zie dat ik "of" verkeerd heb gespeld met twee "ff"en, zo stom!  Dat heeft een heel andere betekenis in het Engels en ik kan het niet meer uitwissen.  Gelukkig zijn er twee kanten en op de achterkant gaat het wel goed. 
Rick gaat naar Wegmans om het eten voor het feest op te halen.  Ik doe een half uur op de elliptical en dan gaan Kai, Saskia en ik aan het versieren.  Het wordt een tuinfeest dus we versieren het deck en beneden.  Alles in rood met zwart, de kleuren van Saskia's high school, maar ook wat geel en zwart, de kleuren van VCU.
 
Bij Party Mania haal ik de ballon boeketjes voor de verschillende tafels.  Het ziet er allemaal goed uit.  Rick komt terug met heerlijk uitziende schalen met eten.  Er zijn vingersandwiches, mini wraps, een fruitschaal, een rauwkostschaal, veganistische sushi en meer.  Ik vrees dat we veel te veel eten gaan hebben, maar het blijkt na afloop precies genoeg te zijn geweest.
 
Precies om twee uur komen de eerste gasten en daarna is het een gestage stroom.  Het is leuk, want niet iedereen komt tegelijk, waardoor we echt kunnen praten met de aanwezigen.  De tieners vermaken zich in de tuin met ping pong spelen en de trampoline. 
 
De taart van Sticky Fingers, die we gisteren ophaalden, valt in zeer goede smaak.  Zelfs ik, die geen grote taartfan ben, vind hem erg lekker.  En dat zonder enig dierlijk produkt, echt knap!  De taart gaat dan ook goed op.
 
Officieel hadden we het einde van het feest op 18 uur gezet, maar pas tegen 21 uur nemen de laatste gasten afscheid.  Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat het een geslaagd feest was!  Ik ben ook echt blij dat het eten op is, want ik vind het vreselijk dingen weg te gooien.
 
We hadden nog gedacht om voor vaderdag bij Gordon Biersch te gaan eten, maar daar is het veel te laat voor en we hebben meer dan genoeg gegeten.  We ruimen nog wat op en geven Rick dan zijn vaderdag cadeaus.   Van Saskia krijgt hij een X-Box spel, van Kai lekker bier en van mij een apparaat waarmee hij van overal de lichten e.d. in ons huis kan bedienen. 
 
Tijdens het uitpakken bedenkt Rick zich tot zijn schrik dat hij vergeten is zijn vader te bellen vandaag.  Dat doet hij dus maar gauw nog even.  Het was ook zo'n druk weekend!  Saskia heeft heel wat geld gekregen vandaag wat zal helpen tijdens de reis, die ze met Laura en Kaylee gaat maken naar Portland, Oregon, volgende maand.
 
We kijken dus zeker terug op een erg leuk feest en vooruit naar de graduation op woensdag!
 
Foto's van vandaag staan hier.
 
 


6 reacties:

Tineke zei

Saskia ziet er leuk uit, haar nieuwe haar staat haar goed.
Mooie taart en fijn dat je een lekkere temperatuur had. Onweert het altijd zoveel in juni?
Is Katja er woensdag wel bij en heeft ze de uitslag van haar tests al?
Wat een weekend met uiterste was het, je zult wel moe zijn.

jolanda zei

Dat moet me toch een ex-vriendje zijn als dat het eerste is waar je aan denkt. Ik mag hopen dat hij niet naar VCU gaat en dat ze de Highschoolperikelen niet meeneemt.

Bij mij kom je ook niet van de honger en dorst om bij een feestje. En als ik het weet, hou ik rekening met voorkeuren, diƫten etc. Ik zou mij anders zo ongastvrij voelen. Maar fijn dat je goed weer had, dan blijft je huis zoveel netter.

Marion2 zei

Wat een enorme schrik, zeg. Je hart staat dan stil. Tieners!!! Hopelijk breekt er voor jullie wat dit soort dingen betreft nu een rustiger periode aan.

Wat een leuke poster had je gemaakt en dat op het laatste moment. Mooi!
Leuk dat het feestje zo goed geslaagd was.

Sandrah zei

Inderdaad, hopelijk gaat dat ex-vriendje ergens anders studeren en kan Saskia een tijd met leuke mensen om zich heen tegemoet zien. Gelukkig was er niets aan de hand.

Jullie gasten vinden het duidelijk gezellig bij jullie. En het eten is allemaal op en ze gaan veel later naar huis! Altijd een goed teken.

Sandra

Corry zei

Leuk hoor dat het zo'n geslaagd feest is geweest!! Van harte gefeliciteerd met het verlaten van de middelbare school!! Ook voor jullie toch een hele mijlpaal.

Petra zei

@Tineke - Ja, het onweert in de lente en zomer vaak laat in de middag. Katja zal er hopelijk woensdag bijzijn. De uitslag heeft ze nog niet en ja, ik was vandaag uitgeput!

@Jolanda - Ja, met dat vriendje hebben we heel wat niet blogwaardige dingen meegemaakt :(. De politie kwam er nog net niet bij te pas, maar school security wel. Rick en ik hebben ook altijd liever voor elk wat wils en genoeg dan dat mensen elkaar de happen uit de mond moeten kijken.

@Marion - Ja, inderdaad, tieners! Ze voelde zich er wel erg schuldig over, dat wel.

@Sandra - Ja, het ex-vriendje gaat gelukkig ver genoeg weg studeren dat hij Saskia niet op kan zoeken. En ja, zeker een goed teken en ook leuk dat ze het zo gezellig vonden.

@Corry - Dank je, inderdaad ik ben afwisselend blij dat het voorbij is en wat weemoedig dat het al zover is.